I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilka är dina hobbys?

Övrigt - Blandat

2008-07-07 13:01
sibs

Blir inte så mycket fjantigare än så, va?

Förövrigt brukar jag inte göra mycket alls på dagarna, mest hitta på skeva grejer och skratta åt dom..
va?
Manager

2008-07-07 14:17
Måla - Det var en livstil en gång i tiden men nu har det tyvärr minimerats till en hobby.

Alfapet - Kör minst tre matcher per dag på betapet.se och har varit med i ett par riktiga turneringar. Man känner sig lite malplacerad bland hemmafruar och snubbar i 40-års åldern som samlar på Kalle Anka-grejer, men det är kul att spöa såna typer på deras hemmaplan ;)

Kommer inte på fler grejer. Jag anser inte att promenera (vilket jag gör varje dag med hunden), laga mat (vilket jag gör varje dag) och röka gräs är hobbys.
Redline!
Manager

2008-07-07 14:19
Glömde en grej!

Samla skivor - Brukade köpa en bunt varje månad men det har blivit dåligt på senare tid pga sämre inkomst. Men jag är fortfarande aktiv skivsamlare och lyssnar dagligen. Har över 1000 hiphop-skivor för tillfället :)
Redline!
Producent

2008-07-07 14:20
Söka jobb är en nästan ofrivillig hobby. Första jag gör när jag vaknar, första jag gör när jag kommer hem.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Poet

2008-07-07 14:45

*Samlar på antika prylar, hello kitty, animefigurer
*Inredning och design är en favvishobby!
*Skrivande, skriver noveller och dikter
*Spelar tv-spel och kollar mkt film
*Läser mkt
What I said, yo!
Producent

2008-07-07 14:47
Hello Kitty är väl knappast antikt.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Poet

2008-07-07 14:51

Det var 3 saker???
antikt, hello kitty och animefigurer
What I said, yo!

2008-07-07 14:53
klottra är kul
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-07 16:28
Okej men seriöst nu....

1.) Se på film/youtube
2.) Va ute och gå (helst ute i skogen)
3.) Lyssna på musik
4.) Läsa
5.) Skriva
6.) Spela (Tetris m.m)
7.) Shoppa
2GC - 2 Gram Cannabis
2MA - 2 Much Alcohol

2008-07-07 16:38
1. Sova
2. Kramas
3. Spela Bubble shooter på hamsterpaj
4. Inte städa
My heart lives in my vagina.

2008-07-07 17:52
* Samla/lyssna på musik

köper för tillfället mest 90-tals gangsta rap från texas. hela grejen med att skumma igenom alla ebay listings och liknande tusen gånger om är fan ett lika stort nöje som att faktiskt lyssna på musiken.

* Graffiti

håller mig sysselsatt. världens bästa jävla hobby...friluftsliv, motion, adrenalin, kreativitet, fotografering ihopbakat i en enda skön röra. går dessutom utmärkt att omvandla till en heltidssysselsättning i perioder, till skillnad från många andra hobbys. dessutom är det skönt att veta att det finns något som skiljer dig från idioten bredvid dig i föreläsningssalen...

Manager

2008-07-07 17:55
hela grejen med att skumma igenom alla ebay listings och liknande tusen gånger om är fan ett lika stort nöje som att faktiskt lyssna på musiken.

Word!
Redline!

2008-07-07 18:21
*Hårdsatsning på bandy och träning i största allmänhet.
*Snowboard.
*PS3 och äldre PC-spel.
*Samla på sällsynta skivor.
*Filmkollande.
*Fördjupa mig inom områden som teologi och filosofi.
*Bjuda på auktioner som jag vet att jag inte kommer att vinna.
*Gillar även att argumentera om allting mellan himmel och helvete.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-07-07 18:25
Hahah fan vad skönt att en av blåbären vart en svampexpert som gav ut flera böcker :D
 DIF!

2008-07-07 18:37
Tv-spel
slösurfa
Sjaskiga porr/feelgood dokusåper från USA
Mina hundar

thats about it. Ser på film också, men inte lika mycket som de andra fyra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-07 20:03
Musik
Jycken
Knyta vänskapsband
Måla
Lära mig saker

Mycket kul, mycket bra! =)
kikk ass

2008-07-07 20:18
har precis börjat att klättra. Bouldering och led. Ingen som skrivit det hittills vad jag sett. Tråkigt, för det borde fler göra... det är skitkul!

Sen spelar jag i ett crust/metalband. Skitkul. Har sett många platser jag inte skulle sett annars pga det.

Sen vinyler är jävligt kul också... allt från gamla dylan och zappa grejjer till dnb via hardcore och metal.

Har åkt skateboard och målat graffiti under en ganska lång tid, men det känner jag mig rätt färdig med nu även om man tar en vända på brädan nån gång i bland.
Better active today than radioactive tomorrow

2008-07-07 20:24
det känns som att jag ständigt har fullt upp. men när jag tänkre efter så gör jag inte speciellt mycket. det är så mycket plugg och sånt. men jag tränar väldigt mycket periodvis, är lite latare under sommaren, men då är det oftast psi, body pump. sen spelar jag även tv-spel och åker slalom under vintrarna. jag hade velat testa dans, men jag får se :)

2008-07-07 20:37
Har provat på / sysslar med lite allt möjligt... Ska ta ut lite saker jag fortfarande tycker är intressant / håller på med.

* Sysslar med musik - Allt från att skriva texter i lyricism och förbereda för att spela in dom (förhoppningsvis), till att köpa skivor och sätta mig och njuta.

* Åker snowboard - Detta är fan det härligaste som finns, åker nästan bara park (om man inte får chansen att dra till österrike med polare ;)

* Fotboll - Inte jättemkt nu längre, vi har inga träningar, bara matcher hehe, latjävlar är vi alla...

* "Streetbasket" - Inte seriöst men alltid kul att dra med nån kompis och skjuta lite.

* Fiska - Nästan aldrig, men har faktiskt hänt när någon har tjatat, avkopplande faktiskt.

* BMX - Körde mkt förra året, inte mkt nu längre. Fast det är kul som fan!

* Skate - Håller inte på med detta så mkt längre heller, snowboarden har tagit över mitt extremsportande...

2008-07-07 20:58
*Göra egna smycken och typ accessoarer.

*Kasta frisbee

*Åka kickbike (har inte blivit så mycket på senare tid då min kickbike är lite för liten för mig)

*Nörda ner mig i musik.

*Göra musikfrågesporter.

*Blogga/skriva med ett väldigt varierat resultat

*Kasta boll

*Brädspel som TP och Stockholmsspelet.

skulle villja sitta och fippla lite med musik men efter ett tråkigt första försök har jag gett upp
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2008-07-07 21:05
Min hobby är:
1.JUDO
2.XBOX
3.DATOR
4.kontaktperson.

2008-07-21 10:14
Musik

Film

Läsa

Resa

Prommenader

Matlagning

Baka

Har nyligen upptäckt hur festligt det kan vara med loppmarknader

Gimme some mo´!

2008-07-21 11:46
klottra och blackmetal va nog bland de trevligaste jag läst hittils!

2008-07-21 12:29
Skrivandet - Gillar att uttrycka mig med skrift, både på engelska och svenska.
Fotboll - Divison fotboll, och även spela med kamrater.
Musik - Lyssnar på det mesta men det som tar upp mycket av min spellista är hiphop.

Och säkert en massa saker som jag inte kommer på nu på rakarm. Saker jag dock skulle vilja syssla med och vara bra på är, Fotografering, jag avundas de som är bra på det. Producera musik, har en gång i tiden försökt mig på det.

2008-07-21 12:46
poker, måla, rimma, gå till tandläkaren, rita, öl.
No cake for the impurity!

2008-07-21 21:54
taekwondo, 2-3 dagar i veckan med klubben

träning i allmänhet, var ute o sprang innan kl. 9 imorse t.ex

fiska, blir inte av så ofta dock, men imorn blire upp innan kl. 6 o dra o hyra en båt med en kompis o dra upp några stackare

sola, alltid nice o steka

tennis, spelar ibland me polarna

shoppa, alltid nice me nya kläder

musik, utforska finlands hip-hop scen

hong kong tv-serier, kollar på forensic heroes II för tillfället, 38 avsnitt (är nog ensam om detta här inne)

godis, ända onödiga saken jag är beroende av typ :P

där har ni störe delen av mina sysslor :D (som att nån skulle bryr sig)
 Haters gon' hate...

2008-07-21 22:01
haha förlåt Kaal, men vad söt lista!

sola, alltid nice o steka
shoppa, alltid nice me nya kläder

och godis som hobby! ;)

sött :)

2008-07-21 22:33
Tända en fet med grabbarna och komma in i nåt skönt mode och diskutera saker som inte ens är värda att diskutera, det är riktigt skönt faktiskt.

Nej men f'real, vara ett gäng och lira fotboll är fan aldrig fel, underbart.

Promenader är också jävligt fett, det diggar jag!

2008-07-21 22:46
stepfucced: naww hahaha :D

men klart godis måste stå med, det är en så viktig del av mitt liv :D

får se din lista då? :)
 Haters gon' hate...
Poet

2008-07-21 23:11
Jag gillar tvspel, böcker, och till viss del film/serier. Gillar att internetta också, det är skoj.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-07-22 00:35
dota och cyklar
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2008-07-22 08:49
Kaal
haha gos
jag har inga hobbys. så jävla trist.

2008-07-22 10:42
spela punk, vara full, vara full på ett dansgolv med dödstechno, dyka, vara ute i vildmarken och fiskelifiska, åka snowboard, spela hyffsat oseriös fotboll till döden, brottas med ursäkten att jag får kramas med svettiga lättklädda muskulösa män. fast nu har nästan mina studier blivit två heltidssysselsättningar. tur att de är kompatibla med många intressen
http://www.kommandot.se/wp/

2008-07-22 10:54
Målande och skissande
spliffrökande
spliff macht frei

2008-07-23 15:15
Skulle väl inte kalla dem hobbys, men eh, när jag inte spenderar 10h/dag på jobbet ägnar jag mig åt:

• Min dawg
• Promenera/ jogga
... görs 3-5h om dagen, (till & från jobb samt med jycken m.m.), om kvällarna gärna i kombination med UE light eller allmänt djävulskap.
• Åka bräda
... ensam på nätterna då jag inte kan sova (mitt kvarter lär hata mig).
• Fotografera & redigera
... ligger på is nu dock i avsaknad av både kamera samt PS.
• Pärlplattor
• Läsa, se film, skriva, måla, klubba, hänga, blaha blaha.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-07-23 21:00
Största intresset är måla och rita... göra grejjer i illustrator osv och streetart. sen bara typ hänga, öla och träffa människor....
JMD, Jag Måste Dansa!

2008-07-23 22:19
Läsa böcker, gärna två tre gånger för att inte missa något.
Upptäcka ny musik.
Lära mina hundar balla tricks.
Snacka skit med mina skitvänner.
Laga mat med hjälp av det som finns i köket.
Åka kollektivt med sommarkortet till knastställen man aldrig skulle åka till annars (endast en sommarhobby).
Tjäna pengar är också kul.

2008-07-27 21:03
minvänmahatmaD P22

Jag har också nyligen börjat klättra! bouldrar mest, har inte lärt mig säkra än men min kusin ska lära mig han har hållit på i ungefär 4-5 år.

förrutom klättring så är det ju mkt fotbooll och basket.

Dricker mkt go öl, gillar att gå till bolaget och köpa nya ölsorter för att pröva på.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-07-27 22:14
Sweet! Att säkra topprep är skitlätt, du lär dig på fem min!

Vart klättrar du?
Better active today than radioactive tomorrow

2008-07-28 12:01
# Inlines åker lite då och då

# Cyklar som fan varje dag

# Sneakers har väl drygt 80 par

# Film och serier

# Fotboll men bara att titta

# Graff men bara på papper

Tror att det är allt...
the T A P dance to it 1017475779

2008-07-28 14:02
jobba med musik (producera låtar) är roligaste hobbyn
annars filosofera, se intressanta dokumentärer, filmer, spela gitarr, syssla med design av olika slag

gillar att va kreativ och skapa, men det tar sån jäkla energi och Youtube kommer i vägen!

2008-07-28 14:14

-Handbyggen med datorer,snickeri,svets etc.. kan va vadsom
-Datorer
-Astronomi/Astrologi/fysik läser mycket
-Laga mat
-Älskar att titta på film/serier
-musik
-spel, mestadels tv-spel
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2008-07-28 15:20
-Måla, akryl, akvarell, olja, pennor.
-Promenera med någon god kamrat.
-Dricka pilsner med någon god kamrat.
-Musik, hiphop, reggae, jazz, punk, dubstep, drum and bass, jungle, med mera!
-Läsa, poesi, deckare, romaner, med mera!
-Umgås med goda vänner
-Spelningar
-Cigg
-Spelningar
-Härja
 http://trocaroc.blogspot.com/