I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att glömma någon som man har älskat?

Övrigt - Blandat

2008-12-02 22:20

Att glömma någon som man har älskat?

Tjena whoa folket!
Här kommer en sån där typiskt kärlekstråd men kan behöva några råd.
Till att börja med så vill jag berätta hur allt har gått till i stora drag.
Jag och min flickvän hade varit tillsammans i 1 år och några veckor då vi för ca två veckor sedan gjorde slut då jag fick reda på att hon har varit otrogen mot mig genom msn.
Hon och en kille (han är två år äldre än oss, född 87) har skrivit till henne att han vill sätta på henne osv och hon har såklart svarat tillbaka med lika sorts ord så att säga.
Min flickvän skrev även att hon tyckte det var synd att hon var i ett förhållande med mig för hon ville ju såklart uppleva sakerna som dom skrev till varandra osv så när jag läste allt det där blev jag så sårad så jag visste inte vart jag skulle ta vägen.

Jag gjorde slut men sa sedan att jag kunde förlåta henne om jag visste att jag kunde lita på henne men då sa hon att hon trodde det men tyckte även det var bäst att vi gjorde slut, (menade typ att hon inte vill vara tillsammans med mig längre).
Det värsta är att jag tycker om henne fortfarande även fast det hon har gjort.
Anyway så har hon en sk blogg som hon skriver i om vad som händer i sitt liv m.m. och läste den nyss där jag fick reda på hon har träffat denna snubbe igår kväll, allt gick jättebra och hon verkar kär.
Så nu mår jag jättedåligt, har ingen tjej på g och känner mig så ensam så jag vill spy!
Har blockat henne på msn bara för att jag vill undvika henne så mycket som möjligt, vill också sluta läsa hennes blogg men det går fan inte! :S
Under dom här två veckorna har jag inte fått nått sms om hur jag mår osv så hon total dissar mig och verkar inte bry sig om mig överhuvudtaget.

Nu till några frågor som jag hoppas några seriösa läsare samt dom som kanske har fått hjärtat krossat nån gång i sina liv och som sedan har gått vidare kan svara på dom här;

-Hur går man vidare i sitt liv när man förlorat sin första kärlek?
-Vad ska man göra så man slipper tänka på henne hela tiden? Man vill ju inte bara sitta hemma och uggla och tycka synd om sig själv liksom.
-Hur ska jag reagera om jag ser dom två tillsammans på stan eller varför inte krogen och stå och vrålhångla med varandra? är ju inte så att jag vill gå lös och försöka svinga efter honom.
Det är väl mina frågor just nu, annars är det fritt att fråga och ge andra tips!

/fronh med brustet hjärta

Live Hard, Die Young
Graffare

2008-12-02 22:23
Ha tålamod. Tiden läker alla sår.
http://beltontorsk.tumblr.com/

2008-12-02 22:26
damn, lider verkligen med dig.
Det enda du egentligen kan göra är väl att umgås med dina kompisar och sysselsätta dig under dagarna/kvällarna. Prata ut om du har nån polare du kan prata med osv, sedan efter ett tag så kommer du att glömma, kanske inte ett tag för de TAR tid, men .. du KOMMER att glömma och gå vidare.. svär!

Hoppas det ordnar sig vad som än händer i framtiden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-02 22:28
Du kan ju börja me att sluta läsa hennes blogg..
Du måste radera henne helt från ditt liv och försöka sysselsätta dig och vara social, så kommer det bli bättre me tiden ska du se!
my name is xelly smelly

2008-12-02 22:35
Det är jobbigast i början, men det kommer gå över innom 2 veckor ska du se, glömm henne. Skit i henne totalt.. Var mycket med dina polare, dra ut på stan och härja och träffa andra brudar. Lägg ner mycket tid på grejjer som du tycker om men som du inte gjorde när du var med henne. Det enklaste är ju bara att köpa skit mycket brajj och punda loss, men det är inget jag rekommenderar eftersom man blir beroende enkelt.
// be the change you wanna see in the world

2008-12-02 22:46
Tack för alla svar hittills, det uppskattas verkligen!

Det där med att vara mycket med kompisar och prata ut gjorde jag mycket första veckan då vi gjorde slut och då kändes det bra efter ett tag.
Iofs så har jag inte så många kompisar jag kan prata ut med, bara en egentligen och han är en bra lyssnare och en bra vän.
Var även ut i fredags och i lördags på krogen med några polare, riktigt roligt!
Problemet är att jag är arbetslös, ibland har man inte pengar till att gå ut varje helg så då blir det väldigt jobbigt.
Så fort jag är ensam börjar tankarna gå igång i huvudet och jag får den dära tycka synd om mig själv känslan.

Xelly

Försöker verkligen sluta men är på nått sätt nyfiken på vad hon gör om dagarna, vet inte varför jag är det.
Jättejobbigt är detta!

Mådde bättre förra veckan men nu när jag läste att hon har träffat han så mår jag piss igen, damn!
Fortsätt med tips och råd!

Live Hard, Die Young

2008-12-02 22:52
Gräs. Nej, men det kan vara bra (funkade för mig) att berusa sig (med måtta, på helgerna t ex) tycker jag. Då slipper du tänka särskilt mycket alls. Det är bara en kortvarig lindring, men bättre än inget. För annars är det verkligen bara tiden som kan fixa det. Och medan man väntar på tiden bör man antingen vara onykter då och då eller hitta något man verkligen fastnar i, så man inte tänker på annat.

2008-12-02 22:55
haha, man glömmer inte, you suck it up and deal with it.

man må ha haft ögonen öppna hela tiden, men det är inte förän det är över som man verkligen ser.

är det en opålitlig person så säger man vad man tycker rakt av när tidpunkten är rätt, jävligt viktigt att inte hålla tillbaks någonting, att bara gå lös helt och hållet, haha det är så jävla nice.

ärlighet är en dygd, i en one-on-one situation startar man lite lugnt med glada minnen, och sen en 360 flipp och totaldemolerar stämningen man precis byggt upp med vad man egentligen tycker om fittstilen hon körde, calm as a hindu cow, emotional 360 destruction flip™

det kan nog få dig att må fett mycket bättre, det funkade för mig =)

men å andra sidan så är jag en öga för öga person...
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2008-12-02 22:59
Det är bra att du har blockat henne på msn och sånt men du måste sluta läsa den bloggen.
Det kommer ta lång tid att glömma henne om du älskar henne mycket, men du kommer sakna henne mer och mer sällan.
Och bli aldrig tillsammans med henne igen om typ han killen har gjort slut med henne och hon känner sig ensam och vill ha dig tillbaka.
Om du ser dom på stan som du sa så ska du ju inte göra en scen men du behöver ju inte skämmas och typ låtsas som du inte ser dom för det märks lätt, det e ju hon som ska skämmas inte du.
Moderator

2008-12-02 23:01
Försök att inte bli bitter och tro att alla brudar är som hon. Det är viktigast tycker jag för snart kommer tråden fyllas av bittra jävlar som rekommenderar dig att inse att alla kvinnor är horor och att du klarar dig bättre själv, bara att pumpa och dumpa och sånt där.

Sen är det nog tiden som kommer hjälpa dig bäst. Tillåt dig själv att må dåligt, för det kommer du göra i vilket fall och då är det skönare att ha tillåtelse. Men försök undvika att bli ett patetiskt vrak, för då kommer du bara skämmas så mycket när du har kommit över det och kommer på hur du var.

Jag tror inte på det här med att supa och knarka bort dina sorger, men att försöka ha roligt kan nog vara ett bra tips. Kan du hooka jobb hjälper det nog jävligt mycket också. Men det är ju inte alltid det är det lättaste.

Och ja...undvik att påminna dig själv om henne så mycket. Det är ju omöjligt att lyckas helt, men kan du låta bli bloggen så gör det.
Träffar du dem på stan får vi väl hoppas att hon har lite mer fingertoppskänsla än att ställa sig och råhångla mitt framför dig. Och gör hon det är hon ju jävligt omogen och jävligt bitchig, och en sån är du väl inte ledsen över att ha förlorat, eller hur?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-12-02 23:03
Tänker nog inte köra på gräs (har aldrig testat det och vill egentligen inte heller) så det tror jag nog inte att det blir.
Alkohol funkade finfint i helgen, är jävligt orolig vad som kommer att hända om jag ser dom två ute på krogen och man har fått i sig för mycket alkohol bara.

Under det här året som vi har varit tillsammans så har hon sagt ett antal gånger att jag verkligen kan lita på henne till 100 procent men vad fan är det som händer? Jo hon är otrogen och jag står själv som ett fån och är jättekär.
Usch

Live Hard, Die Young

2008-12-02 23:03
Anenkefali
Jag röker själv och jag kan säga att gräs inte hjälper för att sluta tänka på saker.

2008-12-02 23:04
Fronh Ja så klart du mår dåligt av att läsa det, det är just därför du ska skita helt i vad hon gör för det kommer bara såra dig och du kommer aldrig kunna släppa henne om du forsätter så..
Du kommer få infall då du vill kontakta henne eller läsa hennes blogg osv, då gäller de att hålla huvudet kallt och tänka på ditt eget bästa, tänk på dig själv och bara på dig själv! :)
my name is xelly smelly

2008-12-02 23:17
Jättebra skrivet Bullen1 och Kaptenkrok!
Detta funkar typ som terapi för mig eller vad man ska säga, mår faktiskt lite bättre redan nu:)

Bullen1

Mhm den där jävla bloggen måste jag fan sluta läsa!
Det där med att ta tillbaka henne om dom två gör slut har jag funderat måånga gånger på.
Har sagt till mig själv att jag skulle kunna bli tillsammans med henne igen om jag VET att jag kan lita på henne och om hon blir redo för att ha ett långt förhållande och blir lite mer mogen (kan fan inte skriva sådär på msn) osv. Men nu funderar jag på om hon har nöjt sig med mig bara under dom senaste tre månaderna och inväntat honom.
Förra året var den där killen jorden runt och min exflickvän älskar att resa så hon följde hans resedagbok ganska ofta förr, kanske jag borde ha tagit det som ett tecken?

KaptenKrok
Hooka ett jobb är jättesvårt här hemma där jag bor, finns nästan inge alls :S
Funderar på att dra iväg, har en polare som flyttat till Sthlm så det skulle sitta fint nu att vara där, det är bara det att jag är så feg för nya utmaningar, hatar mig själv för det.
Ett patetiskt vrak tänker jag inte bli, vill ju verkligen hitta någon annan brud nu för ett förhållande och då är det nog inte det lättaste att vara ett vrak om man ska hitta nån.
Och som sagt, träffar jag dom på stan så skulle jag inte förvåna mig ett dugg om dom skulle kyssas framför mina ögon bara för att visa hur lycklig hon är och hur ensam jag är.
Tack för dina råd!

Live Hard, Die Young

2008-12-02 23:50
tog bara 2,5 år för mig..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-03 00:04
Bullen1

Är du i rätt "mode" så, jo. Först göra något man fastnar i/umgås med folk så man inte tänker på "henne". Sen för att fastna i det läget lite längre så är det bara att tända en. Kan dock tänka mig att alkohol är lite bättre på den punkten... Då har man en bakfylla som "glömma bort"-bonus.
Redaktionen

2008-12-03 00:12
heh, lider med dig..
namaste

2008-12-03 01:45
Okej låt mig droppa lite sanning!

-Hur går man vidare i sitt liv när man förlorat sin första kärlek?

Brudar kommer och går men polare består, alla tjejer hur sköna och sjysta dom verkar är inget annat en horor som letar efter något bättre, hur bra ditt förhållande en är så kommer dom alltid leta efter nått bättre och vara berädd att droppa dig för denna person, så tänk gå in i varenda förhållande med denna tanke så slipper du bli sårad, tänk inte detta är en fett skön tjej , tänk bara vad hon en säger och gör att det är falskt och kan ändras på 2 sek så kommer du slippa bli sårad. Tjejer älskar att spela spel men va inte en del av denna sjuka grej knulla dom sen skit i dom för dom tänker exact lika dant, visst det kanske finns nån där ute som är annorlunda och tror på den romantiska bilden av att det är du och hon för alltid MEN detta är väldigt sällsynt väldigt sällsynt och det går aldrig att vara säker på att du funnit en sån för det är inte många här i världen som är såna.
OCH viktigt!!!!!!! SLUTA FUCKING TÄNK PÅ ALLA POSETIVA SAKER NI GJORT, tänk bara på hennes negativa sidor, ååååååhhhh ja kommer ihåg när jag och "bla bla" var där FUCK DET tänk när hon beteede sig helt efterblivet och du önskar du aldrig träffat henne, täääänk på dom stunderna tillräckligt mycket och du kommer inte bry dig längre.

-Vad ska man göra så man slipper tänka på henne hela tiden? Man vill ju inte bara sitta hemma och uggla och tycka synd om sig själv liksom.

Om du röker hach/gräs så hjälper det väldigt bra för stunden men inte i det långa loppet, umgås med polare få in i din hjärna att hon är smutsig, äcklig , ett luder, visst det är jobbigt att tänka på en tjej som du älskat på det sättet men få in det i dina tankar så kommer det hjälpa, tänk bara på att hon är billig så kommer du bara skratta åt henne och inte bry dig. Drick alcohol å få tankar på annat men bli inte för full å börja tänka på ludret , kom ihåg hon förtjännar inte dina tankar.

-Hur ska jag reagera om jag ser dom två tillsammans på stan eller varför inte krogen och stå och vrålhångla med varandra? är ju inte så att jag vill gå lös och försöka svinga efter honom.

Okej klart du kommer vilja slå sönder snubben, gör det om du ser dom, skit i vad hon tycker om du är barnslig eller så knocka killen, men om du inte ser dom på ett tag så kommer känslan gå över och om du skulle se henne med en annan kille så tänk bara på alla hennes negativa sidor och skratta åt det och tänk stackars kille som kommer få uppleva allt de där med henne som du verkligen hatade.

OCH för att avsluta tänk hur många jävla tjejer det finns asså, det där är bara 1 i mängden ser inte din ålder men du kommer möta fler, om du är ung var glad att det tog slut så du får chans att träffa fler tjejer och få mer erfarenhet, trots allt tänk när du är 60+ då du inte kan gå och ragga snygga tjejer du vill väll då kunna tänka tillbaka på alla erfarenheter du haft med div sköna tjejer, lixom vem fan vill knulla en 60årig tant even om man är 60, så då kan du tänka tillbaka till dessa tjejer och förtränga den rynkliga upplevelsen som knappt kan andas ovan på dig eller under dig.
This is some Cody Vernon shit

2008-12-03 01:54
This is some Cody Vernon shit

2008-12-03 02:07
detta kommer låta helt sjukt men försök se det positiva i det. det är vetenskapligt bevisat att glädje (även framtvingad glädje) gör dig frisk både psykiskt och fysiskt. försök le och skratta så mycket som möjligt. umgås med människor som ökar din energi istället för att ta den. att le när du helst vill gråta är ibland det enda sättet mot en sund hälsa. självklart får man må dåligt till en början men att ta sig ur gropen och blicka positivt framåt är jätte viktigt! gör dig själv tjänsten och läs boken "det goda skrattet" där görel kristina näslund förklarar mer innerligt...
boken i sig är byggd på nästan bara vetenskap men den är tunn och lärorik!

lycka till grabben!!

2008-12-03 10:22
LillSkipp

hjälp, vilken solid vägg av dynga och dåliga råd.
tror du på det du skriver själv ens?

måste vara sjukt tråkigt att gå runt och tro att
alla tjejer hur sköna och sjysta dom verkar är inget annat en horor som letar efter något bättre, hur bra ditt förhållande en är så kommer dom alltid leta efter nått bättre och vara berädd att droppa dig för denna person

har du blivit bränd och därför bitter, eller var har du fått din "kunskap" om tjejer ifrån?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2008-12-03 10:38
time heals all sorrows, i doubt it.
what's good for the goose is still good for the gander.

2008-12-03 11:25
Nu vet jag ingenting om din tjej men......
Jag skriver själv blogg, och när jag visste att min tjej läste den, så skrev jag
grejer som gjorde henne svartsjuk..

Hon tar nog dig för givet, så om du börjar träffa en annan brud
och så ser du till att din gamla tjej får reda på de ( inte från dig )
så kommer hon inse att inte är "hennes" längre, och då kommer hon må
lika dåligt som du..
Men som sagt, att blocka på msn är bra, men ändå inte! Det innebär att hon
har övertaget! Hon vet att du inte klarar av att prata med henne för att du vill glömma henne. Du ska istället låtsas som att allt i ditt liv är perfekt just nu och att du mår bättre utan henne, men du ska inte säga det..Så blocka upp henne! Men ta bort henne från listan så du slipper se om hon är online eller inte... Svara inte när hon skriver...
När du har träffat en tjej, så kommer hon i 9 av 10 vilja ha dig tillbaks..
Och då har du vunnit :=) ! Sen är det svåra att dissa henne då eftersom du gillar henne..
Ta bort hennes nummer från mobilen! Så hindrar du dig själv skriva sms som du sen kommer ångra!

Men som sagt, börja träffa andra tjejer.. Min pappa sa en gång..
Du vet aldrig hur kass din bil är för ens du kör någon annan !!!

Ovafan! Tänk såhär! Om hon träffar en annan kille och inte gillar dig, vafan ska du vilja vara med henne för då?

Shit va ja skriver ! Hoppas det löser sig brushan! Allt är ett spel :)
Highfive anyone, anyone?

2008-12-03 11:29
Lilskipp

Att plocka fram negativa sidor o sånt hos bruden är bra...
Börja hitta fel ! Men att slå killen hon träffar ? WTF?
Visar ju bara att man bryr sig, och man ska inte visa att man bryr sig!!
Highfive anyone, anyone?

2008-12-03 12:13
säg upp all kontakt! det fungerar verkligen!
så inser du också hur onödigt allt var och att hon inte var värt det.
trust me!
http://storiesaboutbarcelona.blogg.se

2008-12-03 12:14
"Min pappa sa en gång..
Du vet aldrig hur kass din bil är för ens du kör någon annan !!!"

ORD!!
http://storiesaboutbarcelona.blogg.se
Producent

2008-12-03 12:57
Det beror helt från person till person, det första jag gjorde, jag började pyssla med musik, låna en polares gittar och började spela ut mina känslor, i början var det inte lätt men jag höll på så i timmar, jag gav upp den tanken för att tanken vägrade gå bort.
Jag ville inte hålla på med saker som får mig känslig, så jag började styrketräna och tänka enbart på mig själv, jag började boxas och till slut höll inte det heller.
Men jag fann något som jag kände var något för mig, jag började springa varje dag med mp3 låtar som JAG diggade, ibland var det stress låtar för att höja tempon, ibland var det hårda låtar med hatiska texter.
Till slut märkte jag att jag kan springa väldig långt, specielt när det är något som försöker bryta ner mig, jag springer nu 1mil per dag och ibland 2 mil.
Jag tycker det hjälper, testa spring, sätt igång musiken DU gillar sen spring.
Spelar ingen roll om vart du springer bara du gör det.
Det kanske låter som något jobbig, men det var min lösning, för när man är i den sitsen är man redo att göra allt för att må bra igen. I början sprang jag för att få bort henne, nu springer jag för det hjälper mig mot alla problem.
Att komma hem till en varm dush efter är ju lyxet i min vardag.

Om det händer kan du alltid peka fingret, i annat fall ignorerat. Det värsta du kan göra är att gå till attack för du förlorar mer på det, lär dig kontrollera känslorna.
Kapa kontakten när hon ändå inte bryr sig om dig.
Egoist är vad hon är, samma sak kan du göra.
Nu vet jag inte om detta hjälper men jag delar med mig, för det är inte lätt när man hamnar i den sitsen.
MVH Orlando
http://soundcloud.com/orlandog
https://www.facebook.com/OrlandogPsy
https://www.youtube.com/user/OrlandogPsy

2008-12-03 13:20
Lyssna aldrig på kärleksmusik heller.. Får dig bara tänka på henne...
Ladda istället ner Eminem - Superman och lite sånna .. Funkar för mig :)
Highfive anyone, anyone?

2008-12-03 13:22
Ha tålamod. Tiden läker alla sår.

Hälsa den största myten i världen välkommen till denna tråd.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2008-12-03 13:29
Må låte klychigt, men tiden läkar alla sår..
Sen att man inte vill höra det är en annan femma!
Highfive anyone, anyone?
Manager

2008-12-03 13:43
how could she be so heartless?:(
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-12-03 14:35
"Tänker nog inte köra på gräs (har aldrig testat det och vill egentligen inte heller) så det tror jag nog inte att det blir."

HA HAHA
Empress

2008-12-03 14:48
Känns som om jag inleder en diskussion i den här tråden så kommer jag bli påhoppad av alla whoas moralpoliser , men be strong, efter regnet kommer det alltid solsken.
Niceness!

2008-12-03 15:10
Tiden läker alla sår.
Under tiden kan du försöka roa dig med annat. Försök hitta en hobby, kanske börja träna, kanske börja läsa på inom ett visst ämne.
Sysselsätt dig med annat. Försök umgås med dina vänner, dom hjälper dig också att tänka på annat.
Men du kommer må bra till slut, men under tiden så kan det många gånger va jobbigt.
Lika gärna att förbereda sig på det, så du vet vad som väntar.
Det gamla smöriga uttrycket är fan sant; Det som inte dödar dig, det gör dig bara starkare.

Ta d lugnt
Bebakshid Jamshid!

2008-12-03 15:26
Tack för alla tips pojkar och flickor!
Är ju bara att om jag är med mina kompisar så har dom flesta flickvänner just nu så då känns det lite jobbigt att vara med dom också, typ som ett tredje hjul eller vad man ska kalla det för.

Nu vet jag ingenting om din tjej men......
Jag skriver själv blogg, och när jag visste att min tjej läste den, så skrev jag
grejer som gjorde henne svartsjuk..

Det är den stilen hon verkar köra med asså, jämnt när hon har skrivit nått så måste hon alltid skriva nåt i stil med;
- åhh va glad man kan bli utav sms! eller nått i den stilen bara för att jag vet vem hon har fått sms ifrån osv.

how could she be so heartless?:(

Det är just den frågan jag går runt och funderar på, ska inte ett år utav kärlek betyda nånting?

Live Hard, Die Young

2008-12-03 15:28
Fronh

Då äre bara o inte läsa föfan!
Eller så ger du tillbaks med samma medecin!
Sätt på hennes kompis! BOOYYKA!
Highfive anyone, anyone?

2008-12-03 16:28
Blä stack till i hjärtat när jag läste den här tråden, i princip samma skit hände mig nyligen och jag va ett vrak i början.. Jag har gjort blockningen, bort med nummer och hela den grejen och bloggen är svår o hålla fingrarna borta ifrån. Jag rensa hela min webbhistorik så adressen till bloggen inte fanns kvar nånstans.. Nu är de bättre men hugger till ordentligt i kroppen fortfarande minst en gång per dag så jag bara vill lägga mig i ett hörn nånstans.

Menmen, positiv inställning va de va? Fittig tjej, fittig kille.. Vi är inte fittiga iaf Fronh :)
Leker live eller?

2008-12-03 16:34
Fonh - Börja lira counter-strike med mig, lovar att det hjälper !

Och posta hennes blogg, som ImmaOne sa, vi lägger några hundra ruttna kommentarer i den så lär du skratta som aldrig förr !
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2008-12-03 16:56
Usch va bull! som många säkert sagt (inte orkat läsa allt) bör du ju försöka radera henne ur ditt liv!
Det måste ju få va jobbigt ibland och de suger fett. försök träffa polare o aktivera dig me annat så du inte tänker på de dagarna i ända!

tråkigt nog och klyshigt som det är så blire ju bättre me tiden. Du kommer ju inte va kär i henne i resten av ditt liv, kanske ingen tröst nu ju men nån gång.
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.

2008-12-03 18:45
Kärlek glömmer man aldrig, men det blir lättare med tiden. Finns ingen mirakel kur mot ett krossat hjärta. Lev bara på och gör saker som uppehåller tänkandet på annat, så försvinner det jobbiga inom sinom tid.

2008-12-03 18:56
länka bloggen män..

Aktivera dig så mycket du kan.. träna och socialisera konstant så tänker du på annat
AIK
Redaktionen

2008-12-03 19:09
jag gillar den har traden! :D
namaste

2008-12-03 19:19
Windi
Okej tråkigt att höra hörrudu :( Ja, vi är trogna vi iaf!

Det där med att ge ut hennes bloggadress skiter jag nog i, iofs så skulle det vara RIKTIGT roligt att läsa alla kommentarer som hon kommer att få men hon kommer ju bara fatta att det är jag och orkar inte bråka längre.
Kan dock posta ett inlägg hon gjorde om sin "första träff" med han om det finns intresse!

försök träffa polare o aktivera dig me annat så du inte tänker på de dagarna i ända!

Mhm men ibland, oftast är dom med sina flickvänner så nu är det tomt för mig! :/
Live Hard, Die Young

2008-12-03 19:27
Som någon sa tidigare, bli aldrig ihop med henne igen. Träffar du henne på stan, hälsa glatt. Är hon med nya pojkvännen? Så mycket bättre. Skäms för bövelen inte. Detta kanske låter lite bögigt, men krama folk så känns det bättre.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2008-12-03 19:29
Som tidigare talare har sagt.

1. Tiden läker alla sår.
2. Håll dig sysselsatt what ever it takes!
3. Ser du dom, vänd ryggen till och lämna platsen.

2008-12-03 19:32
Jag kan tyvärr inte hålla med nr 3 där Vikktorius, tror det är betydligt bättre om man hälsar, för sitt eget självförtroende.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2008-12-03 20:34
Negative
Du, jag har då ingen aning om hur jag kommer att reagera om jag ser dom på stan tillsammans och är sådär puttenuttig med varandra, tror då inte att jag kommer att hälsa.
Men vill ju typ inte gömma mig heller och gå ifrån :(
Live Hard, Die Young

2008-12-03 21:53
Därför så går du ALLTID ut med en brud :) Så vinne du :)
Highfive anyone, anyone?

2008-12-03 22:14
Ja börja gymma, det gjorde jag när jag blev dumpad, 4 gånger i veckan.. Det har hjälpt som fan kan jag säga, man mår bättre i både kroppen och knoppen :) Skulle jag inte ha börjat träna skulle jag nog fortfarande varit ett vrak!
my name is xelly smelly

2008-12-03 22:26
Tiden kanske läker alla sår, men man får alltid ett ärr som minne av det som varit. Och i början, när såret håller på att läka, kliar skiten hela tiden. För mig kliar det fortfarande, och det har gått 1 år och 3 månader (den 6:e - ja, jag är tragisk).
Moderator

2008-12-03 22:47
LillSkips inlägg var precis ett sånt jag tyckte att du inte skulle ta till dig någonting av. Du kan bara bli en bitter jävel av det. Mycket roligare att våga satsa på kärlek, eller hur?

Jag tror inte på Niitos råd om att försöka göra henne svartsjuk och allt sånt. Det är mest larvigt och sänker dig till samma nivå som henne (för ja, hon skriver det i sin blogg för att göra dig svartsjuk, vilket egentligen borde göra det lättare för dig att komma över henne, även om det förmodligen inte gör det).
Ingenting av det du gör ska vara för att imponera på henne/göra henne svartsjuk/få någon reaktion ur henne alls. Hon är ute i ditt liv och det du gör nu, det gör du för din skull.

Och att skaffa en ny brud när du fortfarande är förkrossad över den här...ja det förstår du förmodligen att det kan ju inte gå särskilt bra. Jag tror inte på det här med att knulla runt för att glömma heller. Snubblar du över ett ligg så är ju det trevligt, men att gå ut för att ligga runt är nog inte så bra. Speciellt inte om du misslyckas, med tanke på att självkänslan kan vara lite låg just nu.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick