Musik, helst i vinyl form men är dålig ekonomi så får bli FLAC sålänge. Har väl en 7000 låtar änsålänge, inte mycket om man jämför med andra men håller på och bygger. Och ja tanken är att köpa alla musik när jag kan.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Ingenting nuförtiden. massa a4papper kanske om något..
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
Jag samlar på könssjukdomar. Någon som vill byta? Annars samlar jag nog på teknik i allmänhet. Jag köper alltid nya datorer, tv-spel, hemmabio anläggningar, kameror osv. Råkar man ha några lax över så känner jag, "åhh jag skulle behöva en ny laptop" fast jag igentligen inte alls behöver det eller så är behovet väääldigt litet och jag kan lika gärna vänta. Det är ett jävligt jobbigt samlande och konsumerande. Jag la ner det nästan helt i ett år och då började jag köpa sjuka mängder kläder. Tycker ni att sex in the city bruden är sjuk som samlar skor, kom hem till mig då =) Nu har jag dock fyllt min garderob (som snarare är ett rum) + alla andra ställen jag kan förvara kläder och då fick klädsamlandet lugna sig lite. Jag önskar dock att jag inte var så satans materialistisk. Jag vill samla blommor och meditera, röka en holk i naturen och bara njuta. Tyvärr klarar jag aldrig hålla mig ifrån prylar. Jag har alltid alla aktuella tv-spel och jag gillar inte ens tv-spel och spelar aldrig. Det känns bara som ett idiotiskt samlande.
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
Halsdukar och liknande. Saker man snurrar runt halsen, helt enkelt. Det här är en del av samlingen. Skulle gissa på att jag har tio till i alla fall...om inte mer. Många har blivit kvar hemma hos föräldrarna :(
(Inlägget ändrat av Rachel 2009-05-02 22:06:21)
Delam tange barat
Skooor och tracktops/ hoods
liten del av mina skor
Pollypåsar (500 st) Kapsyler (500 st olika, vintage!) Tracktops Reggae-vinyler Militärskyltar Upplevelser!
Intressepenisen hårdnar!
Jag fick lite skyltmani en tid i min ungdom. Då begav jag mig till olika företag och framförallt sjukhus med en väska med skruvmejslar och redskap. Sedan skruvade jag loss allt från "VARNING, EXTREMT BRANDFARLIGT" till "LIVSFARLIG LEDNING". Eller varför inte nåt mindre fantastiskt som "PARKERING FÖRBJUDEN". Jag tog med mig hem vägskyltar och precis allt. Hade någon favorit som hade med någon livsfarlig gasbehållare att göra som lät lite komisk. Alla dessa gömde jag på mitt pojkrum. Det gav en skön kick att stjäla skyltar. Minns att jag visade upp dom stolt för en polare, han blev imponerad och vi började stjäla alla skyltar vi kom över det sommarlovet. Vi kunde typ demontera ett helt område från att det blev natt tills det blev morgon. Sen ville han dra med någon annan snubbe som tydligen inte alls blev lika imponerad och sa att det var helt idiotiskt och sa att han skulle anmäla oss då folk kunde komma till skada om man tog bort viktiga skyltar i samhället. Att ta en parkeringskylt kanske leder till att någon för böter men när det gick så långt att vi stal hastighetsbegränsnings skyltar så kunde det nog gå illa.. Det var ett kort men intensivt samlande när man inte hade något bättre för sig...
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
Samlade på prydnadskatter för kanske två år sen men har lagt av med det nu. Fick tag på kanske 35-40 olika. Har en del kvar. "Samlar" även på alla typer av kartonger/lådor. Köper jag något så har jag väldigt svårt at göra mig av med kartongen den låg i. Har en skolåda kvar som mina skor låg i som jag köpte för 3 år sen. Eller.. jag har faktiskt svårt att göra mig av med det mesta.
samlar på psytrance-skivor. helst från obskyra små bolag. orkar inte ta bild men det har blivit en del genom årens lopp.
aouf :P Tvspel - någon som vill köpa ett ? Nintendo8bit/Supernintendo/megadrive/dreamcast/playstation1 och 2/PSP/ eller spel langa pm har de flesta klassiker till respektive konsol. Manga Vinyl DNB mp3or *he*
http://www.aktivdemokrati.se/
Jag samlar på samurajsvärd antika och även ny produktioner(iaitos) just nu har jag dock bara ett då det är en dyr hobby haha. Dock är svärdet daterat till ca.1661 (kanbun era) och det gjordes av en smed vid namn Kunisada och han dog år 1673.
Tusenlappar, Rocky, och "pinnar"
film-böcker har bla trainspotting, fear and loathing, fight club mm.
fittbjörn P22 Fan vad nice. Är det du som låtit ta kol-14 test eller fick du denna informationen när du köpte det?
anna_m_maria Fick infon innan jag köpte det plus att det står i NTHK Kanteisho pappret som svärdet fick i september förra året. Den är även signerad med Kawachi Daijo Fujiwara Kunisada. För er som undrar så är NTHK en organisation med några av de främsta kännarna av japanska svärd.
Jag samlar på snusdosor. Alltså, mina egen-snusade.. Dock är det inte exakt ALLA jag har, dom som tar slut utomhus/hos någon annan slänger jag självklart, men dom som tar slut i hemmet åker upp i bokhyllan. Jag räknade för 3 månader sen och låg på 500 någonting då. Skulle tippa på 600-700 tomma snusdosor nu. För dom som undrar så har jag sparat sen jag var 13.
Dra åt helvete!
Har en polare som samlar på 50öringar.. I syftet att få bort dom ur "svenska-penga-systemet" . haha
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Obskyr 90tals indie på vinyl. Helst NYC, Philly, Baltimore eller NJ. *stånd*
Tror inte jag samlar på nåt nu för tiden. Inte aktivt iaf. När jag var liten samlade jag på allt skit som nyckelringar, pins, gamla telefonkort och liknande. Pinsen var väl det enda som egentligen var lite småkul att samla på. Men jag har haft så svårt att slänga saker att mitt hem skulle se ut som ett skatbo när jag var 35 om jag samlade på grejer. Särskilt stora grejer.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
skor kepsar dunnys konst från polare å böcker
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Mynt, har flera burkar hemma i blandade valörer, någonstans mellan 10.000 och 20.000, svårt att upskatta. Ska nog växla in dom någon dag och åka på semester. Samlar även på tatueringar, alltså från olika personer.
Rock out with your cock out!
Misslyckanden...
"KEJK sa det förbjudna! Tamejfan! KEJK är whoas Harry Potter, han som vågar nämna honom vid namn. Lord Voldemort!"
Juste. Jag har samlat på ciggpaket i kanske två och ett halvt år. Näst intill alla paket (har inte slängt när jag har varit ute men något har försvunnit ibland). Tanken är ett framtida konstverk bestående av enbart alla varningstexter, men tror att jag måste spara något år till för att det ska räcka. Är ett par hundra paket nu..
Delam tange barat
Jag samlar på könshår från olika människor . har dom i glasburkar med namn på vem som är vems och ibland så vattnar jag dom .
Reggae på vinyl. Försöker begränsa mig så gott det går till att bara köpa rubadub, digital och tidiga 90-talsprylar, försöker också köpa så mycket original som mycket. Dock älskar jag musiken så mycket att det slinker ner en hel del nypressar med när nöden kräver. Jag räknade lite i oktober 08, började köpa i oktober 07. summa summarum var att jag lagt ut drygt 14000 på vinyl. låter kanske inte så mycket för en hardcoresamlare men när man går på studiebidrag (1050 i månaden) är det jävligt mycket pengar.
45 clash är fett underskattat
Vinyler. Uppe i cirka 25 hittills, men jag är ung och pank också. Som liten var det kapsyler och Pogs. Samlar även halvaktivt på tomburkar nu, försöker få tag på en av varenda jävla märke, men det går inte när man bara dricker coca-cola.
Kameror, har en del gamla godingar från 60-70talet, sen blir det en del böcker, dvder, cd-skivor och vinyler. Sneakers har jag en del oxå, typ 12.. så jag kommer inte i närheten av candide. Sedan har jag en förkärlek till obskyra t-shirts.. Typ tv-spels t-shirts osv.
Nöjd, vill du köpa?
Köpte den för några år sen, helt oanvänd och alla lappar är på... "offical nintendo"..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har ett sånt här tygmärke också! fortfarande "sealed"..
börjat samla på instrument, har ingen bild på samlingen men har iaf: - 2st akustiska gitarrer, en nylon och en stålsträngad - 2 st didgeridoos - 1 berimbau - 1 munspel - 1 melodica - några skaksaker Behöver lite olika trummor nu! :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
jag samlade på cola burkar till någon i familjen gick och panta alla ;( och än har ingen erkänt vem det var :(
en grej jag inte samlar på men alltid måste plocka på mig är torknycklar från toaletter. sånna som sitter i typ pappershandduksautomater och pappersmuggshållare.
Samlar på Boomboxes/Ghettoblasters, har nog 6-7 st i varierande storlek, har precis slipat ner och grundat 4 av dom, ska göra lite custom lackering på dom
SMÅLAND!
Som en händelse så har det blivit så att jag samlar på kameror. Har väl en 20-25 stycken. Dock försöker jag bara köpa sånna som jag vet att jag kan använda. Mest blir det lite udda modeller och sällan någon SLR.
har samlat på en massa saker. allt ifrån harpluttar till new era kepsar. nu samlar ja väl inte på något speciellt, tråkigt:(
Haters gon' hate...
Sneakers....
Hellsinki Sneaker Freak!
Min pyttelilla samling av vinylskivor :)
fina påsar. fula, annorlunda påsar.
kul att de körs
spritflaskor. icke-tomma sådana. målet är åtminstone 100. lite battle against time över det hela mao. sommaren kommer sätta sina spår :' ( pengar. vita sådana. målet är just nu 1 miljon. även detta är väl lite battle against time, men i mindre skala då jag får lön i kronor och inte i sprit på gott och på ont. inom 5 år avser jag ha nått mitt mål. lär väl ta det dubbla i slutändan.
cry me a river! --> thcrew
Jag har väl börjat samla på Qee's och liknande designleksaker.
Började med att jag köpte dom som jag tyckte om och helt plötsligt har man ju en samling. Inget medvetet med andra ord utan började med att hitta saker att pryda hemmet med.
Min favorit i samlingen är denna (<3 Gary Baseman):
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Samlaren, den sista person att bli inbjuden till festen ;) Jag ser vitsen med det hela om man faktiskt använder det man samlar på men majoriteten av folket har ju bara sina saker ståendes hemma där de tar upp plats och inte fyller någon praktiskt funkton förutom att man kan visa för sina vänner att man minsann är tillräckligt rik för att lägga pengar på annat än rena nödvändigheter.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
rik för att lägga pengar på annat än rena nödvändigheter. Och du lägger bara pengar på mat och hyra eller? Där går ju liksom gränsen för rena nödvändigheter.
Varför är det mer ok om man använder det man samlar på förresten? Är det mer ok att samla Rolexklockor än smurffigurer då?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.