Soft att folk dissar vedret i Hanoi ner ts seger att han ska dit i juni ;) Hur monga veckor ska ni stanna? Det tar tid att transportera sig runt i vietnam. Hanoi e riktigt soft och har bode kultur och nattliv. Dock foredrar jag att bara setta mig ner po ett hak och dricka bia hoi (ca 2 kr glaset). Century e en riktigt bra nattklubb men jag skulle inte go dit med ett geng som bestod av enbart brudar. Halong bay ligger strax utanfor hanoi och e helt klart vert en tvodagars tur. Man e runt 20-30 pers som oker ut med en bot och kollar po grottor, paddlar kayak, simmar omkring i det klara vattnet samt sitter po soltaket och dricker sprit som selj av forbipasserande smobotar. Forsta natten sover man po boten och morgonen derpo drar man in till stan, checkar in po hotelet och sedan vandrar man runt i djungeln ett tag om man kenner for det. Vad folk sedan gor po kvellen beror vel po hur pass bra grupp man har lyckats hamna i. Hoian e stan dit alla turister sticker for att sy upp kleder. Hnder inte allfor mycket kvellstid men det finns ett par trevliga barer. Stranden utanfor stan e vel inte vietnams besta men funkar. Nah trang e vietnams skithol. Ingen annanstans i landet har du sopass mycket kriminallitet. Folk drogas po barer, knivronas ner de forsoker ta en taxi, anntastas av horor/tjuvar ner de gor ut fron barer och staden i sin helhet har inte direkt nogon charm. Jag var der i en vecka och jag hade inga som helst problem men ner du pratar med folk om traumatiska hendelser i vietnam so kommer 9/10 att utspela sig i nah trang. Mui ne e bra for en sak, vindsurfing, och jag misstenker att juni inte direkt e hogsesong. Saigon e riktigt grymt. Livligt som fan och grymt mycket att bara vnadra omkring och stirra po. Det roligaste e ju avsaknaden av trafikljus (nestan) och konsten att lera sig go over gatan utan att bli pokord ;) Hoppa po en motorcykeltaxi och bara ok runt i stan, veldigt underhollande. Ni kommer med 99% sekerhet hamna i district 1, det gor alla backpackers, men vill ni treffa vesterlenningar som faktiskt kan hjelpa er med severdeheter och bra stellen att keka osv so dra till district 3. Der bor storre delen av de utlenningar som bosatt sig i Siagon.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.