Tror fan det hade varit en grej som fått mig att mogna. Har absolut hatat ungar, men senaste året har jag tyckt att det varit okej.
SplinteringTuna P21 Jag kanske missförstod dig, eller så missförstår du mig. Det jag menade var att om man har en överenskommelse att inte skaffa barn och hon ändå skulle råka bli på smällen och dessutom få för sig att vara så pass egoistisk att hon, själv , utan att rådfråga den andra parten bestämmer att behålla ungen. Då finns det inget som gör en till en dålig människa om man väljer att "inte ta sitt ansvar", Ja menar hon gjorde ju ett val och sen får hon ta konsekvenserna(dessvärre barnet också ), man kan inte räkna med att folk ställer upp när man är en "egoistisk psychobitch". Om det blivit så olyckligt att hon inte gjort ett val utan det bara blev så ändå (finns ju sånna fall också ), då är det klart man borde dela ansvaret men i annat fall så är det helt ok att "baila". Är ganska säker på att lagen har något stöd för det också att man kan avskriva sig sitt ansvar o jada jada.. Vet inte om man kanske blir skyldig betala underhåll isf, det låter jag vara osagt. Hurvida ungen blir mongo eller inte är ju en helt annan fråga. Visst är det tråkigt om det blir så men om nån knäppis "lurar till sig en unge" utav dig på ett eller annat sätt och är medveten om att du inte vill ha en så är det i såna fall hennes fel att ungen kommer bli mongo, det är inte den lurade killens fel. Tråkigt, javisst men tråkigheter är en del utav livet. Sammanfattningsvis kan man säga att vid olyckor där en unge blir till utan att någon vill det borde båda ta sitt ansvar. I de fall där den ena personen försöker tvinga på den andra en föräldraroll mot dennes vilja (hur det än går till ) är det inget fel om "offret" väljer att avsäga sig föräldrarollen. Allt annat vore sjukt cp.
Misery_chick ...eller så antar hon att hade du velat ha skyddat sex så hade du skyddat dig? om du skiter i att skydda dig och därmed gör någon på smällen så är det inte hon som förändrar ditt liv, det gör du alldeles själv, hur du kan se det som att du blir pålurad ett barn är enligt mig helt vansinnigt. Ja, om du bortser från att hon behåller barnet utan att jag vill det så tycker jag det fortfarande till viss del, men självklart har jag ju inte för avsikt att komma i henne. Det finns bättre och mer porriga sätt dessutom.. Supafly F25 "Om jag inte tar på mig kondom så antar jag att du tar p-piller så nu kör jag in den och hoppas att du inte blir på smällen för då har du lurat mig!" Ja. Hon ser märker väl om jag har kondom eller inte och om hon inte säger ngt i stil med "jag är oskyddad, kom inte I mig" eller ngt liknande så är hon ju dum i huvet och därmed lurar mig att tro att det är okej. Sen vet jag inte hur det är för tjejer, men för min egen del är sex med kondom inte alls lika bra, men om det framkom att det behövdes så använder jag den.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Lepra Hon ser märker väl om jag har kondom eller inte och om hon inte säger ngt i stil med "jag är oskyddad, kom inte I mig" eller ngt liknande så är hon ju dum i huvet och därmed lurar mig att tro att det är okej.men hur hur HUR får du det till att hon lurar dig?
du kan ju inte mena att du begär att de tjejer du ligger med ska vet att om du inte tar på dig kondom och de inte protesterar så tolkar du det som en hemlig signal från hennes sida, som säger att hon är skyddad?
med den logiken så kan ju bruden lika gärna tycka att du lurar henne att det är okej om du inte tar på dig kondom och inte anmärker på det, eftersom du då ju självklart måste vara steril.
idioti.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Lepra Att "inte komma i henne" är ungefär lika säkert som att hoppa bungyjump utan lina. Förutom diverse könsjukdomar du kan få så kan hon bli gravid ändå .
Im the motherflippin...
Hmm, om mamman inte hade mött mina krav på genetisk kompetens så skulle jag nog skita i ungen, dumt att lägga ner tid på nån slags halvmesyr. Annars hade jag fostrat den till en Tarzan med Einstein hjärna. Och ja, isåfall hade den spöat era ungar, lätt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Misery
men hur hur HUR får du det till att hon lurar dig? du kan ju inte mena att du begär att de tjejer du ligger med ska vet att om du inte tar på dig kondom och de inte protesterar så tolkar du det som en hemlig signal från hennes sida, som säger att hon är skyddad?Ja. Jag utgår väl ifrån att hon vet hur blommor och bi fungerar och att hon inte vill ha barn med mig och därför tycker det är okej utan.
Troligen så hade jag frågat för säkerhetsskull, men att sen komma efteråt och säga "oops jag glömde säga att jag var oskyddad" är där lurendrejriet sitter.
med den logiken så kan ju bruden lika gärna tycka att du lurar henne att det är okej om du inte tar på dig kondom och inte anmärker på det, eftersom du då ju självklart måste vara steril. idioti. Inte riktigt. Då sterilitet är extremt ovanligt vilket p-piller inte är. Så din likelse är dålig, men inte lika dålig som den här...
Att "inte komma i henne" är ungefär lika säkert som att hoppa bungyjump utan lina. Förutom diverse könsjukdomar du kan få så kan hon bli gravid ändå. ...då det knappast är 100% sannolikhet att man blir varken smittad eller att hon blir med barn av oskyddat sex...
Lepra men det existerar ju inget lurendrejeri i det där scenariot, att du utgår från att saker är på ett sätt som det sedan visar sig att det inte var, är en helt annan sak än att någon lurar dig. Det är upp till dig att se till att du har skyddat sex om det är skyddat sex du vill ha, men jag förstår att det är bekvämt att dumpa över allt ansvar på den andra parten.
Lepra, du får snart ändra din signatur.
Im the motherflippin...
Det är upp till OSS att se till att VI har skyddat sex om det är skyddat sex VI vill ha, men jag förstår att det är bekvämt att dumpa över allt ansvar på den andra parten. misery. Egorius Om du syftar till att vi blir två så visst.
Producent
2009-03-09 22:27
Det är upp till OSS att se till att VI har skyddat sex om det är skyddat sex VI vill ha, men jag förstår att det är bekvämt att dumpa över allt ansvar på den andra parten. Håller med fullt ut och jag förstår EXAKT vart han vill komma/menar.
Lepra och exakt vad är din del i det hela i ditt exempelscenario? f.ö. så handlar det ju i den här tråden om nån man dragit hem från krogen, knappast en situation där ett starkt "vi" överhuvudtaget existerar, och då får man ju se till att skydda sig själv.
Producent
2009-03-09 22:39
Misery_chick Vad är det du inte förstår? Det är ju som att jämföra med att låt oss säga att du träffar en kille på krogen/fest och ni strular osv och sen nästa dag så säger han att ni är gifta. Hur hade du reagerat då? "Oj, jo men vi strulade ju och så jaja då får jag väl stå mitt kast"
Marc Swing P24 det där var ju bara fullständigt ovettigt från början till slut.
Producent
2009-03-10 00:40
Jasså? det var typ en liknelse till det du skrev så...
Ibland har man otur med psykos, min polare vart farsa när han var 19 med en 5 år äldre brud som han aldrig varit ihop med. Han ville så klart inte ha ett barn med någon som han inte ens har en relation till. Nu träffar han barnet nån gång i månaden antar att barnet och han aldrig kommer ha en särskilt tight relation och med tanke på att morsan är störd så bådar det ju inte gott.
DIF!
bob P20 Jo, att skaffa barnet under sådana förhållanden förutsätter ju att bruden är störd.... Lider verkligen med din vän..misery och exakt vad är din del i det hela i ditt exempelscenario? f.ö. så handlar det ju i den här tråden om nån man dragit hem från krogen, knappast en situation där ett starkt "vi" överhuvudtaget existerar, och då får man ju se till att skydda sig själv. Men du frågade hur jag resonerade och där har du mitt svar. Jag har försökt nu och du verkade inte förstå, men det är kul att se att fler resonerar som jag att bruden inte är helt pantad och har sex med mig oskyddat om hon inte ens påpekar det för mig (visst jag kanske skulle dubbelkolla), men om hon inget säger (eftersom det är HON som käkar p-piller) så är det rimligt av mig att anta det tycker jag.. kommer hon sig efteråt och säger skyll dig själv så är det ju hon som begått fel, inte fan är det mitt om hon inte ens påpekat skiten för mig. Visst jag kan säkert undvika det genom att ha gummi, men om hon inte ens bemödar säga ngt om det så lär jag ju anta att hon är skyddad, för hon vill väl inte ha barn med mig? Att komma efteråt och säga "jag var oskyddad ooops" är enligt mig att ljuga mig rakt i ansiktet. Felet blir hennes och inte mitt.
men det är ju lika mycket du som inte skyddar dig, och därmed lika mycket ditt "fel", och återigen, att du utgår från att en tjej skyddar sig är INTE samma sak som att hon ljuger för dig om att hon gör det. men detta leder ju inte någonstans, vi snurrar bara runt varandra.
Adoption?
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Producent
2009-03-10 02:39
Men det är ju mer uppenbart om en kille skyddar sig eller inte... Jag tror knappast det är lika vanligt att en kille är impotent eller har gjort en vasektomi än att en tjej käkar P-Piller/har P-Stav? Sen att det är bådas fel om man inte skyddar sig men sen att tvinga på en personen att bli förälder utan att komma överens om saken innan osv är ju också helt sjukt! Det är ju som att säga till en tjej som man har haft ett one night stand med att "Nu ska vi gifta oss och du har ingenting att säga till om" För vi killar har ju inget att säga till om om en tjej man har haft oskyddat sex med och blir gravid säger att hon ska behålla barnet.
Marc Swing P24 Det är ju som att säga till en tjej som man har haft ett one night stand med att "Nu ska vi gifta oss och du har ingenting att säga till om" För vi killar har ju inget att säga till om om en tjej man har haft oskyddat sex med och blir gravid säger att hon ska behålla barnet...men man har all möjlighet i värden att skydda sig och därmed åtminstone försöka låta bli att göra någon på smällen.
Producent
2009-03-10 14:43
...men man har all möjlighet i värden att skydda sig och därmed åtminstone försöka låta bli att göra någon på smällen. Ja? har jag sagt nåt annat?
Dock så vet jag inte hur det är med dig, men för mig så anser jag att pippa med gummi är typ lika skönt som att runka med sandpapper...
Annars så hade väl inte P-Piller funnits?
Och JA, säger tjejen att hon är oskyddat så använder jag ju självklart skydd..
Marc Swing P24 Dock så vet jag inte hur det är med dig, men för mig så anser jag att pippa med gummi är typ lika skönt som att runka med sandpapper... Annars så hade väl inte P-Piller funnits? Och JA, säger tjejen att hon är oskyddat så använder jag ju självklart skydd..nej jag håller med, kondom är inte det roligaste preventivmedlet i stan, men då jag inte har one night stands eller andra lösa sexuella förbindelser så är det inte ett problem för mig, har man däremot det och skiter i kondom kan man enligt mig inte skylla på någon annan när/om det sen får konsekvenser.
jättebra att du använder kondom om tjejen säger att hon är oskyddad, men :
1: om hon inte säger något så är det väldigt dumt att utgå från att hon är skyddad, det måste du ju själv förstå oavsett hur ovillig du än är att ta eget ansvar.
2: p-piller och liknande skyddar inte mot sjukdomar.
Är hon för mentalt vek för att göra något så enkelt som abort (vilket jag anser är jämförbart med att gå till tandläkaren, oavsett vad några korrektister här påstår) - då hoppas jag att hon ser fram emot att ta hand om ungen jävligt själv. Juridiskt/Ekonomiskt lär man väl åka på svenska motsvarigheten till child support, men jag skulle inte göra henne tjänsten att dela vårdnaden om ungen, det får hon fan göra själv om hon ska vara så dryg. Aborter överhuvudtaget är emotionellt uppförstorade tack vare film och tv, där folk sitter hos ricki lake / doktor phil och gråter ut melodrama-style bara för att en hope celler avlägsnats genom en simpel process. Men nu var det inte det vi skulle diskutera, utan vad man skulle göra i det här scenariot. Och utöver det jag redan sagt, skulle jag så långt som möjligt försöka övertyga henne om hur surt liv ungen skulle få som skulle ha en frånvarande farsa som hatade ungens morsa, och att ungen bara föddes pga. att föräldrarna inte kunde enas i en konflikt. Förhoppningsvis inser tjejen detta, och låter inte ungen komma till världen under dessa omständigheter.
1: om hon inte säger något så är det väldigt dumt att utgå från att hon är skyddad, det måste du ju själv förstå oavsett hur ovillig du än är att ta eget ansvar. Men som jag och han har skrivit många gånger nu så handlar det inte om att skita i ansvaret utan att man förutsätter att bruden man knullar med har ett EGET ansvar och därmed skyddar sig och skulle säga till om så inte var fallet... FORTFARANDE!
Lepra nu så handlar det inte om att skita i ansvaret utan att man förutsätter att bruden man knullar med har ett EGET ansvar och därmed skyddar sig och skulle säga till om så inte var fallet... ...och som jag tror jag frågat tidigare, hur är det INTE att lägga allt ansvar på henne?
Misery_chick Det handlar om vårat gemensamma ansvar, men vi släpper diskussionen nu misery. Händer det mig så är det ju trots allt inte så jävla mycket man kan göra än att ta bort bromsarna på hennes bil lr ngt..
Använd kondom för i helvette om inte tjejen går på piller eller ngt. Det är så himla oansvarigt annars och båda får skylla sig själv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har inte läst igenom en tråden men om en brud har sex med en kille, hon säger att hon tagit p-piller och det fanns "vittnen". En vecka senare när de ska träffas har hon mens då de ska träffas igen. Träffen blir inte av och en månad senare smsar hon och säger att hon är gravid och att hon ska behålla barnet och adoptera bort det. Killen säger att hon ska göra abort osv och säger att man bara tar 3 tabletter för att få bort fostret de första 9 veckorna, tjejen snackar en massa skit, killen blir LITE irriterad då säger tjejen till killen att om han ska vara så irriterad så behåller hon barnet. Killen ber om ursäkt varpå tjejen säger "Det är jag som har makten" Vad kan jag göras? Allt finns på sms då bruden inte svarar.. (handlar inte om mig)
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Lollarn inte för att vara sån, men att säga att
"man bara tar 3 tabletter för att få bort fostret de första 9 veckorna" är ju att förenkla det hela en gnutta, det är inte direkt så att man tar tre piller på lunchen för att sedan glatt jobba vidare.
Mifegyne + Cookie = WIN
perki P28 men fan vad smaklös du är.
Misery_chick Hur funkar abortpiller?
Lepra det hör inte hemma i den här tråden, du kan googla det alldeles själv.
äh skit i det, det löste sig, den smutsiga orren "skojade" bara.. payback's a bitch
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Vad kan jag göras? Allt finns på sms då bruden inte svarar.. (handlar inte om mig) Vadå vad kan göras? Vad svammlar du om? Precis som att dessa SMS skulle vara bevismaterial nog att tvinga henne till en abort, är du sinnes?
Är hon för mentalt vek för att göra något så enkelt som abort (vilket jag anser är jämförbart med att gå till tandläkaren, oavsett vad några korrektister här påstår) - då hoppas jag att hon ser fram emot att ta hand om ungen jävligt själv. Hade jag varit kvinna och blivit med barn av något jävla slödder som inte är man nog att stå för vad han gör hade jag inte kämpat för att dela någon vårdnad med denne. Och att jämföra en abort med ett tandläkarbesök är ju bara löjligt, tycker att det är tråkigt att din mamma inte hade samma inställning som du.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Alltså, hade jag råkat blivit gravid med någon random jag träffat en gång så vetefan om jag hade berättat det. Hade jag beslutat att ta bort det så kan jag göra det själv och hade jag behållt det hade jag nog hellre klarat det själv också eftersom det var mitt beslut att ha kvar det. Vem är han liksom, att nån random snubbe bidrog med spermier som råkade tränga sig igenom gör inte denne automatiskt till någon pappa. Nej hellre då att ungen får en bra plastpappa i någon jag faktiskt har valt att ha ett förhållande med.
Redaktionen
2009-03-11 23:42
är det inte någon sorts lag på att informera den biologiska fadern blir jag mörkrädd.
namaste
ÅderpåleOne någon sådan finns inte såvitt jag vet.
Nej hellre då att ungen får en bra plastpappa i någon jag faktiskt har valt att ha ett förhållande med. Det är ju vidrigt att inte ens ge en snubbe chansen att få vara farsa.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
candide: ja det kan man ju tycka fast asså.. det var ett samlag, det är inte som att man vet något om personen eller har någon relation till denne, och helt plötsligt ska den personen ha sån otrolig inverkan på ens barns liv. Det är också rätt konstigt.. jo kanske skulle man berättat men äh jag vet inte, det är svårt det där. Jag försätter mig inte i den situationen som tur är, om man inte har jätteotur finns väl alltid nån 0, nånting chans att preventivmedlen inte funkar
Trots ovanstående stolpskotts uttalande finns det män som vill ta ansvar och vara delaktiga i barnens liv, och jag förstår inte varför man skulle ha rätt att ta ifrån dom den möjligheten...särskilt inte om det grundar sig i att man själv inte föredrar människan som sitt barns fader.
haha men emci vadan denna krigsstig? Jag bara funderar, du måste ju kunna se det ur fler synviklar än den som kommer först i din lilla flicksnärtshjärna.
och helt plötsligt ska den personen ha sån otrolig inverkan på ens barns liv. Vad är det för jävla inställning? Det är ju även hans barn, att du är den som bär omkring på ungen i 9 månader ger ju inte dig ensamrätt till barnet per automatik.
Förstod att något liknande skulle komma när jag såg att du blev det ovanstående stolpskottet. Om det är någon tröst var det inte till dig, men ditt inlägg var också rätt whack, så feel free att ta åt dig.
candide: Vad det är för inställning? Jaa.. det kan man ju fråga sig om man vill:)
emci_osv att skriva namn underlättar ju, annars blir det lätt sådär. Ta åt mig, nääe jag väljer att skita i faktiskt
Snara Men herrejävlar kvinna, hade det varit riktat till dig hade jag väl skrivit ditt namn? Om du skiter i, och vill att folk ska tro det, är ett tips att inte random anta att ett inlägg av ca 100 är riktat till dig.
Producent
2009-03-12 02:08
Om man nu så gärna vill ha barn men sen skita i att informera fadern jada jada... Besök då för fan en sperma banks ist. Sen att barnen kanske inte kommer att må så bra för att han inte vem som är han far det är väl ingen som bryr sig om det eller? Klick.....PANG!
Snara F20 Smutsig handling det skulle vara att inte informera pappan. Hälften utav generna som ungen är uppbyggd utav är ju hans, alltså är det inte din unge utan eran unge. Och oavsett vad du känner inför saken så påverkar det inte det faktumet.Marc Swing P24 Sen att barnen kanske inte kommer att må så bra för att han inte vem som är han far det är väl ingen som bryr sig om det eller? Nej precis, för det är ju inte barnet man bör tänka på först o främst när man väljer att bli förälder. I alla fall verkar det vara många som tycker man inte borde behöva göra det. Egoism, egoism! ...Egoister lär ju bli bra föräldrar för övrigt.