I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är det nån som sett en säl på whoa?

Övrigt - Blandat

2008-07-07 08:50

Är det nån som sett en säl på whoa?

Ja inte inloggad då, men typ nere på stranden? Det slog mig häromdagen att det finns massa balla djur i Sverige som man aldrig ser röken av. Typ lodjur, säl, tumlare, järv, stör osv. så skriv i tråden vad ni sett för coola djur (inga jävla älgar och skit, det har alla redan sett nån gång).

//

Manager

2008-07-07 09:01
Vildsvin har jag sett mellan Botkyrka och Salem precis intill motorvägen. En hel familj typ.
Redline!

2008-07-07 09:05
Grymt! (Bokstavligt talat)

Har alltid velat se vilda grisar, jag växte upp i Botkyrka, men inte fan hade vi grisar där då, bara rådjur och älgar, kanske en och annan hjort. Har dom vandrat så långt norråt nu?

2008-07-07 09:11
Får för övrigt också alltid den där Asterixkänslan när jag ser såna grisar på bild eller video, typ kunna åka längs med en skånsk skogsväg med ett sånt fiskljuster och hugga nån kulting och sen grilla den direkt, :)

2008-07-07 09:16
har lyckats sett en del djur i de vilda, tex varg, björn, bäver, mård o säl mm. alla utom bävern på ganska långt avstånd, men ändå!

2008-07-07 09:18
Såg en död tumlare som låg på stranden och glassade och luktade smaskigt när jag var i skåne nån gång.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2008-07-07 09:18
Har du sett en säl skissen? Vad gjorde den? Var den tjock och fin?
Manager

2008-07-07 09:23
GAIA: Det har "alltid" funnit vildsvin i Botkyrkatrakterna, dock utanför de bebodda områdena. Det är ju tjock med skog just mellan Botkyrka och Salem längs gamla Södertälje-vägen. Såg ett par älgar samtidigt som jag såg vildsvinen, men det var inte så häftigt enligt ursprungsinlägget så jag sket i att nämna det.
Redline!

2008-07-07 09:24
såg en hel säl familj ute på några klippor utanför smögen tror jag de va, västkusten. dom låg o solade o va gudomligt söta o fina=)

2008-07-07 09:28
Doc Oct

Näh, fan det tror jag inte på sörru, säger inte att du har fel, men tror bara inte på det, vi var ute jämt i skogen som små där men ingen nämnde nånsin nån gris, :)

Skissen

Nice nice.
Manager

2008-07-07 09:32
GAIA: Vilken skog var ni i? Jag vill minnas att vi blev varnade för vildsvin som små när vi skulle ut i just den skogen vid Botkyrka Kyrka.
Redline!

2008-07-07 09:39
Varnade för vildsvin när ni ska ut o leka????

HAHA

O ni kallar OSS bönder:D
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2008-07-07 09:39
Vi va ute i alla skogar typ, Tumba, Alby, Tullinge, in i Salems kommun osv osv.
Manager

2008-07-07 09:45
T2: Inte när vi skulle ut och leka utan när vi skulle på utflykt i skogen. Som sagt, de fanns inte direkt i närområdet. När vi var ute på gården blev vi varnade för snuskgubbar och Tittja-Tarzan. Fittja-Tarzan är dock en schysst snubbe som blev lite missförstådd på 80-talet.

Redline!
Manager

2008-07-07 09:46
Btw, vildsvin har inget med bönder att göra utan är väl det motsatta? :P
Redline!

2008-07-07 10:09
Haha, jag tycker att det låter lantligt med vildsvinsvarningar iaf:)

Men det ger ju en helt ny dimension till Stockholm iaf o det e bra
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik
Manager

2008-07-07 10:16
T2: Bönder domesticerar sina djur medan vildsvinen är vilda.

Men hur som helst är Botkyrka inte Stockholm utan tillhör Stor-Stockholm. Och Stor-Stockholm är nog mer lantigt och skogsbeklätt än vad det är urbaniserat.

Men om du bara kollar på enbart Stockholm Stad så har de flesta ungarna inte ens varit i en riktig skog och de vilda djur de sett består av typ duvor och råttor.
Redline!

2008-07-07 10:18
Ah, e det det dom kallar "orten"??? :)
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik
Manager

2008-07-07 10:24
T2: Exakt. I orten har vi vildsvin :)

Fast jag vill inte lova att alla orter har vildsvin, jag kan bara tala för Botkyrka/Salem.

Redline!
Manager

2008-07-07 10:25
Fast alla delar av Stor-Stockholm är inte "orten". Det är bara de ställen som dessutom är miljonprogram som kallas "orten". Resten är landet/vishan/skogen och buntas ihop med resten av landet.
Redline!

2008-07-07 10:31
Ja, det e samma här nere..

Man frågar var dom bor så svarar dom Stockholm eller malmö, så får man reda på att det är Svedala o Upplands-Väsby haha

Givetvis gratis
usershare.net/orismusik
Manager

2008-07-07 10:40
Grejen är att jag svarade Stockholm av ren lathet när jag bodde i Botkyrka.
Man tröttnar på att förklara vart Botkyrka ligger och svarar man Stockholm är det sällan man får en följdfråga. Folk överlag utanför Stockholm bryr sig inte nämnvärt om vår geografi. Men som sagt, det är mer lantigt än vad många här vill att folk ska veta ;)
Redline!

2008-07-07 10:40
jag har sett säl! den var tjock och fin och jag tror det var en bäbis
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2008-07-07 10:42
Fan, man kanske borde anordna vildsvins-safari ute i orten? :D
Redline!

2008-07-07 10:43
Har sett ett gäng sälar på Hallands Väderö.
Även sett lodjur uppe vid en av våra stugor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-07 10:43
För att hålla mig till topicen så har jag inte sett nån säl på whoa men däremot nere vid Skanör
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2008-07-07 10:45
Säl har jag sett, väldigt malplacerad (Selångersån i Sundsvall).
Därefter såg jag en trana när jag var ute i skogen i förrgår, det var mäktigt. :)
Toastare

2008-07-07 10:47
Min mamma såg säl i falsterbo i våras.

Det finns alltid sälar utanför ölands södra udde..Ottenby fågelstation. Jag såg säl där på midsommar när jag var där...

Hallands väderö har också, om man nu får för sig att åka dit..
Jag skyller allt på Emma!

2008-07-07 10:55
Sälarna brukar mest sova på klippor eller så ser de ut som små bollar på vattnet. Sen fnyser de också. Det är ganska mysigt och lite läskigt när man ligger och fiskar en stilla sommarkväll och så hörs något om låter som en hund eller annat halvfarligt djur, typ fem meter bakom en, när det bara är massa vatten där.

Lodjur vill jag också se..
Göteborg på låtsas.
Manager

2008-07-07 10:57
låter som en hund

Sälarna kallas typ för havets hundar och är väldigt nära besläktade.
Redline!

2008-07-07 10:59
Det kan stämma för min hund älskar sälar:)
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik
Manager

2008-07-07 11:02
Sälens läte låter till och med som en skällande hund :D
Redline!

2008-07-07 11:11
Fan, alla hade ju typ sett säl, :(

Jaja, men hur står det till med järv då? Nån som sett en sådan?

Jag ser bara alldagliga djur ute, typ rådjur, älgar, snigelkottar och bävrar osv. Såg iofs en björn i våras.

2008-07-07 11:14
dessa djur har jag sätt

Lodjur - satt i ett träd, sprang ner fort som fan när jag kom närmare.

vildsvin - många gånger finns mycket här.

älg - ja dom ser jag hela tiden.

säl - jag och några kompisar tror vi såg en säl när vi åkte buss, det var nått vid havs kanten. men kan vart vad som helst :)

utter osv.
 www.RekFoto.se

2008-07-07 11:27
massvis med gånger, doc när ja bodde i LA
I got it from my mama .
moncans.blogg.se

2008-07-07 11:47
Dom coolaste jag sett utanför en djurpark eller zoo är nog björn eller varg :)

2008-07-07 11:50
en grävling i levande tillstånd har jag sett, rävar är också rätt ovanligt.. såg jag iförrgår

2008-07-07 12:40
Jag har sett både säl och bäver och det är det enda viktiga!
 DIF!

2008-07-07 12:42
Jag såg också en grävling i levande tilstånd för en vecka sedan. Sen så körde morsan över den. :(
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-07-07 12:51

2008-07-07 12:53

2008-07-07 12:54
Har sett en hel del sälar i mina dar, men jag är ju uppväxt i skårgården så det är kanske inte helt otippat. Har även sett ett Lodjur och tja jag har sett en Berguv, ganska stor jävla uggla.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2008-07-07 12:54
Ett vildsvin kilade över vägen när vi var på väg hem en kväll. Massiva satar som man inte vill krocka med (och om du gör det: kör vidare en bra bit - du vill inte ha ett skadat vildsvin i närheten av dig - stanna ring viltvårdaren och kolla skadorna på bilen).

Har sett myskoxarna (på jäkligt långt håll) och spår av en djärv när jag var i Rogens en jul :)

Nån älg har det väl blivit också, men jag minns inte om jag sett en live-säl : /

Lite vanligare djur som dykt upp bl.a. på tomten är rådjur och fasan (världens dummaste fågel? en av dem försöke flyga genom min bil för nåt år sen) :)

Gillar f.ö. Doc Ock & T2:s dialog :)

GAIA - "snigelkottar"? :D

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-07-07 12:57

Två exemplar av detta märkliga djur såg jag för nåt år sen.
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till

2008-07-07 12:59
Sett sälar i göteborgs skärgård en gång.

Sen minns jag att det var en stor grävling som dog på våran skolgård en gång när jag gick i lågstadiet. Jag kommer ihåg den exakta scenen också.

Mitt under en föreläsning så ropar någon: DET ÄR ETT DJUR DÄR UTE och alla flyger från stolarna och kollar ut. Alla blev helt galna och lärarinnan fick styra situationen. Sen satt man bara där och väntade på att rasten skulle komma... pirrig som tusan.

Sen sprang alla ut och så låg den där... den döda grävling. Det var en jävel som petade på den med en pinne och jag minns att jag tyckte han var ett svin. RIP grävling!

Lillfrida: Taskigt av din mamma!

2008-07-07 12:59
Mabande

Mjo, hehe.. Interracial sex ftw! :P

Visst ser sälarna jävligt goda ut också, gulliga och så men också smarriga ? Men man käkar väl aldrig säl i Sverige va? De lär väl vara rätt så få i svenska vatten. Annat är det i Norge där de klubbar dom små och gör gryta på dom.

2008-07-07 13:01
Kan iofs få den känslan när man går omkring i Solna också och tittar på kaninerna som skuttar runt. Lite ambivalent känsla, ena stunden så vill man kela med dem, andra så vill man grilla dem över öppen eld, haha..

2008-07-07 13:05
Jag vill göra sån där kaningryta som Frodo, Sam och Gullum gör i Sagan om Ringen 2 när jag ser kaninerna ut. Den ser så god ut.

Currykryddad kaningryta...mmmm!!

2008-07-07 13:07
Jag har sett både säl och vildsvin. Och huggorm.

Jag vill se järv, varg, björn och lodjur. Där har ni 4 coola djur.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-07-07 13:08
Kolla det här vildsvinet
Länk till http://www.smh.com.au/ffximage/2007/05/26/wildpig_wideweb__470x317,2.jpg
Där snackar vi monster gris.

Grävling har jag sett, älg många gånger skitfina men man blir rädd när man ser dom!
Skabbräv har jag sett också.
Sen kan man ju kolla på sälar på slottsskogen så jävla coola.
Och gudomligt fina precis som skissen

2008-07-07 13:08
RedRebel P22

Det där är tvättbjörnar, du har inte sett tvättbjörnar i Sverige. Då var du hög.

Jag har sett tvättbjörnar, men det var i USA. De äter sopor.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.