Kan förstå att hela den här "jag bloggar - därför existerar jag" -vågen är lätt att störa sig på, jag gör det också. Känns som att folk i allmänhet måste bevisa jävligt mycket nuförtiden; är man tonåring ska man ha en blogg att skryta om sitt liv i, är man småbarnsförälder ska man ha vit inredning och sitta på caféer och prata om hur lydiga ens barn är osv. Samtidigt är det ju, som någon tidigare sa, lite kefft att gå på bloggen som fenomen. Det finns bra bloggar där vettiga och intressanta saker skrivs, även om de dränks av modebloggarna. Egentligen vill jag inte skylta med min egen blogg på msn, whoa och överallt, men självklart vill jag ju att någon läser, och iom att modebloggarna toppar alla listor så tvingas göra det för att få några läsare. Ibland är det inte alltid så lätt som att "är folk intresserade kommer de att läsa", internet är helt överfullt med bloggar om dagens outfit och festande. Jag säger inte att jag är världens mest erfarna skribent men jag försöker att inte sälla mig till flocken med intetsägande nissar.
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com