I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Klockor klockor klockor

Övrigt - Blandat

2007-12-22 02:29
UnderOrganet P21

pappa köpte en bentley så fick erbjudande.. därav att jag har den..
Niceness!

2007-12-22 12:13
Har denna Omega Chrono Quartz
Den tillverkades 1976 för OS i Montreal i 10000 ex. Lämnade in den på hel renovering för ett år sedan. Tog 17 veckor men ser nu ut som ny. Enligt mig den snyggaste klockan som har tillverkats, dock så är ju jag lite partisk.
When we're good they never remember. When we're bad they never forget.

2007-12-22 13:07
Stizze P22
hur fan ser det ut om du kommer i en c&c t-shirt, hoodie, windbraker, jeans, keps, klocka..samma sak om det är Lrg eller vad som helst. jag skulle skratta åt dig o din lack of style
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-22 13:40
Jag switchar lite mellan den här, den här och den här. När jag känner för lite härligt fakebling tar jag ibland på mig den här.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2007-12-22 20:01
Bootlegger P23

Och du tror allvarligt talat att jag, eller du, skulle gå runt i hela det kitet samtidigt. Jag tror jag hade dött av skratt precis som dig. Men det förklarar fortfarande inte ditt utalande angående klockan, då du denna gången drog upp en hel klädkollektion. Förövrigt så tror jag de flesta i vår ålder köper kläder för att de gillar design etc, inte p.g.a. märket.
Keep crushin'!

2007-12-22 20:56
Asexuell_hundvalp
mjo, det säger väl en del om hur mycket sanning du talar, dem är dock tillgängliga för hela marknaden, och det verkar sannerligen onödigt att lägga pengar på en så, i ärlighetens namn töntig klocka..
Grattis!
And your fat friend, her nickname is Mini-van..
http://seanism.com/dlarea/?action=watch&id=120

2007-12-25 01:10
jag rockar en sådan

sjukt nöjd med den iallafall
Survival of the fitest only the strong survive.

2007-12-25 12:58

"designerklockor" (diesel, armani, gant, etc) är så jävla värdelöst.

2007-12-25 18:17
Skrev fel 1000ex en endast.
When we're good they never remember. When we're bad they never forget.

2007-12-27 19:10
Klockor är ju egentligen det enda smycke som vi män kan bära, därför kan man spendera lite extra på sin klocka.

Jag är än så länge bara en fattig student så jag kan inte glida i alltför stiliga ur, men jag kan fortfarande drömma.

Jag håller helt och hållet med Daviden när det gäller Rolex. Känns gubbigt och smaklöst. Rolex köper man när man är apgammal och vill impa på okunniga barnbarn och deras vänner.

Omega gör cleana ur, har aldrig riktigt velat ha ett dock. Min personliga favorit är Breitling Bentley, älskar storleken, den känns verkligen maskulin. När jag börjar komma till åren kan jag tänka mig att byta min Bentley modell mot en Flying B, även denna från Breitling.

Vad kan jag säga, jag älskar Breitling.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-12-29 14:22
Sen kanske för att tillföra något vettigt till själva frågan:

Fossil gör rätt trevliga ur tycker jag. Så kolla på dem. Vet inte vad de kostar i Sverige men i USA går de på runt 100 dollar.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-01-01 22:31
Är inte så stort fan av "små" klockor heller, om det nu skulle vara så - då får det vara JLC Reverso eller liknande.

Har faktiskt en Breitling som jag ärvt av min farfar, inget märkvärdigt dock.
Bild 1 och bild 2.
Inte en klocka jag använder då jag är för rädd för att skada eller bli av med den, den är ovärderlig för mig - som minne.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-01 22:34
Afropolack

Glömde fråga, är det en replika du har eller en äkta?

2008-01-01 22:52
its the real deal

fick den i studentpresent av fassan

2008-01-01 23:11
Ok, grattis till 30k :)

2008-01-01 23:13
32 om man ska va petig :)
Manager

2008-01-01 23:14

2008-01-06 14:12
Jag kommer att ta ut min masters examen om några månader, detta är ju en händelse i livet som inbringar gåvor. Så jag har börjat kika omkring efter ur som jag skulle kunna önska mig.

Mina päron har inga 32k att lägga på en Cartier dessvärre så det blir andra grejer att kolla på.

Har kikat lite på den här Seiko Premier, det där är stilen jag är ute efter. Behöver inte nödvändigtvis vara läderband.

Har någon lite förslag att komma med?

2008-01-06 14:30

2008-01-06 16:09

2008-01-06 16:10

2008-01-07 19:35
Tror snarare att detta är mer förenligt med Headz_Up's stil och veckopeng.
jag gillar små russinkukar

2008-01-09 22:17
Är jäkligt sugen på att beställa något från watchzone, US. Dom har ett mycket bra utbud samt oslagbara priser, även om man räknar på moms & tull så finns tusenlappar att spara.

Någon som beställt därifrån? Hur blir det med garantin? Seiko tex har internationell garanti om jag förstått det rätt? Kan ju bli lite bökigt att skicka tillbaks klockan om något går sönder eller så.

Watchzone
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!

2008-01-09 22:20
Är även lite sugen på denna från Tradera:

Seiko SNA595

Möjligtvis någon som beställt från honom? :)
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!

2008-03-16 13:47
http://www.deveyuku.com/ProdImages/group3/17998.jpg

pris nån??
OOOOH AIK STOCKHOLM!

2008-03-16 13:48
Moderator

2008-03-16 21:29
Jag har inte ägt en klocka sedan första dagen i skolan då jag vart retad för att visarna föreställde blyertspennor...

Nu, några år senare, tänkte jag dock försöka igen men jag kan inte hitta en klocka i min smak. Jag vill ha en simpel, svart, plastig digitalklocka med lite retro-stuk. Några tips på hemsidor som kan tänkas ha klockor för oss simpla varelser som inte gillar allt för mycket bling?
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2008-03-17 16:56
breitling är fan stiligast
SKU - SKU - SKULASON!

2008-03-17 20:14

Har en vi Shmack klocka till salu för den som är sugen!

2008-03-18 15:00
köp från thailand :)

2008-03-24 11:00
Det är ju ingen Breitling, men jag är glad ändå.

http://www.blue-tomato.at/medias/zhNHUejYQJaQEBWgen8Aie-30.image.jpg

2008-03-24 13:19
jag har länge nu velat ha en fin klocka.. när jag får råd ska jag köpa en, utan massa småur i den och nymodigheter, kanske en gudlig med brunt läderarmband, ni vet sån som gamla gubbar har..

2008-03-24 22:47
Jag såg en gång en tjej med ett vitt armbandsur med "I <3 time" skrivet på urtavlan. Någon som känner igen, vet märket på detta? Jag har en gissning på att det kan vara samma som gör andra saker med den texten, till exempel har jag sett tändare med "I <3 fire" på.
Anyone?
...and I'm out!

2008-03-25 19:43
En san har har jag. Min handled har aldrig sett sa bra ut.

2008-06-05 19:56
Lite sent ute kanske men klockor är kul. Här är mina två klockor.

Till vänster en quarts Sanyo, digitalklockan funkar också men jag råkar alltid komma åt en liten knapp som gör att man kommer till tidtagningen.

Till höger min Eveco. Själv gillar jag 40-50-talsklockor väldigt mycket och dom går att få väldigt billigt. Mekanisk så det är bara till att skruva var 36e timma.
Gerdaman

2008-06-06 09:36
Även om en och annan är lagom oseriös och försöker leka utanför sin hage så verkar majoriteten här i tråden vara seriösa och måste säga att en stor del av klockorna tilltalade mig, så i överlag har folk i tråden rätt god smak och gratulationer till de som fått klockor som är mer värda än deras egna liv i present i princip, hehe.

daviden
Är lite nyfiken på SE klockorna, är det inbyggda BT som visar vem som ringer på nallen, eller är det till och med inbyggd telefoni? Berätta mera! Antar att du fått dem från jobbet, men går det och spana på något sortiment och styra till sig själv som slutkund?

Har inte haft själv så mycket pengar över och lägga på klockor och måste erkänna på att jag är dålig på och ha på mig dem då mobilen uppfyller denna funktion väl, men har alltid gillat dem och ibland så åker någon av klockorna på. Har följande klockor i min ägo för tillfället:

Flüd Turntable Watch

Flüd Vinyl Record

Eckö Loaded Bullet

Senaste inköp blev:
Asos Cassette Face Watch

2008-06-06 09:42

2008-06-06 10:35
Checka min blogg, där finns ett inlägg som heter Nixon Watches, definitivt värt att kolla deras sjukt snygga modeller. Bloggen heter då TuCasa!, enjoy!

2008-06-06 10:37
Kaneida: Asos klockan var riktigt het!

2008-06-06 10:43
amfetaminpsykos: Förstår att du inte lämnar din mono:) that's style

2008-06-07 19:06
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2008-06-09 10:07
Min Mega. Gick på 3 lax. Redigt nöjd med den och har en massa roliga finesser =)

LÄNK till sajt. På tyska dock. Hatar tyska.
RATED R!

2008-06-09 10:53
kör på en player all black från nixon, jävligt snygg och clean
R.I.P sixten.. <br> #"¤%"%#¤&/&%&(&/()(/(/%¤/¤¤&%#%"¤# " ¤%%<br>

2008-06-10 10:55
så

2008-06-12 07:34
Kolla bara Penn & Ur, har en hel del najsiga klockor. Deras websida är inte att förlita sig på, besök butiken personligen. Fick nyligen en Moretime (fast det står Regal på baksidan) därifrån som är lagom glassig och enkelt snygg á la "less is more".
A historian is a prophet in reverse

2008-06-17 12:09
Kaneida

Sorry för sent svar.
Japp, Bluetooth för hela slanten.

Ingen större skillnad... MBW-100 visar vem som ringer, när du får sms/mms/epost. Du kan byta låt, du kan pausa och stoppa. När någon ringer kan du tysta mobilen med ett klick, ett klick till är lika med "röd lur".

MBW-150-modellerna fixar allt som MBW-100 gör + lite till.
Skillnaderna är;
Du har fysiska knappar för back/forward och play/pause. Låten rullar i LCD-displayen på klockan när du sätter igång den samt bytar låt. Man kan nu även höja och sänka ljudet via klockan.

Det är där vi är just nu. :)
Gillar dem verkligen, lite annorlunda.

2008-11-29 18:19
Vad händer på klockfronten gott folk? Jag funderar på att ge upp en månads skoköp för att inhandla något stiligt mekaniskt 50-60 talsur som jag kan ha när jag känner mig lite smågubbig på söndagspromenaderna.

2008-11-29 22:26
candide
har du kollat in Longines?

2008-11-29 22:55
yrkesmördaren P27

Hmm, ja, jag har kollat både Longines och Omega. Men ofta kostar de en del. Och eftersom att jag bara är ute efter ett ur att ha på mig max några gånger i månaden så har jag ingen lust att lägga så mycket. Har en annan "vardagsklocka" som jag spenderade lite mer på, men den använder jag varje dag.

2008-11-30 13:35
Kaneida .. Vart har du köpt dina Flud's. Tänker främst på Vinyl Record-klockan.