I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad fan är grejjen med blogg?

Övrigt - Blandat

2008-12-08 14:27

Vad fan är grejjen med blogg?

Vi är snart inne i år 2009 och bloggen kom för några år sen, nu är den större än någonsin.
Känns som varenda människa som hänger på nätet har en jävla blogg, vad fan hände med privat dagbok? Varför vill människor helt plötsligt att alla ska veta vad dom gör om dagarna? Förr var man hemlig med sina känslor och dagar?

Vad har fått människan att helt plötsligt vilja detta? Är det bara för det är en jävla trend?

JAG HATAR BLOGGAR OCH VÄGRAR LÄSA DOM, tycker det är patetiskt...

Det enda som är okej är bloggar som handlar om ett ämne eller dylikt, så som en blogg som skriver artiklar, intervjuer och publicerar vettiga saker.

Jag förstår inte grejen med privata bloggar, och har ett grymt hat mot det, känner att jag skulle kunna skjuta folk i pannan för dom äger en blogg.. blääääää

Fucka ur!

2008-12-08 14:29
du måste ha ett väldigt skönt o bekymmerlöst liv om du orkar lägga så mkt hat på att folk skriver dagbok på internet
en död moderat är en bra moderat

2008-12-08 14:30
Håller med. 99 % av befolkningen e så jävla ointressanta så jag fattar inte varför dom tror att nån annan vill veta av deras skit.

2008-12-08 14:30
Varför vill människor helt plötsligt att alla ska veta vad dom gör om dagarna?

Vad jag undrar är snarare: Varför tror folk att andra vill veta vad de gör om dagarna?

Jag hatar bloggar över allt annat. Jävla hysteri. Jag följer några sneakerbloggar för att uppdatera mig om vad som släpps, det har ju ett syfte. Men att läsa om någon annans liv på nätet? Njaaeee.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Moderator

2008-12-08 14:35
mrkemisten

Jag håller med! Att blogga har blivit played out som fan. Visst, jag kan läsa några rader i bloggar då och då, men då måste det ha lite substans för jag skiter fullständigt i vad random internet-personer åt till middag igår.

Förr blev man bitchslappad om man så mycket som råkade sneglade i en dagbok, nu läggs ALLT upp på internet för planetens alla främlingar att läsa.

Bloggarna kommer ta över världen!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2008-12-08 14:35
du måste ha ett väldigt skönt o bekymmerlöst liv om du orkar lägga så mkt hat på att folk skriver dagbok på internet

100 spänn på att du skriver blogg!
Fucka ur!

2008-12-08 14:36
Candide! word!

Varför tror folk att dom är så jävla intressanta?
Fucka ur!

2008-12-08 14:41
Snappycomebacks.nu in full FX :D

Men helt rätt: det känns som att hälften av bloggfolket tror att de ska bli nästa blondinbella och tjäna multum medan en fjärdedel av de övriga bara överskattar sin skrivartalang / sitt allmänintresse.

Att sen de flesta kallar sina nätpublicerade alster för bloggar enbart för att de använt ett innehållshanteringssystem som ofta används för att skapa bloggar, trots att det de publicerar är långt ifrån en enskild logg säger ju en del också...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-12-08 14:45
Mabande P31

vem av dom e du? :)

2008-12-08 15:22
Anledningen till varför bloggsvärmen hela tiden växer beror på att det kommer nya bloggar hela tiden. Bloggarna handlar om olika saker och på så sätt finner dem någons intresse. Man läser de bloggar som man roas av.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2008-12-08 16:02
Jo men vi pratar om privata bloggar här, bloggar där folk skriver om sina skit trista liv .. Det är samma handling rakt igenom ..

"Idag-har-jag-köpt-det-här-klädesplagget,-jag-var-och fikade-med-mina-vänner-på-ett-jätte-mysigt-café"
Fucka ur!

2008-12-08 16:07
mrkemisten

skriver o skiriver...har skrivit lite då och då när ja har tyckt att det har vart skönt o skriva av mej lite och det har enbart vart till för folk ja känner o inte random personer som surfar ute på nätet...tycker bara de finns så mkt mer o störasej på än att folk vill skriva av sej lite på nätet..håller därimot med om att vissa förmodligen överskattar sitt intresse hos övriga människor men de e inget ja orkar störa mej på direkt
en död moderat är en bra moderat

2008-12-08 16:10
Lite smått kan man se detta emotråd som ett blogginlägg. Folk skriver och får respons. Finns förresten sådana emotrådar längre bak i tiden.

2008-12-08 17:51
Håller Delvis med..
men det finns en blogg som faktiskt är jävligt bra och som jag brukar följa!

Denna: Länk till http://sandraochemil.blogg.se
shupp shupp! pilliwillie!

2008-12-08 17:52
haha ingen med blogg vågar skriva
https://soundcloud.com/invalida

2008-12-08 18:08
casp_

jag stör mej på att alla skyltar med sina bloggar .. t ex på msn: "LÄS MIN BLOGG" .. därför sitter jag här och är irriterad över det .. medans du blir irriterad på att grannen knullar, så stör jag mej på folk med blogg, och så är det bara..

tecNone

hahhaha, jag antar att du var grymt oseriös, det där paret måste vara dom mest patetiska människorna i bloggvärlden ..
Fucka ur!

2008-12-08 18:09
Mrkemisten: orkar inte läsa dom andras inlägg så jag vet inte om du fått hat emot dig men jag håller med till 100% vad i helvete har folk fått för sig, de flesta är alldeles för ointressanta och lever alldeles för alldagliga liv för att ha något att tillföra..jag menar varför skulle någon vilja läsa det??? Jag har riktigt svårt att förstå det, jippie liksom att ha en blogg som 5 pers läser, fan vad tillfredsställande!!!

Samma sak med facebook (jag har mkt hat för endel nya företeelser) jag menar måste folk lägga upp foton på precis ALLT dom gör, visst att man kan lägga upp ngt ball foto ibland eller album från nån resa eller likande men INGEN vill se foton från varje middag, förfest eller annan ringa skithändelse i ditt liv...tyvärr!!!

Jag förstår att det låter hatidkt och onödigt att lägga ner energi men det stör mig faktist, bloggar stör mig iofs mindre eftersom jag inte behöver se dom men man kan ju inte logga in på facebook utan att se "vissa" människors konstanta sökan efter kommentarer och bekräftelse och det stör mig fett och är riktigt patetiskt. Fast jag kanske bara borde tycka synd om dom eftersom dom förmodligen har dåligt självförtroende och/eller alldeles för tråkiga liv.

2008-12-08 18:09
Det är svårt att inte störa sig på folk med privatbloggar som tror att deras liv är sjukt intressant. Jag försöker att inte bry mig och ignorera hela fenomenet och lyckas rätt bra men ibland är det inte lätt.

Förra veckan så gick jag och några från min kurs ut under lunchtid och skulle käka på ett café i närheten.
En tjej som var med oss beställer en pastasallad. När vi suttit oss så börjar alla självklart att äta eftersom tiden var knapp innan nästa föreläsning skulle börja. Istället för att börja äta med en gång, som oss andra, så tar den här tjejen fram sin kamera och börjar ta kort på sin pastasallad.
Jag frågar varför hon gör så, även om jag fruktar att jag redan vet svaret så hoppades jag på att få höra något annat, men nej, jag hade helt rätt. Hon svarar glatt att hon ska lägga upp bilden på pastasalladen på hennes blogg.

Jag kommer nog aldrig mer att prata med henne igen.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-12-08 18:15
MRsalesman

Alla verkar hålla med mej förutom en person i tråden, så har knappt fått någe hat hittils!
Jo alltså facebook, jag har en facebook, lagt upp lite bilder från spelningar och lite bilder på studios, det är väl det ungefär.. Men jag hajjar vad du menar!

Däremot kan jag vara väldigt historisk av mej med min bilddagbok, men det är en helt annan grejj för mej, man har sina polare, och bara polarna kan se den, jag lägger upp lite roliga festbilder osv, men det är också mycket för att folk som var med på festen ska se vad jag fotat.. Dock längesen nu jag satt och var seriös med den ..

Kan väl låta lite som dubbelmoral från min sida, men jag tycker inte det helt dock.. men och andra sidan sitter jag inte och hoppas på att folk ska tycka bilderna är intressanta när jag lägger upp en bild där polarna visarna röven heller..

Bildbloggande kan vara en helt annan grejj .. däremot tar jag ju inte bilder på min mat varje dag ..

marvingaye

haha, kan inte annat än as garva! hahahhaha!
Fucka ur!

2008-12-08 18:16
mrkemisten

Jag skulle tom vilja gå så långt att säga att de är de mest patetiska i hela Världen!

Marvingaye
Fasen det där lät ju dramatiskt! :O
vilket jävla luder alltså!

2008-12-08 18:18
privatbloggar har blivit en fluga, i synnerhet bland unga tjejer. många av dessa har en blogg bara för att "alla andra har en". ingen av dessa är dock särskilt bra. en bra privatblogg är självutlämnande, personlig och bra skriven. tyvärr väldigt ovanligt.

jag har också frågat mig varför folk inbillar sig att någon öht kan vara intresserad av deras liv, men man kan också fråga sig varför folk är så intresserade av läsa om andra människors liv. det hela är ett cirkelresonemang, man tänker att eftersom jag läser en massa bloggar om skit, så finns de säkert andra som vill läsa min blogg om skit. en annan förklaring är att vi lever i en tid som där unga är ofattbart egocentriska och självupptagna och där extrem individualism applåderas.

2008-12-08 18:22
medoria

Jo det är väl tyvärr så, som jag sa, nån jävla trend ...

Det roligaste var att du själv hade en blogg länkad som forumssignatur haha, det fick mej att le lite grann haha.. men jag ska inte starta något här!
Fucka ur!

2008-12-08 18:22
Aja jag förstår bara inte varför man måste visa upp sig så mkt som vissa verkar vilja, jag menar i ärlighetens namn så är de flesta för/fester sig rätt lika så att lägga upp foton från varje tillfälle är lite overkill då det är upprepningar i de flesta fall!

Asså ni fattar nog vad jag menar...jag tycker som de flesta andra att facebook är rätt kul, schysst sätt o hålla kontakt, lätt att lägga upp bilder osv...men folk låter f-bookandet få abnormala proportioner.

Jag blev jävligt glad när jag såg att man kan välja i "fewer photo stories" i options men jag tycker fortfarande att jag ser för mkt.

O jag fattar inte varför man vill blogga om man inte har ngt att säga, har folk verkligen ingen självdistans? Ser folk verkligen inte att dom är slätstrukna o tråkiga.....tydligen inte!

2008-12-08 18:26
Nej men jag hajjar vad du menar! Jag gillar också facebook av den anledningen, ska man publicera bilder tycker jag man kan använda bilddagboken istället, det funkar den sidan väldigt bra för :) Den sidan innehåller ju bara bilder i stortsett så man drabbar ju ingen själ med sina tråkiga bilder ..

Något som är jobbigt med sidan är dock när folk googlar fram en bild på t ex mcdonalds loggan och skriver "Idag har jag vart på mcdonalds" ..
Fucka ur!

2008-12-08 18:30
mrkemisten: bara för att jag har en blogg själv, finns det väl inget som hindrar mig från att kritisera fenomenet som sådant? jag har en blogg och vill ha läsare, och jag står för det. man kan ju ha olika mål med sina bloggar men mitt är att få många läsare och jag gör därför mitt yttersta för att få läsare. vad jag inte förstår är dom som har en blogg med lösenord, eller har en blogg utan läsare och som ändå fortsätter att skriva. det är totalt jävla meningslöst i mina ögon. och att ha en bilddagbok är i mina ögon precis samma sak som att hänga ut sitt privatliv i en blogg. känns som du bara famlar efter ursäkter för att inte tas för en sådan som du själv kritiserar.

2008-12-08 18:31
Är det här inne alla surfittor håller till? Ärligt talat.. Sluta ta allt på så stort allvar. Bara för att man för en blogg betyder det inte att man automatiskt tror sig förmer än andra och anser sig ha ett "intresSanT liV!!1".

Och NEJ, jag har ingen egen blogg.

2008-12-08 18:35
jeppehehe P18

Ironiskt nog så verkar du vara den som är surast i surfittetråden i alla fall hah
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-12-08 18:36
Men om många har bloggar, och 99% av bloggarna är fett ointressanta så måste ju åtminstone en relativt stor andel av dessa personer anse sig vara rätt intressanta...jag tycker att det verkar vara rimligt att anta iaf!

2008-12-08 18:38
marvingaye, Japp, sur som en citron är jag.

2008-12-08 18:45
aa det har blivit en fluga men läs inte om ni inte gillar då känns som en löjlig grej att hetsa upp sig för

2008-12-08 18:50
Det finns hur mkt löjliga saker som helst att hetsa upp sig för man får ju välja någon o försöka ha överseende med dom andra....

2008-12-08 18:50
Jag vill ju gärna tro att mina lilla blogg är bättre än "hej idag åt jag en cesarsallad och köpte en topp på Gina Tricot", men egentligen är jag på samma nivå om inte lägre då jag inte har några vänner som kommenterar. För vem bryr sig egentligen om min hårdträning inför nästa popquiz, Freddie Mercurys spandex dräkter eller vilka låtar som har de bästa inräkningarna?
Men när jag sitter där och häller ut min själ känns det som om jag inte är fullt så ensam.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2008-12-08 18:51
medoria

som jag sa, jag ville inte starta något, jag tyckte bara att det var kul att du hade en blogg i din forumssign.. that's it, skriv hur jävla mycket blogg du vill .. menade inte att se ner på dej eller något liknande .. Du tog det till en ny nivå

jag tycker fan inte bilddagbok är detsamma, tyvärr .. det är två helt jävla olika saker i min värld.. dessutom gör jag inte reklam för min bilddagbok, jag har mina vänner som kollar den, och jag kollar mina vänners .. jag stör mej inte på själva bloggandet i sej, jag stör mej på att folk vill verka så jävla viktiga och lallar runt och gör reklam för sin url till bloggen, what's up with that? Tror man själv att man är så jävla intressant som människa borde man fan söka hjälp ...

Den dagen en person som har 3 ögon och 2 näsor och skriver om det, ska jag läsa den bloggen .. men så länge det handlar om personliga tankar om samhället eller någons helt vanliga liv som vilken jävla människa som helst lever, då finner jag det bara jävligt patetiskt ..
Fucka ur!

2008-12-08 18:52
movie stars oooo moviestar aha they think they are a movie

2008-12-08 18:52
Exe-Poused

Vart i våra inlägg skriver vi att vi brukar läsa patetiska bloggar?
Fucka ur!

2008-12-08 19:16
mrkemisten: ja, men det är du som uppfattar att dom gör sig viktigare och märkvärdigare än dom är. det en ganska viktig skillnad, mot för att dom faktiskt skulle visa sig vara det. finns ju människor som beter sig snobbigt och märkvärdigt utan att ha en blogg, och det finns människor som inte alls skriver en blogg för att dom på ngt sätt tror att dom är märkvärdiga och snobbiga.det är en tolkningsfråga. att du sen väljer att tro att det är som du vill att det ska vara är en annan sak.

2008-12-08 19:22
Ja men om man inte skriver blogg för att sedan locka till sej läsare och verka märkvärdig, varför skriver man då en blogg? Det är väl bättre och föra en privat dagbok hemma i hemmet då?

Jag kommer alltid stå vid denna åsikt jag har, jag tycker bloggar är patetiskt, och så är det bara :/
Fucka ur!

2008-12-08 19:23
man kanske skriver den bara för att. som jag sa. det är ett cirkelresonemang. jag tror inte folk nödvändigtvis är märkvärdiga, dom bara är.

2008-12-08 19:29
Vette fan alltså, låter som ett jävligt tunt argument för mej, men men ..
Fucka ur!

2008-12-08 19:38
Privatbloggar med lösenord är för folk som (så smått) har fattat grejen:
Din dagbok får läsas av den du vill att den ska läsas av och du kan hålla saker (någorlunda) privat.
Men sen så domineras marknaden tyvärr av "syns jag så finns jag"-folket

yessir - Den som försöker klura ut ett sätt att langa virus på allt som kallar sig blogg ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-12-08 19:42
Det sjukaste måste ju vara alla miserabla människor som skriver om deras skitliv och faktiskt tjänar pengar på det...

Se Blondinbella.
Blunted in stockholm

2008-12-08 19:48
Hon går ju inte under det namnet längre, nu är det Isabella Löwengrip som gäller.
Precis som när Prince blev "the Symbol" och Diddy och alla hans namn..
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2008-12-08 20:37
Har inte läst alla inlägg nu, men min stora fråga är snarare varför folk tycker det är så kul att LÄSA andras bloggar?

Har mer förståelse för att det kan vara kul att blogga, (med tanke på att jag själv har en blogg ja) alltid kul att snacka om sig själv liksom och låtsas som att folk bryr sig, men att läsa en "idag åt jag fiskpinnar till middag" blogg och att tycka att det är intressant måste va grymt mycket mer mobbat än att skriva om att man åt fiskpinnar till middag =/

2008-12-08 20:39
Gussti

Det är ju bara propps till henne. Fatta att utan i princip några utgifter och minimal ansträngning tjäna en massa pengar. Klockren affärsidé liksom...

2008-12-08 20:40
hehe håller med Ellilicious F24
bra sagt :]

2008-12-08 20:42
eLLER vänta jag håller ju inte med det sista Ellilicious F24 sa.
Blondinbella är ett LUUUUUUUUUUUUUUUDER! :O

2008-12-08 20:55
Ett luder med cash i såna fall som varken har behövt vika ut sig eller hitta botemedlet till cancer ;)

2008-12-08 20:57
skulle ju vart bättre om hon gjort något av ovanstående iofs...

2008-12-08 21:04
Fast det här är ju softare för hennes del :P

2008-12-08 21:50
Henne om nån kan man ju inte dissa, hon är driftig, har fått bra möjligheter o tjänar bra cash, varför skulle hon inte göra det? Allt hon behöver göra är att snacka om lite kläder hit o dit...+att hon säkert lär sig endel om företagande, marknaden osv...hon är ju fan en av få som man kan respektera för hennes blogg för det är ju produktivt oavsett om innehållet inte kunnat intressera mig mindre.

2008-12-08 21:52
Alla bloggar är ju inte dagboks bloggar.. finns ju bloggar för det mesta. Man kan ju inte kritisera bloggen som fenomen, snarare det folk skriver om..

Hade en blogg förut men jag tröttnade rätt fort på att skriva i skiten, av just den anledningen att jag inte hade NÅGOT vettigt att skriva.