I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mobilmusik på vagnen/bussen

Övrigt - Blandat

2008-01-04 14:34
detta är ett rätt skönt i-landsproblem.
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.

2008-01-04 14:37
Men ååhh... det är ju huuur inne som helst att spela hög musik!

Jag hatar det. Jag brukar kasta långa hatblickar. Det hjälper sällan.
Jag hatar också (vanligtvis killar) som lyssnar på musiken i hörlurar på högsta volym! Allt hörs ut och är man inte rädd om hörseln!?

Komigen!
What we do in life echos in eternity.

2008-01-04 14:38
musik borde vara olagligt så fort man kommer utanför dörren...

2008-01-04 14:56
Nästan så att man bränner tusentals kopior av "Grace" eller "IV" och delar ut till alla som tror att Ne-Yo är bra...
•pave paradise•

2008-01-04 15:04
åkte tåg mellan malmö och ystad i somras och då satt det nån jävla bonnawhigger från helvetet i vagnen och spelade någon svensk hiphop som lät som att den var inspelad i en pojkrumsgarderob hela vägen (iofs så var det ju mobilhögtalare men ändå)...jag hatar det. hatar det.

fast iofs så får jag väl skylla mig själv för att jag är typiskt svensk och bara biter ihop och inte ställer mig och gapar åt idioterna...

2008-01-04 15:05
Satt på t-banan igår så var det två 13 åriga tjejer som, spela den "Your way to beutifuul girl, you have my suicidal" samtidigt som dom sjöng me för fulla muggar..
Jag tyckte inte de var störigt, var bara jävligt roligt..
my name is xelly smelly

2008-01-04 16:04
Det är idioter som inte kan något om elektronik eller ljud, och det vill de tydligen bevisa genom att lyssna på skitmusik i deras kassa mobil på ett kommunalt färdmedel?

Har ingen aning om varför men misstänker att det är någon perversion likt blottarens. Borde vara straffbart, ja.

2008-01-04 19:23
Jag tycker det är fett soft när folk spelar spelar musik på tuben. Jag brukar typ sjunga med eller dra någa moves i mittengången.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2008-01-04 20:09
Ibland låtsas jag att det egentligen är "på skoj" och att de är någon slags tävling om att spela sämst låtar samt att de har ställt in EQn i mobilen för att skrälla extra mycket. Förmodligen påhittat av samma personer som kom på att kids måste skriva sina användarnamn @pa/pea överallt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-04 20:27
HAAAAAAAAAAHAHA

gick mötte en kille en kväll. hörde att han spela med mobilen. o han sakta verkligen in för att byta låt så han kunde känna sej ändå coolare. jag vill bara sparka på hans hund. usch.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-04 23:48
låtar du ska lyssna på är:

tom waits och allen ginsburg - america
tom waits - christmas card from a hooker in minneapolis

detta är allt du behöver för en trevlig tågresa! eller chet baker, sätt i lite chet baker i mp3an

2008-01-05 11:43
Det värsta var när jag hade efterfest en gång med lite folk jag inte kände, jag drar på lite chillad musik på låg volym för att min roomie sov.

Då säger ena tjejen ba "Ärligt, har du ingen bra musik eller?" viftar upp sin mobil och skrällig musik på ashög volym. Sen kontrar en snubbe med att dra upp sin mobil också, så där sitter vi med musik från stereon och från två skrälliga mobilen runt 05 på morgonen...usch!

2008-01-05 15:55
http://photos-d.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v167/5/106/845410598/n845410598_2021579_7662.jpg

Sprid, tryck upp t-shirts, stickers, sprid the budskap of Whoa för att få våran röst hörd! Viva la revolution!
Jobba jobba, kämpa och slita

2008-01-05 16:35
HAHAHAHAHA, jag tycker fan att vi ska göra ngt jävla snyggt om det, å sen trycka det på tröjor å shit :D så jävla kul xD
Henkish a.K.a ProNooB.

2008-01-05 16:53
Ett gott initiativ, men personligen tycker jag att den något dynamiska layouten samt nyttjande av ett serif-typsnitt tar bort gravallvaret från typografin.

2008-01-05 21:35
hur fick jag trådens namn till mobilsnusk?
klickade på tråden direkt och blev lite småbesviken

dom vill väl flasha sin otroligt bra musiksmak med resten av bussen. eller allvarligt talat så vet jag faktiskt inte.. hm
forever feels like home

2008-01-05 21:52
NEJ. Det handlar om att dölja sin osäkerhet och oförmåga att kunna driva en givande diskussion med sina kollegor. Genom att kleta på musik över hela situationen undviker de att blotta sin brist på social kompetens.

2008-01-05 22:33
Det där är kämpigt ja. Jag har tillochmed stött på folk som är ensama och lyssnar på musik via högtalare.
Would I shit you? You're my favourite turd.
Hangaround

2008-01-06 01:08
vad fan hände med den gamla hederliga boomboxen?
http://matildaberggrens.blogg.se

2008-01-06 07:55
Ungdomarna införskaffade naturligtvis en sådan för yo-faktorn, sedan blev den stående hos föräldrarna eftersom den verkade vara trasig (Deras föräldrar berättade aldrig för dom om fenomenet batterier) och MP3-dvd-skivorna gick sönder när de försökte stänga kassettfacket.

2008-01-06 09:57
det är därför man lyssnar på punk på kassett i bandare. det handlar om att överrösta samt vara den tekniska virtuos man framstår som idag när man vet hur en kassettbandspelare fungerar.
http://www.kommandot.se/wp/

2008-01-06 11:09
Ipod till batteridriven gitarrförstärkare är rätt bra, då har man dessutom den obligatoriska distortion-ratten!

2008-01-06 11:29
då kan man ju lika gärna plocka med sig elgurkan och öva hårdrockssolon på bussen. en ostämd squire måste vara värre än tillochmed nån som försöker sig på att skapa egna ringsignaler på mobilen
Moderator

2008-01-06 12:11
Visst är det störande när folk spelar musik på sina mobiler så det hörs för alla. På samma sätt som det är störande med skrikande barn, folk som pratar för högt, tiggare, folk som klär sig fult, personer med störig uppsyn osv osv. Ni färdas med andra människor, då får ni ta att alla inte lever exakt efter era myspysregler.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-01-06 12:47
normalt stök får man ju räkna med, men att folk ska irritera andra när de lika gärna kunde använda hörlurar är både arrogant och jävligt löjligt
Moderator

2008-01-06 12:48
Newsflash, hörlurar räcker bara till två öron (ett par) så är man fler än två kan det bli lite problematiskt.
Varför man gör så om man är själv förstår jag dock inte. Blir ju sämre ljud för en själv samtidigt som man stör andra i onödan.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-01-06 12:53
newsflash, det kostar ungefär nio kronor att skaffa en förgrening till två par öron
Moderator

2008-01-06 13:17
Och det ska man inhandla, och bära med sig at all times, tillräckligt många för att det alltid ska räcka till alla som är med. Och hur socialt blir det? Personerna i fråga kanske både vill lyssna på musik och prata med varandra samtidigt.

Jag tycker också att det är störande när folk lyssnar på musik så alla kan höra, och visst händer det att jag knyter en ilsken hand i fickan och tänker onda tankar. Men oftast kan jag inse att åker jag kommunalt så är det här sånt jag får räkna med.
Är det för jobbigt så köp en mp3-spelare, ett par hörlurar och lyssna på er egen musik så slipper ni dessutom alla andra störande faktorer.

2008-01-06 13:21
Om folk spelar musik på tuben och jag blir störd av det ber jag dom att stänga av eller sänka, det funkar oftast. Sen är jag inte helt oskyldig klart man sätter på någon låt lite då och då när man sitter på tåget med några kompisar.

2008-01-06 13:23
Glömmer jag mp3n hemma så lirar jag på mobilen. Dock på lägsta volym mot örat

2008-01-06 13:45
nej juste jag glömde att den väger säkert lika mycket som en tiokrona och är lika stor. då går det ju inte. det handlar om respekt för sina medmänniskor och vanligt vett. jag går inte in naken eller luktar bajs på spårvagnen. jag lägger inte upp min väska för att ta upp ett säte på bussen och jag erbjuder äldre folk min plats. till det hör att inte tvinga alla nadra lyssna på den dynga som det ofta handlar om.

2008-01-06 13:50
På tåget brukar det komma på blattar med sina telefoner och spela vrålhög såndär orientalisk gnäll musik och bara tjuter och skär i öronen och så lägger dom sig på alla stolar. Och stinker hårgele.

Moderator

2008-01-06 14:23
bperp Men folk kommer fortsätta göra saker du irriterar dig på oavsett hur arg du än blir så det är lika bra att släppa det och fokusera på någonting annat. Klarar du inte av att människor beter sig på ett sätt som du inte vill så bör du hålla dig inomhus.

2008-01-06 14:42
kaptenkrok
hmm, så gammal är jag inte än. jag blir inte arg, faktum är att jag knappast bryr mig alls egentligen om musiken. det som är kul är ju att göra samma sak för att irritera bara för att få fram sin poäng. om nån lyssar på the voice-crap så drar jag på napalm death ashögt så får vi se hur kul de tycker att det är. jag tycker iaf att det är skitkul

2008-01-06 14:45
Haha..underbart...trodde aldrig jag skulle få se skrikande barn jämföras med skitmusik från mobilhögtalare..åh, tack gode gud för whoa och dess användare..
•pave paradise•

2008-01-06 14:50
När jag dricker blir jag en sån där dryg jävel som sjunger botaniska på nattbussen och tycker att alla är så jävla vita som aldrig ens vågar säger till en att hålla ner det lite.
Follow the dao, right about....NOW!
Moderator

2008-01-06 15:10
lhabia Det jag menade var att man får räkna med störande faktorer från andra människor när man åker tunnelbana. Sen att det ena handlar om barn som skriker för att....ja varför de nu skriker och det andra handlar om ungdomar som inte har respekt för sina medresenärer är en annan sak.
Fast samtidigt, är det mer respektlöst av dem att spela musik än för oss att vara tysta? De kanske mår jättedåligt när det är tyst.

Fuzz Det borde vara lag på att sjunga botaniska på tunnelbanan när man är full :D

2008-01-06 15:14
KaptenKrok:

Jag tycker kort och gott att man nog har lite problem om man inte klarar av att sitta med en person under en bussresa och föra en konversation utan musik i bakgrunden. Ser inte meningen. Ser inte njutningen. Men det handlar väl om den kassa musik man ofta väljer att lyssna på: viss musik är inte bra eller kreativ nog för att kunna engagera folk i enbart musiklyssnande.
•pave paradise•
Moderator

2008-01-06 15:18
lhabia Du tycker det. De tycker inte det. Vem är du att säga att du har rätt och de har fel?

2008-01-06 15:36
KaptenKrok P22
Fuck yeah!
Follow the dao, right about....NOW!

2008-01-06 15:39
kaptenkrok
så där kan du inte resonera. "jag måste spotta folk i ansiktet när jag pratar med dem" är ingen ursäkt utan bara väldigt dåligt uppförande. för den personen är det rätt, men det behöver inte innebära att det då ska vara ok

2008-01-06 15:43
KaptenKrok:

Jag sa inte att jag har rätt, jag sa inte att de har fel. Jag säger däremot till de som spelar riktigt vidrig musik att stänga av eller byta till något som är värt att kallas för musik.
•pave paradise•
Moderator

2008-01-06 15:48
bperp Nej jag vet egentligen att det inte är ett hållbart argument. Men om de vill spela musik borde de få spela musik. Varför ska någon annan lägga sig i det? Låtsas att ni tycker om musiken istället.

lhabia All musik är värd att kallas för musik. Sluta vara sån musiksnobb :P

2008-01-06 15:50
KaptenKrok:

Nej, det oljud man får höra från dessa mobiltelefoner är inte värd att kallas musik. "Hej Monika" och diverse vidrig svensk techno är inte värd att kallas musik.
•pave paradise•
Moderator

2008-01-06 15:57
Vad är det som gör att något blir värt att kallas musik då? Om folk lyssnar på det och dansar till det tycker jag verkligen att det ska kallas musik.

2008-01-06 16:05
ja men borde man inte kunna välja när man vill få öronen besudlade av vad de flesta anser skräp? vill man lyssna på kräk-rnb och blipblop-elektronika går man på ungdomsgården där andra delar ens intresse, vill man lyssna på punk går man på spelning
Moderator

2008-01-06 16:07
Eller så drar man ut stocken man sitter på ur arslet och låter folk vara folk.

2008-01-06 16:16
javisst ska man låta folk vara folk, men det finna olika forum för olika intressen. nudister får vara nakna precis hur mycket de vill, men de får respektera att vissa kan bli stötta av det om de knallar runt näck på stan
Moderator

2008-01-06 16:28
Nu är det iofs olagligt att gå runt naken på stan så det är inte riktigt samma sak. Dock tycker jag att det borde vara lagligt så länge man beter sig normalt.

2008-01-06 16:37
att fisa folk i ansiktet då? det är inte olagligt men otrevligt och något man inte gör. det går under de oskrivna fundamentala sociala lagarna som man av respekt för andra mäniskor inte pysslar med