I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

SIBA in trubbel, eller?

Övrigt - Blandat

   

2008-12-25 18:06

SIBA in trubbel, eller?

Köpte för ett tag sedan en mobil på siba. Kostade runt 5000 kr inkl totalförsäkring.

Fick virus på mobben igår, eller mjukvaran var helt circus.


Går till siba i nordstan, dom erbjuder mig att låna en gammal nokia tills min är lagad. Nej tack, i det muntliga avstalet jag och försäljare hade skulle jag få låna en motsvarande mob.

Åker till Götaplatsen´s siba där jag köpte mobilen från början, dem erbjöd mig en gammal ericsson. Nej tack. Jag har ett muntligt avtal med vittnen på att jag skall erbjudas en mobil som motsvarar mina behov.

Personalen brir grinig. Hotar med konsumentköpslagen hit och dit och att jag antigen kan ta lånemobilen eller dra.

Jag ringer min advokat och förklarar läget, drar upp paragrafterna butikscheften kastat på mig. Det tar inte lång tid innan jag förstår att säljare + butikschef har fel.

Jag, förberädd som allttid ringer sibas presschef och förklarar läget, hon ringer regionschefen och han i sin tur ringer mig och vill lösa detta smidigt, då jag vet hur en del om deras metoder spelar jag in hela samtalet.

Mycke riktigt avslöjjar regionschefen att butikschefen vill slå in skallen på mig och skulle göra det om han fick chansen. Tog detta med ro, gick tillbaka till butikschefen och fråga om något stod på tok, efter en massa jidder fick jag en k850i telefon att låna. Sedan började ja förklara för honom att jag spelat in samtalet med regionschefen, då försökte han tvinga mig å radera detta p.g.a av PUL, alltså han syftade på att det var olagligt. Han hade tydligen läst till jurist innan, tydligen hoppade han över 4 kap 9a § brottsbalken. Jag har rätt att spela in vad jag vill, när jag vill sålänge jag deltar i samtalet utan att meddela någon. Detta sade jag naturligtvis inte till honom, låt han sitta där omedveten tänkte jag.


Ringde upp pressansvarig igen, förklarade läget, 20 min senare ringer regionschefen och vill dra ett sträck över det hela, ge mig en helt ny mobil (valfri) mot att jag inte talar med någon om detta. Han kommer till göteborg imogon från sin semester för att lösa detta.

Ska jag nöjja mig med en mobil? Hade redan den nyaste, jag känner mig både hotat och kränkt (nej, inte på riktigt plus att jag har mobilsamtalet). Regionschefen slickade så mycket röv att det var nästan otrevligt.

Bör jag ta en mobil och skita det hela eller skall jag steppa upp spelet lite? Risken finns ju att jag inte får ett skit, men å andra sidan verkade han vilja ha detta ur vägen mycket snabbt och bad mig att inte tala om någon med detta.

Vad skulle du gjort i min sits?

MVH
/MR Whatever