Dyrare åka fast för fuskåkning i Göteborg
"
Vägverket har nu gett Västtrafik tillåtelse att höja den avgiften som tas ut av resenärer som reser utan giltigt färdbevis. Under året kommer avgiften därför att höjas från dagens 800 kronor till 1 200 kronor. Det är inte klart ännu från vilket datum höjningen ska gälla.
Det är framförallt i Göteborgs stad som fuskåkningen är ett problem och där sänktes priserna under fjolåret samtidigt som kontrollerna ökade."
1200 kr? de e fan sjukt..de e nästan lika bra och bli med hederlig nu`fast då har ju dom fått som dom vill...
med 1200 kr är bra saftigt..hur mkt betalar man i övriga städer?
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Orka gnälla om småpengar- betala för dig istället. En fortkörningsböter som landar på 4000kr är bra saftigt däremot.
det är väll inte det som är grejjen?
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Det är la fan bara att punga ut max 500kr i månaden, annars får ni väl fan ta och cykla...
be the change
Grejjen är att inte alla har tillgång till all den billiga kollektivtrafik ni har. I största delarna av Sverige är det bil och helt andra kostnader som gäller. Med andra ord kommer ni jävligt billigt undan, än om ni är för fattiga för att betala för er som vanligt folk. :)
320 spänn (under 26 år) i månaden är ju fan inga problem oavsett lön, och går man på soc får man väl det gratis... sen tycker jag iofs. att kollektivtrafiken ska vara gratis men mycke pengar e de ju inte
Mabuhay!
320 spänn?! driver ni eller? De gångerna jag har varit i gbg har jag dock bara gått på och satt mig på spårvagnen, det verkar vara kutym. Men 320 spänn för ett månadskort? Det är ju tokbilligt.. finns ju ingen anledning att planka då för er...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Det kostar väll inte 320kr? Fan då kanske man ska börja betala för sig...
Kostar 540 i månaden om man ska ha genom 2 kommuner. 320 my ass!
Hasta La Victoria Siempre!
Antalet Västtrafik-finansierade reklamkampanjer som fördömer bilister kan sägas växa exponentiellt gentemot den sjuknande kvaliteten på deras service.
Stereotyp P19 då snackar vi ju helt plötsligt inte kollektivtrafik i Gbg
320 kostar det inom gbg
Mabuhay!
Toastare
2008-03-08 15:44
För er "kids" ja.. jag studerar och de borde ha studentpriser men jag får ändå hosta upp 460kr (om jag vill kunna åka på nattaxa också)
Jag skyller allt på Emma!
Och en tank bensin kostar ungeför 700kr. Hade inte vart hel fel att få köra runt i en månads tid på det. :P
Toastare
2008-03-08 16:27
CrashworkZ, då kan du ju flytta om du bor på landsbygden. Eller börja åka kommunalt.
Jag betalar fan 1065 norska kronor för mitt månadskort. Starta plankkassa i Oslo!
Why the fuck can't emcees emcee no more?
BountyBoo, "då kan du ju flytta" - bra svar. För det första finns kommunal trafik i princip bara dagtid, även då mycket begränsad. För det andra har jag inte klagat, bara förklarat prisskillnaden för kidsen som plankar tunnelbanan och lipar om att inte veckopengen räcker till när man torskar.
Toastare
2008-03-08 17:11
CrashworkZ, om du kör så pass mycket antar jag att du har ett jobb. Det är lite annorlunda mot "kidsen som klagar på att inte veckopengen räcker till när man torskar" sen var jag ironisk med mitt svar eftersom det är en sjukt dålig jämförelse att jämföra bilkostnad mot kollektivtrafik. Du har iaf haft råd att skaffa ett körkort, du har råd med försäkring på bilen och du har råd att köra hit och dit.
Att köra bil är ungefär lika frivilligt som att gå gymnasiet, om du greppar poängen. Om man inte jämför konstnaden av kollektivtrafik mot bilkostnad, vad ska man då jämföra med? Tyckte det var en självklar jämförelse, långt ifrån "sjukt dålig".
Att åka inom Göteborg är ok, spårvagnar funkar nice som fan. Men att åka till och från göteborg med pendeltåg, t ex kungsbacka pendeln, är sjuukt jävla kasst. Så jävla ofta försenad och inställd att man faktiskt blir förvånad de gånger pendelhelvetet är i tid. Pendeltågen är ej värda pengarna man pungar ut. Men jag pallar inte åka svart heller. De kollar alltid mitt färdbevis. samma för alla utlänningar antar jag. hahah
"I lay chicks like mother goose"
asså det kostar 310kr i månaden om man är under 26!!! det är knappast en kosnad att klaga över, typ 10 kr om dagen o du får åka hur mycket du vill. om du inte vill betala det och samtidigt klagaröver vad det kostar att åka dit kan du väl gå!
NÄ fan jag pallar inte!!!orka palla liksom!!!!
Åka gratis inom Göteborg är mycket enkelt och tacksamt. Finner det ytterst svårt att åka dit. Av min erfarenhet har faktiskt Göteborg (stad) den bästa kollektivtrafik jag upplevt. Det gällande ur de flesta aspekter.
strength
jag har sånt här bra litet kort så kan åka när jag vill i 100 dagar för 500..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Capone Inom Sverige eller även internationellt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jackvegas: Eller så inser man att det är fruktansvärt puckat att inte ha en skattefinansierad kollektivtrafik.
DIF!
betalar 1065 tror jag för nittio dagar inkl nattaxa och är över 26. det känner jag mig klart bekväm med att betala som van vid kollektivtrafiken i sthlm, men har all förståelse för folk som vill planka. känns inte så farligt dyrt, förrutom de gånger när nån spottat på spåret så fyran spårat ur och orsakat en veckas kaos precis när man har bråttom till skolan
http://www.kommandot.se/wp/
Det är framförallt i Göteborgs stad som fuskåkningen är ett problem och där sänktes priserna under fjolåret samtidigt som kontrollerna ökade." sänktes priserna? när ? och på vad? vad jag märkt blir det väl bara dyrare att åka hela tiden?
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Toastare
2008-03-09 18:49
på måndaskort från 580 till 400kr för vuxen (fast de tog bort natt-trafik på kortet). Nu höjde de igen. Vad som är trevligt med storkontrollerna/razziorna (som ska öka i år) är att de inte bara ger böter utan även kollar upp illegala invandrare. Gestapo västtrafik
jävla klåpare är allt man kan säga alltså
ligger på 1200 i sthlm också
-----> http://www.photoshop.nu <-----
amfetaminpsykos: Inom Sverige då givetvis.
strength
Är ni kranskommunare får ni la skylla er själva. 320 är itne så farligt om man åker nojiga sträckor i stan. Även om jag plankade i nästan 2 år utan en enda torsk så köpte jag mig ett kort nu när jag har en lite längre resväg.