I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Klockor klockor klockor

Övrigt - Blandat

2008-11-30 17:59
jag har den här efter att jag hittade den i en låda hemma i sommras. minns att jag fick den efter nåt jobb eller dylikt. stor som fan, och tung

2008-11-30 20:32
rekomenderar denna klocka! fint tyskt ur Trias Cosmopolitan
Käft då.

2008-11-30 20:38
Svenne P14

Med tre tidszoner? Reser herrn mycket? Jag ville köpa Breitling Colt GMT med två tidszoner för ett tag sen, men den var lite liten tyckte jag. Sen har jag ingen användning för två zoner längre.

Men den var ganska fin Svenne.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-11-30 22:22
Har en TAG Heuer Aquaracer, 2000-serien som är helt OK. Fick den dock i gåva för ett ganska bra tag sedan, så inget jag skulle köpt själv idag.

Är mkt sugen på deras Monaco kronograf, "Steve McQueen-modellen", för mig en av de snyggaste och ikoniska klockorna som finns. tidlös och klassisk... funkar till de flesta tillfällen.

Håller med om att Rolex är tacky. Kvalitéts- och prestandamässigt är det egentligen mycket liten, eller ingen skillnad mellan Omega, TAG, Breitling osv och Rolex. En Rolex köper man för att visa att man är rik som ett as, inte för att få en överlägsen klocka. För det får man inte...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-30 22:26
(Ang. priset på Rolex vs. Omega, TAG, Breitling osv. menar jag alltså på "standardmodeller", om man säger så. Finns ju Omegaklockor för flera mille osv. Så slipper någon påpeka detta i efterhand.)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-30 22:32
Jag kollade på både Tag Aquaracer och Omega Seamaster när jag köpte klocka för ett tag sen. De är båda väldigt fina klockor tycker jag, men igen, de kändes lite för små. Det är inte lätt att köpa klocka, man måste gå igenom så mycket för att hitta det man vill ha.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-12-01 03:53
candide: Vad köpte du till slut då?

Och vilka seamaster kollade du på? Deras "Planet Ocean" finns ju liksom i stor, större och jättestor och ska tydligen upplevas stora också.

Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2008-12-01 11:14

Mitt senaste klockköp.
SKU - SKU - SKULASON!

2008-12-01 17:36
candide P26

Med tre tidszoner? Reser herrn mycket? Jag ville köpa Breitling Colt GMT med två tidszoner för ett tag sen, men den var lite liten tyckte jag. Sen har jag ingen användning för två zoner längre.

Men den var ganska fin Svenne.

Ja, jag var i Norge i somras faktiskt. Nej skämt å sido. Tyckte den va fräck och snygg, sen fick jag den för ett väldigt bra pris. Den är redigt stor faktiskt, rätt tung också.

Tycker också den är ganska fin, men har tröttnat lite på den nu.
Käft då.

2008-12-01 21:11
Endeavour2

Ja, planet ocean finns ganska stora, och de är snygga. Men de känns lite tunna. Det blev en Breitling SuperOcean Steelfish. Den är rätt stor (44mm) och lagom tjock (15mm har jag för mig). Jag tycker om den.

2008-12-23 12:52
så för att blåsa lite liv i tråden, så fortsätter jag med mina lite billigare klockor än resten av gängets, men samtidigt smått flummigare vilket passar mig alldeles utmärkt. Följande klocka är då beställd från staterna, hoppas se den hemma om 2 veckor:

Flüd BoomBox Watch - Gun Metal

Någon annan som beställt/inhandlat/planerar på köpa snart?