Parlino är skit?
jo såhär är det, dom var här i umeå och lurade till sig kunder, sjävklart gick jag med på det för dom sa att man skulle få både gratis sms i en månad + 100 kronor på kortet. vad fick jag? 25:- på kortet och inga jävla gratis sms. hade halebop tidigare hur fan ska jag byta tillbaka, på halebop reklamen säger dom att man ska sms:a sitt personnr till ett visst nummer men sen då, ska jag få något sorts svars sms eller? en kompis till mig hans halebopkort blev spärrat samma dag. SKIT säger jag bara.. Får inget vidare hjälp på någon av deras hemsidor, visst är det fel det dom gjort?
muuuuuuu...
Ursäkta, men vem visste inte det? Det välkända företagsnamnet och påkostade reklamfilmerna fick väl inte direkt många att bli intresserade.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
ne det är sant men eftersom dom står på stan och säger att man får det och det och sen kan byta tillbaka så såg jag det mer som en vinst än en förlust, men allt var tydligen bara en lögn..
muuuuuuu...
har haft parlino i typ ett halvår, är hur nöjd som helst. Bra mycket bättre än telenor som jag hade innan.
http://www.earforcefm.blogspot.com
ASUL P20 ¨
Alla blir nöjdare efter ett byte från telenor....
Twang System fi de werl
hehe precis, det är därför jag inte gnäller. Vadå, det är ju billigt att ringa, bara uppkoppling till alla abbonemang utom telenor, typ 69 öre eller kanske 99, sen kan man ju smsa för samma pris och det är rätt shysst att ringa till hemtelefoner plus att det är enkelt att tanka via mobilen. Whats the deal?
Du får ju INTE dina extra 100 kr förrän du tankar på din telefon såklart, som precis med alla andra operatörer.. när du tankar med 100,l får du 100 extra, det blir 200 och då får du antagligen dina gratis sms också.. prova.. jag nappade också på parlino i umeå, fick en mobil för det..
Jag blev också lovad 100.- på luren när jag bytade men inte fan har jag fått det inte. Enda anledningen till att jag har det är för att det är billigt att ringa både comviq och halebop. Annars suger det.
BRÅNX - ONSDAGAR, SMÅLANDS NATION
joo men grejen var den - om ingen förstått, att jag bara tänkt ha parlino i 1 månad, få mina 100 kronor SOM DOM SA, inget behöva-fylla-på tjaffs + mina gratis sms. Inte att jag skulle få 25:-, inga gratis sms och ett så småningom spärrat halebop kort. jag vill inte ha parlino, men hur i helvete byter jag tillbaka innan dom hinner spärra det?
muuuuuuu...
LOKA: sen kan man ju undra vem fan det är som har halebop med
varför inte comviq kompis då ist?
har du skrivit under och godkänt tror jag inte det finns så mycket att göra tyvärr..
men comviq kompis ringer man inte "gratis" till halebop
BRÅNX - ONSDAGAR, SMÅLANDS NATION
jo många här uppe har halebop. men går det inte bara liksom byta tillbaka? vad fan ska dom spärra kort hit och dit för? hörde dom fick sparken oxå haha..
muuuuuuu...
man ska fan aldrig köpa nåt av nån som jobbar på provision haha
"I lay chicks like mother goose"
men noob, du måste jue tanka med 299 för att få gratis sms (max 3000) å ringa för deras priser..
No you!
Det är ju sjukt många som skapar trådar om att mobilrelaterade företag "blåser dem". Borde ni inte ha lärt er av detta? Om det står en försäljare & säger: "Kom hit så får du ett kort med 100 spänn på!", ställer ni er inte det minsta kritiska till det erbjudandet då? Det finns i 9,99 fall av 10 en hake. Kolla upp den nästa gång.
grejen är den att dom står och ljuger en mitt framför ansiktet. visst, det mesta brukar ha en hake, men ge mig ett skäl till att inte tro på vad dom säger? jag menar, hur bra borde det gå för parlino egentligen? varför skulle dom inte kunna ge en gratis sms och 100:- i sitt lilla "startpaket"? sen vadå kolla upp? dom stod ju mitt framför ansiktet på mig och sa (jo jag tar det en gång till) att man skulle få gratis sms och 100:- att ringa på direkt på kortet, att dom skickar kortet för att man skulle få prova på och sen kunna byta tillbaka igen. inget behöva-fylla-på eller nått tjaffs.
muuuuuuu...
prova jobba som nån typ av säljare så fattar du hur det där husslet fungerar. men ta d som en lärdom nu vet du
Don't Give Props To The Devil
ja jobbade me tele2 comviq.i vintras va d en fet deal..kompis me fria sms till alla i operatörer....d e rätt najs.. halebop e bajs fan.... kompis eller snackis från comviq ska man ha.
vi är överallt!
Vadå spärra? Har du bytt till pralino parlino vad nu tomtejävlarna heter .. dvs fått ditt förra nummer på deras kort så måste ju kortet från halebop redan va "spärrat"? De kortet kommer du inte kunna använda igen.. Gå in på halebops hemsida så står de hur du ska göra för att byta till dom.. man behöver bara klicka i telefon nr om ja inte minns fel.. sen får du brev hem om när bytet kommer skeee å sen ett till brev med kortet å koder å allt sånt..svårare än så är de inte. så kika in på halebops sida:O?
!! :)
har du skrivit under och godkänt tror jag inte det finns så mycket att göra tyvärr.. vänta nu.. har han skaffat abonnemang:S?
är inte parlino en tele2/comviq produkt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
en tele2 produkt som comviq
Laurelisse F20 Nej men man skriver ju under på att de ka spärra det gamla numret och så, sen har man en kort period att ändra sig. Har den gått ut spärrar de kortet, jag ångrade mig också först men det blev rätt bra tillslut.
Varför kan inte hela sverige bara skaffa comviq kompis, så vore allt så jeffla nice?
work some magic
Halebop och Parlino har förmodligen samma målgrupp, men de förstnämnda utmärker sig med att ha reklam som får en att bli mordisk (vilket den andra reklamen misslyckas lite med). Har man Comviq Kompis blir man trakasserad av polisen. De vet att Comviq Kompis är ett s.k. narkomanabbonemang och används för narkotikadistribution.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Varför snackar alla skit om Halebop? Det har aldrig varit några krångel med det överhuvudtaget.
samma näer ja bytte till Parlino, mitt kort betedde sig skitskumt, så skulle ja ringa å flytta tillbaks mitt nummer till comviq igen, och dom jävlarna låter mig inte göra d så ja fick köpa mig ett nytt nummer, inte så jobbigt men sjukt att man kan driva det så, har dom ingen skam ui kroppen eller
allvarligt trodde ni att ni skulle få nåt bra när dom har gula utväcklings störda tomtar i reklamen
Brodin : Då hade de ju fått monopol, och då kan de höja priserna hur de vill, mer eller mindre. Think boy, think!!!
At the gates of Eternity...
ibitza Ja och nej, det bra man fick var tomtarna de ställde ut i parkerna, sen att vissa gjorde misstaget att tro att ett abbonemang vore kul är en helt annan fråga. Plasttomtarna var guld!
Om alla hade comviq vore allt bara så mycket bättre. Varför har inte alla comviq för?
För att man får schysst mobil med 3 abbonemang, ganska billigt också. Skulle dock kunna tänka mig skaffa comviq och sen köpa nån niec mobil svart, typ kvibergs marknad ahah
Mc_Kiprono: "man ska fan aldrig köpa nåt av nån som jobbar på provision haha" correction! Man ska aldrig köpa nåt av en fältsäljare :) folk snackar om att bli lurade av telefonförsäljare hit och dit men dom som lurar dig hårdast är fältsäljarna samt dom som jobbar i butik.. gå in på en telenor/comviq/telia eller vilken butik som whatever så kommer du garanterat gå därifrån med ett uselt abonnemang :)
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Filbunke P21 aa, alltså båda är jävligt illa. Jag har själv jobbat som telefonförsäljare och jag vet hur det är. Det är ju mest ungdomar som jobbar och det är ju i princip alltid på provision. Så det händer rätt lätt att många vränger lite på sanningen för att få sålt nåt, ofta har man press på sig från arbetsgivaren osv, ett visst mål att uppfylla per dag/timma man jobbar. Har man inte fått sålt nåt på ett tag händer det att vissa blir nojjiga och fular iväg ett sälj.
Jag skulle i alla fall aldrig köpa ett mobilabonnemang eller liknande över telefon eller av nån fältsäljare hehe
Asul men va sjukt :O så de låter en inte ha två kort med olika nummer:O?? De e väl lite mysko då de e kontantkort? :S jaha 4 olika kontaktkort å inga av dom e spärrade:S !
Nja det är väl mer det att man skriver över sitt nummer till parlino. Det är ju troligen det som har hänt här iaf, man bytar kort men har kvar numret.
jaa då slutar ju halebop kortet att fungera typ en timme innan parlinokortet aktiverats :S? eller har dom gjort på annat sätt :O?! De e ju bara att han går in på halebops hemsida å byter tillbaka till halebop svårare än så är de väl inte när de gäller kontantkort, han har ju inte bundit upp sig på nå abonnemang :)?!
mm lite får man ju skylla sig själv, dom kan ju stå och ljuga en upp ansiktet hur mkt dom vill utan att man vet.. jo men så när jag byter tillbaka på hemsidan står det typ att jag måste registrera mig hos parlino eller nått, sen står det inget mer..har gjort de nu, skickar dom hem ett kort nu eller? skaffa aldrig parlino gott folk, det e skiiiiiiit (sorry)
muuuuuuu...
trofferz Är du inne på Parlinos hemsida när du ska byta tillbaka till Halebop, or what?
joo men grejen var den - om ingen förstått, att jag bara tänkt ha parlino i 1 månad, få mina 100 kronor SOM DOM SA, inget behöva-fylla-på tjaffs + mina gratis sms. Du läste inte klausulen om att du åtar dig att _inte_ portera numret till annan operatör (byta tillbaka*) innan tidigast efter tre(!) månader. Om du mot förmodan skulle försöka portera ditt nr innan tre månader har gått som kommer firman i Umeå att debitera dig med typ 950SEK för luren du fick - gratis.
Comviq är bäst!
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
deras reklamer är iaf sjuka
RekFoto