I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är det nån som sett en säl på whoa?

Övrigt - Blandat

2008-07-07 13:10
Haha, ajuste, grabben i USA som sköt ett svin på 600 kg med en jävla luftpistol! Sick shit asså..

2008-07-07 13:10
Candide: Naej det är ju Mårdhund för bövelen!
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till

2008-07-07 13:12
Mårdhund! Ha! Aldrig hört talas om. De ser ju ut som tvättbjörnar. Coolt. Vart såg du dessa?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-07-07 13:15
Kring Gryt ungefär.
Dom käkar igelkott, dom jävlarna.

2008-07-07 13:15
Mhmm, ja har fär mig att den grisen var en korsning mellan ett vildsvin och en vnalig gris så den blev någon hybrid....Har härt rykten men vet ej om det stämmer....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2008-07-07 13:16
En i min by höll sig med jakar när jag växte upp, det var ganska skoj. Roliga att retas med.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-07-07 13:16
Gaia.. Du menar Hogzilla?? :D

Den ska bli film nu:)
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2008-07-07 13:18
Har nog inte sett så mycket stora djur ute i det vilda (vad jag kan komma ihåg). Har inte varit mycket i skog närmsta 11 åren, dvs sedan jag flyttade från norr till Stockholm. I norr såg jag nog en del, men inte lätt att komma ihåg efter så pass många år...

Här i Stockholm har jag bara sett älg, hjort/rådjur, hare, räv, ödlor, groda, orm, igelkott osv. Dvs djur man träffar på så länge de inte bor mitt i stan och aldrig rör sig från asfalten. Däremot när jag har varit på genomresa eller semester runt i Sverige och Finland har jag sett många rödlistade fåglar...Storspov och lite olika rovfåglar, oftast malplacerade. Det tycker jag är lite tufft! :)
Delam tange barat

2008-07-07 13:19
Candide: Läste precis det här
På latin heter mårdhunden nictereutes procyonides. Procyonides betyder ”lik en tvättbjörn”.
Hehe.

2008-07-07 13:28
Jag skulle skita knäck om den där kultingen hoppade fram bakom stugknuten =|

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Hangaround

2008-07-07 14:00
handlar det bara om djur man sett i sverige?
då är det älg, ren osv, inget av dom häftiga djuren vi har här.
om man får ta med resten av världen så har jag sett afrikanska/asiatiska elefanter, lejon, gepard, hyena, krokodil, flodhäst, babian, giraff och mycket mer.

Geparden var det bästa, den låg vid sidan av vägen och tuggade på en gazelle, brydde sig inte särskilt om att vi satt och kolla på den.

2008-07-07 14:12
Jag har sett säl men jag vill inte ta nån cred för det för det var så långt ifrån att det lika gärna kunde varit en sten. Var ute och åkte lite bräda med en kompis för ett par år sen och när vi åkte runt nån klippa så befann vi oss helt plötsligt i en renhjord. Var ju lite ball.

2008-07-07 14:31
...och där ser man hur psykologisk priming funkar:
Jag läste vidare i Ptolemaos inlägg med tanken att det fortfarande rörde sig om havet, så "åka bräda" blev ju naturligtvis att surfa. M.a.o. lite överraskande med renarna ;D

10-4, over...
Producent

2008-07-07 14:35
Sork? Är det häftigt?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2008-07-07 14:37
Jag har avrättat ett tiotal sorkar :)

Har sett mullvad också förresten :)

10-4, over...

2008-07-07 14:42
Har fasiken varit riktigt nära ett par stycken också. När vi snackar nära så handlar det om >10m.
Först och främst: Lodjur. sprang förbi bilen då pappa var och kollade till sin timmerbil. (massvis utav år sedan) Hade jag öppnat dörren till bilen så hade den sprungit rätt in i bildörren. Dock var jag så förbannat rädd, att jag låste bilen och satt sedan på golvet i baksätet. jag var säkert bara fem - sex år. Sedan har jag matat vargar i arjeplog/arvidsjaur. en knäpp bonde som gett en flock vargar mat sedan urminnestider. Det var riktigt läcker, men en aning obehagligt. Man ser lömskheten i deras ögon alltså.
Sen har jag sett vargar igen i skogen då jag var liten och var med pappa då han körde timmerbil.

Sen har ett fiskjuse (stavning) alltså en rovfågel. Landat på en gren ovanför mitt huvud, då vi lekte kurragömma i min sommarstuga. Dom är fridlysta och kan vara svåra att se. Räknas väl som en ganska sällsynt fågel.

Jag skulle vilja se björn, men inte på nära avstånd då.

Säl har jag sett flera stycken i stugan utanför hudiksvall. Levande, som döda. Det första var trevligare än att se dom än döda.
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!
Producent

2008-07-07 14:46
Räv? Är det häftigt då?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2008-07-07 14:57
Har nog sett de flesta lite ovanliga svenska djur. Eller de flesta är väl att ta i men både bäver, grävling, räv, vildsvin, lodjur, varg, säl samt diverse rovfåglar eftersom de flesta rör sig i området vid vårat sommarhus. Samt coolast av allt, en kungsörnsfamilj hade ett bo i skogen brevid huset. Samt ännu coolare än coolast av allt, har suttit drygt 2 meter ifrån mamman. Vi var dock i bilen och örnen satt på en stor sten brevid vägen. Så vi stannade bilen och beundrade fågeln i några minuter som faktiskt inte brydde sig nämnvärt över att en familj stockholmare satt med hakor ner till golvet. När hon sedan fällde ut vingarna och lyfte blev man nästan tårögd. Det var ett riktigt jävla gripande ögonblick, faktiskt bland det vackraste jag någonsin har beskådat.

2008-07-07 15:21
Hur är det med små valar osv? Nån som sett?

Kom på att jag sett en del djur på zoo osv men det är ju fusk..
Producent

2008-07-07 15:48
Hmm, många får det där om bakfoten gällande "hogzilla" bilden är photoshopad.
här är originalet.

2008-07-07 16:00
hahaha.. sjukt stor hare.

mabande, där ser man vad lite radbryt kan komma att få betydelse ;)

2008-07-07 16:17

Detta är säl. Min säl. Och hunden.
My heart lives in my vagina.

2008-07-07 16:28
Stackars säl.. Kunde du inte satt på teven åtminstone?

2008-07-07 16:34
Det är lugnt, det finns ett fönster precis bredvid. Där kan alla se sälen, och sälen kan se alla.

2008-07-07 17:33
Jag blev øverfallen av ett gæng mørdarsælar nær jag låg och snorklade på den svenska væstkusten. Det søg ganska mycket.
Wordlife no doubt baby

2008-07-07 17:37
Om de sög kanske de inte var just mördarsälar? ;)

Th1ef - Är hunden också uppstoppad? Den ser lite... död ut : /

10-4, over...

2008-07-07 17:47
nilsL

du måste skoja om sälar o selångersån. Och imponerad av tranor, haha stads-unge ;)
One chapter a day

2008-07-07 17:52
Mabande
Vadå, som att du aldrig råkat blunda på kort? Retas inte med hunden.

2008-07-07 18:14
aldrig sett en säl på whoa :(
Jag bara skämtade.<br><br>

2008-07-07 18:31
Jag har varit i sälen.
Producent

2008-07-07 18:33
Jag har inte sett nån levande säl förutom på Skansen typ.

Däremot hände det en gång för några år sen när jag var på Gotland att min bror blev jättearg/ledsen och sprang iväg/flydde rakt ut i skogen. Efter ett tag komm han tillbaka dragandes på en stor död torkad säl i ett rep.

Det var lite skummt..

2008-07-07 19:39
Hmm.. vad har man sett egentligen?

älg, vildsvin, räv, fladdermus (lite udda iaf).. det är väl bara det? haha. har nått minne i bakhuvet som säger att jag har sett en uggla nån gång men aint sure on that one!

2008-07-07 20:12
jag såg en på zoo vid en strand

2008-07-07 21:03
Såg sälar nästan varje dag när jag bodde i Norge. Verkar vara rätt tråkiga djur, ligger bara stilla på isen och chillar.

2008-07-07 21:25
Jag minns när jag var lite och var på en strand på gotland, sandviken.

Då hade en säl spolats upp på stranden under natten. Det var en stor traktor och hämtade den, det var lite ball. Synd om sälen dock.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-07-07 21:26
som tillfälligt boende längs bohus-kusten ser jag sälar nästan dagligen. jävligt coolt var det efter ett dyk och vi låg och softade i ytan så dyker det upp först en, och sedan en till, säl och hängde runt oss 7-8 m bort i säkert en halvtimme. har även spottat tumlare, fast de är inte så jävla coola egentligen, mest långt bort typ
http://www.kommandot.se/wp/

2008-07-07 21:40
Nej! Jag har aldrig sett en säl.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-07 22:24
det enda som skulle slå en tumlare är väl om man skulle se en BrugdLänk till http://sv.wikipedia.org/wiki/Brugd
 DIF!

2008-07-07 22:34
Zoned,
nope skojar inte, har två polare som kan vittna t.o.m.!
Tranan var ju apmäktig, bara för att du kommer från bushen din djävla bushmama och sover bland tranor och kanadagäss hahahaha, !!! ;)

2008-07-07 23:12
späckhuggare är ju om än ovanligt ingen omöjlig syn. senast i våras i gullmaren om jag inte minns fel

2008-07-07 23:18
jag har sett sälar fast i chile, dom är ganska äckliga dock
Follow the dao, right about....NOW!
Toastare

2008-07-07 23:27
Fladdermus är ju skitvanligt.. speciellt i stan. Man ser dem i parker om man kollar vid gatlampor när det är mörkt.. de flyger lite mer speciellt än fåglar, vänder mycket snabbare.

Jag har seeeeett... ren, älg, räv, myskoxe, havsörn, vildsvin, kronhjort, dovhjort och rådjur.. av det roligare djuren. Ja och säl som jag skrev..

av de mindre roliga.. alltså mindre, men roliga... näbbmus, åkersork (den bet sig fast i mitt finger när jag skulle klappa den, fick dra bort den lilla krabaten) och mullvad..

Diverse uvar och ugglar och rovfåglar..såg en uggla senast för någon timme sen då jag och min farsa var och körde vid Delsjön här i gbg.

Sen pratade någon om vildsvin som var korsade med tamgris. De var på tv i ernst kirschsteigers program förra veckan. Finns en uppfödare på österlen i skåne. Det var en "tjuvparning" från början och när han upptäckte fördelarna med köttet så skaffade han en vildsvinshanne och fortsätte para in honom och avkommorna.

Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2008-07-07 23:28
jag vill se lodjur, järv, varg och den där mårdhunden!

lemmel har jag sett också. men de är ju rätt vanliga..

2008-07-07 23:43
jag har sett paddtorsk några gånger, men det är det väl ingen här som har vett att uppskatta exotiskheten i:) klumpfisk skulle vara rätt fett också
Toastare

2008-07-07 23:49
bperb, jag är glad att jag såg en havskatt och en marulk i feskekôrka idag. Dyker du mycket?
Jag vill ta dykcert och hade gärna dykt här på västkusten!
Du är inte lärare och kan ge fet rabatt??

2008-07-07 23:53
nilsL

du och dina polare får sluta ta droger

tranor och kanadagäss är vardagsmat i Långsjön/Matfors ;)
One chapter a day

2008-07-07 23:57
bounty
där ska de ju inte vara, de ska pluppa runt i vattnet jue! ska läsa divemaster i höst iaf, så plocka det till våren så kan jag få känna mig lite häftig när jag assistent-instruerar dig. västkusten är ju det enda vattnen i sverige värt dykning, men oj vilken dykning det är! ta det så fort du kan

2008-07-07 23:58
och så farligt dyrt är det inte heller. eller jo det är det, men värt pengarna är det iallafall
DJ

2008-07-08 00:09
Nej, jag har hängt här typ sen starten och stött på mycket konstigt folk, men ingen säl än så länge.

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2008-07-08 00:24
Har sett en överkörd älg, mycket blod och lite innälvor.. fy helvete