I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Till alla som plankar i sthlm

Övrigt - Blandat

2008-09-11 18:47

Till alla som plankar i sthlm

Hej hej!

Det har brunnit i en kiosk på Blackebergs tunnelbanestation (gröna linjen mot hässelby, värsterort)

I nästan två veckor har det varit en "var god passera skylt" konstant eftersom att ingen vill jobba i den äkliga lukten (typ). Jag gissar att det kommer vara så ett tag till.

Ifall du blir tagen i en kontroll säg då att du gick på vid denna station. Fungerar ju bara om man har en remsa eller pengar, men alltid något.

Ifall någon annan vet nån annan station där det är likadant kan den ju skriva det här!

stigili dang dang didan

2008-09-11 18:54
Nice, kör själv på reducerat kort trotts att ja är hela 3 månader för gammal för det ;)
Men det blir att köpa ett terminskort när ja får csn pallar inte att behöva vara orolig varje gång man åker tub.

För övrigt nån som vet om det är vissa tider som kontrollanter jobbar, jobbar de nånsin på helger och kväller t.ex.?
 DIF!

2008-09-11 18:58
3 månader bara? amatör? :P

Jag tar alltid mer eller mindre förgivet att t.ex fredagskvällar är kontrollantfria iom folks nedsatta förmåga till diplomati efter ett par 6-7 öl.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2008-09-11 19:09
Endeavour2 Låt oss införa det 7 dagar i veckan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-11 19:15
ruttnande kontrollantlik lite här och var i tunnelbanesystemet.
stigili dang dang didan

2008-09-11 19:34
Grejen är ju att det bara är vid kontroller på stationer man behöver oroa sig för att det kan finnas väktare och ordningsvakter där. Annars e det ju hur lugnt som helst.

Annars kan man ju köra med den att man bara går igenom stationen.

2008-09-11 19:43

Annars kan man ju köra med den att man bara går igenom stationen.

och fredrik reinfeldt gillar arbetarklassen...
fortsättning följer.

2008-09-11 19:45
bob
håller med Endeavour2, amatör ;)
"Not fuck myself in the head with stupid men"

2008-09-11 19:58
Poubelle

jag fattar inte...

2008-09-11 20:05
Hoppas dom lägger ner tunnelbanan....

Skitbilligt och ändå så är folk så jävla snåla att dom inte kan betala, istället så slänger dom 1 500kr på ett par skor, folk är svin!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-11 20:28
Hellre ett par schyssta skor än att betala för att åka till jobbet.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2008-09-11 20:30
jag torskade på oslotuben idag. dem kan suga min kuk

2008-09-11 20:58
För övrigt nån som vet om det är vissa tider som kontrollanter jobbar, jobbar de nånsin på helger och kväller t.ex.?

De gånger jag stött på kontrollanter har endast varit tidiga mornar.
Helger är de som bortblåsta då är det lungt. Istället står det 211 väktare vid T-banan.
Jag brukar alltid gå lite lungt upp för rulltrappan när jag väl plankar, ser jag en hel drös med kontrollanter där uppe så är det bara att ta till flykten ner för rulltrappan igen och tränga sig förbi i rulltrappans högerfil. Blir lite slalom nedför :-)
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2008-09-11 20:58
varför slösar folk pengar på reducerade kort? om man åker fast så är det exakt samma sak som att åka helt utan färdbevis. bara efterblivet att slösa pengar på sånt.
skvätt skvätt

2008-09-11 20:59
Eller vänsterfil är det som är gå-gången iofs. Jaja, funkar vilket som. Slalom blir det hur som helst!
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2008-09-11 21:02
jag har sett kontrollanter på en lördag så dom jobbar då också.
skvätt skvätt

2008-09-11 21:06
Kontrollanterna jobbar väl hela tiden, men jag vad jag hört så slutar dom 22 varje dag vid Tc.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2008-09-11 21:36
Lätt att åka reducerat när man ser ut som en 32 årig terrorarab...

2008-09-11 21:43
To Ro Ro: För att man åker buss, samt gör det väldigt mycket enklare när man ska med tuben.

Endeavour2 & Victoria: Ja va tusan det kostar lika mycket att köpa 3 reducerade kort som att köpa terminskortet 1 oktober- 31 december
 DIF!

2008-09-11 22:13
nu ska ni få höra grejer!

1) Köp reducerat kort (terminskort plus) för 880 spänn eller vad det är

2) regga er på planka.nu ett halvår för 500 pix, mycket billigare än helt pris och halvlagligt och åk som vanligt i tunnelbana och buss (sjukt svårt att planka på bussar utan nåt som helst slags kort, meckigt iaf)

4) Skulle ni nu torska så kan ni chansa på att de inte kollar leg (de har iaf inte gjort det på mig iaf) eller bara säga att ni inte har nåt kort alls och ta böterna som plankish ändå betalar.

2008-09-11 22:39
eller så plankar man, blir man tagen så är man lugn och trevlig men visar inte leg. man skriver under lappen med nått olikt ens riktiga, sedan väntar man.

när man får en påminnelse om sin böter spelar man förvånad och skriver ett trevligt brev där man förklarar att man inte alls åkte tunnelbana den dagen, ännu mindre åkte fasst i någon kontroll. dom ber en skicka en kopia på sitt leg för att jämföra signaturerna, och då ser dom att du är oskyldig.

men glöm nu inte bort blackeberg!
stigili dang dang didan

2008-09-11 22:42
Åkte t-bana lördagkvällen förra veckan vid 20.00 tiden och då kom kontrollanter så tydligen kör dom helgkvällar också.

Och angående att köra med reducerat kort är det ju lugnt så länge man har fått "låna" nåns kompis eller yngre syskons personnnummer som man kan rabbla upp om det blir kontroll.

Så så länge man har ett personnummer för nån yngre person så kan man inte torska på att åka med reducerat kort.

2008-09-11 22:48
Är det inte bara att dra i väg ett sms om man ser att kontrollanter kommer på?
 DIF!

2008-09-11 22:59
word på bob, det är en klassiker.
neobica sa det mest korkade hittils i tråden. vem fan anser sl vara billigt?
RATED R!

2008-09-11 23:02
teddy.. well, det är billigt faktiskt. jämför med de flesta motsvarande städer, dessutom är sl-kortet statligt subventionerat till en rätt stor del, så det kunde varit typ dubbelt så dyrt.

2008-09-11 23:05
För mig har det funkat 2 gånger när det är kontroll i vagnen att bara vägra skriva på och sen bara gå iväg när man kommer fram till stationen. Inte som att dom orkar hänga efter.

2008-09-11 23:07
Ja men i t.ex. Östergötland så åker man som ungdom tills man är 26, vilket är en bra mycket schystare deal, då man vanligtvis har pluggat klart då och de som inte pluggar har hunnit jobba ett tag. Det är väl nån kommun/län uppe i norr som körde med fri kollektivtrafik, prövade inte Örebro det också?

Med tanke på att jag har vart på samma tåg som kontrollanter 2 gånger på ett år och aldrig blivit kontrollerad så får man väl hoppas på att man klarar sig i 20 dagar till :)
 DIF!

2008-09-11 23:17
the_real_apa P19 Haha fan vad grymt att bara vägra, skulle nog själv inte våga det

verbose- P24
Tycker inte man bör jämföra med andra städer - dom kan väl istället kolla på oss och ta efter dom låga eller iaf lägre priserna vi hade förr. Vi vill ju att det ska bli bättre/billigare inte dyrare bara för att det olyckligtvis är det för andra.

Det bästa var ju 20 kronors systemet man införde en kort tid då man betalade en tjuga eller tia om man var under 18 för att åka inom alla zonerna! Kan tänka mig att plankningen sjönk drastiskt då, alla har väl råd med 20 kronor, inte värt att planka och åka fast för den summan liksom :D

2008-09-11 23:27
Ja det ska inte kosta 120:- att åka till Södertälja och hem
 DIF!

2008-09-11 23:28
eller vad kostar det per zon nu för tiden?
 DIF!

2008-09-11 23:36
Dom tror ju att ungdomar är rika, jävla svin alltså.

2008-09-12 00:04
ellicious.. alltså jag säger inte att jag inte vill ha billigare, men SL pressar ju ändå för att inte höja bara för att höja. anledningen till varför staten i alla fall går in är ju dels för att hålla priserna låga och mobiliteten hög.

Tycker inte man bör jämföra med andra städer - dom kan väl istället kolla på oss och ta efter dom låga eller iaf lägre priserna vi hade förr. Vi vill ju att det ska bli bättre/billigare inte dyrare bara för att det olyckligtvis är det för andra.

varför ska man inte jämföra med andra städer? bara för att vi har det bättre? klart det borde bli billigare/bättre, helst gratis/bäst men man får ju ändå ta saker för vad de är.

2008-09-12 03:00
det har vart öppet i blackan ja men det luktar fan ingen rök fattar inte vart det har brunnit?? sen sitter dom ju där ändå i spärren men ändå ere öppet..fattar inte grejen

2008-09-12 06:48
bob
Jag har kört på reducerat tills för ett år sen. ;)
"Not fuck myself in the head with stupid men"

2008-09-12 07:34
bra mer sånt här....skit bra att tipsa om.

mitt kort står 5 aug på (då jag fick ett som var 4 dagar kvar p¨å:))
funkar till 90% på bussen med....
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...

2008-09-12 10:29
nu ska ni få höra grejer!

1) Köp reducerat kort (terminskort plus) för 880 spänn eller vad det är

2) regga er på planka.nu ett halvår för 500 pix, mycket billigare än helt pris och halvlagligt och åk som vanligt i tunnelbana och buss (sjukt svårt att planka på bussar utan nåt som helst slags kort, meckigt iaf)

4) Skulle ni nu torska så kan ni chansa på att de inte kollar leg (de har iaf inte gjort det på mig iaf) eller bara säga att ni inte har nåt kort alls och ta böterna som plankish ändå betalar.

Jag blev lite förvirrad av steg 3?
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2008-09-12 10:33
Ah om det finns fler stationer där ingen arbetar holla! danke BökCreW
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-09-12 11:30
det där med att betala till planka.nu är väl lite korkat, då kan man likväl köpa ett förbannat kort och inte ge sina pengar till hippies som driver en hemsida.

ska man planka ska man göra det ordentligt, inte fega ut och ändå betala för sej!

2008-09-12 12:50
billigare med planka.nu
Kostar fan 700,- eller nåt sånt med månadskort !
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-09-12 17:01
mstery F23

det är kjorren bakom spärren som brunnit. det brukar sitta en väktare där och läsa eller nått men han kollar eller stämplar inga biljetter. han håller väll bara koll på stationen eller nått.
stigili dang dang didan

2008-09-13 00:12
Jag plankar inte eftersom att jobbet står för mitt kort, men jag tycker det är jävligt spännande att SL lägger ner 500 miljoner kronor för att byta ut ett fullt fungerande biljettsystem (Ok, du kommer kunna skippa att ta ut kortet ur plånboken men vafan) när de lika gärna kunde lägga dom där 500 miljonerna på att sänka priserna och göra sina kunder, sin huvudsakliga inkomstkälla, lite glada!
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2008-09-13 01:01
ja fattar inte heller det nya systemet, verkar sjukt dåligt :S

om de vill stoppa plankningen borde de ha exakt som de är i london, sjukt farligt system, man vågar inte smita bakom någon i spärrarna, de där spärrarna är livsfarliga helt seriöst, de skjuts tillbaka stenhårt.
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2008-09-13 01:51
de jag tycker är sjukt med sl är att alla måste betala lika mkt för sitt kort oavsett hur långt man pendlar varje dag. varför ska en person som pendlr 5 stationer till jobbet varje dag betala lika mkt som en person som pendlar mellan norrtälje o södertälje varje dag. jag kör på reducerat då jag tycker det är en mer rimlig prisnivå för mitt åkande.
SUCK SHAFT

2008-09-13 02:18
Busk det är väl irellevant, det ska vara skattefinansierat till 100% allt annat är bara korkat
 DIF!

2008-09-13 15:55
jag skrev att det var mer rimligt. jag tycker verkligen att kollektivtrafiken borde vara 100% skattefinansierat.
SUCK SHAFT

2008-09-13 16:01
va ju ett tag där när man kunde ta bussen för 10 spenn, då pröjsade man mer än gärna.
men nu. har jag faktiskt tagit mig i kragen på köpt 1 månadskort. 790 spenn gick det på.
tycker det är vansinnigt. men ja orkar inte kämpa för plankning varje morgon nu när man är i stan. sen slipper man ju sitta o höka efter kontrollanter med ett HA sms redo o klart :)

men men. man ska inte klaga, snart får man åka färdtjänsten. då är man inte lika kaxig längre. går på bussen med krykor o fans moster. pikkar 'dagens ungdom' med ispiggen o gnolar något om att det var bättre på den gamla goda tiden.
RATED R!

2008-09-14 02:06
Planka med stil och stolthet! Det är konst!:D

2008-09-14 09:35
en sak som dom kunde spara in pengar på och därmed sänka priset är att stänga ner en tredjedel av stationerna. är det verkligen nödvändigt med en station varje hundrade meter? tar ju för fan över en timme att åka ut till utkanten av stan. undrar vad det är för idiot som bestämde att det krävs stationer precis överallt. sjukligt korkat.
skvätt skvätt

2008-09-15 23:24
hallå, vi strävar efter att bli feta o vidriga. vem har råd att motionera då? jeez..
RATED R!

2008-09-19 01:14
Busk det är väl irellevant, det ska vara skattefinansierat till 100% allt annat är bara korkat

Ja, det låter absolut inte korkat att folk som inte använder tjänsten i fråga ska betala för det för att du är för snål för att göra det. Bra tänkt.
Look with your own eyes - See with your own mind

2008-09-19 01:21
bra att du uppade tråden, såvitt jag vet är situationen likadan i blackeberg, dvs var god passera hela tiden.
stigili dang dang didan