Longboard Like whoa
Hey, Jag har precis skadat mitt knä efter en misslyckad piruett. Jag satt och tänkte kanske är det någon här som delar mitt intresse för longbnoarding. Det var då jag fick ideén att skriva en post. Eftersom jag inte kan åka, kanske jag kan prata om åkning med nån som pallar lyssna (fyi)Min tjej tycker jag e skit tråkig när jag maler på. Själv fram tills rätt nylgigen körde jag en slipstream på gumballs men bytte till en loaded dervish... och ja ni gissade rätt jag är så pass mainstream att jag köpte bigzigz Lime.. Med gullwing charger truckar. Vilka brädor kör ni och varför? Vilka är dem bästa spotsen?
-vad e klockan -va? -inte vatten ...MILK
Jag kör på en fibretec bräda inhandlad på kalahani. Randall II truckar och gröna 70 mm zig zags. Gillade brädan som fan när jag provade den, inte så flexad, stabil och skålad. Den är jäävligt lätt också. Funderar på att köpa ett par hårdare hjul, vill lära mig slajda. Finns jävligt bra backar i Västerort. Runt Islandstorget-Åkeshov-Ängbyplan-Brommaplan och så vidare. Finns roliga villaområden ut längs Nockebybanan också. Var rullar du?
Kollade in din bräda, sjukt nice! Köpte du den genom Loadedboards eller? Funderar på att tjacka en shortboard också, men vettefan hur det blir med det.
sector 9 bräda 120 cm, regular trucks, kryptonic hjul 76 mm.. bästa spoten är slottsskogen när det inte är för mycket folk..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag kör på en sector nine bräda som är 145 cm lång och gillar den som fan. sen har jag revange truckar som svänger på en 50 öring sen har jag ett par mjuka sector nine hjul med bones kullager allt är köpt från usa (skate on haights ). har snart åkt i 2 år och allt är i topp skick och den rullar bra nedför dem skånska vägarna!
just det, jag har ett par helt vanliga abec 3 skateboard kullager i, rullar bra som fan.. har åkt i 4 år.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Handlade också från skatesonhaight. Comet bräda med Krypto classic wheels, 70mm. Sjuuukt bra rull... har iofs inte jämfört med någon annan :) Sparar cash för att pimpa min bräda med
sådana här.
alxpds X1 nä köpte den på www.lifonaboard.com har precis börjar spela in mina challeges från loaded newletter haha.. sjukt nice flexig som tusan riktigt bra momentum.. jag ska också köpa ett sett håradre hjul.. bigzigzen tar för mycket ork när man ska göra backslide.. man får tränings verk.. hörde precis om ett get-to gether på hallands åsen.. låternajs.. vet nån något om några backar i sydost regionen..
Jag åker skateboard, enligt mig är Longboard för wannabe-skaters som bara försöker se lite "street" ut. Nämn någon som helst fördel med en longboard gentemot en ordentlig skateboard, så ska jag vänligen förklara motsatsen.
Tjödda går lättare på vägen, går fortare.. skönare helt enkelt..
Tjödda Longboard är hur det hela började, lite mer åt surfinghållet. Folk som du har jag dessutom aldrig förstått mig på, att jämföra longboard med vanlig skate fungerar inte, det är som att jämföra päron med äpplen, de är inte ämnade för samma saker, ungefär som en bmx jämfört med Lance Armstrongs cykel. För att hålla mig OT så: Jag har ett par brädor. En KebbeK Flushcut med Randall DH och 83mm Flywheels (ibland kör jag 85mm blå kryppar), den brädan är endast för downhill åkning och håller farter bra över 100 om man känner för det. Jag har börjat bli lite äldre och värdesätter en hel kropp mer (eftersom att jag har en son att ta hand om) så det blir inte lika mycket åkning på den längre. För vanlig soft cruise har jag en Luch Makonga med Holey truckar, (Holey truckarna kom lite efter Randall och är egentligen en kopia på RII 180, jag tycker att de är lite mer svängiga, därför kör jag dem hellre) på truckarna sitter Lush 70mm 78a, mjuka hjul ger fint grepp och brädan i sin helhet bjuder på riktigt härliga svängar och carves i lagom trevliga farter upp till 40-45. Sen har jag några andra no-namebrädor som jag plockat på mig genom åren för att jag inte haft en bräda med mig just för tillfället. De är mest skit gjort i kina men håller för några dagars åkning i brist på annat.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Och just ja, skulle vilja tillägga att Lance Armstrong är endast en wannabe BMXcyklist som är lite för kass så att han tvingades satsa på Tour de France istället... Tjödda=Jävla pajas!
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Hehehe,... det är alltid nån som ska kommentera detta.. sitter på jobbet och drömmer om serpentinvägarna i sydeuropa.. förästen någon som vet skilldnaden på dem olika truckarnas metall samman sättning om en mjukare metall ger en viss egenskap eller om te.x aluminium håller för en typ av åkningen eller olika typer av blending, vikten måste ju vara ett stort argument. btw Tjödda vi longboardare surfar på vägarna och inte bara på internett..
Skejt är skoj som fan, både vanlig och bonglord... men kan inte heller åka för tillfället efter en incident på sweden rock:(
jag har en random stadiumbräda men har haft den i två år och nötat riktigt mycket på den. Min cykel har blivit stulen nu med så longboard är mitt enda transportmedel.
http://www.earforcefm.blogspot.com
tjödda Jag tycker det är tråkigt och fattigt att hoppa och glida runt, vill glida och ha min bräda som transportmedel. Varför välja annat än longboard?
longboard är som en skateboard permobil. Man köper inte en bräda och är dålig på att göra tricks, man köper en bräda som det inte går att göra tricks på för att slippa ursäkta sig. Vilket blir lite som att köra permobil....
www.discotheque.se
Jag hade gärna ägt en permobil!
duger brädorna på stadium eller ska man satsa på något dyrare och avs ska man tänka på när man köper
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
mi har som sagt dugt i två år men mina polares sector nine downhillbrädor som kostar 4 ggr mer är såklart skönare :) Prioritet. Det viktigaste är väl att du ska väga lagom mycket för din bräda, kullager och sånt spelar ju visserligen också roll!
vad kostar en hyffsad longboard då? Kollat lite filmer nu, verkar rätt soft, när det är nerför iaf...
Själva brädan i sig är inte jätteviktig, truckar, hjul och kullager spelar stor roll. Som jag tidigare nämde har jag två riktiga brädor för olika åkning, jag har dessutom gått igenom ett par nobrand brädor (typ stadium och annat kinatillverkat). Ofta är det just truckarna som är skit på de där brädorna. Vad jag har känt så överför de väglaget perfekt till brädan och vidare till benen och kroppen, det bli ofta väldigt skakigt och inte en superskön upplevelse. Nu betyder ju inte detta att du måste köpa en custom made för flera tusen utan du kan ju lägga lite mindre pengar och ändå få något trevligt att åka på. Jag antar att de flesta som köper sin första bräda vill ha något allround som går bra att ta ut i backar i mindre hastigheter samt att glida på stan och till stranden. Jag tycker om brädor med mycket svikt i till dessa ändamål och just Lush Makonga som jag skrev om tidigare är en riktigt trevlig bräda som inte heller kostar särskilt mycket. Brädan är konkav så man får fint grepp med fötterna, den har en liten kick som gör att man kan svänga riktigt kvickt och den har riktigt mycket svikt. Kommer med Holeytruckar och mjuka hjul i storlek 70mm. En perfekt nybörjarbräda skulle jag tro. Man kan beställa den direkt från tillverkaren (Lushlongboards.com) som finns i England (en av få i Europa vilket betyder noll tull och skatt). Många som köper sin första bräda köper Sector9, de gör hyfsade brädor men helt ärligt så kan man lätt få bättre grejer för pengarna. Snygg grafik har de dock. Men till er som ska köpa er första bräda. Håll er borta från rena downhill brädor, de är tunga, stenhårda och är endast ämnade för att åka fort fort fort med massa skydd på sig. Köp något flexigt som svänger mycket, breda truckar (180mm) och mjuka hjul (78a=mjuka). Lycka till!
fel forum men ingen som e sugen att sälja mig en longboard? har för övrigt tänkt att köpa en http://www.boardlife.se/shop/images/TheConcavePin1.JPG någon som vet om d är dugligt? hade väl inte tänkt lägga mkt mer 1600kr på det ännu.
Intellectual slacker
Jag har aldrig åkt på truckarna som kommer med den brädan (poduim 7) och jag har aldrig hört något bra om dem heller. De flesta verkar tycka att de är skit. Om du inte vill lägga så mycket och om du vill ha typ en sån där bräda så skulle jag kolla in just Lush Makonga, billig och bra bräda med både bra truckar och hjul. Lushlongboards.com
Nån som kan förklara för mig hur fan man bromsar med en sån där??
sladda eller ta ner foten..
Man får planera lite så man inte behöver bromsa, höll på att krocka rejält med en bil i förra veckan dock som svängde fram bakom en häck. Bromsa effektivt är inte det lättaste, sladdbromsa är grymt svårt, går det ens om man inte är proffs?
Ja, det går att sladdbromsa om man inte är proffs. Jag kan sladda någorlunda. Ett tips är ju att skaffa ett par slidehandskar (vanliga handskar med fastlimmad plastskärbräda) så att man kan dra händerna i backen och trycka ifrån med fötterna. Utan handskar vet jag inte riktigt hur man ska klara det, såvida man inte har riktigt hårda hjul eller kör vidrigt höga farter.
glömmde säga att hela mitt set-up är surf style så den rullar och svänger nästan för bra !
men va fan folk... jag bromsar med foten, okej bromssträckan blir några meter men det går ju fint!
men kan man få en hyffsad bräda för 1300 - 1500
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Jag har en slipstreambräda med kryptonicshjul. Bästa spotsen i uppsala är väl i sunnersta om någon känner till det. Många fina backar där.
jag håller med tjödda.. longboard ser bara larvigt ut
Longboards köper de som inte klarar av att åka vanlig skateboard... ;)
Signatur får rum här
Candide aha okej, va mer det att jag gilla designen på den brädan. Vad är frakten för en longboard om man beställer den från USA eller UK? Jag är ute efter den där surfkänslan som någon tidigare uttryckte sig funkar Lush Makonga då?
Intellectual slacker
Ahhh,, mysigt att läsa folks steups jag har börjat med att ha 2 trads på min kingpin nu så den ger mig inte lika mycket return som jag ville ha tidigare och det gör slidingen lite svårare.. men så är det i bland.. förästen satt och drömde om en clean cross-step jag gjorde för nån veckan sen så den som sade man kan inte göra tricks på longboard well you know the rest.. när truckarna gnisslar är det skit mellan "bushings:ena" då eller.. sitter dem för tight? finns det nmån som vet om man kan lägga på ett nytt pulverlack lager på gullwingsen?
longboard e ju totalt idiotiskt kan ju inte ens ta sig upp för en trottoarkant.. mest för folk som inte kan eller vågar börjar åka riktig skate
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
Spyder P25 Dina åsikter är ju totalt idiotiska.. åsikter som dina är för folk som inte är smarta nog att ha riktiga åsikter. Skitpajas! Swille X3 Om du vill ha surfkänsla så ska du nog köpa nåt lite hårdare. Men helt ärligt så är de trevligare med flex på gator, Makonga är en riktigt bra första bräda. Frakt från UK är väl hyfsat billigt. Från USA är det dyrt och du riskerar tull och skatt.
haha please erkänn bara =)
Spyder P25 Men ärligt talat. Saknar du kapacitet att se skillnaden mellan longboard och vanlig skate? Är du speciell? Är dina föräldrar syskon?
candide P25 haha, jag älskar dig i den här tråden..
Longboard är för folk som inte längre måste bevisa något på skateboard för alla sina balla skatepolare utan tycker om att bara glida runt istället.. Nej men seriöst så fattar jag inte varför folk är så sjukt på longboardåkare, visst om du är en såndär äcklig brat som köper en longboard enbart för att nån reklam säger att det är coolt.. Men de flesta gillar bara att åka och det tycker jag att man ska respektera. Peace allihopa, ses på roskilde!
Erkänn att ni alla har försökt er på att åka skateboard men sen märkte ni att ni sög och då börjar ni åka longboard.. Longboardåkare = Misslyckade skatare samma gäller inlinesåkare.
crs F14 Och jag är säker på att din far försökte med andra flickor innan din mor, men ibland får man nöja sig med "second best". Fortsätt i skolan och försök bli en riktig människa.
jag gick från skateboard till longboard.. men longboard ger mig mycket mer känns det som.
hahaha candide tar du åt dig såpass, då kanske du borde träna lite riktig skate trots allt så du slipper bli ledsen när folk påpekar brister med longboard som bara är sjukt osmidigt, orka bära runt på en jävla surfbräda som ändå inte går att ha kul med, åka nerför går lika bra på vanlig skate, o då kan man tillome ha roligt me den! slipper hoppa av brädan när de kommer en trottoarkant etc.. du borde testa det kompis, torka tårarna
Jag tar inte åt mig, tycker bara att det är jobbigt att leva i värld med trångsynta människor som du. Tillskillnad från många skatare bär jag inte runt på min bräda, jag åker runt på den. Och visst kan man åka nerför på en skate, men inte i vilka backar som helst, och absolut inte i närheten av lika fort som på en longboard. Trottoarkanter är ju bara att hålla sig undan. Jag tycker inte att det är något fel på vanlig skate, ser roligt ut, men jag gillar fart så jag håller mig till backarna.
Erkänn att ni alla har försökt er på att åka skateboard men sen märkte ni att ni sög och då börjar ni åka longboard.. Longboardåkare = Misslyckade skatare samma gäller inlinesåkare. Det där var ju ett gulligt försök iaf. Gällande inlinesåkare är det sannolikt vanligare att de exempelvis åker skidor (du vet, snowboardåkare är ju bara folk som inte kan åka skidor) och därför har lättare att lära sig åka inlines och finner större glädje i det.
Longobard = transportmedel
Skateboard = leksak
Båda trevliga på sitt vis, men det är ungefär som om jag som aggressive-åkare skulle börja dissa folk som åker inlines enbart som transportmedel? Hör du inte själv hur efterblivet det låter?
Look with your own eyes - See with your own mind
Longobard = transportmedel Skateboard = leksak Ja eller hur mina kära idioter,
Longboard är ett transportmedel .
Hur i hela helge kan man kalla longboard ett transportmedel?
Det är en avart av surfing/skateboard designat för bananer som inte vågar köpa sig en riktig skateboard.
Svara gärna på den här frågan:
HUR FAN GÖR NI NÄR NI KOMMER TILL EN TROTTOARKANT ELLER NÅGOT ANNAT DYLIKT?
Tjödda Jag åker nerför backar, på vägar, åker aldrig in i trottoarkanter. Hur gör du när du kommer till en skitbrant backe?