Det beror ju på lite... Det styrs ju väldigt mycket av vilken dator du använder, upplösning du renderar i, ljussättning, antal polygoner etc... Men den jag postade där uppe tog ungefär 20-30 min att rendera i 4k upplösning... Sedan tog jag in den i Photoshop för lite final touch ups typ, d.v.s. depth of field, color correction, bakgrund etc Men annars tog modellen kanske 5-6 dagar att göra, och sedan satt jag ett par dagar och tweaka mina render settings... så allt som allt, så tar det väl strax över en vecka om man vet vad man gör... Soft att du gillar den dock! =)
Promotor
2009-03-20 16:49
Pigeon_ Riktigt bra gjort :) Vill själv sätt mig med 3ds max.. har det på datorn o allt, men efter jag använde demoversionen så vill den inte regga till fullversion :/ ... Hur långt tid har du jobbat i 3ds max?
Optimistisk: Tack så mycket! Började för ungefär ett år sen, men då har jag lärt mig ganska fort också (vet att det låter lite skrytsamt/arrogant, men det är helt enkelt så att jag verkligen grävt ner mig i max och 3D överhuvudtaget det senaste året)... Jag vet inte vad du kan göra åt demoversionen, men det finns ju alltid andra sätt :P Om du börjar med Max så kan jag alltid hjälpa dig i alla fall, så det är bara hojta! Det är lite av en inlärningskurva från början, men när man väl kommer över den så börjar allting flyta på :)
Redaktionen
2009-03-24 08:25
Promotor
2009-03-24 12:14
Lexicon P21 riktigt jävla snygga foton! är det mycket retuschering i efterhand, eller typ.. blev fotona så? Pigeon_ P20 Okej, tack det uppskattas :) har "köpt" 3ds max men den låter mig inte ens skriva i cd-keyn.. lite segt haha! pz
Optimistisk Tack så mycket :] klart det är lite efterarbete det är det alltid, men mycket beror ju såklart på hur bilden blir från början. Det mesta jag gör är att höjja kontrast lägga till lite mer skärpa och leka lite med färger.
www.RekFoto.se
whoa! Lexicons stadsbilder var ohyggligt snygga, brukar annars inte bli så imponerad av foton på det sättet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
- Your Personal Designer - Contact me For Designs
mörten :] tusen tack
www.RekFoto.se
Producent
2009-03-31 23:35
PSP. kommer bli skatetryck så småningom. och är ofärdig. fattas massa bakgrund osv. dock känns skallen relativt klar!
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
haha nice :]
www.RekFoto.se
skivomslag till queff & mekkanix
Är verkligen inte så insatt i sånt här men lägger väl till något i tråden ändå!
Kan nästintill inget i photoshop.. Men men :P Var inte FÖR hård på mig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
gillar katten
jag har alltid rätt.
Thx man
jag tror katt bilden skulle bli snyggare utan dom blåa ögonen, det skriker för mycket "jag är ny i photoshop" inte för det är dåligt gjort utan att det är en sån sak man kanske tycker ser tufft ut i början. annars är det en fin bild. :) fortsätt
www.RekFoto.se
haha, aa kanske det är så. ;) Jag är ny i photoshop xP Men ska tänka på det. thx
det är inget fel i att vara ny i photoshop.. alla har varit det, men det syns... tänk bara på att ju mer du gör ju mer skiter du på ditt projekt... Gör lite och det räcker aight?
jag har alltid rätt.
Aa okey.. Tänker på det nu! Tack så mycket! Peace
Hangaround
2009-04-06 12:21
Crystal Death Jag och snubben på theoceanlab.se även kallad Sebbe har skaffat oss en liten Lable som vi ibland kommer att gå under; Crystal Death. Ännu är projektet inte så seriöst eller stort. Det enda vi har som plan just nu är att vi skall massproducera en massa grejer till det. Sedan får vi se vart det leder. Här under har jag gjort det första som kommer ut med namnet Crysta Death från just mig. Det är fotograferat & manipulerat av mig, även designen.
SpT: Sjysst design men texten syns knappt... den går ihop alldeles för mycket med bakgrunden så hela titeln försvinner... En bra tumregel i övrigt är ofta att dra ner bakgrunden lite (d.v.s. färgmättnad, brightness etc) för att få din text att stå ut mera... Men som sagt, i övrigt var den en grymt sjysst design!!
gjorde denna åt ett klädmärke, stomp it clothing!
vad tycker ni ?
ehh, skulle man skriva nåt vettigt här eller? hmm..
Hälsningar från LA!
mctwist Vad ska det användas till?
Hey
Softlikeapillow: ar du i LA pa semester eller pluggar/jobbar du har?
jag har alltid rätt.
Bor här. Hos min farsa.. Både skola och jobb ;) Försöker jobba på karriären här..
Look with your own eyes - See with your own mind
warmoose P20; klistermärke/logotyp! konstruktiv kritik någon ?
ehh, skulle man skriva nåt vettigt här eller? hmm..
Det kittlade lite i mitt kreativa ben för några veckor sedan så jag beställde hem lite läderfärger, penslar, en träbrännare och ett par skor. Normalt är jag inte väldigt kreativ men som sneakersamlare kände jag att jag bara måste prova på det här med customs.
Före:
Efter:
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
candide P26 - haha skit najs ju.. gillar färgerna.. Pendragon - sjukt härligt ställe där bland alla löv, riktigt nice kort också =)
www.RekFoto.se
Candide: Sjyssta! Hur gick du tillväga? Prototypa du i PS och sedan "produktion" eller lekte du bara fram designen?
Hehe, jag lekte runt lite i PS med olika färgcombos. Skon jag faktiskt gjorde är inspirerad av en ganska attraktiv sko i sneakervärlden som heter Tiffany Dunk, det är exakt samma utförande som den, fast på en annan sko.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
PenDragon: Jäkligt mysiga bilder! Var är det nånstans?
candide: Ah, det är ju nästan samma design fast grå sula och på ett par AF1or... gillar färgkombon som fan dock! hur gjorde du för att få skal-mönstret? Oh well, sjyssta som fan iaf!
min senaste tavla, 130 x 130 cm akryl på duk.
the legislature may come - symbiospsykos
nice benny
LEGALISERA CANNABIS
Lexicon, tack! :) chisel, med undantag för sötnosen i rosa är alla bilderna från Yoyogi-parken i Harajuku, Tokyo :) Från i lördags förra veckan och från i onsdags.
Look with your own eyes - See with your own mind
JonkaGOO diggar dina grejjer skarpt! vilka program använder du?
- Your Personal Designer - Contact me For Designs
Tack! Jag använder After Effects och effekten i senaste gjorde jag med ett plugin till AE som heter trapcode particular.
jag har alltid rätt.
Ja hade det inte varit för att allt du gör i princip är en exakt tutorial så hade jag applåderat också... men dina grejer visar ju ingen egen vision, kreativitet eller finess...
JonkaGOO: Din senaste video är en princip en blandning av diverse tutorials på nätet... Ärligt tänker jag inte gå och bläddra AEtuts och VCP bara för att bevisa... förstår dock inte hur du själv kan känna någon form av stolthet när du tar credit för andras designs i princip. Jag har sett dina posts tidigare och ofta är de rent av en exakt representation av det du gjort steg för steg genom en tutorial... Självklart är det inte fel att lära sig från tutorials, det är ett av de bästa sätten att lära sig i min mening, men poängen är ju inte att lära ut själva effekten, utan teknikerna bakom och hur du kan använda dig av programmet/en... men men, fortsätt hur du vill, om du får någonting ut av det så visst, men jag tycker det är jävligt fult att försöka ta äran för en design som du inte ens tänkt ut själv...