I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tattoo, vad tycks om detta?

Övrigt - Blandat

2008-05-21 00:19

Tattoo, vad tycks om detta?

Tjena!

Funderar på att göra en tattoo, tattoon ska vara 2 poker kort, ett ess (A) och en knäckt (J)

varför då just A och J, jo för de är första bokstäverna på mitt namn, mitt förnamn och mitt andra namn.

- Är det en bra idee?
- vart på kroppen tror ni de kommer se snyggast ut?
- eller har ni andra förslag? Helst inte triabals, tycker det är så vanligt, kanske kort är vanliga också men den har någon slags betydelse i det hela.

Seriösa svar tack :)

2008-05-21 00:22
idéen är väl helt okej.
Beror ju helt på din kroppsform, vältränad, slank, kraftig?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-21 00:32
Du kommer att få väldigt mycket spö för den här tråden.

Det är ju lite finurligt med A och J-grejen men det stannar också där för min del.
Kort är mest vita, och det blir inte snyggt om du färgar dem vitt. Och gör du det inte blir det inte heller snyggt.

men den har någon slags betydelse i det hela.

Jo.. eller.. nä.. Lite tacky om jag ska vara ärlig..
Sorry hörru, men jag tror inte så mycket på det där.

Du kommer att få väldigt mycket spö i den här tråden..

Man frågar liksom inte internet-användare man aldrig träffat om vad man ska rita in på sin kropp, man bara gör inte det.
Jag vet inte ens om det finns någon som tipsar folk de inte känner om tatueringar, gör det det?

Men lycka till!
<br>

2008-05-21 00:43
Kropp = vältränad

_Rookie, fattar inte varför man inte får fråga på internet om förslag osv.?

2008-05-21 00:47
Kör en sån här variant istället
will tell från brookly ac
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella,
Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...

2008-05-21 00:48
Jag tror inte det kommer ser så bra ut. Mest larvigt. Iden med ditt namn osv är bra men vad har korten egentligen med det å göra. Måste finnas ngt ballare med sitt namn å göra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-21 00:50
Wahlen
Därför att det är charmlöst och opersonligt?
<br>

2008-05-21 00:54
Jag har en straight flush tatuerad på axeln. Gaddade in den för att jag vann 7000 med den på expekt.com. Tycker att den betyder mycket för mig och så typ.

Jag kan tänka mig att kort hade varit coolt som en del av en mycket större tatuering. Bara som en liten detalj. Kanske den här rentav.

It's funny, couse dogs don't play cards.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-05-21 00:55
_Rookie, jaja jag tar konsekvenserna, har sett många som skrivit sånt här. tkr inte de är charmlöst och opersonligt tkr d e bra att man kan skriva såhär och kanske någon skriver en sak som låter lockande så kan man mixtra ihop olika saker till en tattoo.

Lebanner, finns säkert, men inget jag kommer på :( tyckte de var en bra idee, undrar bara hur de ser ut som svartvitt, kanske inte alls blir lika bra.

2008-05-21 00:56
lebanner, gillar poker också så ideen e ju inte helt fel.

2008-05-21 01:03
Wahlen
Jaja, det är din tatuering och din tråd.
Frågar du efter åsikter får du vara beredd på att höra några.
<br>

2008-05-21 01:07
ja jag tar konsekvenserna sa jag ju!

2008-05-21 01:11
Känslig..
<br>

2008-05-21 03:47
som någon sa tidigare, som en del i en större tatuering hade det väl kunnat fylla en lite frän funktion, men som enskilt motiv blir det lite... jag vet inte, inte så ballt bara! lite epigt

och _Rookie, varför i hela fridens namn ska man inte kunna be om råd och tips angående tatueringar? Be om råd hur man ska leva sitt liv, om man ska tacka ja till ett jobberbjudande eller säga upp sig från sitt nuvarande yrke, huruvida man ska göra slut med sin flickvän eller inte, om det är rätt läge att skaffa barn/hund, osv osv osv, det är helt okej, men rackarns vad fel man gör om man ber om synpunkter eller tips som gäller tatueringar! sånt är ju personligt!
hatar såna här töntiga oskrivna forumsregler..
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
Poet

2008-05-21 09:50
Wahlen: Om du måste konsultera ett gäng apor på en sida som Whoa.nu om huruvida din tatuering är en "bra idé" så borde du sätta dig ner och tänka över det hela en gång till. Är du death serious about it, så behövs inte dessa second thoughts.

Skaffa ingen tatuering om du inte är 100% säker!

Love!
At the gates of Eternity...

2008-05-21 12:18
några frågor du bör ställa dig själv är väl;

- har du nån annan tatuering sedan tidigare?
om inte, vill du verkligen bli en sån därade "tatuerad typ" - själv börjar jag nästan bli lite avundsjuk på de vars kroppar är "oförstörda", inga hål, inget klotter - bara rena vackra kroppar

- plannerar du på att göra fler framöver?
- ska de då ha samma stil, så de matchar varandra? Är då kort något du vill fortsätta med, eller spel - och också vilken stil. Du kan ju göra ett tecknat kort, ett som ger "äkta känsla" osv, tänk på hur tatueringarna ska matcha varandra

- var vill du ha den? Ska den synas, ska den synas bara när du vill, ska den vara lätt att dölja?
- var du vill ha den beror också på kroppen - sätter du korten på armen kanske de ser ut att bli "böjda utåt". sätter du dem på ett ställe där du är mer rak blir effekten bättre? Det beror ju också på hur motivet kommer att se ut. Ska de ligga platt, eller ska det se ut som någon typ håller i dem
- och var rädd om dina ytor! har du andra motiv i tankarna, kanske något stort projekt som behöver en hel ryggtavla, sätt då inte korten på skuldran osv. - var rädd om de ytor som är precious
- placering beror också på storlek - tänk efter hur stor den ska vara och utgå sen från vart du kan sätta den

En konsultation hos tatueraren innan kan jag varmt rekommendera. Då får du svar direkt om vart korten passar bäst att sitta, du får bolla idéer med någon som vet vad han/hon pratar om, och tatueraren ritar lite på dig så ni får en känsla över hur det kan bli. Mitt senaste projekt gjordes om totalt efter första konsultationen, just för att vi kom fram till bättre lösningar osv.

Lycka till! Skicka en bild när du är klar med den :-)

2008-05-21 12:20
Pssst... det heter "knekt" :)

Gör det om du känner att det är det du vill ha, så enkelt är det!
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-05-21 12:28
Jag gillar inte idén, men jag kan inte relatera heller eftersom jag inte har kort som representerar mina initialer. Tycker inte om att man frågar whoa, även om det har sina fördelar men visst ger jag svar och råd om jag kan ge några. Välj något du vet att du kan leva med livet ut och som du vet att du kan bygga på om du skulle känna för det så att tatueringen inte ser helt skev ut. Jag har ett havsmotiv i min tatuering på underarmens insida och ska bygga ut vågorna runt armen, så jag kan bygga ut om jag vill.
•pave paradise•

2008-05-21 13:28
Wahlen jag vill börja studera, har du något bra förslag på vad som kan passa mig?
dannyM_

2008-05-21 14:10
hehe och wahlen som jämt tjatar om sin stil och klass
stigili dang dang didan

2008-05-21 14:46
ja?

2008-05-21 15:20
du bevisar återigen att det bara är en karaktär du spelar på whoa
stigili dang dang didan

2008-05-21 15:40
Jag har en cigarrökande chimpans med vänster näve i luften och en molotovcocktail i höger hand placerad på min vad.

Hade jag frågat folk här hade de antagligen haft diverse åsikter om varför jag inte skulle göra den, eftersom att alla har sina egna referenser och inte kopplar likadant.

Tatuera dig om du verkligen vill, men jag känner lite att du inte är riktigt säker om du frågar Whoa. Tänk på att du ska kunna visa upp den för folk för resten av livet också.

Personligen tycker jag namntatueringar är lite flummiga, du vet väl vad du heter ändå.

Folk som har sitt förnamn på hela underarmen blir jag alltid lite "jahaa.." när jag träffar. Det är svårt att se motivationen med varför man gör sitt eget namn. Lite kreativetsbrist.

Däremot - vill du verkligen göra den där tatueringen så gör den, och skit i vad folk tycker inklusive mig.

2008-05-21 15:50
bökcrew, varför?

2008-05-21 15:51
bökcrew ..du är bara avundsjuk att jag har resurser! så jäkla avis, shit..

2008-05-21 16:57
att skryta om sina "resurser" på ett internetforum är jävligt classy. vad ska vara avundsjuk på, du är inte rik, du är en vanlig svensson som vill/tror att han är rik.
stigili dang dang didan
Poet

2008-05-21 23:07
Personligen tycker jag namntatueringar är lite flummiga, du vet väl vad du heter ändå.

Folk som har sitt förnamn på hela underarmen blir jag alltid lite "jahaa.." när jag träffar. Det är svårt att se motivationen med varför man gör sitt eget namn. Lite kreativetsbrist.

Håller med fullständigt, är det Memento eller? Kommer folk glömma vad de heter? Förstår om de vill bära sina barns namn på sin kropp, men sitt eget? Giv a brother a break...

2008-05-21 23:15

Håller med fullständigt, är det Memento eller?

Haha

2008-05-21 23:17
haha, min polare har sitt förnamn "therese" i svanken. enda anledningen till det måste va att killarna vet vad de ska stöna när de tar henne bakifrån.

nuff said om namntatueringar.

2008-05-21 23:27
maary
haha, "tramp stamp"

ang. tatueringen.
Låter fett, gör den. kort är alltid fräckt.
Poet

2008-05-22 00:10
Hehe tramp stamp haha! Bara tungpiercingen som saknas så är statistrollen i "My Name Is Earl" packad och klar! :D

2008-05-22 01:00
Vadå, förnamnet i Olde English är väl det freshaste som finns?
•pave paradise•
Poet

2008-05-22 09:03
Ihabia: Ja, om man heter Chulo och bor i East Los

2008-05-22 11:35
Fuck yeah.
•pave paradise•

2008-05-22 11:35
Och vem fan heter Chulo, egentligen? Haha.
•pave paradise•

2008-05-22 13:11
Kropp = vältränad

pics or it DIDNT happen

2008-05-23 18:31
DrKista
Han får göra vadfan han vill men det låter som en kass idé och jag kräks på folk som ber om andras råd men inte kan ta deras kritik och jag kräks allra mest på folk som tatuerar sig för att tatuera sig.
Och du kan ju inte på allvar mena att kärlekstrådar är särskilt intressanta?
<br>
Manager

2008-05-23 18:39
kan _rookie möjligtvis vara den jobbigaste människan på hela planeten? jag tror det.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-05-23 18:39
Inte mycket av det som skrivs här är särskilt intressant. Trots det sitter man och läser tråd efter tråd och skriver irrelevanta kommentarer undan koppling till diskussionsunderlaget. Varför? Därför.

2008-05-23 18:47
Yun
Har du aldrig stött på GAIA på det här forumet eller?
<br>

2008-05-23 19:19
Haha. Skön kontring.

2008-05-23 19:47
Wahlen

Kropp = vältränad

hahahahahaha försök vara lite ärlig iaf:)

2008-05-24 01:19
Tycker också namn är rätt tacky. Wow du heter Johansson fan va coolt.

Gör en gubbe som får stryk och med en pratbubbla som säger AJ!

2008-05-25 04:21
dryice idé är bäst hittills.

på tal om chimpanser som gör otippade saker så har jag en apa som surfar på en bomb och pekar fuck you. jag tycker den är clean, ingen har sagt att den är ful. kör på vad du vill, men om du inte fastnar helt för gaddningar och kör värsta grejerna så kommer du nog tröttna.

Poet

2008-05-25 10:26
Var på en fest senast igår där ett white trash hade "Alexandra" tatuerat i svanken, var bara tvungen att fråga. Och hon sa "Men det är ju det jag heter! :D".

Att jag aldrig tänkt på det innan?! :)

2008-05-25 12:00
Gör som mig; Tatuera in ett 1:1 självporträtt i ansiktet. Voilà, du slipper åldras.