I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Riva ner elskåpet utanför lägenheten? vad kan hända?

Övrigt - Blandat

   

2008-02-11 23:00

Riva ner elskåpet utanför lägenheten? vad kan hända?

Okej, nu är det såhär att Fortum har varit i farten och byggt ett otroligt stort, klumpigt och fult trä-hölje runt själva elgrejerna(skiten som typ mäter el osv) som är precis utanför min lägenhetsdörr.
Inte nog med att det är otroligt stort, klumpigt och fult. Det jävla skåpet sträcker sig så långt ut och såpass nära min ytterdörr att jag ett flertal gånger har slagit huvudet i skiten efter att ha vridit om nyckeln och backat tillbaka för att öppna min dörr.  Kan även tilläggas att jag inte är  nån lång historia, 170cm.

Man kan ju tycka att det finns en mycket god anledning till att de byggde det. Som t ex att de inte vill att folk ska hålla på och leka med elgrejerna? Men nej nej, så är inte fallet. Det enda som hindrar en från att öppna skåpet är en liten blå tejpbit som de lite halvklantigt har suttit mellan båda skåpsdörrarna. Och så har det sett ut i ungefär tre månader, så det känns inte som att de kommer sätta något riktigt lås där.

Nu är min fråga, vad för slags skit kan jag tänkas råka ut för om jag river ner helvetet? Jag har redan provat att ringa fortum men det gick inte vägen och jag vet inte riktigt om jag ens vill försöka få tag på dem. Säger de att jag inte får riva ner det så kommer jag nästan helt säkert att göra det ändå. Enda skillnaden är att då vet de precis vem som har gjort det. Inte för att det skulle vara så svårt att lista ut iom att skåpet bara stör min lägenhet. Men ändå.

Snackade med en somalie som bor i min trappuppgång och han tycker att jag borde göra det. Han är trevlig men ganska skum så jag vet inte om jag borde ta hans advice..

Men iaf, whoa, vad är det värsta jag kan råka ut för om jag river ner det och dom fattar att det är jag? vad skulle det kallas?, olaga förstörelse av annans egendom eller vadå?

peace



 

"I lay chicks like mother goose"