var står det att han inte FÅR det? det står att ANTAGLIGEN gör han inte det.
Får? han får väl göra som han vill, men jag vet inte om du är bekant med begreppet hyfs som man ofta brukar använda sig av i mötet vid svärföräldrar, om han nu vill att han ska få stanna, tror du hans chanser ökar när hans tjejs pappa hatar honom?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
utanatttveka Varför vill man beröva honom den möjligheten?snara Haha, men det verkar ju inte riktigt som att hon vill att han ska stanna...pappa får nog stanna hemma.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Och om en svärfar hatar sin svärson för att hans dotter släpade med honom vid göraslutmötet så är det en cp svärfar.
men alltså, har du läst något av det jag skrev? Eller var det för jobbigt?
HAHAHAHAHAHA vad trög du är. hahahaha made my day jag vet inte om jag ska bry mig om att förklara hela alltet för det här var bara för roande.
Nej, hata honom skulle han nog mer göra för att hans svärson står och skriker/gråter på hans dotter och vägrar lämna henne ifred.
Nej, jag blundade och citerade. Är det inte så man gör på whoa? Om du släpar med din pappa för att lyckas med den enorma bedriften att ta dig ur ett förhållande så fine. Jag tycker det är lite lustigt. Och ohyfsat.
du har ju missat hela poängen...
Vad jag skulle göra är inte det vi pratar om, vi pratar om tjejen som skapade tråden som har gjort slut många gånger men ändå inte lyckats dra sig ur för hans övertalande. Och vad du tycker om vad jag föreslår är av ingen som helst betydelse, då det var riktat till någon helt annan.
Men svårt att bara sticka? Det måste vara lättare än att ringa pappa och få ur sig orden "kan du följa med mig när jag dumpar min pojkvän?"
Men läs vad hon skriver, hur naiv får kan du bli? Det är klart det kan vara svårt att sticka.
Hur naiv jag får kan bli är väl inte särskilt relevant? Jag tycker mest det är en jätteroande tanke att ta med sin pappa när man gör slut, hur fallet än är... Och jag undrar vad min pappa hade sagt. Visst min vuxna snäcka, jag kan hjälpa dig!
Herregud människa, du har för mycket fritid.
Ja jo, det har du inte helt fel i. Har (under min fritid) funderat över varför det alltid nämns som en bull grej, något man ska ta som en diss och liksom bli sur över. Buhu, jag har för mycket fritid...Jätteledsamt, verkligen :(
kvinna! här görs inte slut med någon!
få tyst på ungen kvinna! http://myspace.com/the1manboyband
Producent
2008-12-03 23:34
EmCi_Emm F20 jag måste verkligen fråga nu, är du seriös?
EmCi_Emm Seriöst, läs om läs rätt ! Problemet hon har är ju att hon försökt göra slut tidigare MEN alltid gått tillbaka till sin pojkvän eftersom hon INTE kan hantera situationen när han går och sedan ALLTID kommer tillbaka och störtgrinar. DÄRFÖR föreslog jag bland annat längre upp i tråden att hon skulle ringa en vän eller familjemedlem och be denne komma över till lägenheten (som de båda två bor där). Om någon annan än bara hon är där, som kan ge henne stöd, kanske han inte kommer tillbaka efter bara 2 timmar och försöker bli ihop igen. Kommer han tillbaka så finns det i alla fall en till person i rummet som kan försöka lugna ner honom eller (!) som du så fint uttrycker det, så kan personen BERÖVA HONOM friheten till att gråta och vara hysterisk. Enligt mig kan man nämligen inte prata vettigt med någon som är helt förstörd och inte ser klart för att han/hon är så ledsen. Kan inte flickvännen/trådskaparen lugna personen, eller få honom att stanna utanför lägenheten och en massa ytterligare prat i mer än några timmar så behövs helt enkelt någon annan för att tala om för honom att det nog är bäst att han sover hos en polare/familj i några dagar så de får lite andrum.
konstigt Klart som fan jag är seriös.phatie Som sagt, jag struntar ganska kraftigt i omständigheterna. Jag tycker det är en skitroande tanke, och kan för mitt liv inte förstå hur svårt det kan vara om han inte slår skiten ur henne eller slår ut sprintarna till dörren. Jag ser det inte längre än dit jag kan skratta, och lär nog inte göra det heller, så det är över.
Jag vill se en tjej komma med sin pappa och göra slut. Skumma jävla problem folk har asså, säg att du träffat någon annan kanske?
EmCi_Emm F20 Du är en ganska känslokall person va?
EmCi_Emm: Kul att det lyckas roa dig att jag har haft problem med att ta mig ur det här. För mig är det inte så enkelt som det uppenbarligen skulle vara för dig eller som det var för mig i tidigare förhållanden. Jag kan inte förklara på ett annat sätt än att jag känner mig fullständigt nedbruten. Det känns som att jag nöts ner helt enkelt... Menmen... Det är ju bra att du får ut något roande av det här.
MissAnonymous Det är helt ärligt inte ditt problem jag skrattar åt. Jag skrattar åt tanken på att dra med sin pappa när man gör slut. Det är inte svårare än så. Rastasite Amen skärpning, varför skulle jag vara känslokall för? För att jag tycker tanken på att dra med sin pappa när man gör slut är sjukt roande? Fan är det med folk, det är roande!
Dissa han totalt, säg hur värdelös han är etc och att du träffat någon ny!
Empire och EmCi_Emm F20 Alla kanske inte har lika lätt för att "bete sig dissigt" och säga till någon man älskat att han är värdelös.
Men det kanske är på tiden att hon gör de då, det hon försökt med hitils har ju uppenbart inte fungerat.
jobbiga personer som hotar med att ta livet av sig
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Jag har inte brytt mig om att läsa hela tråden, för jag har en känsla av att den innehåller en massa Buhu dit och "Jag har verkligen försökt" hit.. Det du ska göra är följande: 1. Ställ dig framför honom. 2. Öppna käften. 3. Säg det du vill säga. 4. Låt honom smälta det du sagt. 5. Sen står du vid det du sagt för evigt. 6. Skriver inte om tråd på Whoa när du misslyckas. Hoppas det hjälper.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
EmCi_Emm F20 Seriöst? Kan du inte förstå varför en familjemedlem skulle vara ett stöd vid ett svårt uppbrott kanske du borde låta bli att kommentera? Byt ut pappa mot mamma, syster eller bror. Är det lika roligt då? Det handlar inte om att en pappa ska stå där och hota med stryk om mannen inte låter kvinnan vara ifred utan att pappan/familjemedlemmen ska vara ett psykiskt stöd för kvinnan i denna situationen. Ett uppbrott kan vara hemsk, oavsett om man får stryk eller inte. Det trådskaparen beskriver är i det närmsta psykisk misshandel, något som inte är lätt att ta sig ur. Om du helt saknar empati och bara ska skratta åt henne kanske du borde låta bli att läsa tråden överhuvudtaget?
det finns nog ingen lätt väg. Jag flyttade me en kille till en helt annan stad. När saker blev riktigt dåligt så packade jag bara en väska och åkte till en ganska ny kompis i den staden. Sedan letade ja lägenhet och hyrde en i andra hand möblerad. det ordnar sig alltid. Men ja tror att det lättaste är att du agerar i stället för att vänta på att han ska det. Om han hotar me självmord o sånt så e d ju skitjobbigt men det är inte ditt ansvar. Det e ren manipulation o desperation. Värsta som kan hända e att du stannar kvar o snart mår lika dåligt som honom. Dra nu när du ändå har lite kraft kvar och börja bygg upp dej själv. lycka till, mvh / bullen
Detta gick ju bara kraftigt överstyr...
En grej jag inte riktigt förstår är varför du förväntar dig att han skall lämna lägenheten när ni båda står på kontraktet. Det känns lite naivt att tro att man bara kan kasta ut någon ur sitt eget hem, oavsett grad av skitstövlighet från hans sida. Du skriver att du har jobb, dvs pengar; kolla upp om du kan hitta ett möblerat rum eller lägenhet som du kan hyra. Nu vet jag ju inte hur mycket möbler och annat ni köpt tillsammans, men rent generellt skulle jag nog vilja säga att det inte är värt att stanna i en situation man mår dåligt av pga att man tror att materiella ting spelar någon roll i sammanhanget, vilket de oftast inte gör. Det är dock lätt att tro att de gör det. Det jag försöker säga är väl helt enkelt att, förvänta dig inte att han skall lämna dig och hålla sig borta, utan gör något åt det istället och fokusera på det som är viktigt, dvs att du kommer därifrån, både från din fysiska och känslomässiga situation.
Göteborg på låtsas.
Producent
2008-12-05 15:05
EmCi_Emm F20 om du "klart som fan är seriös", så är det klart som fan att du inte verkar ha något vett alls i det du säkert kallar din skalle.
sälj lägenheten på nått sätt vafan, ta tag i det bara kolla vad med någon som kan reglerna vi på whoa verkar inte kunna det ändå
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
restinpieces det ordnar sig alltid. hm, naivt påstående. det gör det inte alls.
sen är jag konfunderad över trådskaparen, som fan faktiskt.
fråga om hjälp på whoa. stå på dig och sluta ta tillbaka honom oavsett hot om det nu är så jävla dåligt? finns inga genvägar liksom.
trött blir man.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Jag orkar inte läsa vad ni har skrivit så därför borde jag inte uttala mig.. så det ska jag göra: En familjemedlem med sig behöver man bara om man ska göra slut med en maffiamedlem och behöver ett vittne. Antar att tjejen här är vuxen? Fatta ett beslut och stå fast vid det? Oavsett vad så tycker jag inte att du ska sitta på ett forum med en massa jävla idioter som "hjälper" dig... sätt dig ner och diskutera detta med honom istället, förklara hur du verkligen känner...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Höhöhö... Ta med sin pappa?? xD Gört över msn! Det är ju så folk sköter saker och ting nu.........
Jag menade verkligen inte att hon skulle ta med sin pappa, det var någon helt annan person som skrev. Jag menar mer en syster eller en bror, men allra helst en gemensam vän som kanske kan förstå bådas reaktioner.
...och för övrigt EmCi_Emm så borde du kanske inte ens vara delaktig i en sån här tråd om du inte tänker ta hänsyn till omständigheterna. För det är ju JUST omständigheterna som det handlar om.
Men det att ta med någon... Känns lite mellanstadiedisco va? :S
Producent
2008-12-07 22:32
vågade du inte gå på disco själv?
Tjejjerna kom med en polare som stöd och frågade chans^^
Hehehe... Kom på en grejj.. Betalade min polare en tjuga för att bli ihop men min tjejs kompis.. Tack vare att hennes polare alltid hängde med oss och j.... Ja... Hmmm...
En jag känner, hennes ex gjorde slut genom att be hans MAMMA och ringa och göra slut med henne åt honom. Å detta va alltså inte i typ på lågstadiet eller så utan på gymnasiet gick dom och dom hade varit tillsammans typ ett år eller så. Fett knepigt.
Jag skulle aldrig palla bo ihop med den jag gjort slut med. Det är ju bara epic fail eller ngt.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
jag förstår inte varför alla tycker det är så konstigt. Läs om Läs RÄTT ni också. Jag säger ju inte att hon ska ha någon med sig att hålla i handen medan hon gör slut utan först gör hon slut, sen sticker han (som vanligt enligt henne och sen brukar han ju komma tillbaka vilket alltid lett till tidigare att hon tagit tillbaka honom för att hon är för svag för att hålla sitt beslut). Därför menar jag att hon efter att hon gjort slut och han stuckit iväg ringer dit något sällskap NÄR HAN ÄR BORTA för att hon ska få lite peppning om att det hon gjort faktiskt ÄR rätt så OM han nu skulle komma tillbaka har hon personens pepp i minnet och kanske också är personen kvar (bara han vet när han tänker återvända för att försöka få tillbaka henne).
jag förstår verkligen inte hur ni resonerar. Ringa pappa när man gör slut? Är du 13 år gammal? För mig är det ganska självklart att om man bor ihop och vill göra slut kan man inte helt plötsligt bara be den andra parten att flytta. Gör slut, packa en väska och åk hem till föräldrarna eller en polare. Sen får ni helt enkelt kommunicera via mail eller telefon (som vuxna människor gör) om hur ni ska göra med lägenheten. Att du under tiden letar efter något eget tycker jag inte låter helt dumt det heller. Har någon utav er ens råd att behålla lägenheten ni har idag om ni bor själva? Det kanske är bäst att ni säger upp kontraktet.
phatie men alltså, det är klart att han kommer tillbaka, han bor ju där? man kan ju inte bara kasta ut någon ur en gemensam lägenhet.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Whoa; Nyvuxna personer som hellre bevisar att just dom verkligen har rätt än hjälper personen i fråga.. Han utnyttjar verkligen din snällhet, dvs att du har ovanligt svårt för att såra någon. Ditt problem hade inte funnits om du verkligen varit tydlig. Jag hade inte gjort en tråd på whoa om det, det är ju bara du som känner honom och då är du personen som vet bäst vad du ska göra. Tänk lite bara och börja agera. Allt är bättre än läget du sitter i nu tolkar jag det som när jag läser dina inlägg.