Hangaround
2008-12-12 15:38
många sjukt snygga bilder här! SpT är min nya idol (A)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround
2008-12-23 01:02
Är hemma över jul. Fotade.
Banner:
like it =]. bannern är fin den också!
www.RekFoto.se
pillade ihop idag till min myspaceprofil...
finns kanske mer att göra på den dock...
mok vurban
tråk
www.RekFoto.se
ill bill
sick nature
jag är ett djur.
Hangaround
2009-01-02 22:48
Hangaround
2009-01-02 22:49
Bild från Videon
Hangaround
2009-01-02 22:52
Lexicon Den nedersta bilden var riktigt grym.
haha, den stopmotion filmen var fet! Skön kreativitet där!
SPT - Tack :] ska kolla igenom det du postade sen när ja vaknat
www.RekFoto.se
Hangaround
2009-01-04 04:49
Var vid Eusopas sydligaste spets idag. Såg över till Afrika. Matade apor och sådant man kan göra där i England, i Grebraltar. Här ses en apa sitta på ena backspegeln.
Lekte runt några minuter med whoas profils layout. Blev rätt trevligt, men finns mer att göra för att få det mer unikt.SpT P22 Diggar Laxmackaomslaget, speciellt framsidan. Tror att det kunnat blivit bättre om du använder en annan bild, men från samma fototillfälle, på baksidan istället för samma fram och bak. Ser ut som du redigerat överexponeringen på framsidan men inte på baksidan förresten? :)
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
nej :( ser inte SpTs bilder..
Hangaround
2009-01-04 20:52
Negative Tack så mycket:) Jag gjorde framsidan till omslaget redan i somras då de sade att jag skulle göra det. Sedan när skivan var klar så kom de med tracklisten, nu i slutet av November. De ville ha en baksida snabbt och jag satt på en annan dator och hade fel psd-filer. Så fick lov att klona bort loggan, därför är de olika i exponeringen på fram och baksida. Men håller dock med dig om att det skulle bli bättre med två olika bilder.
de senaste syftar jag alltså på..
Hangaround
2009-01-04 21:38
Spt Jävel va snygga strandbilderna va. Gillar apan också, den ser så sjukt lugn och fin ut. Jättefint ljus. Jag antar att du inte använt några ljuskällor på strandbilderna utan photoshoppat?
Hangaround
2009-01-05 13:44
Tack så mycket:) Det är riktigt ljus på strandbilderna, tagna med långa slutartider. Sedan har jag fixat till kontraster och gjort något ljusare och mörkare i ps som du sa=)
Lexicon P21 du är riktigt duktig asså, gillar din porträtt skarpt!
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
MR_EVIL P22 tack kul att höra! :]
www.RekFoto.se
min senaste (3e någonsin) tatuering:
en liten målning jag fick klart imorse:
jag tar emot enklare tatueringsjobb för en billig peng från och med snart, sitter på etablerad studio och fixning garanteras av mina lärare om något skulle skita sig, vilket det inte ska göra då jag bara kommer ta jobb inomramen för min förmåga.. vill ni göra mer avancerade saker går det såklart också bra men kan inte utlova samma kvalité tekniskt där och det kan vara svårare att rädda skavanker, däremot kan jag garantera den estetiska biten så det blir ju ändå en snygg gaddning..
ska du göra enklare grejer som kanjitecken, helifyllda svarta texter utan för mycket krumelurer (typ old english och trycktypsnitt o.s.v), tribals, stjärntecken och alla andra enklare helst svarta symboler och former tveka inte att höra av dig så snackar vi pris..
jag sitter på No Fear Tattoo i vasastan i Göteborg och min myspace är Länk till
Länk till http://www.myspace.com/joehellart
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
bild 1 funkar inte för mig, provar igen..
finns ju rätt mycket kreativitet och kvalité på whoa må jag säga :]
Joel; Säg till när du känner dig redo att köra mer än helsvarta grejer på beställning.. Jag kommer på stört! Den där boxaren är faktiskt riktigt snygg, och det är din tredje någonsin!?
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
Lexicon mittenbilden = skitvacker! Jättefint ljus! Snön ser helt overklig ut.
Tack snälla! :]
www.RekFoto.se
Jag har för det mesta gjort skivomslag till olika personer den senaste tiden, här har ni några.
Här har ni Antagonistens CD-cover.
Här har ni Problems CD-cover till mixtapet "Mihmet Credo"
Sen gjorde jag ett omslag till ett UF-företag som säljer barnsagor. Nallen är ritad på Illustrator. Resten är PS.
I design myself!
hlgrsn: sure! kommer försöka sprida ryktet hr på whoa änär jag är igång ordentligt, tror det är mycket snart, det är inte inne med helsvarta prylar så kommer mest bli avancerade grejer som övning redan nu i början.. har tre hyfsat avancerade grejer de närmasta två veckorna, får se hur de blir..
ja min tredje någonsin.
min senaste bild.. ska väl inte behövas nämnas men det är inte en nazi svastika utan en helt vanlig svastika, naziswastikan följer bestämda geometriska regler..
swastikan brukar stå vara en lyckosymbol, inom hinduismen symboliserar den när den är riktad motsols som här involusion, den har en massa olika meningar då den återkommer i nästan alla delar av världen minst från stenåldern och framåt.. vad den har för innebörd i den här bilden är öppet för tolkning precis som bilden i sin helhet.. ville bara nämna det så man slipper missförstånd..
Hangaround
2009-01-11 02:09
Joel413 Du är en sann talang, jävla begåvning alltså. Ditt sätt att ljussätta och skugga, ser speciellt till tigerns muskulösa kropp nu är riktigt proffsigt. Motiven är också i en klass för sig. Bra att du nämnde svastikan där haha. Finns en del outbildade kids som inte hade tvekat en minut för att anmäla ditt inlägg. Och synd vore det på ett så grymt alster. Du är hädan efter delad första plats med Mr Muhjmathil_Ahmd då det gäller konstnärer här på whöa!
Som sagt.. Ljus/skuggor på tigern. Helt enastående!! Gillar 8-svansen också. Snygg detalj. Gillar bildspråket öht. Väldigt tydligt, strikt och rakt på, men ändå inga färdigdragna linjer eller pekpinnar involverade. I like!
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
Hangaround
2009-01-12 10:16
Fin komp och bra ljus/färger. Brukar inte använda ordet tidlös så ofta då många använder det inom fotografi utan att ens reflektera över innebörden av ordet. Men denna bilden hade lika gärna kunnat vara tagen för 60 år sedan som den kunnat vara tagen idag. Gillar den känslan som bilden förmedlar till mig: Svensk sommar.
tack :] kul o höra lite mer än bara "snyggt" osv. Kul att du tänker på sommar, då den är tagen nu i januari. jag försökte få den att inte se så "digital" ut så att den kunnat vara tagen för 60 år sen glädjer mig! Tack.
www.RekFoto.se
Hangaround
2009-01-12 12:59
Lexicon Om det är något jag gillar med de flesta utav dina bilder är att de just har den där känslan av gamla analoga färgbilder över sig. Roligt att du hittat den stilen. Det är ganska svårt att finna en balans i redigeringen som gör att det ser äkta ut.
SpT P22 Jag tycker det e lätt att skapa i efterarbetet. Jag är ingen vidare fotograf, men pshp och jag är som kniven i stöveln
spt tack kul att du gillar det :)
www.RekFoto.se
SpT och hlgrsn: tack så mycket! väldigt fena recensioner, heh! väldigt väldigt kul att höra..
Hangaround
2009-01-13 11:45
yessir P28 Ja, det är lätt att göra det, men det är svårt att finna en fin balans mellan färgerna och kontrasten. Jag har själv gjort så på några utav mina bilder. Men jag personligen tycker det är svårt att finna den där äkta känslan:) Och det verkar vissa vara bättre på. Joel413 Bara roligt att någon grym artist kommer in och slänger upp annat än foto:)