Kan tillägga att en "känd" bmx cyklist tatuerade in den mittersta av dem tre bilderna som en ryggtavla. Alltså gubben i stolen med jätte skägget
Jag gillar att ha ganska långt stubb, men grejen är den att om jag trimmar ner det när det blir för långt så blir det inte snyggt, det måste växa från scratch för att bli bra, så det skär lite i hjärtat när jag måste raka bort allt och börja om från början igen. För övrigt så har jag tänkt en del på vad den allmäna uppfattningen kan va, så skönt att få svaret här. Skägg is the shit, man känner sig som en mysig björn i skägg
Knatte, Fnatte, Tjatte fuck up!
Kan tillägga att en "känd" bmx cyklist tatuerade in den mittersta av dem tre bilderna som en ryggtavla. Alltså gubben i stolen med jätte skägget Det var någon som tatuerade den i Miami Inc. Kanske samma snubbe?
För övrigt så är skägg näst intill alltid snyggt, hur fult det än är. Själv önskar jag att jag hade en tillräckligt grov skäggväxt, men än så länge så har jag inte det. Jag kommer visserligen antagligen börja med en vältrimmad fransk rabatt när jag får möjlighet.
Kom på att snubben som tatuerade ryggtavlan hade aaaaslångt skägg och var med i skäggtävlingar och sånt. Känns inte särskilt bmx, men man vet aldrig.
spy_vs_spy Jag har faktiskt rockat skepparkransen några gånger ; ) , och jag har inte en "hiphop" sträng som du så fint formulerar d ^^ . Det är inte fint :P
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
MEh Jag föddes praktiskt taget med skägg och nu är jag typ tvungen att ha de på mig varje dag annars känner jag mig naken!!!!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
jag får ryck ibland och rakar skallen och skägg och första dagarna rockar jag de hårt, sen när stubben är sådär halvdan så blir jag ledsen nån dag efter det är de oftast rätt så tjockt, men jag har helgskägg och ingen hiphopsträng :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Helgskägg? Det var nåt nytt :) Älskar skägg, rakar mig ganska sällan numera och skägget blir bara bättre och bättre. Känns så tomt att inte ha något att dra i när man filosoferar tycker jag. Själv rakar jag kinderna, mustaschen och precis under läppen, får ingen schysst växt på kinderna och under än, längtar tills dess, då blir det ett fett helskägg av det : )
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Vissa passar väldigt bra i skägg och vissa borde inte få ha det för dem ser rent utav fördjävliga ut i det, sen finns det dem som borde verkligen odla ett för att dem inte ser kloka ut utan. Skägg är oklanderligt ett utav de manligaste "dragen" man kan skaffa sig som man, frågan är om man vill måla ut sig som så manlig. I många fall kan det också få bäraren att se både äldre och mognare ut, så vill man skicka ut såna vibbar är det ju lämpligt. Personligen avstår jag gärna ifrån skägg trotts jag avundas av mina vänner för min frodiga skägg växt. Jag vill helt enkelt inte ge ut signalerna att jag är en "manlig macho karl" eller se ut som jag är 26 när jag i själva verket är 22. Jävligt jobbigt att sköta det också, snäppet jobbigare än att raka sig ordentligt =/ ...överväger dock att skaffa mig en liten krans då jag närmar mig 30 kanske...
helgskägg = tomteskägg ? hur är det inte klockrent :) helskägg menade jag givetvis d-beck men man kanske ska börja spara nu och ha ett fint tomteskägg till julhelgen :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2008-11-19 18:37
Fan. Jag är 23 nu och har börjat komma till insikten att jag aldrig kommer kunna skaffa ett skägg. Det känns väldigt surt för dels är det tufft och dels känns det som att jag aldrig riktigt kan bli en man utan en ordentlig skäggväxt. Får väl börja slå min kvinna istället.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
efter att ha experimenterat med polisonger, skepparkransar och andra skäggformationer så är det nu på väg att bli ett lurvigt helskägg igen. till min flickväns stora förtret
http://www.kommandot.se/wp/
Jag skulle vilja att Magnum mustaschen kom tillbaka.
Magnum är så dreamy..
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
jag såg en snubbe på systemet för ett tag sen, fan vad avudsjuk jag blev. Han hade krulligt brunt hår, mustash och polisonger, såg grymt fett ut. Så skulle jag vilja ha det. Men jag är ärligt talat för feg för att bara rocka mustash utan hakskägget. Nu har jag mustasch och hakskägg och en del på kinderna å så, ser enhetligt och fint ut, men bara mustash är lite ballsy. Plus att min mustash är mer "designad" för att ha tillhörande skägg, den ser inte ut som en mustash som klarar sig själv så att säga.
det finns en gubbe som bor i kista, han är från eritrea eller etiopien tror jag och han har ett eldrött skägg. jag skämtar inte. det är eldrött och det vackraste skägget jag sett i hela mitt liv. off the chart! och angående skägg och manlighet. för min del attraheras jag nog främst av det för att det är något jag själv inte har, och alltså finner åtråvärt och intressant. sen är det givetvis självklart att jag också förknippar det med män eftersom män ofta bär skägg, men att det skulle vara mer eller mindre manligt håller jag inte med om. kolla exempelvis bara på bearskulturen inom gayvärlden, den har ju mer eller mindre ställt allt vad heter manlighet på ända.
*Noterar att jag måste leta efter ett eldrött skägg nästan gång jag är och handlar*
•pave paradise•
lhabia: det går inte att ta miste, skägget syns på flera hundra meters avstånd.
medoria: Jag har för mig att jag vet vem du snackar om, men jag ska hålla ögonen öppna. Låter väldigt intressant, och jag som själv har röda skäggstrån vill ju se hur det "ska" se ut på riktigt, i full version.
•pave paradise•
Medoria: Jag vet precis vem du pratar om rätt tanig gubbe med eldrött skägg ascoolt fan vet inte vad jag fått det från men mitt skägg är rött på vissa ställen, dock inte eldrött men rött likt förbannat
Fan nu åker jag in på kåken med min string i facet ha ha ha. Jag tycker oavsett modell eller stil så håll efter skägget/mustachen å trimma å gör det snyggt å inte bara till ett slutspelsskägg helt enkelt. Ett snyggt underhållet skägg är grymt stiligt. Sen att jag för tillfället rockar en bredare string är ju kul att det retar nån. Detta med det röda skägget är jag nyfiken som satan på, är det naturligt så att säga? Ja jag är är halvdansk å ovetande, dont judge me. För jag har träffat gubbar som ser ut som det brinner under hakan.
Enda garanti jag har - är att ditt hår växer ut igen!
Min dröm som blivande barberare är att få kapa av Promoe´s stalakiter som hänger från ansiktet.
jag skulle gissa på att det är naturligt, jag finner det föga trovärdigt att en eritreansk man i sina bästa år skulle få för sig att färga skägget ( kalla mig för all del fördomsfull).
Det hade iofs gjort det hela mycket tuffare. - Farfar...vad har hänt med ditt skägg...? - Ah...det är bara lite highlights, kände att det behövdes lite mer punch i skägget.
•pave paradise•
det är ändå så att folk färgar sitt skägg rött med henna i muslimska länder
i nån hadith att profeten eller aposteln hade rött skägg ....kan inte det exakt men har läst det, nån Islam-kunnig?
Jo, jag har hört det jag med. Men ja...hur ska man kunna veta om så är fallet här utan att fråga en rätt fånig fråga? Haha.
•pave paradise•
hitta nåt tror jag hadith - Bukhari 4:668, Narrated Abu Huraira , see also Bukhari 7:786 Allah's Apostle said, "The Jews and the Christians do not dye (their grey hair), so you shall do the opposite of what they do (i.e. dye your grey hair and beards)." Hadith - Muslim, Narrated Jabir ibn Abdullah When AbuQuhafah (father of AbuBakr) came in the Year of Victory or on the Day of Victory (to the Prophet to pledge his allegiance to him) his head and his beard were white like hyssop. He (the Prophet ) commanded or the women were commanded by him that they should change this with something (that the color of his hair should be changed).Hadith - Muslim, Narrated 'Ubaid Ibn Juraij ...And about the dyeing of hair with Hinna; no doubt I saw Allah's Apostle dyeing his hair with it and that is why I like to dye (my hair with it)...
Nu är vi nog dock lite offtopic, men det lär ju vara anledningen
Jag ar en tjej and I vote for: HOT. Grymt snyggt och manligt, ogillar killar som rakar sig. Om det nu inte ar ortodox-prast-skagg vi snackar om.
Quiet: nice ;) we like
Jo jag har hört både att det färgas å inte å det känns fånigt att stanna en herre på gatan å " ursäkta, färgar du ditt skägg" ha ha ha
Idag såg jag en snubbe (dock inte hiphopare) med en "hiphop-sträng" och det såg verkligen förjävligt ut, mest med tanke på att han hade lite dubbelhaka som syntes nedanför strängen då och då. Men samtidigt så har jag en polare som är ganska kraftig som ser betydligt bättre ut i en likadan sträng, han passar faktiskt rejält i det. Det är lite lurigt det där.
Precis, jag vet en jättetjock kille som också har "Hiphopsträng", looks like fuck! Har man runt ansikte så ska man inte försöka linjera upp det när det inte finns några linjer liksom. Då ska man köra bushy tycker jag
Eller det kanske passar på vissa som du säger Scrotum, passade inte på honom iaf
Toastare
2008-11-19 23:33
Jag gillar en jämn lite längre skäggstubb. Det är snyggt på rätt person.. filosofiskt skägg går bort för min del. Har nog med att göra att min pappa hade stort svart skägg hela 70-80 talet och jag vill slippa tänka på min pappa när jag är med en kille. sen gillar jag babylent också, killar som inte har skäggväxt.. man vill liksom amma dem.
Jag skyller allt på Emma!
Moderator
2008-11-19 23:47
BountyBoo Gjorde inte du en tråd för några år sedan om det sk. "Mazarin"-skägget? Eller är det mitt minne som är ute och cyklar? :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Ovårdat skägg är härligt som tusan måste jag tillägga :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Håller med! De ska vara stubbigt (lite längre stubbigt), de e heelt sjuk mysigt! SPECIELLT att bli kittlad med!!! Ps. det var en snubbe som odlade skägg och va med i tävlingar, i Miami ink, som tatuerade inte han med de aslånga skägget! Fett tufft! ds.
Ps. det var en snubbe som odlade skägg och va med i tävlingar, i Miami ink, som tatuerade inte han med de aslånga skägget! Fett tufft! ds. Detta är redan konstaterat.
det röda skägget måste jag kolla upp med. själv har jag lite blandade färger i mitt skägg, brunt(mörkt och ljust), rött och vitt, kanske svart med men det kanske bara är mörkbrunt.
Förlåt Palina , inte alls meningen att låta bitter. Inget illa ment :)
jamen nu kan jag inte låta bli att fortsätta ot. killar som har rött skägg kan få döttrar med rött hår. men det skumma är att det inte ens behöver vara samma nyans av rött.
Som nån skrev så kan samma typ av skägg fungera väldigt olika för olika personer. Låter man en linje "sitta fel" så kan den verkligen göra att man ser tjock, konstig ut i ansiktet. man måste följa dom naturliga linjer som finns i ansiktet å få nån slaga symetri. Käklinje,kindben osv. Jag har sett allt för många som har sina tunna linjer på kinderna för långt fram så set ser ut som att det som hamnar bakom skägglinjen "hänger" ut å dinglar. Medans ansiktet ser toksmalt ut. Även ett för buskigt helskägg kan göra att man ser ut som ett klot över axlarna. Även ovårdade skägg, linjer osv tycker jag bara kan sänka en person. Har man ett cleant utsénde men taskigt skägg så är risken stor att man bara ser "fattig" ut.
Toastare
2008-11-20 10:55
Squirtle, helt rätt.. om hur många använder det för att dölja en obefintlig käklinje tillexempel. (alltså tjokkisar) trimma skägget med tunna linjer känns så craig david. Och jag verkligen avskydde alla killar som skulle se ut som honom runt 99-00 eller vad det var.
Jag skyller allt på Emma!
craig david-skägg är bra benämning, alltid han som kommer upp i huvudet när man tänker hiphopskägg. skulle för övrigt vara fett att ha ett skägg så man kan göra en liten ficka i det som man kan ha hemlisar och öl i.
Angående Röda skägget i Kista. Jag har också sett honom i kista centrum, han är troende muslim. Bär "muslim mössa". Hans skägg är henna färgad tror man att det är hans naturliga färg så är man korkad..
och vem fan är du?
Jag känner folk som har liknande nyans i skägget men inte lika mäktigt pga hudfärg och skäggtyp. Varför är det korkat att tro att det är naturligt?
•pave paradise•
Moderator
2008-11-20 23:08
sen gillar jag babylent också, killar som inte har skäggväxt.. man vill liksom amma dem. Och nu blev jag glad igen. Du kan få amma mig BountyBoo . Eller ja, inte amma då kanske...men komma in på mitt rum med saft och kakor och vara pinsam när jag och mina polare sitter och är coola.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick