I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

dejta en transexuell tjej?

Övrigt - Blandat

2008-03-19 05:06
Måste fråga, fertiliteten fungerar den när man gör ett könsbyte?
Kan det inte göra va? Det kan ju också vara en viktigt aspekt.

Och som svar på din fråga (om min åsikt räknas, jag är brud) så hade jag blivit skitförbannad om ngn ljugit för mig om något sådant. Snacka om att inte spela med öppna kort.  Oavsett hur kär jag änmå ha varit hade jag tagit mina saker och stuckit.

2008-03-19 09:03
Det går inte att berätta det för varenda person som börja komma nära en och sen förvänta sig att inte alla får reda på det. Det går inte att leva mittemellan. Rykten sprids snabbt i och från vänskapskretsar och det dröjer inte länge förrän alla får reda på det. Jag tänker inte leva mitt liv med en mental bindel på min arm där det står "FD KILLE:RÖR EJ" ni som förväntar mig att göra det måste ju någonstans inse att det ju är helt galet :s Vem fan vill leva så? Inte många faktiskt .. kanske därför så många TS tar livet av sig :s

Bara så ni vet är denna fråga ganska känslig i våran värld oxå, kanske inte riktigt på samma sätt eller av samma orsaker men den delar oss i stort sätt på två. Jag har tidigare varit med i den gruppen som stått för öppenhet och ärlighet.. men det är lätt att tycka så när var o en i ens närhet drivs av en större, ideologisk inställning. Ute i den verkliga världen så tror jag  nog det är bäst för alla att jag fortsätter att inte berätta. Iaf av den här tråden att döma.
Tack för eran ärlighet.

bara så ni vet, ni som kallar mig lögnare... Egentligen så kan man inte säga att jag ljuger eftersom folk typ aldrig frågar om jag är "tjej" eller "kille", och verkligen inte om jag är en biologisk tjej/kille.. Så nej, jag ljuger inte.

BountyBoo F28:
Jag vet faktiskt av erfarenhet att andra tjejer har lättare att förstå, och i de fallen där det inte fungerar så slutar det iaf inte med våld från dessa personers sida. Jag är inte like säker på killar eftersom jag inte har så stor erfarenhet av att berätta för killar.. därför vill jag gärna veta i den här tråden. Ärligt talat så har jag ingenting emot att andra tjer oxå berättar men jag ville bara inte höra mer ifrån just DIG. Du bara fortsätter att lägga ord i min mun (nej jag vill inte knulla runt, inte därför jag öppnar mig här) och sen så kommer du med den så jävla taskiga kommentaren om vad riktiga kvinnor/män ska göra... säg inte så till en TS, man gör bara inte, så jävla lågt och taskigt.. Du som gärna klappar dig på bröstet med TS inforomation, har du ingen somheslt koll på vett o ettikett? Ingen har ens kommit nära att tänka på att droppa en sån kommentar IRL. Ingen som inte vet om min bakgrund iaf. En känslolös besseweisser, det är vad du ger uttryck att vara och jag känner mig illa till mods över att slösa bort flera minuter av mitt liv på dig. Om jag har fel så ber jag himla mycket om ursäkt men jag ger upp med dig nu.

Joel413 P24:
Skulle inte du sticka? Och nej, jag är fortfarande ingen man så att jag föstår inte riktigt varför du har så stora problem med det. Om du av någon anledning tycker att det är sexuellt utnytjande så är det faktsikt inte pga "såna som mig" men det är faktsikt din och bara din egna inställning som är orsaken till det samt att du inte verkar ha koll på vad våldtäkt och sexuellt utnjyttjande betyder, varken i ord eller känslomässigt. Du kan ju börja med att slå upp det i lagboken och sen läsa om det från offer, psykologer osv. Du vet, bredda ditt perspektiv lite granna.
Här har du en början iaf:
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19620700.HTM#K6

_babyphat F24:

Fertiliteten fungerar inte. Dessutom så har ftm's (alltså killar som är födda som tjejer) i stort sett ingen möjligthet till att få en fungerande penis kontruerad, många väljer därför att inte operera sig alls men sterilisering är fortfarande ett krav för att få deras lagliga könskorrigering. Tjejer som födda killar kan frysa ner sina spermier för framtida bruk ^^ kan vara ganska så smidigt för de som är bi eller lesbiska. Sjlv så gjorde jag inte det eftersom jag inte vill ha några biologiska barn.

Jag är intresserad av att höra alla sidor.. jag blev bara lite upprörd förut på bountyboo. Det var lite dumt av mig att dissa alla andra tjejer bara så där. förlåt, iaf, eftersom jag är hetro och inte ftm så kommer jag aldrig hamna i en situation där jag ljuger för en flickvän. Men , det är ju ganska många ickeTS som är infertila, och om barn är vad du förväntar dig av varje ditt förhållande så är det kanske lite taskigt att ljuga för dig om personen ifråga inte kan leverera..

exitdamp F23
Haha jag diggar dina exempel, men det är ju så sant o jag håller med dig helt! Jag skulle ju sjävlklart berätta innan vi liksom gör det, "DET" inte innan när vi typ bara strula. Då är det itne så vitkigt, tycker jag.

2008-03-19 09:09
Jag blir rädd när en del är så hårda i sina ord, och är det bara jag som får tankarna att vandra vidare till Boys don't cry? Visst, alla behöver inte gilla det. Såklart inte ALLA kan göra det. Men att säga grejer som att man skulle slå och sånt skrämmer mig. Det är väl fan bara att skita i det istället?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-19 09:41
Jisses. Frågan är hur man hade reagerat av en sån situation. Ett bedrägeri av högsta grad som förmodligen hade skickat ditt vackra ansikte till sjukhuset.

Hur reagerar du om du t.ex kysser en kille och han försöker "stoppa upp ett finger i smyg"?
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2008-03-19 09:41
-Nisse-

Rädd? Jag blir fan rädd när ens flickvän springer runt med en kuk i byxorna och inte talat om det för en...
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2008-03-19 13:12
nu är det väll iof så att flickan i tråden "snart" (har ingen koll på hur länge man behöver vänta/du har kvar att vänta) skall operera bort sin penis (och i stället då ha en konstruerad vagina, som jag antar kommer se ut i stort sätt som en "riktig vagina").

så den stora frågan är ju om personen skall berätta att hon har varit man innan.

jag tycker att personen skall göra det om förhållande/relation (av romantiska typen) inleds. vänner finns ingen anledning alls att berätta det för.

som Joel413 (hoppas jag inte lägger ord i din mun nu, om jag påstår något felaktigt så rätta mig) säger så är det många som fortfarande skulle se dig som en man, trots att du bytt kön och därmed inte skulle vilja ha haft sex/en relation med dig om de viste att du varit man, därmed är det viktigt att du berättar så personen du träffar har ett val.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-19 18:16
Jag skulle fått en grov chock ifall min flickvän plötsligt berättade att hon föddes som kille.
Allting uppbyggt hade fallit, för min grunduppfattning av min tjej hade ändrats grovt. Min tjej hade inte varit min tjej längre, för vad jag hade sett henne som en helt annan person.

Jag hade nog stuckit tror jag. Det hade blivit förmycket att ta.

Varför du inte kan berätta är ju egentligen samhällets fel. Vi hade alla kunnat vara ärliga med allt egentligen och hjäpas åt med problem osv. men så är inte fallet. Tragiskt egentligen.

2008-03-19 21:58
"Ute i den verkliga världen så tror jag  nog det är bäst för alla att jag fortsätter att inte berätta. Iaf av den här tråden att döma."

Skämtar du? Majoriteten har ju skrivit att de gärna skulle vilja veta det innan. Varför skapar du ens en tråd om vad folk tycker om du ändå tänker göra tvärtom? Känns ju som du redan bestämt dig.

"bara så ni vet, ni som kallar mig lögnare... Egentligen så kan man inte säga att jag ljuger eftersom folk typ aldrig frågar om jag är "tjej" eller "kille", och verkligen inte om jag är en biologisk tjej/kille.. Så nej, jag ljuger inte."

Mycket dåligt argument skulle jag säga. Enligt mig så är det att ljuga att undanhålla en så betydande sanning.
One chapter a day

2008-03-19 22:49
DeeSember  F23

Vet inte om du läste mitt inlägg rätt så tidigt i tråden?

Och

Ska man behöva fråga varje person som man har något på gång med om denna är kille eller tjej? Det blir ju resultatet av ditt resonemang.

Efter att ha läst den här tråden så känns det nästan som att man bör oroa sig för huruvida man är ihop med en kille eller en tjej. Och nu verkar det även som att du säger att du av den här tråden mest har blivit motiverad till att inte berätta. Fine...

Men... Ljuga/undanhålla sanningen för din partner.. Känner du att du Ska behöva ljuga för att bli älskad? För fasen, stå upp för dig själv. Stå upp för dina handlingar och ditt beteende, det är väl bättre om du står på dig för att det här samhället ska få upp ögonen ännu mer och bli mer tolerant mot hbt/ts. Och viktigast av allt, då är du ärlig mot dig själv.. Det om inte annat borde få dig någorlunda motiverad till att berätta för din partner.

Det är väl mina grundläggande värderingar ang detta. Och självklart förstår jag att det kanske verkar lite lättvindigt att skriva som jag gjorde ovan och att "bara" göra så som jag beskrev. Men ärlighet mot sig själv, ärligt, det är viktigast.
Men hur som helst. Får du inga som helst samvetskval gentemot den som blir din partner så funkar det väl bättre för dig.. att inte säga då. Ja, så länge du har ett rent samvete och och ärlig _minst_ mot dig själv så. Skulle det vara jag som råkade ut för dig så skulle jag absolut vilja veta så får man ta det därifrån.
Poet

2008-03-19 23:01
transsexuell eller hetro, kvinna eller man: trådskaparen är ju helt slut i huvudet.

klart man skulle bli lack om man hamnade i den situationen, hade pick packat och stuckit direkt. fattar inte hur man ens kan fundera på att hålla det hemligt om man dejtar nån som man håller på att bli tajt med. nånting saknas ju innanför pannbenet isf.

sen att du inte kan diskutera och ta in det andra skriver är bara enerverande, du är sjukt iriterande och verkar vara jävligt egoistisk. ja, var tvungen att skriva det här.
"life's a garden, dig it."

2008-03-19 23:28

Användaren är inte inloggad Olof_palme X0 Kul...

För att svara på frågan, nej jag skulle nog inte kunna dejta en transexuell. Jag ville tro att jag var "liberal" men när jag tänker på det så tror jag nog inte att jag skulle klara av det, även om jag fick veta före.

Även om du vart tjej hela ditt liv i dina ögon så hade jag nog fortfarande sett dig som en kille, både före och efter könsoperationen.

2008-03-20 00:09
Bara för att jag inte ger med mig på alla era krav så är jag helt slut i huvudet och oförmögen att ta till mig? Jag har en hel livstid av att ha tagit till mig och efter en livslång depression och upplevelser av hur jävla fucked det är att leva mellan könen så är jag så pass elak och egoistiskt att jag numera ser till mitt eget bästa före bekanta och strul, jaa så hemskt är jag. bu hu. Vidare så måste ni måste ha missuppfattat syftet med den här tråden, vilket jag upskattar eftersom det har gjort er ärliga. Jag frågade inte om råd, det jag gjorde var att fråga efter era reaktioner. Mitt dilemma är att berätta/inte berätta beroende på konsekvens. Om inte killar tycker det är ok så berättar jag självklart inte,.. varför i hela världen skulle jag göra det? Vad jag fick ut av den här tråden är att samhällsklimatet är sådant att killar bäst inte vet. Se det så här, min fråga var i stort "kan du, eller kan du inte, hantera sanningen?".

*
Tänk på att det jag tycker inte på något sätt är representativ för TS i allmänhet. Jag är en individ, som talar endast för mig själv, glöm inte det. Jag skulle nog säga att majoriteten är på den mer öppna linjen, bara så ni vet och inte går omkring och oroar över det, åh så otroligt *hemska!!!*, att er flickvän kanske föddes i en ofullständig kvinnokropp.
*

Carlos_Lopez P20:
Det är jobbgt med hemligheter det vet jag men det är fan så mycket lättare än att gå omkring och bli outad dagligen överallt. Bara att skriva om Tgrejer, som tex det här, gör mig väldigt upprörd, deprimerad och allmänt blä.. hur tror du det känns att behöva gå omkring o ha med sånt att göra precis hela tiden. Jag är alldeles för gammal för sånt just nu, jag vill bara fortsätta med att gå vidare och ha ett vanligt liv, inte att gå tillbaka till hur det var i början på min transition och sen leva så för evigt. Helst så skulle jag vilja ha alla kort öppna på bordet, jag skulle vilja kunna ha det så mer än något annat men tyvvär.. det går inte. mmm men jag provar att göra en sån här tråd till om typ 10 år så får vi se om saker o ting har förändrats.. kanske den allmänna synen på kön mognat till lite gran,,, >.< Jag vet med mig iaf att jag orkar inte göra mitt liv till en kamp, det funkar bara inte. Det är inte rimligt att förvänta sig något sånt av mig, bara för att *.

2008-03-20 01:11
Mina reaktioner vid vissa förutsättningar står längre upp.. Och du, var ärlig, för ditt eget bästa. Har inget att göra om du är ditt eller datt, skulle lacka lika hårt om tjejen ljugit först för att sen berätta att hon varit prositituerad i 10 år.

2008-03-20 02:23
DeeSember
Jag hade fått en ganska konstig min, tänkt tyst en stund och sen tyckt det var ganska coolt. Har alltid sett det som ett plus ju fler jag kan tända på. Lite tråkigt att bara vara hetero =(

2010-11-04 23:51
ja, det var en jävligt bra fråga. det beror nog på situationen. går de så långt så att jag hade hunnit bli tillsammans med personen i fråga och verkligen älskar personen i fråga med hela mitt hjärta så hade jag nog inte gjort slut bara för att hon egentligen är född som kille. men jag skulle bli duktigt sur på henne för att hon inte han berättat det från början när vi började träffas. det e ju inte tillsammans med en person för dess kön, inte jag iallafall. jag går efter personen i fråga:s personlighet. om vi bara är vänner och har varit det i ett bra tag så hade jag nog blivit fly förbannad för att personen i fråga inte har berättat detta från första början

2010-11-05 18:35
Jag hade träffat dig.. den du är som spelar roll inte den du var.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Toastare

2010-11-06 00:11
Grattis till ytterligare en uppning av en 2 år gammal tråd..Malena Ivarsson är och rotar i Whoas tråd-arkiv?
Jag skyller allt på Emma!