Om tjejen blev gravid, va gör du?
Du raggar upp en jävligt vass dam på krogen, ni minglar lite och bestämmer er för att dra hem till någon av er, det hettar till och ni har sex. inget mer med de, Några veckor senare ringer mobilen, och det är tjejen du haft sex med för några veckor sen och hon säger: - Jag är gravid, jag ska behålla barnet.. luren läggs på. Va skulle du göra i den situationen?
o just de.. du är jävligt äcklig också.
1. Kräva faderskapstest. 2. Kräva halva vårdnaden. 3. Använda ungen som brudmagnet i parken/beachen etc.
Im the motherflippin...
Jag stämmer kondomföretaget... Att inte använda kondom känns ganska 80-tal people.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
vilken vidrig jävla kvinnosyn vissa har....... (och ja - använd kondom för i helvete!!!!!)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Numera skulle jag göra mitt bästa för att ta hand om ungen..och det oroar mig!
Lia, jag håller med! Kontrast, Ingen har iofs sagt nåt om att bumba ugly utan kondom, shit happens ibland. Lycka till att stämma kondomföretaget haha. Även om de inte är friskrivna upp över arslet så lär det bli rätt svårt att bevisa att du hade kondom vid just det tillfället hon blev gravid.
Im the motherflippin...
Ibland undrar man om folk på whoa är tappade bakom en vagn...
Du har varit medlem sen 2001 och du undrar fortfarande? Ne, nu var du snäll.
Du har rätt... men ibland försöker man att vara PK :)
Kontrast, får du använda kondom oftare då?
Im the motherflippin...
Bit i det sura äpplet, ta ditt ansvar och lyssna på Eazy E - Fuck my babys mama. Stay thugged out i parkleken!
It´s all about Don W Miami!
Jobbigt om du är 18 år och fortfarande går på gymnasiet.
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!
-RENSAT!- Skärpning! Tänk efter före ni skriver! Har du en mental ålder av 5år bör du låta bli att skriva
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Jag skulle nog ringt tillbaka och pratat igenom saken lite grundligare. Sen är det bara att du tar ditt ansvar för din unge.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Det känns ju som att man skulle prata ut om det reeejält, kanske försöka förklara att man egentligen inte är redo för att få barn, men om hon verkligen ville behålla det så skulle man så klart ställa upp.
Behandlar situationen som en man, och tar saken som den kommer
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag skulle förmodligen få nån slags chock. Därefter vet jag inte, förmodligen försöka träffas och prata om det.
Negative, negative. Our destination is Gaza.
Egorius P30 hahaha! dom 2 första var ju iaf vettigt och nått ja också skulle göra.lia F22 missade den vidriga kvinnosynen? =)
äh skulle nog börja med dejta bruden. Hon var ju bra en natt, kanske fler nätter. haha. Man måste ju försöka iaf, jobbigt för ungen att ha en föräldre här och en där.
Jag har ingen personlighet
Mookie Jag har gjort alla stegen och 3:an funkar vare sig man vill eller inte. De lallar automatiskt fram till nån pudding och så måste man oundvikligen säga nåt och isen är bruten. Ang Lias kommentar så syftar hon nog på de inlägg som raderats av friktion där det förekom förslag om våldsamheter osv.
Im the motherflippin...
trappan? Det första inlägget säger allt du behöver veta, sluta grina och ta ditt ansvar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag skulle väl föreslå abort.. självklart
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Nästa person som nämner något i stil med galgen/trappan/slag i magen eller något annat vidrigt belönas med en varning.
Du gör som dom i filmen " På smällen "
Highfive anyone, anyone?
Så störande att vissa säger "skyll dig själv som knullade" men de argumentet håller inte idag då man utgår ifrån att folk är skyddade.. Om jag har oskyddat sex med en brud förlitar jag mig på att hon är skyddad om hon inte säger annat... 2000-talet folk. F.ö skulle jag bli helt galen om det inträffade och nog ta ut mina aggressioner på henne om övertalning inte fungerade, vem fan är hon att göra ett så stort beslut åt mig?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
jag tillägger dessutom att hon ju mer eller mindre lurat mig isf......................
"- Jag är gravid, jag ska behålla barnet.. luren läggs på." -> när det gäller sakfrågan tycker jag det känns märkligt om bruden bara skulle lägga på luren efter att ha sagt detta. skulle nog inte bara fundera på hur mitt faderskap skulle te sig utan även hur hennes inställning till mig som fader vore om hon bara lägger på på det viset. nu kanske jag läser in för mkt i just att hon lägger på, men om det vore ett riktigt fall, hade jag nog sett det som ett tecken på en viss dos osäkerhet (och om inte annat så kanske omoget beteende kanske?). skulle fundera på varför hon öht ringde mig och talade om detta om jag inte får säga min åsikt i frågan innan hon lägger på. vem vet, jag kanske skulle stötta henne? för egen del har man ju blitt 26 (gubbgammal snart?) och blir det som så att någon är blir gravid och jag är pappan skulle jag definitivt känna mig mogen och redo nog att ta hand om barnet och allt ansvar det för med sig. Lepra: preventivmedel är trots allt inte 100%... om du vill vara hyfsat säker på att inte göra någon gravid kan du gott använda kondom, även om tjejen påstår sig gå på p-piller etc.... dubbel säkerhet minskar risken för graviditet, eller hur?
ta det som en karl å gör det bästa av saken !
Är ju stört omöjligt att kunna komma efter en krogrunda ändå så Hollow Earth förefaller mig mer troligt än detta scenario.
Vi blir aldrig som dom från stan!
man ligger inte med folk man inte litar på? och gör man det har man kondom och ser till att tjejen ifråga använder annat preventivmedel typ piller, p-stav, spiral. jag brukar alltid fråga om detta haha, kan hon inte prata om vad hon går på för preventivmedel så kan hon ha sin shit för sig själv, så borde alla killar resonera, annars är det bara ta sitt ansvar för sina egna spermier.
lepra Så störande att vissa säger "skyll dig själv som knullade" men de argumentet håller inte idag då man utgår ifrån att folk är skyddade.. Om jag har oskyddat sex med en brud förlitar jag mig på att hon är skyddad om hon inte säger annat... 2000-talet folk. om du har oskyddat sex för att du utgår från att tjejen är skyddad om hon inte säger något annat så är ju skyll dig själv - faktorn skyhög.
vill du inte yngla av dig så är det ditt alldeles egna ansvar att skydda dig.
jag tillägger dessutom att hon ju mer eller mindre lurat mig isf...................... förklara gärna hur du tänker här
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
F.ö skulle jag bli helt galen om det inträffade och nog ta ut mina aggressioner på henne om övertalning inte fungerade Grattis: både ofrivillig farsa och på kåken för kvinnomisshandel.
Använd kondom: skyddar både mot barn och könssjukdomar.
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Alltså, det skulle troligen aldrig inträffa mig då jag inte brukar sätta mig i sådana situationer, men OM det nu skulle hända.. Om hon nu slänger på luren lär jag väll ringa upp, prata med henne. Helst stämma träff och prata igenom det ordentligt någonstans där jag också förklarar att jag inte är mogen eller kapabel i dagsläget att ta hand om ett barn samt försöka få henne att förstå att det därför inte är rättvist mot barnet. Men är hon dum i huvudet trotts allt och verkligen måste ha ungen trotts jag är för ung, fattig och arbetslös för att kunna ta mitt hela ansvar skulle jag kräva faderskapstest. Visar det sig att det är min unge skulle jag fortsätta försöka övertyga henne om att göra abort tills det gått så långt att det var för sent. Efter det så.. tja, då skulle jag nog få panik och se min värld falla sönder. Hade jag vid incidenten använt kondom skulle jag känna mig lurad och svära högt över denne människa (användandet av kondom vid samlag är för mig detsamma som att klargöra att man INTE ska ha barn tillsammans ). Hade nog trotts allt försökt anpassa mig efter situationen och på ett eller annat sätt försökt bli del av barnets liv. Jag vet inte hur alla regler och bestämmelser kring saken är (något jag skulle läsa på ) men jag skulle fortfarande vilja studera klart den utbildning jag tänkt mig, över min döda kropp att nån egocentrerad bitch ska fucka upp det för mig. Det är ju lite svårt att ta hand om en unge medans man gör det men efter jag är klar skulle jag kunna tänka mig "pappa upp mig" med allt var det innebär. För barnets skull skulle jag givetvis ha nån slags ytlig relation med mamman men aldrig mer än så då jag spottar på människor som för egen vinning skull väljer att rasera andras liv.
Kontrast: Undrar vem som är mest tappad bakom en vagn, dom som skriver jääätte off topic eller dom som säger vad dom tycker (i vissa fall ironiskt dock...)
Blunted in stockholm
mm eller som att varje gång du inte befruktar en kvinna med dina spermier som ändå dör så begår du dråp! Och det där med att en riktig man tar konsekvenserna låter löjligt då det får mig att tänka tillbaka till medeltiden då männen hade en så pass stark position att en kvinna inte kunde klara sig själv. Därför sa man att mannen skulle vara en man och ta sitt ansvar. Idag är det är helt ok för en man att skippa ansvaret anser jag och ifrån säga sig faderskapet (som jag tror man kan göra ), om kvinnan vill ha ungen men inte mannen och dem använde kondom är det ju hennes val som sagt.
Illsnidig P23 Läs ovanför.. Ja säger inte att kvinnan inte ska dra sin del i stacken men att mannen inte ska glömma bort sin för att vi lever i ett så kallat "modernt" samhälle. Och män som dumpar sina ungar e grymmt fega fråga vilken unge som inte har sin pappa i närheten du kanske inte visste det här men det finns en anledning varför man har två föräldrar.. det är meningen att man ska lära sig saker från båda! Det handlar inte om att ta hand om ett barn för det kan en apa göra om vi tror på tarzan men för att det barnet ska bli en självständig vuxen människa med normala värderingar så går det BETYDLIGT lättare när båda föräldrar är involverade, det finns undantag där man blir en hälsosam individ i vilket fall men ta det här som ex. Män med bara kvinnlig förälder löper större risk för att bli involverade i kriminella aktiviteter samt sj mord (Inlägget ändrat av friktion 2009-03-08 20:27:33)
Det är bara att älska.
Du har alltså dragit hem en tjej från krogen, haft sex och sedan inte umgåtts mer med henne? Och nu är hon gravid. Det finns väl inte mer att göra än att prata med henne, ni ska ju trots allt kanske ha ett barn ihop och då kommer ni bli tvunga att kommunicera. Vill hon behålla barnet, så får du göra det bästa av situationen. Vara där för barnet, och vara pappa helt enkelt. Gör hon abort, kommer du ihåg att använda kondom nästa gång.
ringt upp, snackat lite, blivit farsa o gillat läget.
huruvida abort är mord eller ej finns det andra trådar för! för den diskussionen där
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Oj vad alla svarat mig... men jag ska ge det ett försök att argumentera lite för min sak då.
Priyan Lepra: preventivmedel är trots allt inte 100%... om du vill vara hyfsat säker på att inte göra någon gravid kan du gott använda kondom, även om tjejen påstår sig gå på p-piller etc.... dubbel säkerhet minskar risken för graviditet, eller hur? Nej preventivmedel är inte 100% säkra, men det är väldigt vanligt idag med p-piller hos tjejer och ja, det kan vara lite naivt av mig att tycka att tjejen är den som borde ta det, eller att jag utgår från att dom gör det
(eller ngt annat sätt) .
Fast det jag menar är att om jag har sex med henne UTAN kondom och hon INTE säger något om att jag borde skydda mig så utgår jag från att hon har gjort det istället. För vi har ju inte sex FÖR att skaffa barn
(utgår jag också ifrån) .
Men sen har du rätt i dubbel säkerhet är bästa sättet att skydda sig, men nu pratade vi ju om vad som hände om du hade haft OSKYDDAT sex, men normalt sett har jag inte kondom i alla fall. Jag tycker det är opraktiskt, oskönt m.m., men har det om tjejen vill att jag ska ha det
(om hon säger att hon inte är skyddad t.ex) .
Misery_chick om du har oskyddat sex för att du utgår från att tjejen är skyddad om hon inte säger något annat så är ju skyll dig själv - faktorn skyhög. vill du inte yngla av dig så är det ditt alldeles egna ansvar att skydda dig. Ja. Det kan tyckas vara lite skyll dig själv.. men jag tänker ju mera att det är
VÅRAT ANSVAR att se till att
VI SKYDDAR OSS och om kondom inte kommer på tal så resonerar jag ju som jag skrev ovan.
Lepra skrev:
jag tillägger dessutom att hon ju mer eller mindre lurat mig isf...................... misery_chick skrev:
förklara gärna hur du tänker här Jo, om hon VET att hon inte är oskyddad och jag ändå tror det (eftersom hon inte sagt annat) så blir det ju lite som att hon lurar mig. För mig bakom ljuset och speciellt om hon sen blir med barn och tvingar på mig en föräldraroll som jag inte ens vetat om eller har någon chans att uttrycka mig.......... Förändrar ju hela mitt liv utan att ge mig minsta rätten till veto...
Hellre blir jag avlurad allt jag äger än pålurad ett barn under dom förhållandena ärligt talat..
(Inlägget ändrat av friktion 2009-03-08 21:11:42)
Mabande P32 Lepra skrev: F.ö skulle jag bli helt galen om det inträffade och nog ta ut mina aggressioner på henne om övertalning inte fungeradeMabande P32 skrev:
Grattis: både ofrivillig farsa och på kåken för kvinnomisshandel. Använd kondom: skyddar både mot barn och könssjukdomar. 10-4, over... Jag menar inte fysiskt våld.. Jag kan aldrig slå folk, det ligger inte i min natur och speciellt inte flickor, men förbannad som helvete och stå och skrika och svära.. det klarar jag av.
Jag skulle känna att det var väldigt jobbigt o jag skulle nog bli deprimerad. Inte för att jag hatar barn, tvärtom. Men att få ett barn med en främling samtidigt som att man känner att man inte vill bli pappa än skulle verkligen ge mig en väldigt stor tyngd på mitt hjärta att bära. Och självklart skulle jag oxå kräva faderskapstest. Hade hon nu som topicen lyder bestämt sig för att behålla barnet så skulle jag iallafall föröka ta min roll som pappa på allvar, men det kan ju ge ganska stora komplikationer om man nu inte ser ett förhållande tillsammans och kanske till och med kommer att hata varandra som pesten. Läskig tanke det där... ANSVAR! Sprid inte ut säd hur som helst med en norchalant tanke om att en blomma aldrig kommer växa. Säger hon att det är lungt att inget skydd behövs så ta inte för givet att hon tar p-piller. Använder man inte kondom så får man se till att inte komma inne i henne.
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------
Lepra Jo, om hon VET att hon inte är oskyddad och jag ändå tror det (eftersom hon inte sagt annat) så blir det ju lite som att hon lurar mig. För mig bakom ljuset och speciellt om hon sen blir med barn och tvingar på mig en föräldraroll som jag inte ens vetat om eller har någon chans att uttrycka mig.......... Förändrar ju hela mitt liv utan att ge mig minsta rätten till veto... Hellre blir jag avlurad allt jag äger än pålurad ett barn under dom förhållandena ärligt talat.. ...eller så antar hon att hade du velat ha skyddat sex så hade du skyddat dig?
om du skiter i att skydda dig och därmed gör någon på smällen så är det inte hon som förändrar ditt liv, det gör du alldeles själv, hur du kan se det som att du blir pålurad ett barn är enligt mig helt vansinnigt.
Producent
2009-03-09 00:02
...eller så antar hon att hade du velat ha skyddat sex så hade du skyddat dig? Det där håller ju inte...Det innebär ju att ju att tjejen vill ha barn redan från början. Ofta man vill ha barn med första bästa krog ragg man hittar, och om folk inte fattar det så är man ju sjuk. Jag vill ha ett tryggt förhållande och en stark inkomst och känna mig redo innan jag kastar mig in i "pappa världen" så att mitt/vårat barn ska få en så trygg uppväxt som möjligt. Barn är inga barbie dockor...
Marc Swing P24 Det där håller ju inte...Det innebär ju att ju att tjejen vill ha barn redan från början. Ofta man vill ha barn med första bästa krog ragg man hittar, och om folk inte fattar det så är man ju sjuk. Jag vill ha ett tryggt förhållande och en stark inkomst och känna mig redo innan jag kastar mig in i "pappa världen" så att mitt/vårat barn ska få en så trygg uppväxt som möjligt.ptja, det är väl inte det vanligaste i stan, men klart det förekommer, det finns knäppisar överallt.
Har man sex med en främling efter en krogrunda så ska man fan ha kondom. Även om tjejen påstår att hon käkar p-pills. Vill du vara säker på att inte hamna i en sådan är situation så på med gummit!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
JAG UPPREPAR! Nästa person som nämner något i stil med galgen/trappan/slag i magen eller något annat vidrigt belönas med en varning.
ta ditt jävla ansvar innan kiden rånar mig om 15 år
Va skulle du göra i den situationen? Först skulle jag nog bli paff, sen skratta åt mig själv för mina dumheter och så skulle jag styra en träff hemma hos mig / henne och disktuera igenom situationen. Skulle förklara att jag kräver faderskapstest och hon ska gå med på det om hon vill ha med mig i bilden utifall testet visa att jag är fadern. Skulle kolla av att hon verkligen ville föda ungen och vara beredd och ta hand om det så skulle jag finnas där och ställa upp med vad som kan tänkas behövas. Sen skulle jag lära känna henne och vem vet, kanske blir det till och med romans av det hela. Tre flugor i en smäll =)
Är hon inte beredd och ta ansvaret, då är det onödigt och slösa min tid och mina ekonomiska resurser alternativt skulle jag kräva ett kontrakt där jag får hela vårdnaden för ungen =)
Skulle vara rolig nyhet i vilket fall, skulle dock föredra att få barn med en partner som jag kommit överens om med innan/vara i förhållande med.
Men KOM IGEN ungar! Vissa av er borde fundera på att knyta ihop diverse tuber och sånt för ni borde fan inte få sprida er avkomma någonstans. Låt oss försöka gå igenom det här igen:Kondom är bra. Då får man inte könssjukdomar eller oönskade barn. Märkligt att somliga av er (som sagt, ni borde inte reproducera er) verkar tycka att barn trumfar könssjukdom... När det gäller p-piller och ansvar för att skydda sig och sånt skitsnack så är det så här enkelt:Var och en har ansvar för sin egen kropp. Ni killar har ansvar för era spermier och tjejer för sina ägg. Det borde inte finnas någonting mer att diskutera här, det här ska inte vara så jävla svårt med tanke på att ni har haft sexualundervisning i skolan och allt det. Hur i helvete har ni fått för er att någon som man drar hem från krogen är att lita på när ert eget omdöme verkar vara allt annat än bra efter en krogrunda?! Man är fulla och man har lite sämre omdöme, så enkelt är det. Det är så jävla ansvarslöst och omoget att lägga ansvaret på någon annan och påstå att om diskussionen om kondomer inte kommer upp så antar ni att tjejen tar p-piller. Hon kanske antar att du tänker dra ut den? Att du (vilket borde vara fallet) har genomgått en vasektomi? Att du är steril eftersom du inte använder kondom? Lika mycket som du antar att hon skyddar sig kan väl hon anta att du tar på dig det ansvaret. Det är ju ett helt idiotiskt resonemang. Hur kan man ens tänka så. Allvarligt, säg det högt för dig själv så du får höra hur dumt det låter:"Om jag inte tar på mig kondom så antar jag att du tar p-piller så nu kör jag in den och hoppas att du inte blir på smällen för då har du lurat mig!" WHAT?! Som sagt V-A-S-E-K-T-O-M-I stavas det. Fundera på saken!
I might be wrong... but you're just plain stupid!