Orkar inte mer... Hur gör man slut?
Hej, Mitt förhållande är, som ni säkert förstår, inte alltför bra. Jag känner att jag är färdig med det, och det har jag känt ett bra tag. Jag har gjort slut ett antal gånger tidigare, men då jag i allmänhet mår ganska dåligt för tillfället så orkar jag lixom inte hålla fast vid det beslutet. Han drar (förståeligt, jag vet) ut på det och till slut är vi tillsammans igen utan att jag riktigt vetat hur, eller varför... Detta har gjort att han har blivit sjukt osäker, och det förbättrar inte direkt min känsla av att jag blir kvävd. Jag vill alltså veta vad jag kan göra för att få det att gå så snabbt och smärtfritt som möjligt och hindra det (mig) från att gå tillbaks i gamla hjulspår... Tack bullen.
gör slut på mejl och va ett svin när din snubbe undrar varför. han kommer garanterat itne vilja ha tillbaka dig och du slipper hammna i samam gammla hjulspår
(”)_(”)_.-””-., ´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara ( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18
its only to do it and then stick to it!
Japp! jag är en trollkarl!
Vi bor ju ihop, så skickar jag mail så blir det jävligt jobbigt under tiden han hittar nåt nytt... Jag vill ju inte vara ett svin.
Producent
2008-12-01 15:05
Hur länge har ni bott ihop? Säg det "vanligaste" "det funkar inte för mig, jag tror det skulle fungera bättre som bara vänner "? eller something like that.
Finns det ingen möjlighet att du kan skicka ut honom på studs? Kan han inte flytta tillbaka till sina föräldrar eller liknande tills han skaffat nytt? Du har väl inget ansvar för att han ska hitta nånstans att bo? Det är klart det blir jävligt knepigt att avsluta ett förhållande om ni fortsätter att bo ihop.
Konstigt:Ett halvår kanske... Sen är det en jäkla massa saker som försvårar saker (gemensamma köp osv). Hehe, och ja, jag har försökt det... Har sagt att jag inte är lycklig eller kär, men det verkar vara honom egalt. Så det går ett tag och sen är allt sopat under mattan till nästa gång det brister. 6-12-5-23: Jag vet jag vet jag vet. Jag försöker, och han säger att han drar just där och då, men sen kommer han alltid tillbaks och ska prata (samma dag alltså) och sen åker han aldrig därifrån. Han har aldrig ens kommit så långt att han packar sina saker, utan han säger att han ska ta livet av sig och att jag får göra vad jag vill med hans grejer...
MissAnonymous Du får ta tag i det på riktigt helt enkelt. Packa ihop hans grejer, köp ut honom från dom grejerna ni köpt ihop som du vill behålla, ge honom resten, kör hem grejerna till hans päron eller till nån kompis till honom och släpp inte in honom i lägenheten utan träffa honom på "neutral mark" om ni ska snacka om det. Det "snälla" alternativet har du ju redan testat och misslyckats med, av med silkesvantarna.
three simple words: I am gay
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
ha sex med mig så filmar vi det och skickar filmen till honom <3
nej, förlåt.. att göra slut är inte enkelt. Men du får förklara för honom hur du känner.. det finns inga genvägar.
Filbunke: Jag vet att det inte finns några genvägar... Jag känner att jag har varit så tydlig jag kan mot honom, men vill inte behöva vara elak heller. Jag har sagt att jag inte vill vara med honom, borde inte det räcka? Att jag inte är kär osv osv. Fattar inte varför man inte har självrespekten för att dra då istället för att igla sig fast... Kaneida: Hehe, ja, snart börjar det verka lockande faktiskt... Har faktiskt funderat på att säga att jag varit otrogen bara för att vara säker på att han då drar, men då jag inte har en minut för mig själv förutom på jobbet blir det svårt med trovärdigheten... 6-12-5-23: Saken är att vi står på lägenheten ihop, vet inte ens om jag får slänga ut honom. Visst, det var min gamla lägenhet som jag bytte in för att få denna, min kötid osv osv men... Jag får honom helt enkelt aldrig så långt som att faktiskt dra och lämna nycklarna. Jag bryts ner känns det som, efter 2 dagars konstant bråkande, gråtande och diskuterande orkar jag lixom inte hålla fast...
det kommer ju bara bli jobbigare ju längre du väntar. i värsta fall kanske du försöker få honom att göra slut med dig först bara för att slippa vara den som gör slut, och det är ju sjukt självdestruktivt. försök bara vara så fair du kan, föreställ dig hur jobbigt du skulle tycka att det var om ngn var ihop med dig, fast dom inte ville.
eller gör som mitt ex, var ett otroget kräk. fungerar alltid. kan garantera att han inte vill ha dig tillbaka sen
Producent
2008-12-01 15:33
hur fan kan man uppmana någon till att vara otrogen? även i situationer som denna. sjukt.
Lina_: Har själv blivit bedragen så det är inget alternativ. Däremot har jag (halvt på skämt, halvt på allvar) funderat på att säga att jag varit det bara för att slippa ifrån velandet... Som du säger, är ju garanterad "framgång" om man vill bli av med någon...
ehm nej gör inte så, för då hamnar du i helvetet
Jo, men det verkar ju som att han är en blodsugande igel som aldrig släpper taget. Går det verkligen inte att prata med honom?
hehu, ring honom och säg att det är över, sen har vi sex och du ringer ett videosamtal till honom och säger att du hittat någon ny redan. Du slipper vara otrogen för du har dumpat honom, du får reboundsex och han får bekräftelse att du har någon ny. Jag får en murdersquad efter dig och du får vara singel. Västa paketerbjudandet. Gäller i 23 minuter till då ska jag hem och sova.
Det gäller ju bara att bestämma sig och vara konsekvent. Flytta hem till dina föräldrar under tiden eller be honom göra det. Gå inte med på att bli ihop igen.
Om man ska gå in på dom juridiska aspekterna av vad du får och inte får göra så ser det ut ungefär såhär: Om ni har bott ihop som par i ca. 6 månader är ni precis på gränsen mellan "provbo" och "sambo". Att dela upp prylar och rätten till hyresrätten osv ser ut ungefär som om ni vore gifta och skulle ta ut skilsmässa. Han har då faktiskt möjlighet att gå till domstol och få ta över en hyresrätt som bara står på dig om han kan bevisa att han behöver den mest. Vilken han ju iofs. med största sannolikhet inte kan. För provbo gäller lite lösare regler, egentligen samma som om ni inte bott ihop under äktenskapliga former (dvs. inte gör the big nasty, vad det nu är som är äktenskapsliknande i det.. :P) Jag vet inte hur stor koll du har på vem som faktiskt står som hyrestagare av lägenheten, kolla upp det. Även om du skulle kränka hans rättigheter genom att helt enkelt förklara dig själv som den rättmätiga "ägaren" av hyresrätten så skulle han väl förmodligen inte gå till domstol med det, så skit samma. Hur det än går till rent praktiskt så tycker jag att du ska se till att få ut honom och hans prylar därifrån asap för ert förhållande verkar direkt hälsovådligt.
6-12-5-23: I den här lägenheten, som vi står på båda två har vi bara bott i i två månader... Gör det någon skillnad? Fan jag håller på att börja grina här... Jag orkar fan inte leva såhär, han vet att jag inte mår bra & att jag vill vara själv, men han är nöjd med det så länge vi håller skenet uppe... Han är så jävla osäker, blir nevös och illa till mods om jag så ska träffa morsan själv. Han har tidigare kollat min mobil och min whoa, och tror att han håller på med mobilen än. Jag måste ha kontakt m honom 24/7 i princip. Försöker snärja mig med frågor om jag stöter ihop m mitt ex, tex, "hade han städat då?" för att se om jag skulle "försäga" mig... Jag måste fan därifrån men vet inte hur mycket tydligare jag kan vara utan att fysiskt låsa ut honom en dag efter jobbet och ställa ut hans grejer... Ska ju fan inte behöva gå till den nivån...!
Kaneida: Hehe, ja då skulle du inte vara i livet länge till. Eller jo, men vara allvarligt ärrad och jag skulle försvinna från jordens yta.
kan du inte dra till dina föräldrar så länge?
spy_vs_spy: Kan och kan... Det är en hel röra i mitt liv just nu, och av olika anledningar så vore det inte så bra just nu... Kan inte skriva rakt ut ifall han skulle läsa det och och klägga ihop två och två, men det är helt enkelt inte så enkelt...
ok, fan va illa. hoppas det går bra iaf
Börja du leta efter en ny lägenhet, hör med din hyresvärd, förklara läget.
Fucks your life up crew Tjabo!
Producent
2008-12-01 18:14
oookej! jag ska se om jag har ett bra tips. men först vill jag få reda på vad han är för typ och var han har för personlighet!
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Det är bara göra slut, och sen får ni försöka hålla avstånd från varandra... Var ett svin om det är det som behövs för att han ska förstå... ett Break-Up sker sällan på ett snyggt sätt.
Producent
2008-12-01 18:36
..eller nej, nu har jag läst vidare. förlåt! jag säger som dom flesta har sagt. gör slut, och var strong about it. säger han att han ska ta livet av sig så säg att du blir ledsen men att det är hans val. du måste göra klart för honom att förhållandet inte är bra för någon av er. och det kan också vara viktigt att ni inte tjafsar ingående om detaljer. se till att han fattar att du bara - säger en sak, en gång. och var bestämd. sedan är det upp till honom om han vill lyssna eller inte. efter jag hade läst lite verkar det som denna snubben är helt besatt av sin svartsjuka/är besatt av dig. det är mitt tips iallafall.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Mitt ex sa med att hon skulle ta livet när jag gjorde slut vilket gjorde att jag stanna ett år med henne till... sämsta året i mitt liv, sen när jag skulle göra slut igen kom självmordshot IGEN men jag lämna henne ändå. Guess what... hon lever fortfarande.
Vikktorius: alltså, hota med att ta livet av sig? Får hon den vård hon behöver idag?
Jag vet inte vad hon gör direkt idag, men att från vad jag har hört så mår hon prima..
alltså, det första som slår mig som tips (vilket jag inte vet om ngn annan redan sagt för jag orkade inte läsa hela tråden) är att när du gjort slut så kan vi låtsas att du stannar kvar i lyan och han drar. ring dit en vän eller en gemensam vän som kan vara där när och OM han kommer tillbaka. då kanske det är enklare för honom att förstå att han inte borde komma tillbaka? du kanske kan ha något syskon där? eller annan familjemedlem? som stöd.. annars så kan väl du sticka? eller är lägenheten skriven i ditt namn? jag vet ju inte riktigt vilka ordningsregler som gäller för er (vem som äger vad, vem som skulle bo kvar OM ni gör slut etc.) men en nära vän till mig var i exakt samma situation som du.. de hade köpt en soffa och andra möbler gemensamt och så vidare. hon tyckte det var jobbigt som fan men insåg ju att hon inte kan stanna hos någon hon inte kan vara tillsammans med på grund av en soffa lixom..
Jag tycker du ska vara helt ärlig och det kanske sårar honom men hjälper honom samtidigt! För om du påpekar vart han har gjort fel, så lär han sig oxå. Inga klycher va orginel, säg vad hjärtat säger till dig så ska det inte vara några problem. Make him a deal he cant refuse?
Jag har ingen personlighet
Jag kan inte förstå hur man kan be ett forum om råd när man kan tänka själv men ett bra tips skulle vara att lämna datorn med den här tråden uppe.
ôWho0sA
Var konsekvent, gör det klart att inget gråtande i världen kommer ändra på ditt beslut. Och var inte för blödig, förstår inte varför han vill vara med någon som rätt så uppenbart inte vill vara med honom, med tanke på att du gjort slut flera ggr tidigare. Sen som någon sa ha gärna någon med dig, det är ju lättare för honom att grina och skrika och bete sig när ni är själva än när pappa eller någon kompis är med. Och ta praktiska saker på ett neutralt ställe så han inte glider in på massa minnen och ba buuuuuuuuhuuuu minns du när vi köpte den här tillsammans nananananana
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
köper man en soffa ihop och sen gör slut för att ex'han var ett svin' borde man inte insett det tidigare, innan man köpte soffan? fattar inte det där..man inser väl inte efter ex. 3 år att nån "är ett psyko" .. eller?
jag är discoverys ansikte utåt
Puls F19 hjälp vilket värde du verkar lägga i soffköpande.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Producent
2008-12-02 19:56
Misery_chick hjälp vad du verkligen inte förstår vad folk menar med vad dom skriver.
Misery_chick värde i soffköpandet? mena bara på att jag inte skulle köpa soffa ihop med ett svin (rätt logiskt väl?) och om jag var osäker på personen skulle jag köpa den själv.
Puls är det konstigt att man har en uppfattning om en människa som sedan kan ändra sig? är det konstigt att man har känslor för en människa som sedan tynar bort? man kan ju inte veta om man kommer leva livet ut tillsammans eller om det tar slut imorgon på grund av att någon exempelvis är otrogen. därför valde dem väl att köpa en jävla soffa ihop. fattar inte hur det kan vara så svårt att förstå.
ja min poäng var ungefär vad phatie sa.
nu syftade jag inte på på någon särskild person, och inte på någon särskild soffa heller. jag drar vidare mina frågor åt andra håll, whoa kommer förmodlingen alltid förbli stället där man frågar efter någons namn och får veta var de bor!
Puls nu syftade jag inte på på någon särskild person, och inte på någon särskild soffa heller jag trodde inte du syftade på någon specifik person/soffa?
whoa kommer förmodlingen alltid förbli stället där man frågar efter någons namn och får veta var de bor! jag har ingen aning om vad du menar här.
Jag vet! Be han skaffa konto på Whoa! och be han läsa din tråd här! klappat och klart å så var det slut!
Såg tråd titeln och tänkte direkt på svaren rakblad, hängning och hoppa från höghus. De kanske inte är så lämpliga i detta sammanhang dock.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
Sen som någon sa ha gärna någon med dig, det är ju lättare för honom att grina och skrika och bete sig när ni är själva än när pappa eller någon kompis är med. Va?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vilken del förstod du inte? Om hon har någon med sig, så vill han väl visa upp gott beteende, man skriker inte/gråter sönder på sin flickvän när dennes förälder/bästa kompis är med.
Varför får han inte göra det? Isåfall kan hon lika gärna skicka en lapp och aldrig mer visa sig.