Hangaround
2008-11-11 22:06
Visa ert senaste (del 3)
Den förra tråden verkar dö ut mer för varje ny bild som laddas upp. Jag tycker vi startar om på en ny (tredje) krita. Visa ert senaste del 3. Va int blyyyyg! (Inlägget ändrat av PenDragon 2008-11-11 23:58:55) Del 2 hittar du här (Inlägget ändrat av Lexicon 2009-04-23 12:20:18) (Inlägget ändrat av Lexicon 2009-04-23 12:25:48)DEL 4 (Inlägget ändrat av Lexicon 2009-04-23 12:27:42)
Hangaround
2008-11-11 22:09
Börja här nere så man slipper se mina bilder varande gång man går in i den här tråden som bokmärke.
Bild med självutlösare:
Svart vattenfärg. Hemmagjord belysning och en påse med lök i som jag stoppade ned huvudet i. Tanken var bara att få lite glänsande ögon men det small till där inne i påsen och jag började att storlipa. Lite experiment med andra ord:
på väg till jobbet
på landet
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Hangaround
2008-11-12 12:06
Kaos: Första bilden är riktigt bra. Får en äcklig höstdagskännsla då man skall till jobbet och allt bara är grått och äckligt. Som dets tår under din bild. Måste få fråga, är det i Bagarmossen? yessir: Är din bild analogt felexponerad, eller är det en gammal filmruller? Eller du kanske dragit till lågdagrarna med rött själv i ps?
Hangaround
2008-11-12 12:11
Här är det nog inte bilden i sig som är i fokus, utan ljuset. Jag var hemma och hade riktigt tråkigt och testade att bygga olika slags ljus i min lägenhet. Det är tre kalla punktljus, två från höger sida, en från vänster och ett varmt, mjukt ljus snett ovanifrån.
Spt: TAck så mycket japp är good ol bagis
SpT P21 Analogt felexponerad? Finns det någon fotograf idag som inte låter sina foton gå genom photoshop?
Hangaround
2008-11-12 20:02
Om du använde färgfilm och skulle exponerat fel i solljus så tenderar svärtan att bli något röd. Det var det jag tänkte. Men fick svar på frågan och det är tydligen justerat i photoshop. Sedan som svar på frågan så är det: ja=) Bland annat jag ibland som ett vagt exempel.
jo jag fattar. det är ju givetvis den effekten jag eftersökte :) varför använder du inte alla verktyg som kan få ditt foto att se bättre ut?
Hangaround
2008-11-12 23:19
I ett mörkrum är jag välldigt begränsad. Kan inte så mycket om tekniken, men pjattar, efterbelyser, använder blodlut och sådana saker. Men om jag fotar analogt så gör jag det för att få en kopia på ett fotopapper. Jag kan scana in mina negg och redigera bilderna där, men om jag vill ha bilder genom PS så fotar jag ju givetvis digitalt. Om jag inte skulle fota med en storformat eller halvformatskamera då det kan vara riktigt roligt att ha de digitala.
ok, jag fotar endast digitalt.
kaos gillar första bilden. ger mycket känsla. sen finns det lite som man hade velat ändra lite på i redigeringen. spt kul att du leker med ljus, snyggt resultat också! vattenfärgen var en 10 poängare! grymt.
www.RekFoto.se
yessir gillar bilden! mysig!!
www.RekFoto.se
Lexicon tack så mycket, vad skulle du ha ändrat? alltid bra att veta så man lär sig till nästa gång =)
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
var är sista bilden tagen? känner igen det som fan
Nordhavn på Österbro
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
ok har aldrig varit där :D
Här är en modell jag gjort i 3ds max... Ska modellera ögon och fortsätta jobba lite på näsan innan jag fortsätter med texturering etc... men vad tycks?
Pigeon_ P19 nice som fasen.. har alltid villat lära mig 3dmax men inte orkat ägna någon tid åt det!
www.RekFoto.se
Lexicon: Tack så mycket! Jag har hållt på med det drygt 6 mån och då inte allt för aktivt... Det är en liten inlärningskurva men när du väl lär dig komma runt i programmet så flyter det på rätt bra! Som sagt, var lite ihärdig så kommer det bli hur kul som helst efter ett par veckor! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
king size rulltrappan i bagis?
kaos nix det är i kungsan!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jo märkte det nu va sjukt snygg ialf
yessir P28 Riktigt snyggt!
Look with your own eyes - See with your own mind
PenDragon P24 tackar :) har mer
En gammal bild jag gjorde ny kopiering på..
Vet inte om jag borde göra nåt åt glorian? Vad säger ni? Störs man av det?
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
ja den stör väldigt mycket tycker jag. mycket av hela känslan bakom bilden försvinner. enligt mig då, hur kom den dit? clarity eller nått?
www.RekFoto.se
shadow / highlight!
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
Hangaround
2008-11-25 11:25
Självporträtt
Pigeon_ P19 Apsnygg! Bara en sak...Känns som om öronen ligger lite för långt bak. Men sen vet jag inte om du vill göra ett "realistiskt" huvud heller? :) King-Size Jag diggar rulltrappan!
Delam tange barat
Rachel: Tack så mycket! Jag har dock gått efter referensfoton för att allt ska vara rätt placerat... så det är väl killen på referensfotot som har öronen långt bak i sådana fall ^^
Look with your own eyes - See with your own mind
fina bilder löv the girl
Rachel P22 Tackar :)
JonkaGOO P20 Riktigt fin! Vad har du använt för teknik? Har precis börjat intressera mig för illustration, so i'm still learning! :)
jadu.. pen tool och gradients.. googla illustrator tracing eller något liknande. Gjorde sidan av bilen först, det är i prinsip en enda stor ruta med en gradient. Sen hood den grill och sist tak. Ta lång tid på dig bara och stressa inte för att bli klar. Gör en sak i taget och gå inte på nästa förens det är perfekt. Och testa med en lite lättare bil först.
jag har alltid rätt.
Om man har ritat en shape av bilen säger vi, sen har man ritat massa streck i den som detaljer men som inte blir slutna paths tex.. kan man göra så att hela skiten blir en path så man kan köra in gradient fills i alla delar då? Alltså strecken splittar av delarna i hela shapen, men dem är inte slutna paths för varje del, svårt att förklara.
Jag fattar inte ? Man måste inte ha ritat bilden va?
Det här är senaste bilden jag tog ! Vi har precis fått en ny kattunge !
Länk till bilden !!
.,
Sundsvall railstyle 2008
jag är ett djur.
Hangaround
2008-12-09 02:18
Ja, lite mer jobb då. Ingen studio finns i Laxmackas högkvarter vid Zinkens. Men man är ju inte den som är den (för det är ju Fredde). Så med en provisoriskt, skruttigt uppbyggd studio så fotade vi. Och här nedan ser ni hur det gått, nästan från början till mål.
FÖRE EFTER.
DEN SOM E DEN.
ja det e ju fredde! ser bra ut bling bling
Hangaround
2008-12-09 17:55
jävligt mycket bling bling a la den dom e den.