I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hiphopstilen

Övrigt - Blandat

   

2008-01-02 15:23

hiphopstilen

kanske inte alltför många som håller med mig här på whoa kanske, och det kanske bara är jag som börjar bli en gammal man, men det här med hiphopstilen, vad är grejen?

hiphoppare börjar bli som övervintrade punkare nu, ett stående skämt trots att ingen hajar vinken. Om 10 år kommer söderkällaren vara det nya kellys, fast med hiphopgrabbra som freestylar i rökrummet istället för headbangers som inte hajat grejen med att fylla 40. Svensk hiphop hade sin tid, vita svensson-grabbar kunde ursäktas med att klä sig som jamaal från bronx, mest pga modesvängen som gick för en 6-7 år sen, men mycket har hänt sen dess.

jag erkänner, jag har ett gäng överdimensionerade byxor och hoodies (som numera bara är bakiskläder) och det är bekvämt och så men skulle jag glida utomhus blir jag behandlad annorlunda, jag blir behandlad som om jag är 17 år och snattar folköl på ica. så det kanske är en åldersgrej, jag vet inte. och hiphopen har väl lika mycket självdistans som.... ok det kanske inte finns nånting mindre självdistanserat från verkligheten än just hiphop. t o m punkarna driver med sig själva, t o m såna där emo-kids har ju mer självdistans iom att de gör ett statement, hiphopgrabbsen och tjejsen tror ju stenhårt på det de gör verkar det som.
jag vet inte.. jag hajar väl om några 17åringar från landsbygden kör på, men vi som kommit över tonårs-stadiet och kommit igång lite mer i våra liv, vad motiverar till tonårskläderna?