Mobilmusik på vagnen/bussen
Ok, 2 månader kvar tills jag fyller 26. Dags att bli en grinig gubbe nu ? Nej det tycker jag inte, jag bara undrar vad folks sunda förnuft och respekt för andra är. Mitt problem är folk ( oftast i ålderna 12-19 typ ) som spelar musik högt å tydligt i våra kommunala transportmedel. Fy fan, satt bredvid 2 tjejer i 15-års åldern igår som spelade Soulja Boys Crank dat 3 ggr på raken! Att jag inte tog deras mobil och kasstade ut den är ju ett mirakel! Varför kan dom inte använda lurar?! Känner du dig träffad? Gör nåt åt det.
stör mig också på dessa människor, gud uppfann ju hörlurar så att man skulle slippa bli plågad av andras skit musik. men nädå så ska massor av människor gå runt och lyssna högt på låtar i korridorer på skolor,i bussar och i tåg. nä fyfan sätt stopp för skiten!
Sleep is the cousin of death
Det värsta är på fredagkvällen då dom både spelar OCH sjunger och tycker att det är jättekul och fnissar febrilt för ingenting.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Oh gud tack att jag inte är ensam i detta!Lillfrida Fast det kan jag lite mer förstå om man är på festhumör och har druckit lite. Det är ju värre 16.30 en onsdag när man bara vill hem och dö efter en hård arbetsdag.
matadåren P25 Fortfarande lika störande. Tänk en fredag och du har jobbat hela kvällen plus skola på dagen.. Sätter dig på bussen helt utmattad...
Och så pang bom så kliver det på ett par fjorsk som tror att det är någonslags partybuss och tror att dom äger bussen med deras musik och sång.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Dekay Nu blev jag nyfiken! Berätta på msn åtminstone!
Hmm. det där gick ju inte så bra... Förövrigt laddar jag inte ner musik på nätet.
Jag brukar bara säga till dem. "Stäng av skiten. Ni får köpa hörlurar om ni vill lyssna för i helvete" eller något i den stilen drog jag till med en gång & det fungerade utmärkt.
Inte om du var 11 år kanske.
Okej, du hade varit fett ninja, men andra ungar kanske hade fått in i skallen att det är bäst att skaffa hörlurar & visa lite hänsyn.
det e sjukt jobbigt, men om dom spelar crank dat e de ju lungt, bara till o göra dansen o sjunga youuuuuuu
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Hatar det, fyfan det är så jävla vidrigt, speciellt när 99 fall av 100 är skitmusik, FYFAN. Och så står dom där & känner sig coola, för att dom har en mobil som kan spela musik. *wow*
be the change
JOOO sånt här får man störa sig på!!! det är inte som när folk klagar på mobiltalande, sådant är lugnt sålänge det hålls på vettig ljudnivå men taskig musiksmak med dåligt ljud av fnittrigt folk är big no no- usch fyfan. finns alltid någon fjortis på bussen som håller på med det och det är sjukt störande. ibland har de fler låtar på en gång, dvs från olika mobiler bluäääääää
Femme fatale
Vi kan ju taka vår lyckliga stjärna att dom inte leker med ringsignaler 24/7...Hehe. Finns ett mongo i min stad som brukar åka buss i en Darin keps o pumpa Darin i telefonen...Det är ganska kul att se på... Jag hatar han/dom som uppfann mobilen..
Brutal fucking murder!
fast folk gick för långt när de krävde mobilförbud på t-banan vad gällande pratande. jag har då aldrig stört mig på någon som pratar i mobil såvida den inteär extremt skränig och de flesta håller mobilpratandet på en helt okej nivå. men när de kommer till musik som man lika gärna kan få njuta av via hörlurar ser jag ingen poäng med att plåga kollektivet :)
Femme fatale
fjortonåringar vill visa att de finns, innan de spelade musik så satt de och lyssnade genom alla ringsignaler. Visst, det är enerverande men det är väl även anledningen till att gud uppfann körkort, tyvärr glömde han att ge oss gratisbilar som inte saboterar planeten.
matadåren P25 : har bara läst ditt första inlägg inte hela tråden MEN du börjar absolut int alls bli gammal, sitta och fitta med ringsignaler osv osv, jag hatar verkligen sånt! tycker det rentav är respektlös......
BAHA!
dekay, jag vet det. men de införde det en period som en "etisk" regel. inget som straffbeläggs osv, men typ som trivselregler. men den period är ju över ändå så
Femme fatale
eh. jag är också 26, men detta har jag stört mig på sen mobilerna kom till stan. förut var det alltid ett gäng grabbar på bussen som flashade med ringsignaler, nu är det tjejgäng som spelar dussinmusik...gärna r'n'b. mobilerna är 2000-talets boombox. fast fulare och med sämre musik.
We call them winerbrods.
Dekay: Hur tråkigt är det att vara du just idag? Hur orkar man säga emot varenda person som skriver i tråden? Du är ok här vanligtvis, men att snacka om hur du var aggressiv när du var 11, what's THAT all about? Hörlurar, or bust. Jag har blivit utskälld en gång när jag spelade upp The Who från Roskilde på låg volym för en polare, av en man i 50-60årsåldern. Han sa "alla gillar inte din musik", mitt svar blev "...vem gillar INTE The Who..?" men stängde av. Imponerande att han lyckades höra med tanke på volymen. Jag säger till om någon idiot sitter och pumpar meningslös reggaeton eller 50 cent osv i tuben, för det är inte ok att oskyldiga människor ska få genomlida sån skit när de bara vill ta sig vidare via tunnelbana.
•pave paradise•
Hahaha, jo, jag hatar musikspelarna som fan. Satt två killar i 25-årsåldern bakom mig på bussen, och bara det att de var typ 25, sjuukt ghetto-thug-ohyeah var ju fruktansvärt tragiskt, och spelade riktigt dålig smack-that-hoe-hiphop. Sen kom Mange Schmidts glassigt och de bytte låt fort som fan! DET däremot var ju riktigt roligt =)
Skåne!
skulle inte få för mig att göra nåt sånt själv. men ärligt talat asså, det är ju roligare än att folk bara sitter helt knäpptysta och stirrar rakt fram. låt fjortisarna spela sin musik!
ricoyeo F18 vadå låt dom spela? bara för du gör det? OMG
ricoyeo F18 IS PLAYIN MUSIC ON THE BUS GET HEEEEEER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
* laddar vapnet å siktar...*
när vi ändå är igång, kan vi inte sluta prata med folk också? eller just det, så är det ju redan..
Jag är en av dom som lyssnar högt, men sjunger dock inte med... ;) Sen lyssnar jag bara på bra musik... haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag tycker bara att det är roligt.. speciellt när fallin med alicia keys går på. Det är ordentligt kul!
dags o bli grining? grattis du är grinig.. sitt inne i din lägenhet då o beställ all mat till dörren. gå aldrig ut o du kommer märka hur du slipper allt sånt där...
ta med dig en boomblaster nästa gång och battla!
AIK
Fattar inte varför man vill lyssna på musiken via högtalare när man åker buss eller tunnelbana eller whatever ändå. Kul med musik? Använda hörlurar. Vill du ha musik när du snackar med någon? Nej, det ska du inte göra, det är respektlöst.
•pave paradise•
Hangaround
2008-01-03 15:19
Jag bryr mig inte om någon spelar musik. Men varför kan ingen spela bra musik? Skall det vara så jävla svårt att spela något annat än Neyo?
sluta lek
Jag fiser THC !
sånt är irreterande med massa skit ungar som spelar skit kass musik o spelar samma jaävla låt om om igen
grab your dick and dubbel click
jag är grinige gubben. jag får vansines utbrott och skriker rätt ut. alla gånger har det bytt vagn vid nästa station. kan även bero på att visa gånger framstår man som en snubbe på flykt från rättspsyk och andra har man med sig 5 andra skinheads. poängen är i alla fal att det funkar att skrika och bli förbanad. flera gånger har jag fåt aplåder av rästen av vagnen.
jag är riktigt trött på att alla klagar på omgivningen så oerhört mycket. varje dag är det ett nytt inlägg om hur irriterad någon är över diverse händelser. jag själv spelar aldrig musik på det sättet, jag hade skämmts faktiskt. men samtidigt känner jag ingen nytta av att dra upp det på ett forum, alla håller med om att det är "sååååå irriterande" och "sååå respektlöst". hade människor slutat vara så oerhört förbannade konstant hade inte världen sett ut som den gör.
Spelar aldrig på bussen men vet jag att Dekay är ombord ska det spelas, ska bli kul att se min mobil åka ner på marken.
och vem fan är du?
Extra kul att läsa hur folk här känner sig mangaz nog för att ha skrikit åt 15 åriga killar att stänga av musiken. Men hur hade det hela gått om det var ett gäng killar i 22års åldern? hade tuffingen i dig tagit semester just den dagen och hållt käften hela resan?
och vem fan är du?
haha, för kanske 3 månader sen så satt det två fjortisar å lysna på "miss fatty". jag sa att om dom inte stängde av så skulle jag slänga mobiljävlen åthelvete! Det vart tyst efter det.
Henkish a.K.a ProNooB.
Om dem är ungefär 5-6 stycken som är riktigt högljudda och gapar, skriker och har sig.Då blir jag riktigt förbannad.Men om dem bara sitter och lyssnar på musik så är det väl ingen stor fara direkt..
Jag tycker det är fett soft om någon spelar musik på bussen. Antingen har jag min egen mp3 och då slipper jag höra, eller så har jag glömt min mp3 hemma och är tacksam för att jag slipper sitta och lyssna på pensionärssvammel. Och så är det ganska kul att se hur alla andra blir irriterade. Däremot skulle jag nog aldrig spela musik från mobilen själv. Alldeles för vulgärt.
Det verkar aldrig vara särskilt intelligenta människor som sitter med fötterna på sätet och lyssnar på musik i sina mobiler, dessutom är det ALDRIG bra musik! Det värsta är när man själv försöker prata i telefon med någon, och nån annan sitter med sin högfrekventa mobilhögtalare och lyssnar på nån skit två säten bort. Men det brukar lösa sig genom att vara kontrollerat agressiv med ett spänt leende.
Fy fan, satt bredvid 2 tjejer i 15-års åldern igår som spelade Soulja Boys Crank dat 3 ggr på raken! Att jag inte tog deras mobil och kasstade ut den är ju ett mirakel! Varför kan dom inte använda lurar?! Känner du dig träffad? Gör nåt åt det. Varför gör inte du något åt dig om du känner dig träffad av musiken? Hade väl varit bättre om du bett dem stänga av och skaffa hörlurar. Jag håller verkligen med dig, förstår inte denna jävla trend där snorisar ska springa runt och spela musik för mig som jag bara kan slå på Mtv för att höra. Börja säg ifrån och sluta gnälla i efterhand!
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
Jag e för mesig för att säga ifrån, jag erkänner. Sen tycker ju jag att folk borde fatta själva att dom kan störa andra med sitt beteende. Nä, bättre knyta näven i fickan å gnälla ut på whoa ;)
Det jag stör mig på är att VARENDA gång jag upplevt detta fenomen är det uteslutande amerikansk skakarumpaviftacash-hiphop/rnb, alternativt timbuktu eller bondetechno. Gud förbjude att 15-åringar ska ha lite mindre lättköpta trumhinnor nuförtiden..
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
Roni: Du har så rätt! Ler i hjärtat
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
För ett par veckor sedan, när jag satte mig på tåget för att åka till jobbet klockan 6 på morgonen, kommer det på en tjej i 15-16-årsåldern. Hon sätter sig, tar fram mobilen och sätter på musik på hög volym i en full tågvagn. Är man helt jävla rubbad om man gör så? Vem fan vill höra hennes musik på tåget på morgonen?
Signatur får rum här
Producent
2008-01-04 14:10
asså. vill du ha en servett och torka dina tårar med. sluta böla och säg åt dom att stänga av mobilen för i helvete. dom är 15 år vafan ska dom göra. sluta skäm ut dig.
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Jag föredrar att låtsas bli entusiastisk över den härliga musiken, nästa sekund börjar jag pynta tunnelbanevagnen intensivt med sprayfärg vilket leder till lite suck och stön från allmänheten ("buhu", "fan vad det stinker", "sluta" och "jag ringer polisen"). Vid nästa station slipper jag inte bara musiken och kidsen utan får en halv vagn för mig själv och kan sitta där i lugn och ro och känna mig nöjd. Visst, jag är lika dålig som kidsen, men den tömda vagnen ger förmodligen mig mer sinnesro än vad deras musik gav dom (dessutom slipper jag vara tristgubbe och be dom att stänga av musiken). Action speaks louder than words.
ljudkvaliten är så jävla dålig från mobilhögtalare att all musik, bra som dålig, låter så jävla hemsk. hade dom suttit med en bergsprängare som klarar av lite bas hade jag itne brytt mig så mycket men att behöva höra diskanten så jävla mycket gör en dum i huvet.