I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pappa vill låsa in mig - ingen fara

Övrigt - Blandat

2007-12-15 23:59

Pappa vill låsa in mig - ingen fara

Okey, det här är lite freaky och jag vet inte riktigt hur jag ska reagera men...

Min bror som är 14 år gammal har en barndomsvän i samma ålder som är lite av ett problembarn idag. Han har bott i samma område som oss till ganska nyligen då han bytte till en stökigare skola som verkar ha påverkat honom mentalt och socialt.

som barn var denna pojk en väldigt artig och verbal krabat och att känna rädsla eller farhågor inför honom är för mig på en skala 1-10 ungefär -2,5. Nu råkar det vara så att han har haft världens största gräl med sina föräldrar och han har packat sitt pick och pack. Han hade tänkt sova ute men beslöt att komma hem till oss.

nu till saken. pappa upptäckte ett ganska nasty sår på hans arm och min lilla ovetande pappa vill tro att det är frivilliga skärsår snarare än vanliga blesyrer som barn brukar gå runt med när de ramlar omkring hela dagarna.

Pappa tycker denna pojke är labil och vill du därför stänga in MIG (!) i mitt rum i natt, dvs be mig låsa min egen dörr som jag aldrig aldrig annars gör för att SKYDDA mig från denna kille?

vill min pappa påstå att jag kan vara ett potentiellt våldtäktsoffer för denne unge!? För det är tydligen lugnt at brosan och hans polarte sover i samma rum, men jag som har ett separat rum ska minsann låsa? SEN NÄRDÅ?

pappa bönade och bad att jag ska låsa min dörr men är det bara jag som tycker det hela är jävligt skrattretande? obehagligt om pappa menar det jag tror han menar?

detta är en såndär situationsom bara jag hamnar i och ingen annan, bissart, banalt och lite nasty

Femme fatale

2007-12-16 00:01

vill förtydliga att jag är 20 år och en ganska stark jävel medan pojken det handlar om är 14 år och väger kanske hälften av min kroppsvikt med ögonmått mätt.

och just i denna stund stack han nyckel i låset. omg

Femme fatale

2007-12-16 00:03
Han vill ju bara veta att du är helt utom fara, är väl ingen stor grej att låsa dörren en natt. Går ju att låsa upp om du skulle behöva lämna rummet också..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-16 00:04

hahaha ja men det är klart det inte är fysiskt ansträngande att låsa en dörr men att pappa ens tänker så långt?

det är skitvidrigt, jag har suttit barnvakt åt honom!! hela grejen är bara whaaa
Femme fatale
Toastare

2007-12-16 00:05
Var glad att han bryr sig.
Jag skyller allt på Emma!
Manager

2007-12-16 00:07
he only want the best for you.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-12-16 00:07

ånej, ska jag få en massa prettosvar :/ jag tycker det här är komiskt men nu ska vi tydligen gå in på en diskussion om att jag har bra farsa. :D

jag tycker inte det pappa antyder är normalt.
Femme fatale

2007-12-16 00:08
Klart han är orolig. Har denna killen tappat det helt så är väl inte tanken så långt borta. Ta det som en komplimang!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2007-12-16 00:10
Amar, jag vill inte diskutera.. tycker bara du överdriver. Han vill inte låsa in dig, han vill att du ska låsa om dig.

Sen kan du ha suttit barnvakt åt killen, men han är tonåring nu och i en situation där han säkert mår dåligt psykiskt. Ibland är det bättre att ta det säkra före det osäkra..

2007-12-16 00:10
Om situationen är att din farsa låter nån sova över som i hans ögon kan vara en potentiell våldtäktsman.. så är det sjukaste inte att han låser din dörr.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds
Toastare

2007-12-16 00:11
och jag håller med U-Nas...

sen "prettosvar"...du kanske hellre vill ha 14-åriga killens farsa istället?

2007-12-16 00:11

haha tappat det helt? saken är att han är som vilken pubertal 14åring som helst men mina föräldrar tycker alla barn är gangstrar., hahaha! :)

de flesta har väl haft lite turbulenta tonår...

jag märker att pappa har massa sympatiröster :D
Femme fatale

2007-12-16 00:13
Bountyboo. klart jag överdriver lite, det måste ju bli lite underhållande :) jag vet inte hur jag ska förklara varför det är sp bisarrt, tänk själv på en unge som du tog hand om som tonåring så får du dig ett hånskratt :D

och jag håller med U-nas jag med. om han är så jävla labil, vafan ska han sova här för?
Femme fatale

2007-12-16 00:21
Haha! Det där va fucked up! Av det jag läst som du skrivit verkar ju du vara en brud med jävligt mycket skinn på nosen, så hur satan kan din farsa få för sig att en liten sparvunge ska kunna rå på dig? Du får ju förklara för farsgubben din att det inte är så kanonbra att låsa dörren om det skulle börja brinna eller liknande! Oavsett vilken sida dörren är låst ifrån...
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
Toastare

2007-12-16 00:21
Amar, jo jag förstår dig att man inte direkt kan tänka sig en kid man passat som en potentiell våldtäktsman. Sen läste jag det du skrivit igen..fick för mig att han typ rymt hemifrån för att han hade det svårt hemma.. han är ju bara fjortis :)

men lås för din pappas skull.. det är ju ändå bara när du ska sova.

jag hade alltid låst dörr när jag bodde hemma.. inte för att min mamma skulle ha gått in i mitt rum utan att knacka.

2007-12-16 00:22

min pappa är verkligen speciell. en gång hade han erbjudit sig att hämta upp mig från station, men mobil vatr död (vilket han visste sen tidigare) och jag kunde inte finns vart han stod med bilen. tjugo minuter senare hittade vi varandra och pappa satt likblek bakom bilen.

han sa att om jag inte hade kommit snart hade han åkt till universitetet för att leta efter mig. och när min pappa säger leta menar han med ficklampor och lyktor..
dessutom var han så skärrad för den här skitsaken att han vägrade prata med mig resten av kvällen eftersom han var så uppskrämd av tanken att jag skulle svälla som ett lik i något vatten...

detta är samma pappa som anmälde mig försvunnen TVÅ gånger hos polisen när jag var pytteliten innan han kollade med vår granne som är förälder till min bästa vän

hahaha damnn jag har en egen gudfader hemma :D
Femme fatale

2007-12-16 00:26

Dekay, haha javisst men jag kan säga såhär, jag är väldigt stark och det snarare tack vare mitt heta temperament eftersom jag lätt får adrenalinkickar som kan få mig att lyfta tak , RWAAAAAAAAAAR!! <- sådär

Batrat, det är precis som du säger troligen att jag brinner inne pga överbelastat whoande, eller att min plattång satts i liv eller något annat trevligt :)

Bountyboo, jag ska låsa, jag har inte ens sagt emot honom eftersom jag inte vill ta en pinsam diskussion om 14åringars könsdrifter.. ;)

Femme fatale

2007-12-16 00:29
pappa 4 president!
AIK

2007-12-16 00:31
dekay. haha svårt att va pedofil på en 20åring, men jag blir smickrad över att du ser mig som så superung :D
haha jag kom och tänka på det där kyskhetsbältet som bruden har i scary movie, eller vad fan det nu var för en massaår sedan :)

ja, han är väldigt överbeskyddande, vilket både kan vara trevligt men också väldigt påfrestande eftersom man inte tillåts vara sin egen beskyddare. det blir ju det här; jag ska ta hand om dig puttenuuuuuttt!!

ja innerst inne är det ju värmande, men nu är det bara nasty. :D
Femme fatale

2007-12-16 00:32
Skulle det vara min dotter skulle jag iallafall utrusta henne med ett kyskhetsbälte och ett hagelgevär (Nej, inte samma bössa som min farsa sköt katten med)!
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2007-12-16 00:33
Dekay
"Med tanke på antalet pedofiler och våldtäktsmän som härjar här i Sverige så är han inte helt fel ute."
- Det är väl precis det han är. Fel ute.
Om han låter en kille sova över som han är rädd ska gå lös under natten så måste han vara det.
...
Jaja, skitsamma.. Rätt sjuk situation tycker jag.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2007-12-16 00:36
Batrat, hahaha no offence men din pappa ... hahhaa din tråd var helt sjuk. jag undrar verkligen vad du haft för barndom :)
Femme fatale

2007-12-16 00:41
Amar:

Vi kan ju sammanfatta det hela att det är ett jävla under att jag har landat på fötterna! Och att jag hatar jurister över allt annat...

2007-12-16 00:47

batrat, neej, är det såpass dramatiskt? fast min pappa är ganska lugn. jag minns att han en gång sökte upp min stalker (en riktigt obehaglig psykopat) för att "samtala" med honom. lugnt och sansat.

fast iof hade han av en slump tre vänner med sig... (min pappa)

jag börjar misstänka att min pappa är Marlon Brando inkarnerad rakt av från gudfadern... han verkar lugnt i det fördodla..
Femme fatale

2007-12-16 00:58
Haha, nej men vi är väl inte riktigt lika! Farsgubben har aldrig varit något vidare beskyddande, ens mot syrran! Kommer aldrig glömma när syrran kom hem och berättade att några killar i skolan hade varit dumma mot henne varpå farsan kläcker ur sig "Hämd är visserligen fel, men jävligt tillfredsställande!".... Dagen efter fick syrrans plågoandar besöka skolsystern med värk i de nedre regionerna...

Syrran var 12 på den tiden!

2007-12-16 00:58

dekay, haha wtf, honung till bin, ung och fräsch? hahahaahaha, man får tacka dig. jag har nämligen blivit skadat för livet när jag fått höra kommentarer såsom; Jahaaa så du är X fru!!

X är min pappa i detta fall..  men tack iaf, det värmde att få höra motsatsen till att man skulle vara en 40årigkvinna.

när han skulle hämta mig var FÖRRA MÅNADEN

Femme fatale

2007-12-16 01:01

Dekay, hahhaa fyfan vad jag är glad över att du inte är min pappa :D

Batrat_ ninjapappa! och han är INTE överbeskyddande när han knäar ett gäng 12åringar? :D

Femme fatale

2007-12-16 01:05
Amar:

Nej, men nu har du missförstått! Det var syrran som sänkte ungarna! Tror dom var 4-5 stycken iallafall :D....

Men att vara beskyddande är bra, det skulle jag vara mot min unge iallafall... Men gränsen där det blir för mycket är hårfin. Man måste låta ungarna få ha en första fylla och så, men (utan att kränka din pappa på något som helst sett) så är det lite överdrift att låsa in sin 20 åriga dotter...

2007-12-16 01:12
Batrat. hahahaha! jävlar, vilken karatekid :) jag minns att jag var hårdhänt jag med på den tiden det var socialt accepterat att misshandla varandra. fick något cpryck när jag gick i sjuan och örfilade en killkompis såpass hårt att stackarn örfilade tillbaka av ren reflex och började sen gråta.. han var två år äldre än mig. jag säger ju att jag är stark!

ja men jag håller med dig, man måste låta ungar ta egna beslut och så. jag har aldrig ens varit full någon gång i mitt liv så han behöver inte oroa sig för sånt där som andra föräldrar har behövt göra.

men han har kört allt annat oldschool, typ skrivit upp alla killnamn han kommit över på en lista och prickat av varje namn, ett efter ett, sen fick min pojkvän utstå värsta researchen om hans liv. alltifrån ifall han röker, till vad hans pappa sysslar med, till hur hans betyg ser ut..
Femme fatale

2007-12-16 01:17
Haha! Tänk om jag vore lycklig nog att vara din pojkvän! Kan verkligen se det framför mig:

Röker du?
- Ja, ett paket om dagen
Hur var du i skolan?
- Naeä, jag såg väl skolan som ett utmärkt tillfälle att ta igen på sömnen!
Hur är det med drickandet?
- Kan säga såhär: Det blir många Bloody mary till frukost!
Vad är din framtidsplan?
- Att försöka få din dotter i säng

(och min personliga favorit:)
Vad gör dina föräldrar?
- Pappa stoppar ner katter i sopsäckar och skjuter dom med hagelbössor och morsan hjälper honom att mörka saken i 16 år!

2007-12-16 01:21

Batrat. HHAHAHAHAA

såhär kan man säga att stackarsn svarade enligt ditt eget formlulär

Röker du?
- Nej (sant)
Hur var du i skolan?
Jag var bra. (sanningen: mvg i alla ämnen)

Vad är din framtidsplan?
jag vet inte.. kanske läkare, eller läsa teknisk fysik

Vad gör dina föräldrar?
pappa är läkare.

efter "intervjun" säger pappa: Åh fyfan det här får din mamma ta hand om..

hahahahaha

Femme fatale

2007-12-16 01:23
Amar: hahaha!

Vad fan ser tjejer i killar som är läkarsöner, som inte röker och har MVG i alla ämnen? Vad hände med förkärleken till badboys som röker pall mall från Ghana när han skriver på Whoa?

2007-12-16 01:28
Batrat. jag har redan haft en jävligt jobbig historia bakom mig med en badboy (och självklart blev far min inblandad, med polisanmälan etc haha vad hade du väntat dig?) så jag ser det enbart som positivt att killen är slipad. Jag föredrar snälla, coola män och håller mig långt borta från idioter :) fast det finns en vild man i alla män ;)
Femme fatale

2007-12-16 01:29
Så du anser att jag är en idiot för att jag röker ghananska smuggelcigaretter?

2007-12-16 01:31
Batrat, jag anser ingenting om dig eftersom jag inte känner dig. vem är jag att döma? :)

får lust att bifoga ett bibelcitat
Femme fatale

2007-12-16 01:32
Dekay: Till dig vill jag bara säga att jag aldrig haft en könis, och att det heter "ghananska" om det handlar om någonting som är plural och kommer från landet Ghana i Afrika.

2007-12-16 01:36
Håller med dig faktiskt Amar, Liiiite överdrivet är det ju men tja. Han vill väl skydda dig och han tror väl mycket som även kan vara sanna om den där 14-åringen.
bla.

2007-12-16 01:36
att låsa sitt rum e väl ganska lugnt, vänta tills dom börjar tvinga dig läsa "rätt" ämne eller tills du ska flytta hemifrån, lol !!!

glömmer aldrig när min syrra sa att hon ville läsa till bilmekaniker, LOL!!!!

direkt efter gymnasiet ringde min farbror, dagen efter studenten, han ringer ALDRIG, han bad min pappa klargöra en sak för mig

välj: doktor mohandes vakil eller dö olycklig

om din pojkvän e arab e enda anledningen till att du "får" vara ihop med honom att han ska bli agha doktor annars har perser inte mycket till övers för araber, jag kan lova dig det

en gång kom jag hem o sa till pappa att jag numer dejtar en arabtjej och påpekade fint att hon jobbar på Zaras nere i stan osv, han droppade hamburgaren han höll i handen och gick o la sig mitt på dagen, i 6 timmar, "chort"

en annan gång kom jag hem o sa att jag träffat bästa tjejen på läkarlinjen, hon e asgrym osv, sen efter en halvtimme sa jag att hon var arab, han reagerade inte ens utan såg jätteglad ut. Jag såg att han tänkte "mmmm, läkarbarn"

2007-12-16 01:38
Haha är detta på riktigt? *skrattar* :D

2007-12-16 01:41
sen min kompis, som va 23 bast då, han flytta ner till köpenhamn från GBG, jag gjorde misstaget att lära känna honom o han e också pers

jag lovar att hans mamma, hans pappa och hans syster ringde mig allihopa inom loppet av en månad, vid olika tillfällen och sa "eyy vi har ringt han en timme nu han svarar inte vi e jätteoroliga vad händer!?!?!? var e du !?! vem såg du han med senast!?!?!"

första gången när hans pappa ringde gjorde jag misstaget att säga "ja men han gick nog me en dansk tjej i hans klass, dom skulle på fest"

vilket var sant

så hör man hans papap säga "NEJ HAN FESTER INTE SEN TRÄFFAR HAN INTE HELLER TJEJER OKEJ??? GE MIG TJEJENS TELEFONNUMMER NU!!!!"

shit va nojig jag blev där

2007-12-16 01:42
Märkligt.

Har du hört steg utanför din dörr än?

2007-12-16 01:45

kaladze, du kan för det första sluta anta att alla iranska föräldrar är likadana men några saker stämmer halft. mins föräldrar, likt många iranska föräldrar, har växt upp i en religionskritisk och antiarabisk miljö.

ja, de har en massa fördomar om araber som de tyvärr burit med sig sedan barndomens "läror" om vad araber är och vad de står får.

Men du ska ha klart för dig att de älskar honom för den han är, den person de lärt känna. vi blev tillsammans när vi var 15 så det är klart mina föräldrar inte kunnat förlita sig på att han ska bli läkare. han hade inte ens börjat gymnasiet.

nu råkar det vara så att han har börjat läkarlinjen trots allt men de hade aldrig accepterat honom om de injte visste att han var en fin grabb., så är det bara

dessutom är min mamma och pappa från olika folksla så de har själva upplevt baksidan av en fördomsfull omgivning

Femme fatale

2007-12-16 01:49
Dekay: Nej, jag kanske inte är något jättegeni! Men detta har jag koll på.

Ang. Cigg i Ghana så är det mest att dom har skumma sorter på ciggen, riktiga skitcigg som Pall Mall och Rothmans är hur poppis som helst där nere.

Amar: Fan, du har dina hästar i stallet du!

2007-12-16 01:50

så, sluta waista tråden på någon jävla iranier vs araber grej. så jävla löjligt.
synd för dig om du lever i en väldigt inrutad hemkultur. 50% av min umgängskrets är arabisk så jag fattar int riktigt vad du vill kommma fram till?

så

Femme fatale

2007-12-16 01:51
Batrat, haha va?
Femme fatale

2007-12-16 01:54
jag försöker bara driva med iranska föräldrar o hela det konceptet, inte araber, jag skriver ju också att min flickvän är arab

ta inte åt dig, men iranska föräldrar är lite wicked ibland, det kallas KULTURKROCK fröken

i Iran funkar det så, förhelvete min faster och hans man fick inte sova i samma rum när de besökte sina släktingar, trots att de var gifta, det anses "fult" om de bäddas in i samma rum, så de fick sova separat

fan va ball jag borde göra en egen tråd om irani föräldrar

2007-12-16 01:56
Amar: Nämen till skillnad från de flesta på Whoa (bland annat jag själv) så är du så kallat saklig. Jävla gidder om araber/icke araber är ovesentligt.

Men jag kommer aldrig hajja vad du ser i nån som hookar MVG istället för att gå ut och tjäna cash direkt :P

2007-12-16 01:58
Sluta nu offtopica, mina vänner. :)

Amar, ge oss latest news! Har han stulit matsilvret än? Har han förvandlats till något litet monster? Finns det några horn på hans huvud?

...eller, ligger han helt sonika bara och sover?

2007-12-16 02:01

kaladze. det enda du skrivit som jag håller med dig om är att du borde starta en egen tråd.

alla kulturer är wack på sina sätt. men var försiktig med att försöka "lära" folk något om deras familjer, när du inte ens vet hur familjen är sammansatt, och kulturkrock med vad? har jag pratat om någon kulturkrock?
orkar inte ens kommentera de där du sa om din gifta faster som om det gällde en hel nation.. "I Iran funkar det så" yadeyada.

skapa din egen tråd

Femme fatale

2007-12-16 02:04
okej tack för lektionen, ska tänka på det nästa gång

2007-12-16 02:05
Men har ungen dödat någon än?