Varför valde du det Whoa-nick du har?
Jajamensan, det är frågan. Det finns så pass många klockrena och finurliga användarnamn på Whoa, det är ofta jag skrattar till när jag ser någons namn. Själv tycker jag inte att mitt är särskilt spännande, men det finns så klart en historia bakom även mitt namn. Jag heter linus, och alla som heter Linus har någon gång blivit kallade Limpan (Som f.ö. är jättefult och ingenting man alls uppskattar.). I min klass i högstadiet fanns en kille som var lite... konstig. Han var klassens clown ungefär och kom alltid på massa galna saker. I alla fall så började han kalla mig för Limpfader, varför vet jag inte, men det gjorde han i alla fall. Eftersom jag hatade "Limpan" så tog jag bort det och skapade ett alias på Whoa som Fader, och har sedan dess kallats för just det. Kanske inte så spännande, men någon annans historia är säkert bättre. Så varför heter Du som du heter?
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!
Såg en dokumentar om en gammal målningsteknik, skapade en användare strax efter. mer är det inte till mitt. har en polare som kallar mig by fadern, för att han är korkad och trodde att jag la till orden "by far" på svenska någon gång när jag egentligen bara piffade till det lite med engelska under nån internet konversation.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
för att mitt organ har gjort Under för det kvinliga könet;)
And your fat friend, her nickname is Mini-van.. http://seanism.com/dlarea/?action=watch&id=120
Producent
2008-02-13 14:36
skateboardmärke på en bräda jag hade för 8 år sedan ungefär, använde som tag, började använda när jag började skriva texter och sen så när jag blev medlem på communities så valde jag just cliche.. och sen så fördes det över från svendetta.com till whoa å that's the way it goes
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
För jag kallas Nisse. :) Enkelt och bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag valde det pga tillfällig sinnesförvirring, letar efter ett nytt =/
I tego arcana dei!
en låt av manic street preachers, det blir alone baklänges. Nu vill jag egentligen byta till mitt alter ego Clive men jag orkar inte börja om från början igen. (Clive som för övrigt blir evil C baklänges, jag heter caroline och är elak. Clive Temperley som spelade i ett band tillsammans med Joe strummer innan the clash hade evil C som artistnamn men jag tycker att Clive är så fantastiskt bra ändå)
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
fem random bokstäver på tagentbordet !
Jag är mitt namn!
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Det är kul att många lägger ner så mycket tanke bakom sina namn, som till exempel croim. Nej, men ärligt talat, det är kul att höra. Fortsätt skicka.
Jadu.. Jag tyckte väl det lät lite skoj. Sen blev det ganska poppis o kalla nån toyboy men jag ville inte byta. Så jag lever med mitt förnedrande nick och plågas varje dag.
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
bara ett ord som kan beskriva mig och då ska det självklart innehålla mitt namn
..ima shoot down the propaganda stuck in yo brain like the military did to the fourth terrorist plane!
Enola Jag som alltid trott att det kom från Enola Gay.
-Nisse- Heter du Denise? Jag tycker det är en skymf mot oss som heter Nils. F.ö. har jag aldrig blivit kallad "nisse" men jag är bitter ändå. ;) I övrigt så är mitt nick en produkt av min formella läggning. Nils som mitt namn, L som i mitt efternamn. Tycker det ser fint ut att ha det: "nilsL" vet inte varför, när jag ircar och annat så orkar jag inte bry mig, då blir det "nilsl". Hatar när folk skriver: "NilsL". Hette tidigare "nils" endast men tyckte det var lite tråkigt. Ibland busar jag till det lite och heter: "nilsLARS" och andra liknande saker. Fan vilken nörd jag är. /The story of my (nick) life
Redaktionen
2008-02-13 15:03
Jag hade haft en lektion där vi skulle komma på synonymer till könsorgan. Samtidigt målade jag mycket graff så det blev som det blev.
namaste
Jonka heter jonka för att hon skjuter jonk! :P
Redaktionen
2008-02-13 15:05
Igår funderade jag över nicket jonka. Trodde det var bebisspråk för runka, men då skulle det ju varit junka..
namaste
Jag läser med oförställt intresse.
Jag kallas för "lillfrida" bara. Dessutom så är jag grymt bra på att glömma användarnamnen jag har på diverse ställen. Så. enkelt å bra.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Ett ex till mig sa att jag var mig själv olik när hon gjorde slut. Tyckte ordet lät sjukt roligt :)
finns 30 liknande trådar, men i alla fall så taggade jag LoRia när jag hade en kort graffitiperiod i mitt liv (var mellan 14-15 år), alla bokstäver i nicket står för något men minns bara att R står för respekt!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Jag lyssnade på Dr.Octagon-albumet av Kool Keith när jag ramlade över backlash (som blev svenskunderjord som blev whoa). Jag ångrade namnet redan första veckan, men hade redan skaffat ett par polare så jag beslöt att behålla det ett tag till. Sen blev jag admin och allt vad det var, så då var jag rejält fast med namnet. Nu kallar även vissa mig för Octagon IRL, så det känns alldeles för sent att byta till något vettigare och mer eget.
Redline!
Hangaround
2008-02-13 15:19
Tomas 2mas twomas Gammalt som gatan.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Jonka jo det hör jag jämt, visserligen en otroligt bra låt med OMD men Enola skaffade jag när jag 16 och då existerade nästan bara manics i min lilla värld. (fast jag antar att alla bara tänker på flygplanet)
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
jag har själv funderat på det. Var väl 17 bast eller nått så kanske tyckte jag det lät coolt. M står iallafall för Markus. Tycker väl att jag kunde ha hittat på något lite fyndigare.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
för att det är kort, och enkelt
+'et!
Laste boken, tyckte om den. Heter Candide overallt dar ingen annan pajas har hunnit fore.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Hette Bosco först (hade en användare innan det, men den räknas inte), Bosco är mitt alterego. En dag dog Bosco då han blev överkörd utanför ett köpcentrum, förövaren lämnade platsen i samma hast som han kom dit och ingen hann se hur denne såg ut eller hur bilen såg ut. Då Bosco istortsett är en alien, så kom hans "överhuvud" Dieallot ner hit för att hitta förövaren. Efter ett år eller så fann Dieallot denna galning till bilist och tog ut hämnd. Genst efter att bilisten hade lämnat jordelivet så återuppstod Bosco. Nu lever både Bosco och Dieallot i harmoni på jorden. På den vägen är det.
Hmm.. Intressant. Jag har aldrig sett någon annan tråd om detta, och definitivt inte 30 andra, så det funkar för mig.
När jag skulle regga min msn för länge sen ville jag heta curry men det fanns inte och då gav dom namn förslag och ett av dom var moffacurry :) Finns med på massor hemsidor om ni söker :D
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
Gary Owens var bl. a. röstskådis till några sjukt bra teckande serier på 60-talet, som space ghost och roger ramjet. hans röst är asgrym, och jag var väl inne på det när jag skapade användaren
ville heta jonte, men det var upptaget, så istället för att heta typ joonte eller jonteee så blev det jontelito.
Jag är president för ett hiphopkollektiv som heter "Fuck the ripper", och mitt coola hiphopnamn blir ju då så klart förkortningen Pres :)
Dr Octagon - paramedic fetus of the East // with priests, I'm from the church of the operating room!
Jag har kallats Jonka i säkert sex år nu, till och med mina lärare kallar mig för det. Själv hade jag aldrig hört talas om jonkare före Whoa. Vad är en jonkare och vad gör en sådan?
Enola Tänkte på låten faktiskt.
Det är mina initialer
Carl-Magnus Gyllenstierna? Jag har faktiskt alltid diggat ditt namn, det är så enkelt och kort, och de små bokstäverna gör det nice. Vet fan inte varför.
jonka- en jonkare är en heroinst. alltså brukare av herion(kände för att beskriva det me fina ord ja) varför jag tog mitt nick minns jag faktiskt inte men hade nog någon andledning då jag gjorde det : )
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
Sän för att jag kallades Sänna (sanna)och det blir kort och gott sän. kallas det av folk "på riktigt" (vägrar skriva irl) också. lite kinkigt att logga in när man är utomlands dock =P och blir man medlem på engelskspråkiga sidor får det bli saen.
Lyssnade en gång för längesedan på radio. P3, något humorprogram. Ett inslag i detta program var en intervju med en person som var rädd för exakt allt: - Hej! - Aaah, hjälp! - Vadå, det är ingenting farligt. - Aaah, hjälp! - Oj förlåt, jag lägger bort kniven. - Aaah, hjälp! - Vadå, jag har ingenting mer farligt. Det här? Det är en mikrofon, den är inte farlig - direkt. - Nej men indirekt, ååh gud vad läskigt! Det var då första gången jag hörde ordet indirekt och jag tyckte att ordets betydelse samt möjligheten att använda ordet var riktigt häftig. "Inkonkret" tyckte jag hade ungefär samma betydelse fast med bättre klang. Men det bör väl egentligen betyda samma sak som abstrakt, konkrets motsats. Gillar ändå ord med prefix såsom in, de, pre och vad det nu finns. Många ord kan man förstå bara man förstår prefixet.
Konstigt, alla dina flickvänner säljer sig för en mosbricka.
Därför att jag kallas det av alla. Det hela började typ när jag var 11 eller så och vi hade kompisar (en hel familj) som sov över hos oss och då så ville inte vi barn gå och lägga oss än, så för att fördröja sängtiden så gick jag inte i rummet där min bror och en annan kompis skulle sova men när ja gick in dit så skulle de sova (jag hade förväntat mig häng framför datorn eller något i den stilen) så då sa jag "Bob!" och gick ut. Nu mera så kallar alla mig för det i stort sett, förutom de som man har lärt sig känna under tiden på Universitetet.
DIF!
Härligt med en riktigt bra beskriven historia.
tog mitt bara för att nån måste heta kuk liksom
Cosmic Hinkstep Spliffystars
För att det är en rolig ordlek på mitt riktiga namn.
jag är en herre med efternamnet Berg
SMÅLAND!
jaadu, minns inte riktigt själv, minns att under min klotterperiod skrev jag mögel, men minns inte om jag fick namnet från tagen eller tagen från namnet. Ska fundera på det, återkommer kanske.
...och det är det som är så fint med whoa!
Hette ju Fueldog innan, vilket var resultatet av en fellyssning.. eller, jag tyckte jag hörde Fueldog och tyckte att det var dödshäftigt.. Nu när Simba blev ledigt snodde jag det, eftersom jag ser ut som honom..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
mitt namn var märket på en gammal keps ja hade för ~6år sen
Nån gång i mitt liv taggade jag dewil och då blev mitt användarnamn dewilicious. Konstiga är att jag tror jag slutade med den tagen innan jag reggade mig.
Haha, jag valde mitt från något dåligt skämt sen högstadiet xd
Mikael Söderlund was here!
alla som skriver "xd" går väl max på högstadiet?
DIF!