I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pappa vill låsa in mig - ingen fara

Övrigt - Blandat

2007-12-16 02:05
Batrat Men jag kommer aldrig hajja vad du ser i nån som hookar MVG istället för att gå ut och tjäna cash direkt :P

med lite tålamod kan man tjäna större hackor senare min vän

daviden. ahaha ingen aning de e ganska tyst här hemma... de kollade på pirates of the carribbean (stavning) innan vet jag iaf
Femme fatale

2007-12-16 02:07
Amar

Ok. Kan ju tänkas att din pappa är lite överbeskyddande bara.
Vore ju värre om HAN skulle låsa din dörr UTIFRÅN :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-16 02:12
Amar: Det är just där problemet kommer in, läkare är sjukt underbetalda om dom inte väljer att jobba som privatläkare och det är bara dryga as som gör.

Jag personligen skiter visserligen i stålar, men jag har räknat ut att om jag fortsätter tjäna det jag gör idag tills jag är 50 så kommer jag sannorligen tjäna mer än min bror har gjort vid samma tidpunkt, och blir min bror advokat inom en snar framtid. Skillnaden mellan oss två är att han valde pluggandet och jag valde jobbet. Så trots att han är 7 år äldre än mig så har jag tjänat nästan en mille mer än vad han har i dagsläget.

Men åter till frågan: Har ungen dödat någon än?
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2007-12-16 02:21
Batrat, statliga läkare är inte alls sjukt underbetalda. medellönen ligger på 50 000 ungefär tippar jag på, sen ä
att privatläkare är dryga as? ajaj min killes pappa jobbar privat, delägare i två privta kliniker, så han kan väl jobba med det om det skulle knipa? haha vad oroa dig inte jag försöjer min man om det skiter sig :D

nej ingen är död. än
Femme fatale

2007-12-16 02:22
din pappa älskar dig och vill skydda dig. och man vet aldrig med folk, vi lever i en sjuk värld med sjuka människor. det är inte som du är inlåst förevigt heller och klockan är mycket, så varlör inte bara låsa dörren?

2007-12-16 02:23

varför tror ni jag inte låst den? jag har inte ens käftat emot. jag tog bara nyckeln, sa att det inte var nödvändigt men att jag låser.
Femme fatale

2007-12-16 02:24
Amar

Goodie. Fast, what if det finns ben & jerrys i köket, och du blir sugen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-16 02:26

hahaha försök inte. här finns ingen glass :(
fan vad gott det hade suttit med bj ärligt talat.

tycker synd om killen eftersom min pappa ens kan tänka såom honom
Femme fatale

2007-12-16 02:30
Amar: Min ställning till privat-sjukvård kan vi ta i politikforumet om du känner för det. Men inställningen jämtemot dom är ungefär som iställningen mot jurister i mitt fall. Däremot så ska statliga ägare ha ett stort jävla credd eftersom att 50000 är sjukt underbetalt för det jobbet dom uträttar och den tid dom lägger ner. Jag gör inte alls samma stordåd men tjänar liknande summor idag, då tycker jag det inte är mer än rättvist att en statligt anställd läkare ska tjäna minst 80000

Men nu vill jag ha lite mer utförliga statusrapporter, som du kanske märker så ligger den här tråden mig väldigt varmt om hjärtat, så hur ser det ut? Ingen skadad ens? Kanske lite sönderslagna möbler? Gimme gimme gimme!
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2007-12-16 02:35
Batrat_ jag är personligen inte för privat sjukvård som något som ska ersätta den statliga, men däremot ser jag inte varför det inte kan få finnas vid sidan av. jag är däremot helt emot utförsäljning av statliga sjukhus. sen verkar du ha en lite skev syn på pengar. 50 papp är mkt pengar, du lever i en fanatsivärld om du tror att 80 är en lämplig summa. 80 tjänar ju advokater som driver privat. menmen somsagt, vi kan ta det i politikforumet någon gång. 35 papp klassas som en ordinarie statlig chefslön för guds skull

nej, det är lugnt som graven här hemma. jag kanske ska våga mig ut och dricka vatten
Femme fatale

2007-12-16 02:36
Amar

Känner du honom sedan innan?

2007-12-16 02:38
daviden. pojken? haha ja, jag har suttit barnvakt åt honom, vart hemma hos honom, han har varit klasskamrat till min bror sen första klass och han har varit vår granne
Femme fatale

2007-12-16 02:41
han hade säkert inte gjort dig nåt, men din farsa nojjar för att han bryr sig och du måste se det från hans synvinkel ockås med tanke på omständigheterna, att han blivit utslängd osv. Just take it chill.

2007-12-16 02:41
Amar //

Och just därför tycker jag att advokater gott kan sänka sin lön med 50 loppor, dom jävlarna ska ha en straffavgift för att dom valt att skydda samhällets avskum! :D

Sen har väl min sjukt traumatiska barndom avspeglat sig i mina åsikter :P

2007-12-16 02:49

batrat. jag vill plugga juridik haha. nej men är man duktig kan man ju efter ett tag välja själv vilka fall man vill ta sig an. Elizabeth Fritz är ett bra exempel, hon har gjort försvar av utsatta kvinnor till sin specialitet.

sen är de jävligt få jurister som sen går vidare till ting.. de flesta blir ju "bara" jurister och sysslar med allt möjligt, utreder vanligt juridiskt pappersarbete för företag etc. jag har förmig att bara 15 % blir advokater

dusty. med tanke på omständigheterna? jag har blivit utslängd hemifrån personligen men inte är jag en potentiell våldtäktsman/prostituerad/mördare för det. killen har bara haft ett jättegräl medpäronen, vilken tonåring har inte haft det...
menar bara att det är en grymt onödig grej,. det är fult bara mot min relation till denna pojke som är ömsesidigt platonisk

Femme fatale

2007-12-16 02:57
det är ingen stor grej, men det vet inte din pappa och din pappa kanske inte känner killen så bra.

2007-12-16 03:00
Lilla vän, visst är det så att det finns en eller två advokater i Sverige som gör ett moraliskt korrekt jobb. Men de flesta är Leffe Silberskys som bara tänker på pengar och inte har några som helst problem med att skydda diverse våldtäcktsmän och mördare bara för att tjäna några extra slantar.

Alla jurister i min familj har suttit ting (brorsan gör det nu) och alla har slutat som advokater! Jag menar, de som verkligen tar juridikstudierna på allvar blir förr eller senare advokater, åklagare eller domare. De som blir utredare med mera är de som tagit kompletterande utbildningar eller att de inte kunde få sitta ting eller få praktik. Har dom ett roligt och givande jobb? Näe! Gör dom sig förtjänta av samma summor som läkare? Absolut jävla inte!

Men om din snubbe är en av få som inte bara tänker på stålar när han söker sig in i en bransh så har han min respekt iallafall!

2007-12-16 03:07

Batrat_ ja, jag håller med om att det är ett kontroversiellt jobb även om det är ett klassiskt yrke.
men din familj är isåfall lite exeptionell. de allra flesta slutar som jurister. behöver inte betyda att de är "misslyckade" advokater. det är verkligen inte alla som vill jobba i en tingssal.

sen angående syn på pengar så får nog min snubbe framföra sina åäsikte själv angående det.

jag vet iaf att jag själv inte vill hyckla med att pengar har stor betydelse för mitt yrkesval. inte för att det är drivkraften, men en av många drivkrafter. en god ekonomi ger en ett bekymmer mindre. naturligtvis kan man inte skydda sig själv från olycka genom ett Ankeborg men att ha en bekymmersfri ekonomi kan lätta många bördor.

Femme fatale

2007-12-16 03:19
En given instinkt att värna om sina barn och ta försiktiga åtgärder?

2007-12-16 03:21
De 3-4 stycken i min familj som arbetar som jurister/advokater (farsan har gått ur samfundet och brorsan sitter som sagt ting) tog det jobbet för att dom har fått nån vriden jävla bild av verkligheten. Därför har jag och min syster blivit svarta fåren i släkten då jag valt att sätta igång med karriären direkt och syrran.. jaa, där skulle man fan kunna skriva en hel bok!

Det är jättebra att du inte hycklar om pengarna! Men jag ser att man borde ha bättre saker som driver en än pengar. Man bör sikta på att man har så man klarar av att tillsammans med sin partner försörja familjen enligt mig. Motivationen till att arbeta bör man hitta i någonting mer givande, läkare och brandmän har att rädda liv, poliser för att skipa rättvisa (hur det går är en annan femma). Det kan också finnas en "sämre" anledning till att vara motiverad, typ kockar kan ha som motivation att tillaga en smakupplevelse som deras gäster aldrig kommer glömma. Min personliga motivation hittar jag i mina personliga möjligheter att utvecklas, jag vet att jag är sjukt ego i detta fallet men jag har en grej inplanerad som jag ska göra om en 10-15 år som förhoppningsvis kan förändra mycket för många människor, och det är någonting jag strävar efter!

Ska du bli jurist så tror jag verkligen att du kan göra ett bra jobb och bli en jävligt bra människa, men använd inte pengarna som drivkraft i sånna fall! Om du blir ett unikum bland Sveriges jurister och inte tänker bara på pengar, ja då kommer du bli jävligt vass kan jag säga!

Kära dam, kära vänner: Det har varit en trevlig kväll, men nu lämnar jag er för att få ett varmt välkommet dambesök! Läs mer i natttråden 15/12...
Graffare

2007-12-16 03:25
din farsa är lite knäpp
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2007-12-16 12:22
de e ju fan sjukt att han låser in dig

2007-12-16 12:39
hur slutade det? låste du dörren om dig eller trotsade du din pappa?

2007-12-16 14:59
Amar

Din pappa kanske är sådär lite "dramatisk" som person, och att han får det att värka allvarligare än vad det är..

2007-12-16 15:09
du kan ju inte sitta o gömma dig på rummet, vad händer om du måste gå på toa mitt i natten? DANGER!
shimmy shimmy yo

2007-12-16 16:25
Men hon har väl själv nyckeln? Isåfall är det ju inte så farligt.

Moderator

2007-12-16 17:16
Jag orkade nästan läsa hela tråden, men till slut blev det för offtopic.
Iaf.

Hade jag varit i ditt läge hade jag lackat satan på min farsa. Tror han att snubben ska komma in och våldta dig förstår jag inte varför han öht tog in honom i huset från första början. Och det är ju en unge han känner. Och varför i helvete (ursäkta finskan) skulle han våldta dig bara för att han mår dåligt? Var finns kopplingen?

Svälj nyckeln framför hans ögon.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-12-16 19:20
är din pappa rädd för honom? menar han är välkommen i erat hem men han fruktar samtidigt att du ska bli våldtagen? säg åt han att kasta ut ungen istället för att du ska behöva låsa dörren till ditt rum i ditt eget hem
The Only Good System Is A SoundSystem!
http://www.myspace.com/thundahvibesound
Moderator

2007-12-16 19:21
Eller säg åt honom att lita på ungen.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Graffare

2007-12-16 19:53
tänk på att du kanske är 20 på legget, men 12 i hans ögon.. du ska vara glad att han inte sitter utanför ditt rum med hagelgevär och vaktar
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2007-12-16 20:00
hade jag haft en dotter som var lika vacker som dig hade jag också varit överbeskydande

2007-12-16 20:00
Jag hade låste dörren. Fan heller att jag skulle kunna sova med vetskapen om att det finns en person i huset som någon jag litar på tror är en potentiell våldsverkare. Ett mycket enkelt sätt att slippa vakna upp på sjukhuset och behöva tänka att det enda man behövt göra är att låsa dörren.
Din pappa kanske vet mer om honom än du gör?

2007-12-16 21:33
Han vill ditt egna bästa? Känns inte som ett dilemma alls. Lås dörren en natt, det är liksom inte hela världen. Har man tv eller dator på rummet så är allting spikat för en helkväll.
whoopzidoo
Moderator

2007-12-16 21:45
Felici-JAH Fast problemet ligger väl inte i att hon känner sig instängd av sin farsa utan att han tänker helt sjukt?

2007-12-16 21:47
Någon som har tänkt på att Amar inte skrivit i denna tråden på hela dagen? Hur tror ni det gick egentligen? :S

2007-12-16 22:00
KaptenKrok P22
skit i om han tänker sjukt den kvällen, det är 365 dagar på ett år, och om nu dörren måste va låst en kväll på de här dagarna, så är det inte hela världen.
whoopzidoo

2007-12-16 22:01
haha hon kanske har stuckit till någon annan? Eller så har hennes pappa dödat henne!!!!!! Det är helt säkert om han är muslim.
Gah..
whoopzidoo
Moderator

2007-12-16 22:15
Att hon ska behöva låsa dörren pga hennes pappas irrationella rädsla är fan visst en stor grej.

2007-12-16 22:21
Fan gnäller du om? Gör som far säger tills du flyttat till eget. Det borde väl vara dags för övrigt..
Hur tänker du nu?

2007-12-16 22:34
Hon har ju förfan inte gnällt ett dugg! Bara ifrågasatt hans överbeskyddande!

2007-12-16 22:40
Jag hade bara gjort det för att få det överstökat, han oroar sig av en anledning antagligen. Och passar de inte, move out!
whoopzidoo
Moderator

2007-12-16 22:42
Så bara för att hon inte håller med sin pappa (som hon i övrigt verkar ha en varm och nära relation till) angående en sak så ska hon dra om hon inte vill finna sig i det? Bra där.

2007-12-16 22:58
1 dag, på 365. En dag som gör hennes pappa bekymrad. Jag hade offrat den dagen.
whoopzidoo
Moderator

2007-12-16 23:02
Jag hade frågat min pappa varför den där pojken skulle ha tendenser att våldta.
Det är ju inte dörren och låset det handlar om, utan hennes pappas konstiga syn på en kille som de har känt hela hans liv.

2007-12-16 23:04
Om situationen är att din farsa låter nån sova över som i hans ögon kan vara en potentiell våldtäktsman.. så är det sjukaste inte att han låser din dörr.

precis det jag tänkte skriva, men U-Nas hann (långt) före!
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-12-16 23:51

haha vilka teorier om varför man inte hunnit skriva.. jag har varit på jobbet folks. :)

för att förtydliga har jag varken käftat emot med min pappa eller vägrat låsa min dörr. det är ju inte det som jag ifrågasätter utan hans resonemang kring om att han kan vara en potentiell gud vet vad.
orkar inte diskutera sånt med pappa eftersom det alltid är skitsaker som blir grunden till fåniga gräl, så jag är snällt barn, jag lovar :D

feliciah- - du kan coola ner dig, jag ser det inte som en uppoffring bara som wack.

så då vart det över. min mamma tog tydligen ett snack med pojken nu i morse, och hur fan lyckas hon alltid få in STÄDNING i hennes föreläsningar? Min bror berättade allt när jag kom hem och tydligen hade hon börjat svamla om ajax etc... typ att han inte ska bråka emd sin familj utan städa sitt rum..

gee.. haha mamma.

jag gjorde tråden mest i udnerhållande syfte även om jag på riktigt tyckte det var cp. Var inte så gravallvarliga kära vänner

Femme fatale

2007-12-17 14:21
shit det är ju du som är gravallvarlig, jag førsøkte också vara underhållande

yezelleme

2007-12-17 14:45
Rhetoric P22

tankte ocksa skriva det och alla andra smarta inlagg men nan annan hann fore

Jag är tydligen en våldtäktsman?