Jag är sjukt musiknördig (plats 5 på Pet Sounds popquiz, woho känn på den Ronny Olovson och quizarmy!) men jag skulle inte klassa mitt nörderi som en hobby, det är en livsstil.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
(Svenson ska det nog vara, han den där feta skalliga typen med Hawaii skjorta)
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Producent
2008-12-08 19:44
jag klassar iofs mitt nörderi som en hobby. fast det kanske beror på att jag letar efter musik som jag kan använda mig av. och itne bara lyssna på. men du ska se dom fina konversationer jag kan ha om musik. det är nästan kufigt. eller det ÄR kufigt. men roligt! det är mer än ett intresse liksom
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
I hear you, musik är i storsett allt jag och min sambo snackar om, det var så vi träffades från början. Men det är större än en hobby, det är mitt liv.
Producent
2008-12-08 19:50
aha du menar så! ja usch jagh ar också haft sådana pojkvänner. gud vad tråkigt det kan bli. speciellt om dom har andra inriktningar och ska visa vad som är grymt med det man iten fattar. inte ens JAG klarar av en musiknörd. så kudos
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
musik är intresse, inte hobby. hobby för mig är produktivt. isf att aktivt samla på lps, vara dj etc , de är då hobby. men inte att lyssna på musik endast, även om man lägge rmkt tid på att lära sig om musik o leta fram musik etc. min åsikt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Äh det är jag som är den jobbiga, jag är väsrt av oss två Peppis: ja det var vad jag menade men inte kunde få ur mig.
Producent
2008-12-08 19:57
enola. ja men dåså! fast jag är en sådan musikfashist att det inte är roligt ibland. blir typ arg om folk lyssnar på fel musik i min närhet. så det blir ändå att man dras till sådana personer. även om ajg försöker undvika det.
Musikfascist....känns bekant det där...
oh...halva min bekantskapskrets är musikfascister... älskar att förstöra deras dag med lite sarah brightman eller britney spears now and then. jag är också fascist...men kan hitta guldkorn i precis allt. och dessutom kan låtar vara bra endast på grund av att de är sköna att sjunga, vilket kan innebära typ förskräckligheter i stil med peter jöback..mja kanske inte peter jöback..jag tog i för hårt......
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
min hobby e o va gangster!
shupp shupp! pilliwillie!
Du verkar bara ha träffat fel tjejer. Känner massa sköna tjejer med olika hobbys. Jag har alldeles för många, svårt att hinna med. Skateboard, musik, fotografi, måla.. Har nog gått igenom alla hobbys och sporter i mitt liv, dessa är de som ständigt är kvar.
Nä visst, tjejer har ingen hobby och killar kan inte göra två saker samtidigt, går väl på ett ut eller vad?!?!?!
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
Jag har massor med hobbys! Jag målar (mest stora färgglada tavlor av halvnakna tjejer), producerar musik, tränar, designar kläder, fotograferar o massor mer. =)
gfdosmoowppa
Håller med trådskaparen och är faktiskt arg på mig själv för att jag inte utvecklat nån riktig hobby hittills och därmed passar in i den generaliseringen som jag faktiskt också har märkt av. Men tror inte att det så mycket är ett tjejgrej utan att det gäller killar också. Känns vanligare att stöta på folk i min ålder som inte har nån specifik hobby än folk som har det. Enligt min erfarenhet.
håller med elli(svårt nick)- handlar inte om kön, handlar om nihilisternas generation..som ser tvspel och filmtittande som ngt kreativt :-)
jag fattar verkligen inte, varför är det så jävla häftigt att ha en hobby? vad är det som säger att en hobby är så jävla mycket bättre än att bara göra lite random prylar som man gillar på fritiden? måste det alltså finnas en specifik upprepande aktivitet hos en person för att denne ska bli intressantare? tycker sånt är så jävla löjligt. bara för att man inte har en hobby så betyder det ju inte att personen i fråga är tråkig eller händelselös eller okapabel till att vara spontan..
Det är väl ingen som sagt att du är mindre värd om du inte har en hobby men man kan ju tycka att det är lite konstigt att inte ha hittat något intressant i livet som återkommer bland ens aktiviteter...o seriöst, vill inte vara sånn nu men många som inte har hobbys är relativt likriktade. Jobba, supa o kanske träna....det må vara en generalisering men en som har en viss saningshalt iaf.
äh vadå?.. hobby hit o hobby dit, få som jag känner har nån jävla "hobby" man jobbar o sen festar man på helgen, o sen ser man på Dragonball/Z/GT sen Lirar man DragonballZ Budokai Tenkaichi 3, sen lyssnar man på god musik.. sen ibland kanske man gör något bus...
Måste bara säga att jag vet fler tjejer som har hobbys än vad jag vet killar. Så snälla döp om tråden till varför har inte FOLK hobbys? Dum jävla frågeställning annars imo..
my name is xelly smelly
Jag har aldrig nån hobby om nån tjej frågar, röka hasch o klottra funkar oftast inte..
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Oj du kan inte ha träffat många bra tjejer.. jag och kanske 90% av mina tjejpolare har någon form av hobby/intressen. Antingen tecknar, målar, dansar, skriver, fotar, sjunger, sportar dom eller skapar konst i olika former.. Har en polare som älskar att hålla på med svamp haha. Helt fascinerad av svampar, läst på mycket om det, plockar, torkar och lagar mat på det (not that kind of svamp ni kanske trodde..). Jag personligen älskar att pyssla, måla på duk, göra armand, tecknar och skriver en hel del. Som någon annan skrev, snarare att fler tjejer jag känner är kreativa och skapande personer än killar.. Du får byta umgängeskrets;)
här får du lite kärlek
Fast jag tror att trådskaparen kanske tänker på alla dessa "it tjejer", modebloggare, tjejer i tv serier (typ the hills) som har mode som sitt enda intresse och faktiskt tar riktigt stor plats i media. Har man dessa som referensram kan det kanske verka som att tjejer bara har mode och kläder som intresse. Om det nu var så han tänkte.
Jag vet lätt vad jag hade gjort som brud iaf (förutom att klämma på brösten hela dagarna o ha naken kuddkrig med mina vänner) jag hade lätt gjort smycken, tjejsmycken är fett tunga, eller ja...om en duktig designer har gjort dom iaf! man hade säkert kunnat tjäna bra cash om man blev duktig o lyckades marknadsföra skiten dessutom
MRsalesman Men det kan du väl göra som kille också?
Javisst!!! (no homo) Men jag orkar inte hehe antar att jag hade brytt mig mer om jag var brud men så är ju uppenbarligen inte fallet så det kommer aldrig hända...jag tror dock att jag någon gång i mitt liv, när jag har en ny flickvän, kommer införskaffa ngt från panduro hobbys sortiment och ge mig fan på att snickra ihop ngt men jag misstänker att det är mkt tekniker, lite material kännedom o dyl. som ska klaffa också. men men..man kan ju alltid titta på smyckena o uppskatta estetiken i dom
MRsalesman Hehe så du tror att du skulle vara intresserad av en "typisk tjejgrej" som smycken om du vore tjej, men har som kille inte känsla för att snickra och teknik som ska vara typiska "killgrejer" då? :)
Jag har också tänkt lite på det där..hobbys har ju många tjejer men riktiga "specialintressen" har vad jag har sett väldigt få. Killar kanske är lite halvt aspergers. Typ graffiti, skateboard, moppegäng, huliganism....finns det inga tjejiga subkulturer? Det enda jag kommer på är såna där japanska tjejer som spenderar 5 timmar med att klä ut sig för att sedan hänga på nåt ställe i Tokyo. ( kommer inte ihåg vad det hette)
Ja lätt, det mesta jag gjort hitills i mitt liv har nog varit rätt manligt eller iaf mansdominerade sysselsättningar så varför inte anta att jag hade snöat in på något typiskt kvinnligt om jag var brud...verkar rimligt iaf! Jag är faktist inte en särskilt teknisk kille, skitdålig på att snickra o sånt...asså jag kan ju bygga ikea grejer och borra mina egna hål o mäta upp saker o sånt i lägenheten men inte mkt mer än så...tyvärr kanske man ska säga! Å andra sidan är det mer än en hel del killar jag känner så jag vet faktist inte...
Jag träffar då både på "hobbylösa" tjejer och killar. Kan inte påstå att jag har fått uppfattningen av att det skulle vara mer eller mindre förekommande med hobbys hos något specifikt kön. Själv har jag många hobbys...Konst och skrivande främst.
Delam tange barat
oväntat att tråden svämmades över av arga semismarta PK-tjejer. typical whoa. 90% av alla tjejer saknar en hobby som sträcker sig förbi ytligheter såsom mode och idol på tv. jag har dock haft tur och hittat en kvenna som kan mer om musik än mig, och musik är mitt största intresse/hobby. dessutom är hon en nintendo-nörd och diggar retro prylar från sent 80-tidigt 90 precis som mig. som grädde på moset är hon även snygg. men hon tillhör alltså dessa 10% som inte är tråkiga.
få tyst på ungen kvinna! http://myspace.com/the1manboyband
dekadens Jag anser inte att det är fel att vara PK, om du nu räknade mig till bunten med "arga semismarta PK-tjejer". Speciellt med tanke på att jag skulle ljuga om jag skrev någonting annat än det jag gjorde. Jag är inte arg heller, även om jag är rätt less på generaliseringar av den natur som presenterats i denna tråd. Det som jag utgår ifrån är mina erfarenheter och inte någon annans och jag förmodar att dem flesta andra i den här tråden har gjort likadant. Du presenterar det att nittio procent av alla tjejer inte har någon hobby som någon form av fakta och när många inte delar dina erfarenheter så är dem arga semismarta PK-tjejer. Det är faktiskt lite löjligt. Jag har knappt träffat på någon tjej eller för den delen kille som INTE har någon hobby. Visst har en del "ytliga hobbys" också, men det är sällan ens dem har avsaknad på någon annan typ av hobby. Kanske beror det på vilka jag umgås med och har omkring mig, men jag skulle vilja påstå att jag umgås med mycket blandat folk och hänger runt i olika kretsar.
Delam tange barat
börja gå på kvinnliga idrottsevenemang. där finns massor av tjejer med ambitioner som sträcker sig utanför konsumtion av kläder. Själv brukar jag gå o kolla damernas vollyboll. Den mest ogivande men roligaste relationen jag har haft var med en totalt insnöad 420-tjej. Vi satt och byggde saker hala dagarna med limpistol tändare o plast.
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella, Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...
mina hobbys är skateboard, snowboard, wakeboard, longboard..alla sorters brädsporter. så jag måste nog vara en man, egentligen. typ.
jag är discoverys ansikte utåt
jag tycker det känns som tjejer är bättre på att hålla på med hobbys. tvspel räknas inte......
eller en kvinna som gömmer det gud gav dig i pösiga kläder...
Kläder måste ju vara den tråkigaste hobbyn som finns och jag tycker inte ens de borde räknas som hobby. Alltid trevligt me nya kläder men sysslar hellre med att måla eller rita.
Ta mig inte seriöst Jag är inte på riktigt
Puls F19 av mina erfarenheter så brukar tjejer som sysslar med brädsporter vara de som verkligen skirker efter uppmärksamhet och egentligen inte alls bryr sig om att egentligen åka bräda, utan bara för att vinna någon slags cred. typ "se på mig, jag är tjej och gör något helt tokigt för att vara tjej woohooo, så jääla cool asså". jag åker själv skateboard och har varit med oändligt många gånger då tjejer påstått att de ska börja skata, de håller brädan runt armen, drar ner till skateparken och sitter och spanar på killar. de vill inte alls åka skateboard egentligen. detta beteendet är väl vanligast bland 14-17 åriga tjejer kanske, sen finns det ju såklart tjejer som faktiskt kör på riktigt. dock är de få. nu vet ju inte jag hur du är dock ;)
Producent
2008-12-09 15:09
ok att det fattas lite på bilden. men den som itne säger att tv-spel är en hobby snackar bull :D
Redaktionen
2008-12-09 15:20
stöÖÖÖÖnnnn! nnnnNGG!! aaah...
namaste
fyra, ska vi bli kompisar igen?
pigglaen P20 Känner flera tjejer som gillar exakt dom grejerna.
PAO!
Producent
2008-12-09 16:03
mellon, vi är alltid kompisar i själen
Fyra, ska äta upp dig.
jag har inga intressen överhuvudtaget. är jag en sämre människa då?
when I play doctor, I play to win
Dekadens av mina erfarenheter så brukar tjejer som sysslar med brädsporter vara de som verkligen skirker efter uppmärksamhet och egentligen inte alls bryr sig om att egentligen åka bräda, utan bara för att vinna någon slags cred. typ "se på mig, jag är tjej och gör något helt tokigt för att vara tjej woohooo, så jääla cool asså". jag åker själv skateboard och har varit med oändligt många gånger då tjejer påstått att de ska börja skata, de håller brädan runt armen, drar ner till skateparken och sitter och spanar på killar. de vill inte alls åka skateboard egentligen. detta beteendet är väl vanligast bland 14-17 åriga tjejer kanske, sen finns det ju såklart tjejer som faktiskt kör på riktigt. dock är de få. nu vet ju inte jag hur du är dock ;) hehe så jävla träffsäkert.
har inte ens något o tilläga :]
Producent
2008-12-09 17:26
och varför började ni killar åka bräda om jag får fråga? busted
Jag brukade sitta i skateparken och kolla killar utan att ha nån bräda. vilka tider!
fyra F25 och varför började ni killar åka bräda om jag får fråga? busted jag som individ började åka skateboard då det föll mig helt naturligt eftersom jag alltid tyckte det såg kul ut när de skatade i tecknade serier på tv såsom turtles och denver the last dinosur mm. sen lärde jag mig ollie på en gammal 80-tals bräda och på den vägen är det (+ att min pappa uppmuntrade mig då han var den första skataren i vår stad på 70-talet). har alltid varit intresserad av kulturen och historian runt skateboard, har en speciell fashination för american wave punken på 80-talet där band som misfits, dead kennedys och black flag var med och bidrog mycket till skateboardens andra upplyft. skateboard är för mig en konstform, ett sätt att uttrycka sig osv, sen på senare år blir det inte så mkt åka, jag är skatevideograf numera och sätter ihop en skatefilm varje år sen 2003. där har du det, så är det för de flesta jag känner som åker skateboard. så vad menar du med busted?
MRsalesman Jag har inte påstått att någon har sagt att man är mindre värd pga avsaknad av hobby men jag förstår inte hur det kan göra en person mindre intressant bara. Det är väl inte alls konstigt att folk inte har en hobby? Jag älskar inredning men jag kallar det inte för en hobby. Så det kanske är där det skiter sig lite med mina åsikter och funderingar + denna tråd. Kanske är därför jag stör mig på att man "måste" ha en hobby, kan man inte bara få pyssla med saker man gillar utan att vara bäst på en viss specifik grej inom vänskapskretsen? Varför ska det finnas rätt och fel typer av hobbys? Om en tjej nu finner ett väldigt stort intresse för kläder, varför kan hon inte bara få ha det som sin hobby? Utan att bli dumförklarad eller stämplad som att hon inte är smart nog att ha någon annan typ av hobby? Du säger också att träning inte är en hobby, vilket jag tror MÅNGA ser som en hobby, hur tänker du kring det? Varför är det fel att ha träning som en hobby? Det är detta jag hatar mest, att det finns en hög- och lågkultur angående om vad som är mer eller mindre okej att ha som hobby. Kläder kan man inte ha som hobby, träna kan man inte kalla en hobby. Ska man ha en hobby måste det handla om en specifik, utsökt, god musiksmak där man samlar skivor eller så ska det typ vara matlagning eller konst. Wtf?!