Vilka är dina hobbys?
Det har tidigare dykt upp trådar om vad folket sysselsätter sig med här på whoa; vad whoaiterna jobbar med och vad de studerar. Nu tänkte jag att det vore ju lite tufft att få veta vad alla sysslar med vid sidan om jobb, studier eller annat :) Mina största hobbys är nog: *Målande/tecknande - Har tecknat mest och så, men har nu börjat att satsa på akrylfärger. *Skrivande - Noveller, min evighetsroman, poesi, prosa och recensioner. *Breaking - Har tagit en paus på ett halvår, men ska börja igen till hösten. *Bakande - Mindre av det på närmsta tiden då jag insåg att jag var på väg att bli fet :( *Promenerande - Motion och filosofi i ett. *Cafén - Studera människor och dricka gott kaffe Så. Vilka är era hobbys? (Inlägget ändrat av Rachel 2008-07-04 22:57:06)
Delam tange barat
Skivsamlare
2008-07-04 22:33
Hmmm! Ja, jag har alltid varit en sådan som testar nya saker precis hela tiden. Allt från fiske till BMX osv, men de saker som hållit i sig under åren är; Åka snowboard. Iom att jag bor i norrland så har vi ju mkt snö om vintrarna, och var är mysigare än att vara ute i solen och åka bräda hela dagen, göra upp en eld och fika osv? :) WoW. Ja, fram tills några månader sedan var jag en tvättäkta wow-nörd (sad but true? ;D), men det har jag dock slutat med efter 2,5 år haha. Gräva efter vinyler och göra beats. Yes, brukar sätta mig i fotöljen i skivavdelning på second hand och leta efter vinyler för att sedan knata de knappt 500 metrarna hem och pilla med lite beats. Mest för egen lyssning, ngt enstaka ger jag bort ibland :> Warhammer. Haha, yes ni hörde rätt! Dom där plastfigurerna man målar och spelar med. Det har jag iofs bara hållit på med i knappt en vecka, men det känns iaf roligt xD Väldigt nördigt, men roligt! har börjar lite lätt att måla dom efter si sådär 4 års uppehåll. Slutade med sådan när jag var 15, hade ju inte tid då iom mopeder och brudar och folköl xD Titta på tv-serier. Ja, jag ser mkt serier. Brukar sträckse säsonger på ngn dag eller två med lite glass till hands, bara stänga in mig och ligga i soffan med täcke och tjocka mig sådär lagom mkt :> det var väl det jag kom på nu iaf. aah juste, jag kollar whoa varje dag med, om man nu får räkna det som hobby haha. varje gång jag startar en dator är whoa det första jag kollar, det går som per automatik att skriva in "www.whoa.nu" och klicka sig in!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Jag spelar tv-spel jag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har massa hobbys och söker ständigt fler. *Promenader. Chill sätt att se saker på. *Sneakers. Schyssta att promenera i. Nej, inte riktigt hela anledningen. Tycker att skor är det viktigaste i en outfit. *Klockor. Eftersom att jag inte tycker att män kan ha andra smycken än just klockor. *Matlagning. Det är roligt att prova nya saker.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
är som INOK har hålt på med mycket som tex. warhammer, skimboard, bmx, fiske, data-nörd mm. men sdet jag gör mest nu är: longboard - åker nån dag i veckan om inte alla skateboard - åker nån dag i veckan om inte alla windsurfing - åker då det blåser vågsurfing - då det är vågot som det sällan är i sverige :( snowboard - när det är kalle och snö i sälen olaglig nedladding - när jag hittar filmer och serier graffiti - sitter mest o skissar sena lördag kvällar
Fotboll - mest att titta på nu förtiden Hockey - både tittande och spelande, dock inte i lag längre Innebandy - endast spelande, det kan vara kul att kolla på om man är ett tight högljutt gäng som är ganska fulla. Gymträning annars så är det väl: politik Gå på spelningar (brukar främst vara svensk reggae) Graffade förut men nu blir det endast på datorn eller skissande i block Öl - att upptäcka "spännande" ölsorter är lite roligare än att bara dricka Heineken hela livet.
DIF!
Skivsamlare
2008-07-04 22:58
Öl - att upptäcka "spännande" ölsorter är lite roligare än att bara dricka Heineken hela livet. word! det är också av en liten hobby jag har. ibland hittar man jättebläiga ölsorter dock:8 uscha! :P
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
alltid kul med nya saker men dom hobbys som alltid håller: målar, ibland får jag en idé eller ett koncept och kreativiteten flödar, oftast inte :( kampsport, har tränat flera år lite allt möjligt, mestadels boxning, nuförtiden tränas det bara bara hemma på säcken eller mot/med/på polare med samma intresse mediterar, med eller utan flummig tobak, filosoferar drar slutsatser antingen rent allmänt eller om situationer jag hamnat i, rensar huvet eller bara för att dra ner på tempo matlagning, kul att hitta nya kombinationer, mina chilisåser dödar!
*Spela tv-spel *Filosofera *Se på film *
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
kuken.. tab > space var inge bra.. xD men det är väl det.. patetiskt.. sry för dubbelpost..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Producent
2008-07-04 23:32
Göra musik, producera, spela, mixa och förståss lyssna & upptäcka ny musik. Cykla, så skönt att kunna transportera sig med bara sin egen kraft, ljudlöst som en ninja och miljövänligt. Snabbare än att knalla mer chill än att åka bil. Dricka öl.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Tja, hittills den här sommaren har man mest spelat fotboll och hängt med homiesen. Alltid skönt att bara sitta och slappa och snacka skit. Har faktiskt inte nån särskild hobby.
är beroende av att sida vid datorn, gör inget bara sitter där akvarium, styrketräna fiska
homies. fotboll. ta det lugnt. hiphop. måla.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ljud/ljudteknik spela gitarr producera spela tvspel gym + mma + thai professionell fighting(att kolla pa) musikteori ar jag intresserad av fast ingen hobby film vara ute med kompisar :)
bara dricka Heineken hela livet. dom jävlarna är fan läskiga, man bjuckar på nåt gott och så beter dom sig somom man gett dom hiv
Köttätande växter www.nepenthes.se
Producent
2008-07-05 00:22
Dricka vin & jogga brukar jag också göra.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
hiphop - skriva och lyssna droger - =) poker - cash cash cash :D whoa.nu - =)
Jag ligger i soffan och dricker min vodka // Tills den är borta och spliffen har slocknat //
* Musik. Lyssnar mestadels på electro/house, hiphop, indierock, noise musik och övriga indie-genrer. Läser väldigt mycket om musik. t ex skivrecensioner, diverse musikforum och musikbloggar, både mp3bloggar och bloggar av diverse artister jag gillar. Lär mig göra egen musik. Främst elektronisk musik. * Promenader/Cykelturer Brukar jag ta långa promenader/cykelturer och lyssna på musik. Oftast diverse album och remixes som jag ej hunnit lyssna igenom. * Tv-spel Antingen själv eller med kompisar. Läser även en hel del om tvspel, typ recensioner, krönikor osv. Går ibland på tvspelmässor i samband med skolan. Sen de vanliga grejerna, hänga med kompisar, spela fotboll på sommaren, bruka droger och vara härligt självdestruktiv(mest alkohol men ibland lite grönt eller brunt), göra bort mig inför människor av motsatt kön, försöka ha långvariga/kortvariga relationer med människor av motsatt kön :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Producent
2008-07-05 06:55
1. göra och lyssna på musik 2. baka och matlagning! bara för att jag vill vara som du rachel 3. tv-spel & towerdefence 4. teckna ibland. fast jag gillar att titta på andras konst mer. 5. pussas och kramas 6. sneakers 7. faktikst också promenader (fråga hobbs) ja fast man kanske inte kan klassa allt det där som en HOBBY. mer som intressen. däremot är jag väldigt nördig när det gäller tv-spelen och musikgörandet.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Producent
2008-07-05 06:57
åh fighting är en bra hobby! det borde jag sätta mig in i mer. jag gillar pride och sådant. lite mer än UFC, men mest för att det är mer freaks med på pride.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
*Sex *Böcker *Musik *Kaffe ( mitt jobb ) *Teknik
Lyricist
2008-07-05 12:39
Hmm, skall vi se vad för saker man sysslar med då: Bilar - Har alltid diggat bilar, men kör mest. Är inte så high-tech på att meka med dom. Gym - Något jag fastnat för och gillar. Slacka vid daton - Inte för att det direkt är en hobby, men det brukar sluta med att man gör detta ganska ofta. Msn, downloads och forum som whoa. You name it. Snowboard/skateboard: Blir inte så ofta numera, men har skejtat ganska flitigt i mina yngre dagar. Snowboard åker jag när jag får tillfälle på vintern.
va med bruden. så blir väll mkt sånt som kan gö gemensamnt.
fyra , pride är uppköpt av ufc, dom har ju startat dream nu. samma sak iofs. me like: * vinyler (hiphop, mestadels boombap, 92 - 99 indie, random backpack, även reggea och psykedelisk rock) * graffiti (loveaffair of my life) * fighting (yes, ufc, dream osv) * mat (laga, äta, bjuda) och dessa gärna i kombination av en god öl och/eller cannabis.
Backa smeten zutta på raketen CHILL OUT
2GC - 2 Gram Cannabis 2MA - 2 Much Alcohol
Mina turntables tar enormt mycket av min fritid. Älskar att stå och göra olika mixer eller bara sätta på en skiva och höra det klassiska LP-bruset. Nr 2 är antagligen den otroligt vackra, men idiotiska alkoholen. Jag är ute och festar konstant. Jag ser inga pauser alls med att festa, alltid någon av vännerna som ska ut, och jag är är alltid med. Sista får bli styrketräning. Har visserligen nästan precis börjat, men jag försöker hålla igång 3gånger i veckan. So far so good.
Keep crushin'!
*Fota *Sjunga i kör *Skriva
http://www.tweenerpie.blogspot.com
tvspel och träning
Styrketräning och datorspel.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift
black metal klottra
Awaiting Beheadment and Mutilation
Själv brukar man ha en islänning mellan benen! Eh, ja som hobby alltså! Annars så räknar jag väl även mitt fotande, tecknande och musiken! Fotandet och ovanstående islandshäst är dock störst och ägnas mest tid åt.
alla slags brädsporter är mina hobbys, (skate, wake, snow, longboard .. you name it) sen gör jag en del tavlor (graffiti) och det är skoj det med, annars gillar jag att skriva skriva skriva och typ .. ja åka bräda.
jag är discoverys ansikte utåt
Producent
2008-07-06 15:28
Snickra Beats och Dricka öl!!
fan va alla gör skit mycket. Mitt liv/hobbys - Jobba, spela xbox360 & kröka. Kanske någon brud så där en gång i halvåret men whatafakk
thaiboxning och annan form av fysiska aktiviteter skateboard snowboard jobba med musik i studion dricka bärs o leva jävel
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
kör cross och spelar fotboll
shimmy shimmy yo
knarka, supa och klottra. helst i den ordningen också.
riktiga män väger över 70 och röker blunts på toan.
Röka spliff , Röka spliff , Röka spliff . Dricka öl & Drum `N` Bass
Jag tycker om att göra musik. Beats, dnb, rappa lite själv, mixa, producera åt andra osv. Målade rätt mycket back in the days, blir inte så mycket nu för tiden. Spela gitarr är också fett kul, spelar allt från black sabbath till timbuktu, mest hendrix grejer.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
aah, skate är kul! det gjorde jag fett mkt förut. Men det har blivit lite som med målandet, hehe.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Läste "Vilka är dina boobies?" hehe Jag har två intressen i livet nu när jag har tagit studenten: Skaffa pengar Hålla på med musik
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa! jewelheist.tumblr.com
Åh vad det är kul att läsa om vad alla gör! Sjukt intressanta intressen många har. Några har nämnt snowboard och det känns verkligen som något jag vill ta upp; har bara provat på en gång och sen har det inte blivit något mer med det, men i vinter blir det andra bullar! :D Sen boxning som nån nämnde har jag funtat på en del närmsta tiden, det tror jag att jag ska testa snart i alla fall...Jag känner mig inspirerad.fyra Åhå! Du är ju min idol och har ändå två intressen som jag har! :D Mer kakor och promenixer till världen!
Delam tange barat
sibs tror inte nån på whoa har missat att du röker på fett mycket, du behöver inte nämna det i vartenda inlägg. det står ju i din signatur t.om.
stigili dang dang didan
mina hobbys: Vara full & Hiphoppa
/P Strom Producent och Allvetare.
BöKCreW: Haha YEAH.... Det var det där jag väntade på.... :D
jag väntar bara på att sibs ska berätta vad han gillar mer för droger... men annars så är piller (främst benzo/opiater/opioider) en ganska stark hobby jag har. obs. att jag gillar inte bara att poppa dom, jag älskar att läsa om dom också. bitches!
Hehe, knarka är en hobby? Ja kanske. Själv försöker jag sova mest.
jagvillocksåhaenblog.com
Midas : knarka blir ju helt till vad man gör det och hur man ser på situationen själv. Jag skulle t.ex säga att jag självmedicinerar mig med cannabis, dock kanske lite väl mycket ur andras synpunkter men inte ur min... sen även om jag propagerar väldigt mycket för benzodiazepiner så kan jag säga såhär :KIDS, HÅLL ER BORTA FRÅN BENZO. NI KOMMER BARA BLI ÄCKLIGA FREAKS ÄNDÅ.