I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Söker författare!

Övrigt - Blandat

   

2008-05-05 16:21

Söker författare!

Finns det någon eller några som hänger på whoa som lever på eller försöker leva på sitt författarskap? Jag håller på att skriva en uppsats på universitsnivå (dock en antologi snarare än en regelrätt b-uppsats) och ska skriva om författarskap och litteratur.

Jag är väldigt intresserad av att intervjua personer som (ovan) lever på eller försöker leva på sina böcker. Är det någon som läser detta och inte givit ut en bok utan är mitt uppe i att försöka få den utgiven går det absolut lika bra om man skulle vara intresserad av att svara på några frågor.

Det jag undrar över är lite egna reflektioner över författares förutsättningar på en marknad som är kommersiell och hur man överlever rent ekonomisk. Finns det bidrag? Vem får pengarna? Vad anser du att en författare är, får alla kalla sig det eller måste man vara erkänd med X antal böcker utgivna?

Det kommer mer frågor såklart som är lite mer specifika men det är själva grejen. Hör väldigt gärna av er, här i tråden eller i ett PM så kontaktar jag er så fort frågorna är sammanställda. Om någon är intresserad och tänker höra av sig till mig så får ni gärna ge en kort presentation om er själva, hur ni står i ert yrkesval just nu (har ni eller inte gett ut en bok etc).