Polisen svarar: "kan du inte hämta en granne?"
haha här ska ni får höra på något sjukt. En tjej kompis till mig är ensam hemma efter att hennes föräldrar åkt utomlands. Kl 2 en natt börjar hennes hund att skälla, så min kompis går upp och ser från fönstret att det är 2 män som står utanför hennes pappas typ lilla verkstad som ligger bredvid huset på deras tomt. Hon bor utanför stan i nån bondhåla, så när hon ringer polisen så svarar dom med "vi kan inte skicka en bil förräns imorgon förmiddag, kan du inte hämta en granne istället?" Seriöst vafan är det för svar? ska man inte få hjälp av polisen bara för att man bor ute på landet? Min kompis är livrädd och nästan spyfärdig men trots det så blir hon tvungen att ta en kofot i ena handen och sin hund i den andra och gå ut till dom, och där står dom med en av hennes pappas diamantslip och slagborr. Hon hotar sen med att släppa hunden på dom, som tur är så går dom.
och vem fan är du?
hahahahaha wtf!!! Diamantslipar är DYRA mannen, bra jobbat från brudens sida!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag tror att dom sa så för att dom vill alla människor illa. helst ville dom att din kompis skulle dö.
va fan, detta är nog det jukaste jag har hört på år och dar
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Moderator
2008-07-21 21:05
Demento Amen!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
shiet det där är wicked! asså seriöst, få ett sånt svar av polisen, inte konstigt att folk tappar förtroendet för polisen i sverige! fatta om dem hade gett sig på tjejen eller? sjukt modigt av henne!
Haters gon' hate...
jag tror att dom sa så för att dom vill alla människor illa. helst ville dom att din kompis skulle dö. sådär brukade jag alltid tänka förut, men det finns faktiskt bra poliser också. de kanske hade fel på alla sina bilar den kvällen, jag tror i alla fall inte att de ville se kompisen död. så taskiga är de säkert inte.
seriöst du är ett mongo. sorry dude. Du kan inte ha ett roligt liv o har du det så förstår jag inte hur
Wow polisen är idioter. Alltid kul med whoa polis trådar alltid blir folk lika chockade.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Inte för att vara den, men har inte vissa län endast 2 bilar när det är som minst? Hade du hellre tagit svaret "vi kommer nu" och stått framför fönstret i 4-5 timmar?
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
Graffare
2008-07-21 21:42
Och dem där lallarna ska man ha betalat skatt för!
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Är väl snarare inkompetenta telefonister? Tror inte att utbildade poliser sitter och passar larmcentralens telefonväxel.
Är det telefonisternas fel att det inte finns några bilar som är kapabla att rycka ut?
Jag är jointen
Tror att en bil skulle dyka upp om det verkligen varit läge. Från någon grannkommun eller så.
Alltså shit var bor du? I det mörkaste Norrland eller? Här är dom ju så många att man vill ha väck dom. Fattar inte hur man vill ha något med dom att göra. Bra att din kompis gjorde det enda rätta och tog saken i egna händer. Snuten skiter i oss och har viktigare saker att bevaka såsom de rikas gods och herrgårdar. Varför skulle de bry sig om några tomtar står och fifflar med en diamantborr utanför en bod ute i ingenstans?
I make a lot of money, riding big cars, everybody know me!
Producent
2008-07-21 22:03
abu, jag utvisar dig frå babylon tills du har lärt dig att vara mindre samhällskritisk
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
vad va det för sorts hund?
work some magic
Eaah inte var det en chihuaha iaf (stavning?)
^ Smart sagt.
Inget konstigt med det egentligen. Polisen på bygden har inte direkt några resurser att komma med, gott nog om du vill odla gräs i det fria men ett helvete om någonting faktiskt händer.
mera msz!
Hahahaha, ja nu låter jag civiliserad men fucking palla snuten, plocka dom själv ba. Ni trädkramare kan ju hoppa över det här inlägget så vi inte får tusentals missförstånd utav det hela.
http://www.myspace.com/murderdem
Toastare
2008-07-22 01:37
daviden, försök inte försvara polisen i ett sånt här läge. De har ju uppenbart handlat fel. Telefonisterna får ju restriktioner för vad de ska svara. Men vi kan väl säga polismydigheten för att klanka ned på nått. Remy, säg till henne och gå till tidningen med det. Jävligt strongt gjort även om det inte är värt att riskera sitt eget liv för något som täcks av en försäkring.
Jag skyller allt på Emma!
Tänk om situationen var annorlunda och att en kille höll på att bli mördad? Men samma svar från polisen. Tjejen:Ja, det är en kille som håller på att bli mördad här. Kan ni komma fort??? Polisen: "vi kan inte skicka en bil förräns imorgon förmiddag, kan du inte hämta en granne istället?" Aftonbladet would be all over that.. Bara min dåliga humor eller? hahaha
haha, är ni förvånade? välkommen till landet! =) Sen ska de lägga ner 4 stationer i dalarna också.. Bankomaten här blev sprängd för några år sen, kom hit en securitasvakt och spärrade av området och väntade i 11 timmar på polis (som tydligen hade viktigare saker för sig i borlänge).
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Jag vill bo där du bor. Vilken tunnelbanelinje tar man för att komma dit?
Jag var på en fest för några år sen och min kompis åkte iväg med en full kille som körde bil. Vi ringde till polisen och sa vartfrån och vart de va på väg och att han ofta körde full. Dom svarade att de inte hade tid. Det hänger väll dock mer på politiker och resurser än polisen själva.
När man ser ljuset i tunneln är det oftast tåget som kommer
BountyBoo Låter ju uppenbarligen så. Dock känns det som om det är för lite information för att veta vad som verkligen hänt.
stekaren P8 no shit, jag var inte seriös. jag anade bara att det här skulle bli ännu en FTP-tråd från helvetet.
Det här är ett praktexempel på en Aftonbladet-annons. Ring dom!
Niceness!
Brodin Det är en Siberian nånting minns inte, ingen huskey var det ihjallafall. Bountyboo För henne handlade det inte om grejerna dom tog utan hon var mer rädd för att dom skulle försöka ta sig in i huset sen.
och vem fan är du?
patetiskt, sen skickar dom landets jävla insatsstyrka när det är fotboll.
SKU - SKU - SKULASON!
maran Ja, och det är väl inte så konstigt att de skickar kravallpolis när det är fotboll? Måste faktiskt börja hålla med om att det var utomordentligt misskötande av sitt jobb att inte skicka en radiobil till platsen.
Visst är det hemskt men de hade kanske helt enkelt inte någon bil att skicka?
no shit, jag var inte seriös lätt att vara efterklok och säga så när ilskan har lagt sig lite. du har en taskig syn på ordningsmakten, men det får stå för dig.
seriöst du är ett mongo. sorry dude. Du kan inte ha ett roligt liv o har du det så förstår jag inte hur
Polisen e ju bäst på att inte skicka nån, själv la dom på i örat på mig när ja precis blivit slagen och min kompis blev jagad av ett cp med kniv.
Som vanligt så är det roligare att klaga, än att berömma. Att man hör så mycket skit om polisen är kanske just för att det är skitkul att kritisera dem. Hur många trådar har det gjorts om vilken insats polisen gjort... ? Finns det inte en enda här som varit tacksam för något som polisen gjort, som faktiskt blivit bra bemött av dem?
Fett, snuten uppmanar till pöbelrättvisa och gratis våld.... Den här historian kunde slutat hur som helst, och det här var väl den utväg som passade snuten bäst.
Negative, negative. Our destination is Gaza.
conspicuous - Jag tror inte det har att göra med vad som är "roligast", utan snarare att positiva och negativa händelser har olika effekt. För att få utlopp för sin upprördhet så är det enkelt att skriva av sig / tala ut, medan den som är upprymd av en positiv händelöse kan gå omkring och leva på det utan att behöva meddela alla andra. Den som får en oönskad graviditet ringer sina polare för att gråta ut medan den som får en önskad graviditet berättar en speciell hemlis för sin närmaste vän. Tyvärr verkar de flesta även ha negativa upplevelser av polisen. Av de fem gånger som jag haft med dem att göra de senaste åren så har två varit negativa (ett inbrott som de dels dröjde ett dygn med att skicka folk till, kollade så snabbt att de missade väsentliga detaljer som var och hur tjuven tog sig in och la ner utredningen kring, plus nån annan grej där de i princip bara struntade i saken), två neutrala (de stannade mig för att skattemärket hade gått ut innan jag fått det nya och de stannade mig i en rutinkontroll för att blåsa - ja, jag kör en skruttig bil) och ett positivt (ett inbrott som de faktiskt löste någorlunda, dock mest p.g.a. att tjuven hade begått 10 inbrott och 5 personrån i samma område, bl.a. mot sina klasspolare / grannar). 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
daviden P26 JO, det är jävligt märkligt att man skickar en jävla arme' med snutar när HIF möter ett bojkottande AIK hemma i Helsingborg.
SKU - SKU - SKULASON!
Jg har tyvärr aldrig haft någon bra upplevelse med polisen så ja kan inte påstå att dom e bra.
Du kan väl ändå inte jämföra en graviditet med en polisanmälan? Ett bra bemötande av en polis är enligt mig ingen speciell hemlighet. Jag tror nog jag förstår vart du vill komma, men samtidigt så är alla dessa "hata poliser-trådar" så himla uttjatade här. Just nu känner jag för att skriva en lång generaliserande grej om hela ämnet, men då får jag någon annans pekfinger i ansiktet.
conspicuous - Okej, fel av mig att tro att du skulle kolla på poängen istället för exemplet. Beklagar. Jag jämför inte graviditet med polismyndigheten utan jag visar med andra exempel hur folk i gemen hanterar goda och dåliga nyheter / händelser. Det är inte så många "hata polisen"-trådar, utan ganska många "chockad över hur polisen agerat" där det sen dyker upp några internetgangsters som ska reppa "vi hatar polisen!!!!11!1!"-crew ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Graffare
2008-07-23 17:29
conspicuous, det kan man tydligen, dem ploppar fram först efter 9 månader :)
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
:D 10-4, over...
Får hoppas att de har tjuvtrimmat sina volvos : / 10-4, over...
maran Nej, det tycker jag inte. Är ju ingen större hemlighet att en del "fotbollfans" är lika begåvade som en näve grus, och går till matcher för att slåss. Detta är polisen väl medveten om.
Om 75% (100% av de som hänger i grafitti-forumet) av whoas användare under 18 år höll sig inomhus på kvällarna istället för att tatta runt på stan så skulle polisen säkerligen haft tid att besöka din tjejkompis.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
daviden P26 haha tror du att HIF skulle slåss med varandra eller ? AIK lös med sin frånvaro pga av deras bortabojkott endå sätter polisen in halva insatsstyrkan under denna matchdagen. Du tycker att det verkar vettigt eller ? haha
SKU - SKU - SKULASON!
potatissuger - På vilket sätt skulle det göra en skillnad för landsorten om 15 000 förorts- och stadskids höll sig inomhus? 10-4, over...
Daviden har uppenbarligen aldrig varit på fotboll.. Det händer ju aldrig nånting.. En vanlig fredagkväll på valfri krog e minst lika våldsdrabbad o där e inte 250 poliser där..
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Mabande Det är inte bara storstäderna och deras förorter som drabbas av minderåriga ligister. För övrigt så tvingas ju polisen att fokusera sin arbetsstyrka mot just städerna på grund av buset där och negligerar alltså landsorten. Precis som någon skrev om hur Gällivares och Jokkmokks kommuner bearbetas av en enda polisstyrka.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
potatissuger - Nej, det är inte bara förorterna och städerna som drabbas, men hur många av Whoas minderåriga graffare tror du härjar på landsbygden? "Buset" i storstäderna består f.ö. inte till en majoritet av minderåriga, så polisens resurser skulle nog inte påverkas nämnvärt av att de minderåriga på det här communityt skulle hålla sig inne på kvällarna. Säger du dumheter så får du en sågning tillbaka... 10-4, over...