I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hyss du gjorde som barn

Övrigt - Blandat

2008-02-01 14:43
Crooked P19

enstöringar är väl för att folk inte gillar - är rädda för folk. och att då attackera en sån ser jag som att spotta en handikappad i ansiktet.. skäms ditt jävla drägg!

2008-02-01 14:44
enstöringar är väl för att folk inte gillar
enstöringar är väl just för att dom inte gillar folk - är rädda för..

ska det stå

2008-02-01 15:05
jo en dag så hade ja lite tråkigt, så ja haffa morsans tändare, gick ut på gården till komposten o hade tänkt mig att elda lite, så tände ja lite grann .. sen gick allt upp i eld (det var en fett stor kompost) så ja fick fetaste paniken, var typ 6-8 år gammal minns inte riktig ah i allafall så börja ja trämpa på elden o försökte släcka den, men ja lyckades inte så bra.. hallonbusken brevid som var typ 3 gånger större än komposten tog eld också så mer än halva den brann upp.. haha kan lova er att ja fick en rätt så fet utskällning av morsan & farsan efteråt haha =D
Gangsta Rap Made Me Do It!

2008-02-01 15:28
vi...

brukade stoppa massa gräs och stenar i folk avgasrör sen intog vi våra platser på staketet i parken och njöt

stod på en bro och släppte vattenballonger på folk som gick på gångbanan under bron

gick alltid ner till örby villaområdet och pallade äpplen och päron, tror ett hus hade plommon också fast dom smakade plast.

sparkade boll i folks fönster

stoppade jord i folks brevlådor

brukade gå ner till årstagolfen och sno massa golfbollar, jag har typ två 5 kgs hinkar nere i källaren min kompis har 7 platspåsar fulla med golfbollar

bestämde bråk med olika gårdar, den som inte kom fick skämmas

sprängde postbrevlådorna i centrum med fyverkerier

satte på oss rollerblades och höll i oss på glassbilen tills den åkte ut från området.. fast det var inget hyss precis han som körde diggade vår idé

snodde en tants katt, jag och min kompis delade på den i en månad typ sen orkade vi inte mer

gömde oss i buskar eller bakom bänkar och sköt på folk med softair guns

att springa var en stor del av hyssen, och vi bestämde alltid var vi skulle mötas om vi blev tvungna att springa åt olika håll. tjockisarna väntade alltid extra 5 meter bort för att de skulle hinna springa lika långt
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign

2008-02-01 15:31
hade strider me min bror, allt från  träpinnar till de klassiska damsugarrören. sprängde brevlådor, en gång så satte vi ner en raket i marken o tände fyr. de vart torrt o de började brinna(precis brevid en skog). o lekte förmycket me eld i allmänhet. typ som när vi satte ett papper dränkt i tändvädska. i en petflaska o tryckte på den.(aka ghettostyleflamethrower) satte kinderägg i sådan åsensmjölkplastdunk o slog hårt så ägget flög på folk. o  massa annat.
gud va man gjorde sjuka grejjer som yngre.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2008-02-01 15:45

hmm.. vad gjorde jag,
-plågade grodor.
-tog sönder brorsans leksaker.
-slängde ut mina grönsaker genom fönstret (bodde på 11:e våningen) när jag trodde att mamma inte såg.
-busringde runt t.o.m till folk jag kände.
-när d va nylagt cement brukade jag "skriva" in namnen på folk jag kände o hoppades att de skulle få skulden för det.

haha.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-01 15:58
slapade ut polarens feta hogtalare i busken utanfor hans hus (sa att de inte syntes), koplade in mikrofon till hans stereoanlagning, la planbok pa gatan utanfor och gomde oss pa hans balkong.

nar nagon kom och tog upp planboken vralade vi i mikrofonen, slapp planboken for fan sa det ekade i hela kvarteret, fick manga skramda reaktioner.

har en massa andra hyss som jag gjort men det var nog det roligaste.
http://cosmichustlegroup.blogspot.com
Manager

2008-02-01 16:00
snodde pengar ur mammas plånbok några gånger :(
vafan skulle jag med pengar till..
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-02-01 16:00
icke att forglomma, baka muffins med schampo i dem och bjuda grannen, tyvarr gillade han dem, lol

2008-02-01 16:03
mrkrikon hahaha SLÄPP PLÅNBOKEN FÖRFAN hahahaa roligt.. borde filmats
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2008-02-01 16:08
jag och en kompis snodde bensin från en mack i en typ en merflaska, ställde oss på årstafältet o tände på.. så råkade flaskan såklart välta.. halva årstafältet brann upp.

har som nån ovan skrivit snott golfbollar på årstagolfen, min vän blev träffad av nån med snyggt aim.. han fick ont..

min kusin tryckte ner min grannes katt i sopnedkastet. (psyk)

stog på en bro o kastade egg på peeps.. dom vart glada. en förälder gick tillochmed ut på jakt efter oss..som tur var blev bara en catchad :)

i 1an kasta ja o en vän iskokor från en bro på bilar.. vi träffade en rakt på vindrutan, han catchade mig o tryckte in mig i hans bil o skulle köra till polisen.. jag va ganska rädd..men som tur var lät han mig gå. :)

2008-02-01 17:09

Var på ishotellet och sprangomkring på taket,sen hittade vi ett antal typ ventilationshål där man kunde skrika ned i, samt titta ned i, det uppskattades ej.

Fuskade även med en pantomat. En närbutik hade en väldigt gammal pantomat som man kunde fuska med om man hade 2krs flaskor dvs man höll bara i flaskan när man körde ned den lite för att sedan dra upp, sedan upprepade man detta x antal gånger för x antal kronors vinst.

2008-02-01 17:12
limmade igen låset på elcentralen på området jag bodde i!
I'd try to play the game
at the same i'l hope i'l get the fame....

2008-02-01 17:13
croim P3 : gjorde nästan likadant,fast jag gick in å hämtade flaskorna igen,dem höll på att bygga om så jag passade på ^^,
I'd try to play the game
at the same i'l hope i'l get the fame....

2008-02-01 17:45
Kastade päron på en gubbe's gård tills han kom ut gråtandes och tjöt nått i stil med att han inte orkade leva längre och ville flytta. Tror han var lite bakom flötet.

men ändå fan, lite ångest..

Har även en hel del snöbolls-historier, men orkar inte skriva nån speciell, hha.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-01 17:52
MrKrikon P31

HAHAHA fyfan, ser det framför mig!

Har en jävla massa historier.

Sköt stenar med slangbella på syrran och hennes polare, slutade aldrig bra. Kastade hundbajs på en polisbil när jag gick på dagis. SPLAT rakt på vindrutan (hässelby 165 whatwhat!)

Kastade även snöbollar på bussar från en viadukt vid min skola när vi va typ 10. Slutade med det när framrutan pajade och killen som körde bussen löpte efter oss som fucking ben johnson, han var även svårt chockad och tjöt nästan när vi snackade med rektorn.
 "KEJK sa det förbjudna! Tamejfan! KEJK är whoas Harry Potter, han som vågar nämna honom vid namn. Lord Voldemort!"

2008-02-01 18:03
Kastade en smal metallist i ansiktet på en kompis så att han skar upp läppen.

Tog fårlunga från biologisalen och hällde ner i köttfärssåsen i skolan.

Hällde laxeringsmedel i skolsoppan.

Tog sönder ett helt klassrum.

Kastade papperskuber från tredje våningern fyllda med vatten på elever som va på väg hem.

Kastade ägg på pensionärer.

Listan kan göras lång :)

2008-02-01 18:04
Jag och tre andra snubbar hade ett "gäng", vi kallade oss för Norrköping Gangsters, haha. Vad vi gjorde? Tja, inte så jätteallvarliga saker, snatteri, busringningar, kastade snöbollar på fönster, ungefär sånt.

2008-02-01 18:07
Snöbollar på fönster äger om man är ett par och kan ta alla husets fönster på mindre än 5 sek :)

2008-02-01 18:09
croim. haha ja de tricket minns jag! gjorde det någongång me^^
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2008-02-01 18:52
Jag cyklade omkring en hel dag när jag var liten och hällde salt på sniglar bara för att jag ville "se vad som hände"...fattar inte riktigt hur jag tänkte men fett äckligt var det i alla fall.
yadayadaalottanada

2008-02-01 19:13
vintern var roligast när man var en liten grabbjävel.allt och alla attackerades med snöbollar med sten inuti
Heretic ,Thou Art Cast Down!

2008-02-01 19:32
HAHAH minns ett elakt hyss ja gjorde..

min polares pappa hade ett kylskåp i förrådet med massa mat inuti och så hade han sladden ut genom dörren te ett uttag så dom som äger lägenheterna får betala och inte han.

så jag gick alltid och drog ut den så all hans mat blev förgammal och sånt hahaha
Sleep is the cousin of death

2008-02-01 22:29
Jag och några grabbar snodde en såndär rulle med typ plastremsor som polisen spärrar av brottsplatser med. En av mina kompisar far var polis.

Vi tog rullen och gick till en bro där vi spärrade av den när det inte var några bilar där, sprang in i skogen och chillade. Massa bilar kom och vände och det var kul i början, men sen så blev det tråkigt. Så när det stog en bil där och den hade inte vänt än så sprang vi coh spärrade av så han var instängd, men han körde igenom :(

massa mer, ála snöbollar och shit
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2008-02-01 22:40

Kastade sten på alla rutorna till skolans förråd så dom gick sönder. Fes i ansiktet på min lärare. Sprutade vatten upp i taket en hel lektion (med en sån där drickkran som man kunde vrida på max så den gick upp i taket). Jag var ett as i lågstadiet. Hade kvarsittning typ varje dag.

2008-02-01 22:45
"vintern var roligast när man var en liten grabbjävel.allt och alla attackerades med snöbollar med sten inuti"

Under ett snöbollskrig tänkte jag fuska lite och blandade därför en snöboll med typ 50-50 snö och sten.
Kastade skiten och träffade en polare rakt i ögat, jävlar vad kul det var :D

2008-02-02 08:54
Tog sönder rutor för sammanlagt 32 000 kronor.
Idag när jag har jobb förstår jag varför dom tjata om skattebetalare hit och skattebetalare dit.
..ima shoot down the propaganda stuck in yo brain like the military did to the fourth terrorist plane!

2008-02-02 10:48
Elda upp en kompis garage, skadogörelse för ca 140 000

2008-02-02 11:00
brände en skog och kompisen jag gjorde det med fick ta all skuld xD
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2008-02-02 13:53
Hyss och hyss, något dumt jag verkligen skäms för var när jag snodde en femhundring ur min morsas plånbok, placerade ut den så att en kompis hittade vilket senare ledde till att hans familj kom hem till oss och vi fick tillbaks femhundringen. Glada miner i min familj, farsan åkte iväg för att handla mat och under tiden upptäckte morsan att femhundringen till räkningar var borta.

Fattar inte hur något så korkat kan göras, gick i 1:an...
Konstigt, alla dina flickvänner säljer sig för en mosbricka.

2008-02-02 18:09

Slog sönder lastbilsfönster för 60.000 hos farsan när jag var 9-10 år.
Det måste väll varit det värsta jag gjorde som liten haha.

2008-02-02 18:16
Jag och en polare kastade sten på rutorna på ett förråd hemma hos honom. Oerhört roligt, vi fattade aldrig vad som var fel med det. Det blev ett jävla liv.
I tego arcana dei!

2008-02-02 18:17
-Inbrott i nån liten stuga
-Krossade nåra bilrutor
-Krossade en massa andra rutor
-Tände eld på byggmaterial
-Tände eld på buskar samt papperskorg
-Snattade en massa

Jag var en dum ungjävel.
A historian is a prophet in reverse

2008-02-02 20:11
när ja o mina kompisar var vid 7-8år så tog vi sy tråd o lindade mellan två lyktstolpar så att det blev ganska tjockt rep typ sen satt vi o vänta på cycklande :D
grab your dick and dubbel click

2008-02-02 20:52
- tände eld på grannens hus
- eldade upp skogen i närheten av huset jag bodde i
- tände eld på min morbror (hans hår)
- tände eld på skolans bibliotek

Jag var en liten pyroman back in the days.
We remember Køge Bugt!

2008-02-03 17:48
snodde pengar från mammas kompisars plånböcker när dom var o hälsade på, o dom tyckte att jag var jätte snäll, ja o syrran ringde polisen o låtsades att vi hade sett ett mord, då kom polisen hem till oss o ville snacka, snattade skit mycket nästan varje dag hehe aaa hte good life :)

2008-02-03 17:51

en till grej, ja o min syrra skulle vara hundvakter till grannes hund, o den var överkåt hela tiden så vi lät honom runka i en plastflaska o hans snopp fatsnade i flaskan, så kom grannen o skulle hämta hunden o vi låtsades att vi inte hade nåt med det o göra.

2008-02-03 17:53
AHHAHA Pitchad F23
de sista va ju klockrent ;D

2008-02-03 19:49
fan vad mycket skit man gjorde som snorunge...
kastade sten på smalspåret eller vad fan det var för tåg..
kastade ofta in snöbollar hos folk när dom hade fönstrena öppna.
pallade och sånt skit...
gjorde mycket skit kommer inte på allt men det var roligt som fan..

2008-02-03 23:07
istället för att ta frukt från träden hela tiden så snodde jag och en kompis grannens plommon-träd. drog den till vår koja o försökte plantera den men de rutna. sen så testa vi de där med senap i röven på en katt vi hitta. den sprang fort som fan efteråt men vi hann aldrig ikapp den.
Göteborg

2008-02-04 00:09
Hmm, Jag snodde några skateboards (bara brädor), kanske 3 st för ca 800-900kr st från någon affär.
Civilvakten såg mig och mina polare hela tiden, så när vi gick ut och trodde allt var chill så kom han och en stor biffig vakt och stoppade oss. Detta hände 1 vecka innan jag fyllde 15 ^_^

Ungdomsroteln och fick gå på 1 socmöte. Sen inget. Jag står med i deras pärm i ett år, snart är jag inte kvar.

Kanske inte är ett hyss, men ändå... kommer inte ihåg något annat.
bla.

2008-02-04 00:37
Jag har kastat av ett 20tal stinkbomber på en spårvagn, så alla öppna fönsterna och försökte få luft, det stank så mkt att chaffören stannade utanför sahlgrensa och vägrade att köra mer.
samma sak har jag gjort på dansgolvet på krogen, det bildas ett stort hål i dansgolvet, förutom 2 idioter som måste ha varit täppta i näsan.

kastade vatten bomber på cycklisterna från min balkong.

jag och en polare körde moppe i en jättestor vattenpöl. brevid vattenpölen stog 2 snygga välklädda tjejer i vita kläder, vi bränner järnet och stänker ner dom båda 2 så dom såg ut som dalmatiner hundar.

jag och polarna har mulat otjänt folk med massa snö, sen sprungit.

ja det fins massa mer, orkar inte dra upp allt.

2008-02-04 00:42
sen har jag lagt ner en helflaska laxermedel i en kompis öl, bara för att kolla att det funka =)
har gjort samma sak mot samma kille 3 gånger nu, alltid lika kul varje gång.
han fick springa var 15e minut på toa, det roligaste var när vi var på krogen, så vardet lång kö till toa, han fick värsta paniken, jag tror han satt på toa 45min den gången.
en gång blev han så kass i magen i danmark så han var tvungen att göra sitt behov mitt på en parkeringsplats.

2008-02-04 00:44
Göteborgs-rape P1
HAHAH seriöst hade jag vart din polare hade jag vart lagom förbannad på dig.

men helsköna hyss du gjort big up för de!

2008-02-04 00:52
B.N.B X0
haha jo det är sjukt kul, jo jag har hört det från många, hade du gjort så på mig så hade jag dödat dig. hahaha.

sen när jag hadde tråkigt, så brukade jag skjuta på grannen mitt imots fönsteruta med paintball, så dom fick tvätta bort det varje dag.

klippt MASSA MASSA MASSA konfetti, och gick upp på ett tak och hällde ut allt, folk blev förvånade när det regnade 2 ica kassar med konfetti över dom.

där jag bodde innan hadde jag en busshållplats nedanför, jag och kompisarna köpte massa ägg och kastade som fan mot dom som stog och väntade på bussen. Folk sprang nedanför min gata av att inte bli träffade. men dom flesta blev träffade ändå =)

2008-02-04 01:06
hahah du verkar vara en jävel på detdär med hyss alltså.
den me äggen va ju fan klockren kan tänka mig alla stackare som skulle till något viktigt och hann inte springa hem för o byta kläder så dom kom fram me stora äggfläckar hahah.

2008-02-04 01:11
Ja man får ju Skoja lite med Gubbarna =)

2008-02-04 01:16
hade jag själv hittat på något sånt så hade min vanliga otur vilat på axeln och helt plötsligt hade polisen stått bakom mig och gett mig böter eller vad man får :)

ja måste börja me lite mer hyss det kan ju vara riktigt underhållande =)

2008-02-04 01:26
Just nu kommer jag på...

Var på min kompis balkong och hällde flytnde margarin och annat trevligt på folk som passerade på gatan nedanför.

Kasta äpplen på bussar och roslagsbanan.

Byggde snömurar på vägen så att inga bilar kan passera.

Min Super Soaker har också varit en stor glädjespridare. Människor, bussinteriörer och suckers med öppna lägenhetsfönster har fått smaka på constant pressure system.

2008-02-04 04:13

KEJK X0 och nuss F23 , det var onekligen festligt varre, vid ett tillfalle kom en man cyklande, vi modifierade lite och ropade: "detta ar gud som talar kliv av cykeln". Huruvida han varkligen trodde det var gud gar ju att diskutera men han klev av cykeln och borjade leda den.

En annan gang andrade vi om alla namnskyltar i samma kompis trapp uppgang, a.hitler och n.mandela bode pa samma vaning. Min mor jobbade pa sjukhuset och vi fick brevpapper med tryckt adress och logga pa, skickade en ca. 10 brev till foraldrar i var klass vars dottrar vi inte gillade och berattade att provsvaren pa deras konsjukdoms tester kommit in, min inte ont anande mor matade oss fulla med fack termer sa forhopningsvis var dessa brev hyfsat autentiska.

Aran till att komma pa de flesta hyss maste dock ga till min polare, han var en aldrig sinande kalla till sattyg.

Efter att ha last posterna i denna trad maste jag dock fraga mig om skadegorelse och hyss ar samma sak. Att sabba prylar ar onodigt och humorlost medans hyss oftast ar oskyldiga och roliga.