I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Britter fulare än svenskar?

Övrigt - Blandat

2009-04-24 16:26

Britter fulare än svenskar?

Detta verkar vara den rådande synen hos svenskar när det gäller den genomsnittlige brittens utseende. Är det kanske en bild som svenskar anammat från staterna, där det är en slags tradition mer eller mindre att skämtsamt håna britterna, av historiskt uppenbara orsaker? Eller är det en bild vi skapat oss utifrån brittisk skräp-TV, i form av dokumentärer om allehanda s.k. "white trash"? Vart kommer denna syn på britter ifrån? Är den rentutav sann?

Alltså, är svenskar överlag snyggare än britter överlag? Tycker det vore en intressant diskussion, i båda läger är ju de flesta av oss vita, så någon rasism kan du ju försöka peka på någon annanstans.

Intressepenisen hårdnar!

2009-04-24 16:35
Överlag så tycker jag att britter ser ut som råttor överlag.
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"

2009-04-24 16:35
Britter är fulare, överlag.

End of discussion
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-24 16:37
Beauty is in the eye of the beholder, men efter min smak så är svenskar bra mkt snyggare än britter i genomsnitt.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2009-04-24 16:39
yessir

2009-04-24 16:42
Svenskar är inte så jävla snygga heller...

2009-04-24 16:44
Den genomsnittliga britten är väl lite halvfet, blek som fan och har riktigt fuckade tänder.

2009-04-24 16:48
Nejje, Beauty is in the eye of the Beerholder äre ju

2009-04-24 16:56
det är ett konstaterat faktum att så är fallet, O'Reilly kan säkert intyga!
cry me a river!
--> thcrew

2009-04-24 16:57
klart att dom är fula som bästa genomsnitt!!!!

Svenskar ser bra ut i regel

2009-04-24 17:09
Ni svenskar är ett väldigt vackert folk, britterna har inte mycket att komma med i det här fallet.
Still in the bridge

2009-04-24 17:15
brudarna är ju iallafall oftast fula. fanns dock en del söta män när jag var där! men ja, svenskar är mycket snyggare!

2009-04-24 17:20
ja svenskar är snyggare.
fråga på nån sida där dom flesta är britter och se vad dom tycker..
BIT POP is taking over klockan 8

2009-04-24 17:41
wayne rooney representerar brtittiska utseendet
och vem fan är du?

2009-04-24 17:50
Nigel Pinchley

Intressepenisen hårdnar!

2009-04-24 18:16
haha Rooney fo da win.
Vi finns i varje hörn

2009-04-24 18:35

Med risk att låta trångsynt, så får britter alldeles för lite sol på sig, och äter alldeles för mycket skräpmat.
Och hur de klär sig kanske kan bortförklaras med att det regnar hela tiden..
mjao!

2009-04-24 21:53
Min pojkvän är lite britt och han är inte alls ful :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-24 22:29
jag antar att den vanliga brittiska mixen av keltiskt och anglosaxiskt blod skapar människor som sällan är särskilt attraktiva, så är det bara. Kolla på Mike Skinner.
Men sedan så finns det ju britter med ganska rena skandinaviska gener (i den mån gener kan vara "rena"), saxare, walesare, skottar, irländare och massa annat.
Eller är det kelterna som är fula?
mera msz!

2009-04-24 22:32
jag var i london en gång.. såg inte EN ENDA vacker människa under de 7 dagarna

går jag ut genom dörren varsomhelst i sverige har jag iaf sett en hyfsat snygg tjej inom 20 minuter

så; Ja det är sant

2009-04-24 22:44

2009-04-24 23:40
jag är brittisk så admin ta bort tråd!! jag blir väldigt upprörd:(
Poet

2009-04-25 00:53
Jag kan bara saga sa har.... Svenskar ar ett av de vackrare folk jag sett. Har hort att norskor ska vara vackra ocksa, vilket kan stamma.

Storsta myten och besvikelsen ar medelhavs bruttorna. Antagligen for att dem har en och annan brud som ar snygg, blir modell och sa tror hela varlden att det ar sa dem ser ut. Don't believe the hype! Har aldrig sett nagon riktigt pulig brud nar jag varit i Spanien, Frankrike eller Italien. Tyskland, Danmark och Holland ska vi inte ens snacka om, yuck! Inte ens dem invandrade brudarna i Tyskland, Danmark och Holland ar ens snygga.

Och har i Toronto, sa maste jag faktiskt saga att dem har riktigt puliga brudar, dock sa ar dem vita brudarna (I'm not a racist though) riktigt fula. Enda negativa grejen ar att Canadian chicks doesn't dress as well as Swedish chicks do. Antingen klar dem sig som white trash/ghetto tacky eller sa ar dem helt overdrivet uppkladda.
At the gates of Eternity...
Poet

2009-04-25 00:56
Just det, sa fort jag sager har i Canada att jag ar svensk. Sa far jag alltid hora samma sak "Oh, IKEA! Oh, Mats Sundin! Oh, ya got some hot chicks over there!". So in this case, do believe the hype! ;)

Latt att bli hemmablind nar man bor i Sverige. Men bo i ett "fult land" ett tag, sa ska ni se vilken nacksparr ni kommer fa sa fort ni landat i Sverige igen :P

2009-04-25 01:01
BC99 P25

Absolut, svenskar ligger på topp i europa men blattebrudarna är ju snygga här också liksom... Sen så finns det faktiskt en hel del jkligt snygga brudar i spanien dock så är majoriteten under sverige, sevilla ska ha de snyggaste brudarna i spanien dock har jag aldrig varit där...

2009-04-25 01:03
och vem fan är du?

2009-04-25 01:10
Tror mkt har att göra med saker som kroppsföring, klädsel och kost också och inte bara råvaran liksom...

Haha vilken jvla tråd

2009-04-25 10:39
BC99 P25 What hollänska tjejer är ju heta!

Men jaa asså britter ser ju rätt dåliga ut. Alla har typ ruttna tänder av någon anledning, och tjejerna gör roliga saker med deras ögonbryn.

Men har alltid haft för mig att brittiska killar är skitsnygga, hur mkt det stämmer vet jag dock inte.

STORT undantag:
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2009-04-25 11:37
Förresten England har grymt snygga mulatt tjejer!
och vem fan är du?

2009-04-25 11:37
Absolut, svenskar ligger på topp i europa men blattebrudarna är ju snygga här också liksom...

Så sant. Jag tror helt klart det är landet, inte etniciteten. Finns ett par rätt enkla förklaringar faktiskt:

1. Ekonomin. Det är väldigt få som är riktigt fattiga i sverige. Även om man går på soc har man ofta råd att träna (många socialförvaltningar har subventionerade träningskort, även om gymen ofta ligger lite off) och äta... tja, inte jättenyttigt, men anständigt, och det är fan billigare att äta hyfsad mat hemma än att leva på snabbmat.

2. Kollektivtrafiken. Sverige har en rätt bra kollektivtrafik, och vi är inte så bilberoende. Det leder till att vi går mer. Även om man är lat så får man gå till bussen, och oftast från bussen. Är man mindre lat (och det är fint väder) så går man av en hållplats tidigare och njuter lite av vädret.
Åker man bil blir det dörr till dörr. Det är fan ingen som ställer bilen i ett annat kvarter och går sista biten.

Dessutom är det lättare eller billigare att komma ut och göra saker om man åker kollektivt. Jag tror att vi är mycket mindre hemmasittare än många andra folk.

3. God matkultur. Okej, vår skolmat smakar ofta skit (iallafall när jag gick i skolan) men det brukar iallafall finnas knäckebröd, sallad och möjlighet att äta fil om man inte gillar maten. Alltså, kolla den brittiska skolmaten! Det är ju fan friterat ister med extra smör och salt! Vi äter helt enkelt mindre skit än i många andra länder.

4. Hög bildningsnivå. Vi har faktiskt rätt bra koll. Om vi inte vet något så klarar vi (ofta) av att googla. Ok, visst, vi fixar inte frågorna på "are you smarter than a fifth grader" men även den mest ytliga fjortis är iallafall medveten om att om man äter på McDonalds varje dag så blir man tjock!
Sen leder det kanske till att massa småtjejer får ätstörningar, men vafan! De som inte blir knäppa blir iallafall snygga!

5. Myten. Vi har gått på hypen om att svenskar är snygga, och delvis därför så anstränger vi oss nog mer. Och eftersom det finns så mycket vackra människor i landet så är det ännu mer av en drivkraft att leva upp till myten. Det duger inte att vara 'söt' eller 'halvsnygg'.
Återigen, några få kanske blir knäppa och börjar skära sig eller knarka, men vi är iallafall SNYGGA psykfall!
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2009-04-25 11:42
Håller med dig om att det är eknomin, vi har råd att sola, köpa gymkort, handla kläder mer ofta för att hänga med i modet , tjejer har råd att köpa bra smink osv
och vem fan är du?

2009-04-25 11:59
Alltså, att britter klär sig som de gör pga klimatet håller ju inte. Fotbollströjor på karlarna och kortkort och urringat (ofta i en storlek för lite) på tjejerna. Brittiska tjejer måste ju nästan vara de som klär sig sämst i Europa, om inte i världen. Ingen stil över huvud taget.
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX

2009-04-25 13:11

En film förklarar mer än 1000 ord..
be the change

2009-04-25 13:23
Jack - Vill till Eng.. ;)
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2009-04-25 13:27
hah tänkte också på kate beckinsale när jag läste titeln. och till viss mån keira knightley också, fast hon är väl lite väl smal för min smak.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-04-25 13:52
den vanlige britten är i regel ful

Poet

2009-04-25 15:26
Krane: Tror du har missuppfattat konceptet "knullbar" hehe :P

2009-04-27 03:25
Jag är halvbrittisk, och jag instämmer. Många ser deformerade ut i England. Det är intressant att studera när man är där, de verkar lyckliga ändå.

...lite läskigt är det ibland.

2009-04-27 03:31
Britter är fula som fan, finns undantag på båda fronter men överlag så fula.
Svenska är överlag snygga, tjejer då, killar vet jag inte vad moderjord gjorde med, antingen är svenska killar snygga eller fula, inget medel.

My mind..

http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU

2009-04-27 06:31
Fula britter med orange hår och blek hy

2009-04-27 07:06
Britter är tuffa, macho snubbar med udda dialekter är galet epic

Dock så har man inte sett så otroligt fina människor när jag var där, var väl nån som fick en att rycka på ögonbrynet men resten är welfare mums eller chavs och det är mest komiskt
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-04-27 10:57
Inte råd med kläder? Typ 60 % i hela det landet är fotbolls huliganer vafan & dom kläderna grabbarna har för att vara "fin" inför matchen är inga billiga kläder

2009-04-27 11:45
Jag håller nog inte riktigt med om att brittiska killar inte kan klä sig, deras street stil är minst sagt tung, fotbollshuligan stilen aka upklätt a la aquascotum, burberry etc..är det ju inget fel på även om dom är rätt töntiga o pretto. Tjejerna däremot är väl inget att hänga i granen...

Britter är som tjocka brudar, dom får utveckla sin personlighet snabbt, bli roliga o käcka o hooka brudar på det sättet...Anna Book style...

flickor....inget illa menat!

2009-04-27 12:18
Kom hem igår kväll från Warsawa. Där kan vi snacka fulhet.
Jag blev utstirrad vart jag än gick och jag visste inte om det var pga min hudfärg, mitt afro, mina knallgula shorts eller för att jag är pulig.

Men britterna är rätt fula. Tjejerna går runt i korta kjolar med sandaletter och cowboy hatt tillsamamns med en minimal tubtopp mitt i VINTERN och UTAN strumbyxor. De behöver ju psykvård!!

2009-04-27 12:45
det var din hudfärg, dina gula shorts o inte för att du är pulig...som du säkert såg så finns det inte så jättemånga svarta (jag tvivlar på att polacker diggar dom/er jättemkt) o dom som finns är inte så street klädda av sig så att säga...håller dock med dig, polacker/balter är rätt fula folk framför allt klär dom sig fult men det var med deras cashflow att göra o inte att dom inte skulle vilja ha fetare saker.

Jag är den levande motsatsen...o seriöst så kollar folk på mig också o min kusin kommenterar alltid det ena o det andra...men men vad ska man göra...hellre fresh hemma än rakad, iklädd bigstar jeans nån ful adidas t-shirt sägandes "kurwa" i varje mening.
Poet

2009-04-27 12:56
Salesman: HAHAHAHA! Jag har en polare, Kuba (Jakub) som sager kurwa i VARENDA mening! :D

2009-04-27 13:03
Fan polen eju grymt hiphop, alla ser ut som Petter hehe... Lite mer on topic så tror jag ändå att polskorna har störst juver i europa, ok att proportionerna i ansiktet kanske är lite under Sverige men finns väl en hel del "puligt" där... vafan är puligt, nått skånskt som "baxa" som inte betyder stjäla eller "penta" som jag hörde för några år sedan, gräv bort skåne, har skåne puliga brudar?

Bigup till mitt eget inlägg

2009-04-27 13:04
Eftersom jag har bott i England i snart 4.5 ar nu har jag klart mest auktoritet i den har fragan. Och svaret ar utan tvekan ett stort javla JA. Bor ni i Stockholm, vad ni an gor, flytta inte. Ni vet inte vad ni gar miste om tills ni flyttar.

:(

Poet

2009-04-27 13:51
Hiccory: Puligt ar nagot snyggt eller gott (nar man snackar om fysisk smak alltsa), och japp. Det ar skanskt :)

Min erfarenhet med polskor ar att dem antingen ar riktigt javla snygga, eller sa ar dem skitfula.
Poet

2009-04-27 13:52
Dem storre staderna i Skane har puliga brudar, yes. Rasisthalorna... no.

2009-04-27 14:12
Har ni gått en runda på Willys en fredags eftermiddag, eller sett på Färjan?
Människor är fula över lag.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)