När man söker nåt man inte kan hitta
Är inte det, ett av det värsta sakerna man kan råka ut för? Man känner igen en liten del av det man söker men kan inte komma på vad det är. Så jag tänkte att vi startar en "sökartråd" i mitt fall är det en låt. Låten är gjord av en engelsk kille som är ganska lik Wayne Rooney, han sjunger inte alltför bra och typ pratar när han "sjunger". Han hade en ganska känd låt för kanske 4-7 år sen.. På musikvideon sitter han på en pub. Det där är det enda jag kommer ihåg, så det ser inte så ljust ut!
http://www.herrbitter.blogg.se/
Tack som fan!! Måste vart en bra beskrivning om du kom på det, haha
http://www.herrbitter.blogg.se/
Jag letar efter en konstnär, fransman tror jag, som målar stora linjer över hela byggnader (plural) och sen när man står och betraktar det från rätt vinkel ser man att alla strecken bildar ett mönster, tex en rektangel eller liknande.
i stil med detta, men i mycket större skala.
mycket bra tråd! Fast just nu är det inget jag söker men kommer nog...
Seban låten heter "Blinded by the lights". The streets har gjort den. Och ja det var en bra beskrivning.
www.susei.blogg.se
Verkar inte få nåt svar på min första fundering så jag går över till den andra. Jag söker en låt. Det är en indianliknande figur som springer runt och sjunger på ett berg i musikvideon. Var en rätt stor hit under 90-talet. Han sjunger typ samma sak hela tiden "åååjaaåå-åå-ååå-åå" etc. Jag HAR hittat ett klipp där man hör låten. Tyvärr är det porr så jag kan inte riktigt länka det här. Funderat på detta i flera år så det skulle vara rätt uppskattat om någon kunde naila den.
seban: the irony of it all kanske du menar?
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
halsont: Konstnären du söker var ju med i Kobra för någon säsong sedan, kolla runt där. Sen är väl The Streets det kändaste som kommit från GB sedan Spinning Jenny typ? PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
halsont F19 Det kan vara Roger Pontare?
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
springsten Nejnej, det är ingen svensk kille såvitt jag vet. Indianish kille med någon underlig dans som sjunger på ett berg. Men bra försök. :)
Moderator
2009-06-22 17:21
halsont Jag tror jag vet vilken låt du menar! Tyvärr kommer jag inte ihåg vad den heter. Ska göra mitt bästa för att ge dig svar på frågan (hoppas ingen annan hinner före och snor min credd nu).
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Jag letar efter en låt som jag hörde ett par gånger när jag var liten. Den spelades relativt mycket på mtv och även radio i mitten av 90- talet. Låten sjungs av en 4-5 årig kille och vad jag minns så är det på franska Kan inte ett ord franska.. men går nått i stil med oko si, oko sa, oko si o sa.. oh le le baby Har haft den i skallen sen jag var liten, men aldrig hört den igen
Ursäkta för OT. Soulable The Street, det mest kända från GB? Har du hört talas om The Beatles, The Who eller Oasis? On-topic: Jag letar efter en serie från slutet av 80-talet/början av 90-talet. Det enda jag kommer ihåg var att den utspelade sig nånstans i USA samt att det var en komedi/action-serie. Finns väldigt många som passar in på den beskrivningen så jag har väldigt låga förhoppningar om att hitta den.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
KaptenKrok, tack ska du ha. <3 luthgr3n: Haha, med den beskrivningen blir det lite svårt att sålla mellan alla. Kommer inte ihåg några mer detaljer alls?
halsont Haha, nej tyvärr gör jag inte det. Enda jag kommer ihåg är lite action blandat med humor och att jag och en bekant hade hysteriskt roligt när vi såg den. Detta var ju ungefär 10 år sen och minnet är inte alltid det bästa. :)
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Would I shit you? You're my favourite turd.
Kjello hete inte ungen Jordi eller något ett vidrigt litet äckel med ännu äckligare föräldrar som hypade honom bra tråd förresten =)
Mabuhay!
ha ha Mike Skinner sitter väl på minst en pub i varje video han gjort
Mabuhay!
Daddy-dan haha, det var ingenting av vad jag kom ihåg.. trodde det skulle låta helt annorlunda, och att videon verkligen skulle vara annorlunda men rätt låt var det!
jag söker namnet på och information om övningar man kan göra med en sån dära fjäder-stång med handtag som är till för att böjjas. jag har för mig att man kan träna på jättemånga olika sätt med en sådan, men hittar ingen info på internet.
Toastare
2009-06-23 12:11
tack för Jordy, den letade jag efter som fan för en månad sen... visste bara att han sjöng "Jag är en bebis" på franska :)
halsont, här är din låt..
Jag skyller allt på Emma!
Det fanns ett klipp på youtube tidigare som visade Kanye West och hans mamma framföra Hey Mama live på någon utomhusscen. Någon som vet var jag kan hitta klippet? Eller har jag drömt alltihop?
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Jag letar efter ett tv-shop filmklipp som gick på tv riktigt mycket på 90-talet där det var en göteborgare som sa "det blir superrent i kröken". Är riktigt sugen på att se den igen. Någon som sett den reklamen någonstans?
Hey
OOh! Grym tråd! Jag har en ruskigt klurig jävel här! När jag var liten knodd, i runda slängar runt 12 kanske så brukade jag glida ner till sporthallen och träna breakdance med "dom stora grabbarna". Hursom så hörde jag en låt där en dag när vi dansade som jag fastnade grymt för men som dom själva inte hadde någon aning om vad den hette så jag ska försöka förklara den. Kommer inte ihåg melodin av låten, men jag minns att några rader i stil med "Money changes people" och "Dom är nollor och dom finns där ute". Det var altså lite blandat språk om det inte var jag som 12-åring som hörde det på svenska fastän det var på english. Som sagt, sug på denna, den som lyckas bjuder jag på en öl!
Niceness!
Asexuell_hundvalp lägg upp din fråga i stickyn i breakingforumet..
Delam tange barat
Bra tips Rachel Ray :D OT: Föresten så ser det halvljus ut för på fredag så du kan räkna med mig till 83.46% iaf!
Niceness!
Moderator
2009-06-23 22:11
Jag har fått tips nu om att halsonts låt kan vara Enigma - Return to Innocence.
Nu har det ju kommit upp fler tips så jag vet inte om den jag tänkte på är rätt.
Och jag har inget ljud på datorn så jag vet inte om det ens är den jag tänkte på.
Här är den iaf.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
KaptenKrok Det är den!!!!! Tack! Hela min kropp förgås av gåshud, shit vad najs. Tack Siveri, nära, och en rätt bra gissning. Men inte den, toppen låt dock! Areskoug, jag älskar dig.
Sån här tråd har jag väntat på länge, Jag har två kluringar, den som kan någon är jag villig att dela ut en cyberpuss till! Första: En låt, för mååånga år sedan vaknar jag mitt i natten av grannar långt borta spela så in i helvette hög musik (varade inte allt för länge innan potatisarna tystade ner det), även fast det störde min nattsömn så kunde jag inte låta bli att bli kär i låten, det ända jag egentligen kommer ihåg är att texten/refrängen gick TYP "I had a bad bad bad bad bad bad dream..." . Riktigt långskott, men skulle så gärna få höra den igen! Andra: En film, också länge sen, en film som handlade om ett gisslandrama (kan ha varit i en skolsal med elever), där han som hade tagit denna gisslan "ångrade" sig mer och mer. Kommer ihåg att han förhandlade med polisen utanför och fick in pizza till alla där inne. I slutet förhandlar de om att han får gå fri om han ger upp, men grips så fort han kommer ut. Någon som kan ta klura ut någonting här ovan? :)
^ Smart sagt.
Andra: En film, också länge sen, en film som handlade om ett gisslandrama (kan ha varit i en skolsal med elever), där han som hade tagit denna gisslan "ångrade" sig mer och mer. Kommer ihåg att han förhandlade med polisen utanför och fick in pizza till alla där inne. I slutet förhandlar de om att han får gå fri om han ger upp, men grips så fort han kommer ut. Haha, känner igen denna film som fan. Kanske finns ett par som nästan är likadana dock.. Kommer inte ihåg namnet på den. :/
Poker_face Din första, kan det vara Dream Evil med låten Bad Dreams ?
Niceness!
pokerface: det kan inte vara Yvonne - bad dream?
jeppehehe P19 Gah!Asexuell_hundvalp Tyvärr fel :)exhale F19 JAA RÄTT!! Vafan efter alla dessa år! Lite besvikelse men shit vad skönt att få höra den! Har verkligen gått och haft den i huvudet i säkert 5 år, googlat som en gris efter lyrics men aldrig hittat den :D
^ Smart sagt.
Nu ser det ju ut som en helt annan typ av film inser jag när man kollar på IMDB. Men den handlar om ett gäng killar på väg till ett bröllop som fastnar i ett bankrån på vägen dit, en av dom som ska med till bröllopet är inblandad. Så utspelar sig allt inne i banken och om jag inte minns fel händer det som Poker_face kom ihåg.
halsont F19 Haha, tvivlar stark på det med tanke på bilderna och;
A comedy thriller about four men, a wedding and everybody's funeral. ;(
^ Smart sagt.
Ja det var därför jag ville förklara mig lite extra, som du ser i inlägget som jag postade precis samtidigt som dig. :P
Poker_face , i filmen Inside Man så bjuds gisslan på pizza, men det kanske inte är den filmen du söker ?
Niceness!
poker_face: harligt att det var ratt. :) yvonne var mina hjaltar back in the day. jag har en men jag kan knappt beskriva.. jag minns ungefar 2 grejer fran denna musikvideo, en ar en tjej (som ar malad i indigo?)/ och en annan grej ar en snubbe som gor sakallade 'magrullningar' pa marken, vafan det nu heter.. tror det ar en ihjalpiercad person med i video ocksa.det ar massa personer med saklart men thats it. skitirriterande, jag har en bild i huvudet men jag kan inte beskriva ordentligt. det ar en valdigt fargfull video.. vet inte ens hur jag ska beskriva musiken. det jobbiga ar att jag horde den pa en klubb en morgon forra sommaren, den enda gangen jag hort den sen jag var 8-9 kanske. nastan sa att jag borde lagga upp en sample med ljud dar jag nynnar pa melodin eftersom det ar det enda vettiga som man kan ga pa. Dari G videon paminner mig alltid om denna lat eftersom de kom i samma veva.
den där enigma-låten alltså.. finns det ett uttryck för när man kräks så häftigt att det sprutar ut genom näsan? fyfan.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Poker_Face inte
dog day afternoon du tänker på? har för mig att de får mat i den iaf, sen om d e pizza eller donuts minns ja inte..
och
warmoose , christer mattsson e namnet på mannen du söker! just den där kommentaren har blivit lite av en klassiker i min familj. hittar tyvärr inte reklamen på youtube, men vet att han gjorde reklam för nå dammsugarmunstycke med magneter o massa annat fiffigt också, vill säga swivel sweeper men den e för ny och amerikansk.
spola fram 45 sekunder! =)
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello
en breakdance låt som bara går "hot potato hot potato pick the potato up" något sådant .. och ja jag har googlat hot potato utan resultat.
Survival of the fitest only the strong survive.
Sjukt bra! Här kommer mitt sökande som aldrig funnit resultatet: Jag såg på tv, för en jäääävla massa år sen, en film som utspelade sig i USA och handlade om något gäng som hade något "sign" och något namn/kod som va "Deuce" (tror jag stavar det rätt). Har försökt leta efter någon film som kanske heter Deuce men har inte funnit något. Detta ord är något som upprepas frekvent genom filmen, handlar om en liten kille och hans storerbror som jag tror är gängledaren. SNÄLLA, hjälp mig med detta! Har varit förvirrad gällande detta i säkert 8 år.
phatie - South Central ? den handlar om en farsa som kommer ut från fängelse och vill leva normalt men hans son har börjat gangbanga som han en gång gjorde... inte helt lik din beskrivning men det finns ett gäng som heter deuce eller deuces i filmen iaf..
"life's a garden, dig it."
Teambanan Tyvärr tror jag inte att det finns ett sånt ord, men det är lugnt! Jag förstod ändå vad du menade.
okej då var det min tur nu.. =) jag söker en billig etta i stockholm eller ett rum med egen ingång och dusch. 1'a hand eller 2'a hand spelar ingen roll. Det jag söker finns, men fan vad svårt det ska vara att få napp då!
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!
Toastare
2009-06-25 13:07
Jag tänkte på Enigma låten, men är helt säker på att det är engelska det sjungs på.. förutom den ledsna indianen då.
Jag skyller allt på Emma!