I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vem fan byggde pyramiderna?

Övrigt - Blandat

2008-07-22 11:57
statushysteri - Det osannolika ligger inte i att det skulle finnas liv på andra platser, utan snarare att de skulle vara högstående och dessutom att dessa högstående varelser skulle ha förmågan att resa mellan stjärnor och vidare då att de skulle ha rest just hit och då för x antal tusen år sedan för att bygga pyramider och sen bara skita i oss?

Verkar lite osannolikt ja.

Subdominant - Afroamerikanska drag?Jasså Mr rasbiolog, kunde utomjordingarna se in i framtiden också och därigenom få fram en modell på sphinxens ansikte utifrån 50 cent eller vad?

Angående lyftkranar, som sagt med en viss insikt i grundläggande fysik så vet man ju att med taljor, ställda mot varandra på rätt sätt kan man med en motvikt på 50 kilo lyfta 300 kilo med ett lillfinger. De hade kommit på hjulet i egypten. Dessutom, jag har sett folk ta 20 tons lastbilar med gomseglet, de stod ju på hjul, men å andra sidan har jag också dragit upp en båt med hjälp av några stockar att rulla den på. Utifrån detta tror jag nog att jag skulle kunna flytta en 200 tons jävla stenbit om jag hade ett par hundra slavar som jag kunde beodra att dra åt ett visst håll.

http://www.egyptologyonline.com/pyramids.htm

En tanke värd att tänka här är då, kolla på alla pyramider som inte klarat sig lika bra, som inte var lika bra byggda. Var utomjordingarna sempiga på att bygga pyramider först, för att sedan bli bättre? Var det människorna som byggde kassa pyramider först och då tröttnade utomjordingarna på att se dem lalla runt och idioter och kom ner för att visa hur det ska gå till? Det finns hundratals pyramider i Egypten, byggda i olika stilar och vid olika tidpunkter. Det var inte så att Farao en dag bara sa, "fuckit, jag har tråkigt, nu bygger vi en stor jävla pyramid i Giza!", "hur gör vi det!?!" frågade en hovfunktionär, "vi improviserar yao!" svarade då farao och arbetet satte igång. Så skedde det alltså inte. När man byggde pyramiderna i Giza hade man redan byggt en stor jävla pyramid i samma stil på ett annat ställe och innan dess hade man byggt en hel jävla drös pyramider i andra stilar.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2008-07-22 12:02
Grejjen ar ju att det var jag och tupac som byggde pyramiderna, vi fick lite hjalp av nazkar.
Dina onödiga handlingar gjorde mina handlingar onödiga. Det jag gjorde blev onödigt i onödan och det är inte mitt fel att det blev mitt fel till slut!

2008-07-22 17:33
De har använt sig av stenblock som väger upp mot 200 ton. Jag säger inte att de är dumma men vart fick de lyftkranar ifrån?

Dom byggde väl uppifrån och ner om jag inte läst fel?
Dvs, det ensamma blocket på toppen lades "på" först, sen grävde dom sig nedåt.
Fast som sagt, ingen vet ju exakt hur det har gått till......
checka http://www.myspace.com/mjmsounds

2008-07-22 18:05
Hur får man in det andra blocket under det första då? :S
Intressepenisen hårdnar!

2008-07-22 18:10
Jag gjorde det när jag sommarjobbade på NCC
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2008-07-22 18:58
Jaffa kree!
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift

2008-07-22 20:58
länka fungerande länkar till de två första klippen tack.
HMOR

2008-07-22 22:37
Henkso P23

Alltså. Vad fan pratar du om? Dokumentären bygger på en teori om en eventuell okänd tidigare civilisation som, bland annat, byggde pyramiderna, varpå du stormar in och skriker "AH! STOR CHANS ATT GRÖNA MARSGUBBAR GLED HIT I RYMDSKEPP SOM SÅG UT SOM LOWRIDERS, TILL LJUDET AV 50-CENTMUSIKEN FRÅN DERAS RYMDSKEPPS-STEREOANLÄGGNING OCH BYGGDE PYRAMIDER FÖR ATT SE IN I FRAMTIDEN OCH KARVA IN AFRIKANANSIKTEN??!!!!!!?????!!?" Ditt deltagande i denna tråd får mig närmast att tänka på han blinda snubben i "Men in tights" när han står och fäktas livet ur sig mot en pelare. Vem är det du argumenterar emot?

Jag har inte sagt ett skit om aliens? Hur fan kom alien-snacket in i denna tråd?

n tanke värd att tänka här är då, kolla på alla pyramider som inte klarat sig lika bra, som inte var lika bra byggda. Var utomjordingarna sempiga på att bygga pyramider först, för att sedan bli bättre? Var det människorna som byggde kassa pyramider först och då tröttnade utomjordingarna på att se dem lalla runt och idioter och kom ner för att visa hur det ska gå till? Det finns hundratals pyramider i Egypten, byggda i olika stilar och vid olika tidpunkter. Det var inte så att Farao en dag bara sa, "fuckit, jag har tråkigt, nu bygger vi en stor jävla pyramid i Giza!", "hur gör vi det!?!" frågade en hovfunktionär, "vi improviserar yao!" svarade då farao och arbetet satte igång. Så skedde det alltså inte. När man byggde pyramiderna i Giza hade man redan byggt en stor jävla pyramid i samma stil på ett annat ställe och innan dess hade man byggt en hel jävla drös pyramider i andra stilar.

Ehrm. Alltså. Jag rekomenderar verkligen att du kollar på klippet. Det är liksom lättare att analysera fotbolls-EM om man vet vilka som vann.

Du kommer bland annat se att de yar upp dom andra pyramiderna som förfallit. De påstås vara byggda mycket senare, av egyptierna. Detta skulle vara ett försök att efterlikna pyramiderna som dokumentären handlar om (fett att jag inte orkar lära mig vad de heter!).

2008-07-22 22:38
http://youtube.com/v/PotS7hPQZTU

klistra in. Klicka vidare!

Producent

2008-07-24 07:20
Byggde pyramiderna. Allt annat som sägs är bara ännu en av USA's konspirationer.
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz

2008-07-24 13:54
Det jag inte förstår e hur dessa forna civilisationer var så smarta i jämförelse me oss i nu tid och hur dom lyckades utvecklas så snabbt

Mycket tyder på att dom inte kan ha utvecklas så snabbt under så kort period och därför måste ''nån'' ha hjälp dom.

i vilket fall... Skulle inte det betyda att evolutionsteorin inte stämmer?
From delusion lead me to truth
From darkness lead me to light
From death lead me to immortality

2008-07-24 15:58
Något jag finner intressant (förtom själva mästerverket) är att de ej kan finna några spår av eld i pyramiden. (Hur de vet detta orkar jag inte skriva) Deras slutsats drar de genom graffiti där en "egyptier" är porträtterad hållandes något som "experter" avböjer som en äggplanta. Men iochmed "Bagdad batteriet" så prövade dem om man kunde göra en lampa som liknar plantan med hjälp av 3-4 batterier som då skulle räcka till en "glödlampa". Om man nu verkligen behöver så pass mycket volt, de har endast tillgång till teorin och batteriet. Så helt säkra kan dem inte vara.

Samma personer (inklusive en drös) har använt ett program till datorn, som kan visa hur stjärnhimlen ser ut vart som helst i världen. Dem letade upp en stjärnbild när den står exakt över komplexet, det är året 10500 f.Kr. Stjärntecknet var Lejonet, likadant gjorde dem med Angkor Templet i Kambodja, och andra antika storbyggen. Året blev 10500 f.Kr (som du kanske listat ut)

Jag säger inte att detta är 100%, men enligt den etablerade versionen så byggdes Cheopspyramiden åt den samme, men det finns ingenting som tyder på det förutom en liten slarvigt gjord bild på Cheops där det ska stå hans namn bredvid, samma plats är helt nedklottrat p.g.a rika människor som fick vara där först.

Jag skulle inte låta bygga en gravkammare till mig och ha en fjuttbild på någon "random" plats. Dem var flitiga på att dokumentera saker och ting, men de verkar ha glömt pyramiderna, kan det vara för att dem inte byggde dem?

Det är bizzart att vi leds till att tro på något som det inte finns större bevis än en fjuttbild, (i ett nedklottrat källare)

2008-07-24 23:06
är det den med sphinxen och regnteorin som är sjukt gammal och gick på tv för 15 år sen typ blir jag överlycklig.. missade andra halvan (hatar uppdelade dokumentärer) och har sen dess alltid velat se klart.

jag är skeptisk, men man kan alltid hoppas.
dags att kolla in!

(bagdadbatteriet är väl förövrigt rätt busted som myt?)
cry me a river!
--> thcrew

2008-07-24 23:11
hmm.. ser nästan ljust ut =D
cry me a river!
--> thcrew

2008-07-25 00:13
regnet är en av dem. Finns två olika.. med samma namn

2008-07-25 03:08
kul att höra det med alexanders flotta i sydamerika, själv har jag hört att indianerna haft symboler som sett ut som grekiska :)
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.