I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Alla kvinnors hus, seriösa?

Övrigt - Blandat

2008-02-05 14:48

Alla kvinnors hus, seriösa?

Är alla kvinnors hus en seriös organisation, eller är det en sådan fylld av manshatande feminister? Jag bara undrar!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-05 14:57
jag har själv inte varit i kontakt med dem men det lilla jag hört har gett ett respektingivande intryck.

2008-02-05 17:10
nhoj : Ja det är klart att det är en seriös organisation, som gör väldiga uppoffringar för att skydda kvinnor och barn vid behov.
 DIF!

2008-02-05 17:11
Eller jag kan ju inte svara för alla, men det ja känner till är iaf seriöst.
 DIF!

2008-02-05 21:54
det låter ju bra ingen som råkar ha bättre kunskaper om de. anledningen till att jag undrar är att jag slutat ta saker och ting för givna här i världen...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-05 22:06
finns nog vettigare saker att ifrågasätta.
bränn, bränn, bränn alla män

2008-02-05 23:04
som din forumsignatur?

"bränn, bränn, bränn alla män"???

hahahahaha. :) gulligt.
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2008-02-05 23:11
hahahahaha  1-0 till teambanan P17
They call me....BBQ Lou, i got a thing for BBQ ribs :D

R.I.P. Whoa !

2008-02-05 23:50
haha! curds hurds
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2008-02-06 09:23
de flesta män är ju kvinnohatare så det är konstigt att det är så provocerande med manshatare

2008-02-06 09:46
är du typ 13 år?
de flesta män är kvinnohatare? vart fan får du det ifrån.

skulle jag ha en forumsignatur där det stod "bränn, bränn, bränn alla kvinnor" skulle det väl stå på aftonbladet om att internet är kvinnofientligt typ. det är ju en skam bara att hata.
vem fan hatar kvinnor? I love pussy.

2008-02-06 09:51
word teambanan
 Some say they expect Illuminati take my body to sleep

2008-02-06 10:04
har bara hört bra saker om alla kvinnors hus, de verkar vara en seriös organisation. Det är klart att det är viktigt att ifrågasätta alla organisationer som utger sig för att ta hand om skadade männsikor, synd dock att just kvinnojourer blivit så utsatta för medias snedvinklade buskap. De flesta jourer jag varit i kontakt med är otroligt seriösa och kunniga.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2008-02-06 10:23
"vem fan hatar kvinnor? I love pussy"
haha, motsägelsefullt? nästan.
okej, det kanske inte handlar om kvinnohat, men världens mest hälsosamma inställning till kvinnor kan jag ju inte påstå att det är.

2008-02-06 10:43

Bara för att man "love pussy" så betyder ju inte det nödvändigtvis att man respekterar kvinnor som individer och vill att de ska ha lika villkor, nu säger jag inte att teambanan inte respekterar kvinnor, men det är skillnad på att älska kvinnor och älska ha sex med kvinnor.

fast det råder ju heller inte en speciellt hälsosam inställning till dagens pojkar/män heller.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

japp, jag misstolkade!

2008-02-06 10:54
notera att han troligtivs skrev "i love pussy" som kontrast till det andra han skrev..
något i stil med provocerande/humor
AIK

2008-02-06 11:01
men titta, en person förstod vad jag menade. *high-five med Headz_up*

madmadde, jag är uppfostrad av min mamma och det finns inget på jorden jag respekterar mer än kvinnor. och sen att jag gillar fitta är väl bara en bonus.

janiejones, självklart är jag för jämställdhet. det är inte ens ett val. det är faktum att det ska vara jämställdhet. däremot tycker jag det blir mkt fel när extremfeminister ska hålla fanan högt.. de är inte för jämställdhet. de är bara mot män.

2008-02-06 11:07
catch u on the flipside *smack*
AIK

2008-02-06 11:15
Ja de brukar ju inte ifrågasätta kvinnornas historier i alla fall, ungf som när det visar sig att de skyddar kvinnor som tagit barnen från deras far och där efter lever under en av kvinnohusen skapad hemlig identitet. Skit bra med tanke på att det är lagvidrigt.

Jag har alltid funderat på varför det inte finns några manshus också. Har för mig att jag läste att när det kom till våld i hemmet så var det mannen som var utsatt för våld från kvinnan i två av tio fall, men ändå får det ingen uppmärksamhet. Varför? Säljer det inte lösnummer? Har vi män svårt att erkänna att vifår stryk av en kvinna? Älskar vi våra kvinnor så mkt så vi förlåter dem gång efter gång?

Allt som bara vänder sig till en del av ett partnerskap ska alltid ifrågasättas då det enbart gynnar den delen som de anser har rätt. Vilket i sig är fel.
Jag säljes: Allt från nes till dreamcast. Skicka pm om du är intresserad!<br> http://www.tradera.com/category/auctionlist.aspx?f tgnr=229752

2008-02-06 11:20
Jone: om en kvinna söker hjälp för att hon i åratal blivit misshandlad av sin partner, hur tycker du då att Kvinnornas Hus ska resonera för att inte kränka männen? Jag vet att det finns fall där kvinnor så klart gått bakom ryggen på dem som hjälpt henne men för den som verkligen behöver hjälp är det av största vikt att dom kan lita på dem de vänder sig till. Jag tycker du generaliserar lite väl mycket i ditt inlägg.

Vad gäller kvinnors våld mot män så har du så klart helt rätt. Lika undanskymt är våld i homosexuella relationer, men samma sak där, det går inte att generalisera!

2008-02-06 11:27
Jone

Precis som när det gäller kvinnojourer så bygger de till största delen på privata initiativ och ideellt arbete. Om det är någon som vill starta boende för misshandlade och förföljda män så går det att göra. anledningen till att det inte finns är att det problemet inte är lika stort, men det säger inte att inte inte kan/får existera. det har ju tex startats en mansjour, av och för män.

för att återgå till trådens huvudfråga. den erfarenhet jag har av alla kvinnors hus är mycket bra. de är kompetenta och gör ett grymt viktigt jobb.
Sofia är en ärkeaktivist
å i hjärtat en sann anarkist
www.fittforcefive.wordpress.com

2008-02-06 11:35
det finns för visst för män, det heter Korpen

2008-02-06 11:37
Medo: Vad brukar man göra när man löser en konflikt? hur fungerar en domstol?
Jo man låter båda sidorna säga sitt och där efter tar man ställning till vad man ska göra för att åtgärda problemet.
Hur fungerar Kh?
Jo de hjälper kvinnan att gömma sig och parets barn från fadern, ja det låter ju väldigt demokratiskt, som jag sa, rent ut sagt lagvidrigt.

Oavsett kön så ska båda föräldrarna ha samma rättigheter att umgås med sina barn, som det ser ut i dag så anses mannen ha mindre värde i de här fallen då kvinnan i 75% anses vara den bästa föräldern.

Att sedan ngt så stort som Kh bara gynnar den ena delen av familjen tycker jag är avskyvärt. Får jag ens komma in där om min fru eller partner skulle misshandla mig? Jag vet inte, troligen inte.

Rätt ska vara rätt och alla ska ha samma möjligheter var en paroll jag blev lärd av mina föräldrar när jag växte upp, jag vet inte hur det fungerade i din familj eller hur din uppväxt var men jag fick också lära mig att allt går att lösa genom diskussion och att man aldrig brukar våld mot ngn (oavsett om det är man, kvinna, barn eller djur).

Jag tänker fortsätta att generalisera så länge som KH fortsätter generalisera att alla män är våldtäktsmän och kvinnomisshandlare. Precis som du gör när du förutsätter att det är mannen som förgripit sig på kvinnan och inte vice versa.

Tycker det är dags att inse att det inte handlar om kön eller sexuell läggning längre utan om person!
Jag säljes: Allt från nes till dreamcast. Skicka pm om du är intresserad!<br> http://www.tradera.com/category/auctionlist.aspx?f tgnr=229752

2008-02-06 11:37
för visst!
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2008-02-06 11:42
teambanan P17: att du inte kan se att det du skrivit kan tolkas som respektlöst, och väldigt objektifierande av kvinnor, är ju liiide oroande..
Hade du respekterat kvinnor, och sett dom som dina jämlikar, hade du inte pratat om oss som enbart kön.

"notera att han troligtivs skrev "i love pussy" som kontrast till det andra han skrev..
något i stil med provocerande/humor"

sålänge man tycker att man kan prata om kvinnor på det sättet, och sen bortförklara/rättfärdiga det, men att man bara skämtade, och att man inte ska ta så allvarligt på det hela, så har man inte förstått kvinnokampen.

jag förstår att du skämtade, och jag förstår att man inte kan ta allt ordagrant på ett internetforum, Men, om man ändrar sitt sätt att uttrycka sig på, och där med kanske också sitt sätt att tänka på, har man kommit mycket längre, än om man bara "tänker rätt", men inte lever efter det..

2008-02-06 11:55

teambanan: haha men va skönt att få bekräftat att du inte är en mansgris då, man har hört så mycket IRL och på nätet att man inte kan ta för givet att någon skämtar. :P
Ja det är illa med extremfeminister som vill förtrycka män, de är ju lika goda kålsupare som deras manliga motparter. Det kan inte råda "fred och harmoni" om en part förtrycks!

2008-02-06 11:59
jone: alla kvinnors hus bygger på en separatisk grundtanke. det är i det man tar sin utgångspunkt. något jag kan se som värdefullt. och då talar jag i första hand om de kvinnor som faktiskt har blivit misshandlade och utsatta för övergrepp. dessa kvinnor har svårt att lita på män och att då låta dem rehabilteras i en miljö där det inte finns män är för mig en självklarhet. men så har jag också personlig erfarenhet av sådant vilket möjligen påverkar min åsikt. att det sen drabbar män som egentligen inte har gjort någon illa är verkligen beklagligt och jag håller med dig på den punkten. men som du mycket tydligt påpekar handlar det om individer. de kvinnor som utnyttjar folks godhet, ja personer öht som gör det, är i mina ögon lika skadade som dem som misshandlar och utnyttjar sina nära och kära.

2008-02-06 12:08
Medo: Jag kan förstå att man vill att de ska få återhämta sig i en miljö utan män, menjag förstår inte principen. Det gör ju bara att man drar ut på det hela. Kastar hästen av dig så ska du snabbt upp i sadeln igen (eller hur nu ordspråket lyder). Att isolera ngn som blivit utsatt för ngt från den gruppen som utsatte personen lär ju bara spä på personens rädsla för gruppen.

Hur funkar det om en kvinna från ett homosexuellt partnerskap kommer in och blivit misshandlad? Kommer man isolera henne från alla kvinnor och enbart erbjuda henne vård från män?

2008-02-06 12:13
Jone: vi kommer ingen vart. Hejdå.

2008-02-06 12:37
hahahahaha

2008-02-06 12:43

jone: jag tror att det handlar mer om att få kvinnor våga ta kontakt med kvinnojourer som de har kvinnliga anställda, kanske har manliga anställda en avskräckande effekt då dessa kvinnor kanske känner att de inte kan lita på en man eller anser att en man inte kan relatera och identifiera sig på samma sätt som en annan kvinna kan tänkas göra? Kanske vill de även eliminera risken att en kvinna eventuellt utnyttjas i beroendeställning av en man och därmed hamnar i ännu en destruktiv situation med en man och därmed får ännu sämre syn och tillit till män? Jag kan tänka mig att en del kvinnor som väljer att jobba med utsatta kvinnor har varit med om någon liknande situation själva och därmed kan nå ut på ett sätt som kanske inte en man kan. Sedan tror jag inte, hoppas jag inte, att det inte handlar om isolera kvinnorna från allt manligt här i världen utan att kvinnorna får lära sig självtillit och att bygga upp självkänsla och tillit till män i en trygg miljö så att de kan "get back on the horse - and not fall off again".
Allt är ju bara en massa spekulationer, det bästa vore ju att ringa till en kvinnojour och fråga så att man verkligen får veta hur de resonerar och varför. Men huvudsaken bör vara att personen som är utsatt får hjälp och lär sig ha sunda relationer!

2008-02-06 12:52

madmadde: Åhhhh vad irriterad man blir på folk som ska hålla på och gnälla och läxa upp folk om hur dom ska prata och vilka ord som är ok att använda för att ingen ska bli förtryckt eller känna sig ledsen. Jag älskar kuk och fitta FITTKUK!

Förstår inte vad man kan ha emot alla kvinnors hus förresten? Låter ju som en bra grej.

2008-02-06 13:03
dewilicious P20: haha och ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH vad jag blir irriterad på människor som tror att man läxar upp nån bara för att man ger sig in i en diskussion.

plus att jag inte riktigt tycker att det du tog upp nu, inte är riktigt samma sak som diskussionen med teambanan handlar om..

att säga att man älskar fitta, eller kuk, eller fittkuk, hade jag aldrig reagerat på.. men när man säger det efter att man "läxat upp" en annan, om kvinno/manshat, vilket då ger en intrycket av att människan försöker ge intryck av att han respekterar kvinnor, ger mig dubbla budskap..

Och om det inte finns människor som reagerar på sånt som förtrycker andra, eller får andra att känna sig ledsna, hade vi väl forfarande levt i ett rasistiskt samhälle (apartheid and what not) och kvinnor hade inte fått rösträtt, och homosexualitet hade setts som en sjukdom osv.. inte en värld jag vill leva i iaf.

2008-02-06 13:08
Meh, tråkigt att medoria bara ger sig sådär, svagt!

2008-02-06 13:14
teambanan P17. att de flesta män skulle vara kvinnohatare baserar jag på det strukturella våld mot kvinnor vårt samhälle står för i form av bland annat dubbelarbete, misshandel och våldtäckter. anledningen att du inte kan uttala dig negativt om kvinnor på samma sätt beror på att kvinnan är underordnad mannen. det är ok att sparka uppåt men inte neråt anser jag iaf

att du i samma mening skriver att du älskar kvinnor som du objektifierar och förminskar könet till endast något för din njutning tyder på okunskap och ignorans. jag förlåter dig men hoppas att du kommer till insikt i takt med att du inhämtat mer kunskap

2008-02-06 13:21

Personligen tycker jag "Vem fan hatar kvinnor. I love pussy" är en ganska harmlöst och snällt sagt till nån som skriver "Nästan alla män är kvinnohatare och bränn bränn bränn alla män". Jämför med om nån sagt "alla negrer är dumma och bränn negrerna".

Ja det är jättebra att bry sig och se till så alla är glada och lever och andas, antar att det bara är jag som diggar idén med survival of the fittest.

2008-02-06 13:22
fast på samma sätt som kvinnor är underordnade män är "negrer" underordnade den vita mannen därför anser jag att det inte ens är ok att skämta om. det ligger för nära sanningen kompis

2008-02-06 13:49

dewilicious: Om du menar "survival of the fittest" i den moderna s.k. socialdarwinistiska tolkningen så hoppas jag att du är ensam om den idén. :S

2008-02-06 15:10

Om jag får en vit pojke ska jag komma ihåg att slå honom riktigt jävligt pga allt alla andra vita män gjort mot alla kvinnor och barnen i Afrika. Sen så ska jag skjuta mig själv. Hur fan är det logiskt?

Janiejones: Nej jag tycker verkligen inte så, vet inte varför jag skrev det :P.

Nog med offtopic här är en fantastisk länk till alla kvinnors hus, så kan man läsa där om deras syfte osv.
"Ger råd, stöd och skyddat boende till våldsutsatta kvinnor och deras barn."

2008-02-06 17:53
madmadde, menar du att jag inte kan gilla porr och respektera kvinnor samtidigt?
för då har du fel...

2008-02-06 19:25
Medo: Hahaha. :D Jag måste vika mig för ditt senaste inlägg då jag tycker att du har rätt i allt du säger. *-) Eller så känns det ungf som när man tar ett snack med en rasist och petar hål på hela deras ideologi och de står där som fån och bara stammar "men, men, men" och tillslut hotar med stryk och skriker i högan sky (så att lös snuset sprutar). Ja jisses.

Janie: Ärligt talat, har man den inställningen så är man korkad. Om du blir påkörd av en bil så slutar du ju inte åka bil och ha med bilar att göra, du ser dig mer noggrant om vid övergångställen osv men du skyr dem inte som pesten.

Rädslor är till för att övervinnas.

"Sedan tror jag inte, hoppas jag inte, att det inte handlar om isolera kvinnorna från allt manligt här i världen utan att kvinnorna får lära sig självtillit och att bygga upp självkänsla och tillit till män i en trygg miljö"
Det låter som om ni ska på arrangerade besök till djurparken när du säger så där. Ja oavsett kön så finns det alla typer av "djur" där ute, en del roffar åt sig och en del är mer passiva, en del är man rädda för och en del är rädda för en, thats life.

Jag har inget emot Kvinno hus, jag tycker bara att i ett samhälle där vi i alla fall försöker eftersträva jämställdhet så ska det i sådana fall vara Hus för alla utsatta eller så ska det också subventioneras för speciella manshus. Ska det vara jämnställt så ska det vara det på alla tänkbara punkter, inte bara på de punkter där kvinnor eventuellt har det lite svårare än männen. Medger man att det finns sådana punkter så är det ju kvinnan som ser ner på sig själv.

Broderdaniel:
"att de flesta män skulle vara kvinnohatare baserar jag på det strukturella våld mot kvinnor vårt samhälle står för i form av bland annat dubbelarbete, misshandel och våldtäckter."
Shit, då behöver du få nya intryck och lära dig att ja världen är orättvis, men den är det åt båda hållen. Att påstå att de flesta männen är kvinnohatare ärju som att säga att alla på whoa är homofober, vilket är minst sagt korkat. För övrigt så låter det du säger enormt inlärt som om någon bara tryckt ner skrivna åsikter i dig som du bara rabblar upp. :S (Bara ett intryck).

Använd inte det bredeggade svärdet när du försöker sticka ner någon.

Balzak:Word!

En annan intressant länk:
http://www.pappa-barn.se/
En förening som arbetar för att ta bort de normer som finns i dagens samhälle ang föräldraskap.

2008-02-06 20:08
balzak  som jag skrev i mitt inlägg så reagerar jag inte på enskilda fall av våld utan det strukturella våld som kvinnor utsätts för. jag tror inte att alla män misshandlar eller våldtar kvinnor men när det sker tror jag att det är en förlängning av de ideal som förmedlas i dagens sverige. detta våld är ett sätt att förminska kvinnans frihet tex är de flesta kvinnor rädda för att gå ensamma hem på kvällen.

jone P25
"shit, då behöver du få nya intryck och lära dig att ja världen är orättvis" är det inte det jag gjort? sen att jag inte accepterar det är väl bara sunt. du behöver lära dig att bemöta argument istället för att förlöjliga som du gjorde med medos inlägg. det blir som lite extra ironiskt med härskartekniker i just den här diskussionen

2008-02-06 20:34
Bd4e: Tro mig härskartekniker är något jag kan en del om, om jag förlöjligar, osynliggör eller undanhåller information för ngn (oavsett kön) så har de garanterat förtjänat det. Vad fanns det att bemöta i Medos inlägg? :S Ingenting, då måste man ju få reflektera över sättet hon valde att lämna diskussionen.

Du har eventuellt lärt dig det men du angriper fel mål, döda inte budbäraren somdet så fint brukar heta, utan gå till botten med problemet och angrip det där. Skaffa en egen åsikt, stå för den och framför allt, lär inte som andra säger åt dig utan bilda dig en egen uppfattning. Läs aldrig en bok, läs tre om samma sak så att du får flera intryck av samma sak. Ungf som alla som läser en biografi om Cheguvara, bär hans ansikten på tröjor och så vidare. Väldigt få av dem pratar om eller ens vet om att han dödade oskyldiga civila människor för att han tyckte de stod i vägen för honom. :S På vilket sätt gör det honom annorlunda än tex Agusto Pinnochet? Nu gled jag ifrån ämnet men ja, du förstår principen.

2008-02-06 20:44
jone: man kan ju bemöta sättet jag valde att lämna diskussionen på ett lite mer konstruktivt sätt kanske? jag känner bara att jag varken har tid eller ork att bemöta dig eller dina argument då vi inte öht inte verkar diskutera samma sak. men jag gillar att förnedras så keep it coming!!!

2008-02-06 20:49
broderdanielloverfjortisgirl F12
de flesta män är ju kvinnohatare så det är konstigt att det är så provocerande med manshatare

HATA
är ett starkt ord, och DE FLESTA likaså.
Tänk dig för innan du spottar ur saker som framstår som patetiska, vilket de flesta feministkommentarer ofta gör. (Nej jag har ingenting emot kvinnor, har mååånga kvinnokompisar, men ingen av dessa är feministpack)
Tänk över dig själv, du känns bara lustig.
Hej
http://myspace.com/BoodaBlezzin

2008-02-06 21:33
Du tycker inte det är ignorant att säga att alla feminister är "pack"?
 DIF!

2008-02-06 21:46
jone P25 eftetsom du vet vad härskartekniker är antar jag att du vet varför de används och detta gör det hela ännu mer sorgligt.

och när du ändå går OT lär den gode che uttalat något i stil med att kvinnors uppgift i revolutionen är att värma sängarna och laga mat .

Chaplyn P0 läs i tråden innan du säger något kompis

2008-02-06 22:30
Nej, din första yttring fick mig att ilskna, så igen.. TÄNK PÅ VAD DU SÄGER!
http://myspace.com/BoodaBlezzin

2008-02-06 22:40
här skrivs det..
AIK