börja me tjack, kilona bara rasar iväg
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Var inte så himla negativ till allt. Du kan ju alltid testa saker och ting, eller hur? Jag tränade mycket fotboll och dansade breakdance tidigare, men tröttnade då jag hade för mycket andra grejer att ta tag i. Sen dess tjatade jämt morsan på att jag skulle börja i någon sport eller träna. Att gå till ett jävla gym var det värsta jag kunde tänka mig och vägrade sätta min fot där. Men så testade jag, och vips så blev jag fast i träsket och längtar tills varje gång jag kan gå till gymmet och träna.
hellspawn1, negative: Först, shit vilken störig trailer! Jag var tvungen att spola förbi alla som säger "it works" så jag missade delen när dom vetenskapligt förklarar varför det är en bra diet. Eller vad det ens var för diet. Eller nämndes det i trailern?
Ska man äta rått kött också? Får inget vara tillagat?
negative: Det är väl allmänt känt(?) och vetenskapligt bevisat att rå frukt och grönsaker innehåller mer vitaminer osv än kokade/stekta dito. Det är ju därför ångugnar osv börjar bli populärt.
(Det är stärkelsen i vete och potatis som gjort att människan utvecklat sin intelligens. Vi blev smarta efter vi blev bönder.) Att vi "blev smarta" efter att vi blivit bönder lär ju knappast ha något med vete och potatis att göra eftersom potatis inte ens fanns i Europa på den tiden och på något tusen år till. Å andra sidan var de sydamerikanska kulturerna mer välutvecklade än vad vi var här, och dom hade ju potatis!
Det lär ju snarare handla om att det fanns mer och en säkrare tillgång på mat vilket gjorde att folk började leva längre. Och att utbytet mellan kulturer och civilisationer blev större (tur som fan att inte Sverigedemokraterna fått bestämma något hittills).
Nu vet jag som sagt inte vad hellspawns rådiet går ut på helt. Och jag vet inte hur det påverkar hjärnan. Men att äta mer fett, protein och grönsaker är bättre för KROPPEN än att äta en massa kolhydrater och sån skit som vi börjat göra nuförtiden.
Redaktionschef
2009-02-10 22:05
Känner du att du inte får tillräckligt med hjälp i den här tråden så skriv till mig, så kan jag komma med lite tips.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Alla tips han behöver om han inte vill träna men ändå gå ner i vikt är att sluta äta kolhydrater och börja äta mer fett!
medoria F27 , vi kan säga att jag väger 58 kg och är 1,62 meter lång. -500 kcal om dagen = 2 kilo i månaden?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
bränt 24 kg på 4 månader, smart drag= dra till dietist ta vikt o längs mått o fett o allt sånt,sedan kolalr du hur ånga kalorier du behöver stoppa i dej för att gå upp i vikt . själv låg jag på 2000 kalorier typ i början,vägde typ 117 kr ,ngt som itne störde mej så mycket då jag är ganska lång o alltid tränat,men jag började köka mindre,sket i salt i maten o socker,drack mycket vatten tränade lite mindre faktiskt,har förlorat en del muskler också vilket känns bra då man var jäkligt stel av musklerna o man vägde mer så klart-....men samtidigt blev man mer rörligare vilet var bra för mej då jag ar benprotes
http://soundsof051.com/
anii: jag tvivlar på att du kommer kunna gå ner tio kilo om du inte har väldigt tunn benstomme. det är bättre att du kollar din fettprocent och försöker träna mer så kommer du bli smalare men kanske väga lite mer eftersom muskler väger mer.
Tack för alla tips =) De som säger att jag inte vill träna kan ju läsa försa posten igen , det finns fler träningsformer än styrketräning
Rock out with your cock out!
jag tror att det viktigaste för din del är att hitta nåt som är kul och motiverande för att du inte ska tröttna efter tre veckor. det är så lätt hänt... det är viktigare ATT du gör nåt snarare än VAD. ta dig tid minst två gånger i veckan, undantagslöst. inga bortförklaringar. skulle du tycka att det var så jävla kul, vänta ett tag innan du börjar med tre gånger i veckan för att dels ha de fasta rutinerna när nyhetens behag har lagt sig, dels för att inte chocka kroppen i början. och som många sagt, se över din kosthållning, skippa bullen till förmiddagsfikat och drick vatten istället för läsk/öl/jos/ ta bara en ostskiva på mackan osv. skär ner lite grann här och där och samma sak här, inga undantag!
http://www.kommandot.se/wp/
two grand: men du gör det ju inte särskilt lätt för oss när du vill att vi ska komma på vad du ska träna, men sedan avvisar alla förslag. hur ska vi veta vad du vill träna???
Börja ta promenader i skogen. Det är nog det bästa som finns ju. Du kanske kan låna någons kompis hund så blir det ännu roligare? Eller ta med ungen (du har väl unge?) och lär den lite om träd och blommor å grejjer.
medoria F27, åh. jag tycker inte om att träna, jag blir så snabbt uttråkad. Men enligt BMItest så skulle jag fortfarande vara normalviktig om jag vägde 48.
anii: träna något du tycker är kul, det är halva grejen. det är bara en fråga om hur gärna du vill gå ner, utan motivation kommer du ingenstans. bmi är för övrigt inte ett så jättebra verktyg, du bör ta det med en nypa salt. bara för att du skulle vara normalviktig vid 48 kg är det inget som säger att du ska eftersträva att se ut så, du måste ta hänsyn till din kroppsform. och vid 48 skulle du ligga precis på gränsen till underviktig.
medoria F27, jag tänker i teorin.
anii: jo jag vet men det ska man inte göra, då blir man galen. jag var också besatt av att få minsta möjliga bmi utan att vara underviktig ett tag men släppte det då jag insåg att jag inte skulle ha ngn rumpa eller tuttar kvar.
medoria F27, jag gillade ditt blogginlägg angående tjockisar. Men jag är inte besatt av att vara underviktigt eller så. Jag tog mest tillfället i akt och frågade när tråden var igång. Jag tycker inte att jag är tjock, och jag tycker inte heller att jag är smal. Jag är bara snygg ;). Men ibland tänker man ju efter om man verkligen borde tycka att man är snygg, och det borde man inte göra.
anii:bra, det är ju huvudsaken att du är nöjd och trivs med din kropp, och att du mår bra.
Gurraa P24 Raw food innebär att äta mest råa grönsaker frukter bär och nötter, samt en liten del kött. Gärna i form av fisk eller i allmänhet viltkött - ej uppfödd boskap med ofördelaktig fettsammansättning. (vissa går 100% vegan men man behöver inte för att kalla det "raw food, 80%+ rå föda brukar räknas som raw food) Rått anspelar på att det inte är tillagat/upphettat som förstör enzymerna i födan, som när de äts råa hjälper oss i matsmältningen. Det anspelar oxå på att sånt som inte kan ätas rått där det förekommer naturligt i naturen utan att man först måste processa/upphetta etc. (som man ju måste med sädesslag) Vissa äter rått kött i form av sushi, medans andra oftast kokar det (ju högre temperatur, tex, stekning=sämre) kokning gör ju att man slipper risken för parasiter. Sammanfattningsvis: sånt som du kan leva av om du bodde ute i naturen, utan tillgång till teknologi. Mkt näringsrikt men ändå få kalorier, enzymrikt, optimalt för matsmältning.
De som går helt vegan och inte äter kött, claimar att dom mår lika bra, även efter många år. Det är omstritt om kroppen själv producerar vitamin b12 eller om det endast kan tillföras i form av animalisk föda. Btw. mjölkprodukter av alla slag är helt uteslutet också inom raw food, dock är kalcium inget problem eftersom det kompenseras genom dom fet-mängder råa grönsaker/frukter/rötter man istället äter som basföda och inte längre som ett litet tillbehör på tallriken.
medoria F27 two grand: men du gör det ju inte särskilt lätt för oss när du vill att vi ska komma på vad du ska träna, men sedan avvisar alla förslag. hur ska vi veta vad du vill träna??? Alltså, det är inte så att jag dissar era förslag, jag tycker det är jättekul med olika åsikter, det enda jag egentligen har dissat är styrketräning och löpning, vilket återfinns i första posten under förslag jag
inte vill ha.
Dessutom SKA ni inte veta vad jag vill träna eftersom jag vill höra
er åsikt, inte min egen ;)
orkade inte läsa så mycket om det du skrev men om du ska gå ner i vikt snabbt börja skjuta tjack
http://www.myspace.com/sps451
hej!
läs det här
Länk till http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 kolla även på resten av forumet, ställ frågor där och du kommer få svar av många kvalificerade människor till skillnad från här, no offense..
hur som helst är grundregeln att göra av med mer energi än du sätter i dig, om det kommer genom strikt diet, ökad träning eller en kombination är mest en smaksak
vad är det för fel på din arm?
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap
Jag slet ut armbåden på mitt förra jobb och tog det inte lugnt med den armen när jag styrketränade. så en kombination av båda. Tack för länken =)
orkar inte scanna tråden om nån sagt det men äppelcidervinäger är ju bevisat att det funkar om du vill droppa kilo träna något du tycker verkar kul, fan är det svårare än så?
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
Om du hade orkat läsa första inlägget hade du förstått att jag ville ha tips på olika typer av aktiviteter. f.ö verkar det vara den almänna åsikten här på whoa att styrketräning eller löpning/promenader är det som gäller. Ingen har nämnt att t ex köra cross, cykla downhill, klättring mm mm
"äppelcidervinäger är ju bevisat att det funkar om du vill droppa kilo" Haha.. på vilket sätt då.? =) Finns ju typ en driljard olika sporter du kan göra. Bara slå upp ett sportlexikon så kan du hitta en driljard olika sporter. Det viktiga för att du ska gå ner i vikt är att du får i dig mindre energi än vad du gör av med, det bästa sättet att göra det på är att äta rätt, dvs mindre godis o skit. O sen motionera så du kan göra av med energi , alla dieter o sånt är bara skitsnack. Det handlar om att ha en bättre livsstil. Och jag förstår ditt problem om du sitter vid ett kontor hela dagarna, jag sitter själv framför datorn dagarna i ända, o man gör inte av med någon energi alls. Men men.
two_grand> köra cross är bra, roligaste som finns jag har kört hela livet. men det kan vara rätt farligt om du kör över din förmåga och det är lite det det handlar om, för om du vill bli bättre så är det bra om du har en grundkondition och styrka. gymma är inte så kul, jag gör det för att det är behövligt och jag får min motivation av crossen
"Ingen har nämnt att t ex köra cross, cykla downhill, klättring mm mm" -> kanske för att ingen av de sporterna är några direkt stora energiförbrännare?
Priyan> Du kunde inte ha mer fel, du ska inte prata om sådant du inte har en aning om. Har du ens provat någon av dom sporterna?
sluta ät då föäe fän