Alkohål - Ju högre man klättrar ju värre blir fallet
Utdrag ur mit tidigare liv: "Fy fan vad jag va full i helgen minns fan ingenting men jäääävlar vad kul vi hade!!!" "Fan vad dyngraka vi ska bli i helgen" Veckans höjdpunk, att inte minnas? Klockan är är 9 på väg mot en förfest... "Hur mycket har du o dricka då?" Shit idag va jag berädd brorsan har faktiskt köpt ut hela 10 starköl. Killen som fråga nickar med respekt. Inget mer behöver sägas jag är en i gänget, Iallfal om jag dricker dem tillräckligt snabbt. Vi trackar ner på Andersson som bara har med sig 3 starköl idag. Jävla fjolla! Han kommer ju inte bli ett dug rolig ikväll. Han kommer va lika jävla stel och tråkig som vanligt och några brudar kommer han knappas komma nära ikväll. Jaja förfan dax o börja svepa snart ska vi fan dra till krogen och supa mer och va kungar. Någon kastar en pik till mig "Vafan du har ju bara druckit upp 6st!! vafan du hade ju med dig 10!!! du ska ju fan bli pakkad ikväll!!!" Haha själv då kontrar jag med du dricker ju knappt något själv du är ju nykter som en präst. Allt cirkulerar omkring det vi dricker... 10.00 Det är här vi börjar tävla om vem som sveper mest och snabbast. Ibland så minns jag inte mer av den kvällen men kul hade jag!!! Eller? Jofan grabbarna berätta ju för mig hur kul vi hade det nästa dag och om någon fråga vad jag gjorde svarar jag stolt "Äh minns inte va så jävla full" haha fan va kul svarar dem. Så här såg 2-4 dagar i veckan ut för mig. Men vafan det skada ju ingen. Jag klarade skolan o allt och vad fan ska man annars göra än o supa? Alkohol alkohol alkohol... varför igentligen? För o glömma? För att våga? För att passa in? För smaken? För nöjjet? Full som fan var jag. Livet va skit även i detta rus. Jag svor att jag ska klara mig utan alkohol i 3 månader. (Nu är jag uppe vid 11) Tog mitt sociala liv skada? Definitivt Förlorade jag status? Definitivt Förlorade jag "vänner"? Ja! Men jag fan mig själv. Helt plötslig såg jag vad alkoholen va. Varför vi brukade den. Varför den va så BRA varför den va så viktig! Varför den va så accepterad. Jävlar vad jobbigt det va när frågorna kom. Varför dricker du inte? Här ta en öl å va glad. Fan du ser ut o behöva lite SPRIT. Men jag tänker inte längre säga "Jag som kör. Jag har match imrgon" osv Jag står för att jag inte dricker jag accepterar att du gör det men jag kommer aldrig mer ha en vän som dricker sig helt full längre. Jag blev så lessen när en tjej jag raggat up helt plötsligt fick en vändning när hon märkte att jag inte drack. Men vafan är det en sån tjej jag vill ha? Värkligen inte. Inget o bli lessen över med andra ord. När veckans höjdpunkt är att du får supa dig full då får du fan göra något åt dit liv
Kan förstå dig, visst är det fel om det är veckanshöjdpunkt. MEN! "Jag står för att jag inte dricker jag accepterar att du gör det men jag kommer aldrig mer ha en vän som dricker sig helt full längre." "Jag blev så lessen när en tjej jag raggat up helt plötsligt fick en vändning när hon märkte att jag inte drack." Lämnar de citaten till tanken.
HELSINGBORGS IF!
säger som allan edwall "uteliv och fotboll dövar ensamheten" men samtidigt så säger jag som plura "för varje dag som går så har spriten allt svårare att frälsa mig"
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Rapping; Bra val. Varför, istället för att vara sur på folk, som du verkar vara, varför inte hjälpa andra att komma till samma insikt? Och jo nu kommer säkert folk att säga, "vaddå insikt?!" Jag kan också säga såhär, jag önskar jag hade varit lika insiktsfull. Lycka till i fortsättningen! =)
det där är bara idioti. du verkar se alkohol endast som en väg till att bli snorfull och bete dig allmänt efterblivet. "lagom" finns inte i din värld? istället för att leka duktig och skita på folk som dricker så kan du mogna lite och börja uppskatta alkohol. du kan köpa 3-4 goda öl som du kan sitta och njuta av istället för att tvinga i dig litervis av nån jävla skabbig blasköl. sen är du salongsberusad och det är alltid trevligt.
Din hojtlåda är tom.
Rapping har gjort precis som du och drabbats på samma sätt. var väl 2-3 månader sen jag drack sist. tål knappt sprit längre och blir bakfull i två hela dagar, känner inte att det är värt det. kommer väl dricka igen om någon månad.. till nyår t ex, men mängerna har ändrats helt och hållet och som sagt hur ofta jag gör det
kan tillägga att det beror mest på träning
chonbo det beror lite på vad man har för förhållande till alkohol. en vana är svår att bryta. gå ut och förklara det för närmsta a-lagare vettja, du som sitter inne med visheten om hur man bryter ett beroende. det där är idioti, att försöka få nån som valt bort alkohol att dricka bara för att själv försvara sitt eget bruk som inte går att jämföra. praktexempel på att det inte är vare sig nykterister eller veganer som är de som gnäller högst, utan de som inte vågar se saken från en annan vinkel.
http://www.kommandot.se/wp/
Alkohol är ingen stor grej för mig, ibland dricker jag, ibland inte. Har aldrig upplevt bland folk att de tar illa upp eller blir fundersamma när jag bara dricker vatten på krogen, så kan inte riktigt relatera till ditt problem. Trevliga människor ger fan i om en potentiell vän/sängkamrat dricker vatten eller öl på krogen, tror jag...så hang in there. Sen tycker jag att det är bra att du har gjort en tydlig markering och slutat dricka helt en period, kanske byter umgängeskrets osv., men det finns inget som säger att det alltid behöver vara så...nästa gång kanske du kan hantera alkoholen. peace
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Nyfrälst är bäst. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"Alkohol alkohol alkohol... varför igentligen? För o glömma? För att våga? För att passa in? För smaken? För nöjjet?" Jag har alltid druckit för att glömma. Glömma livet ett tag och komma bort. Jag dricker inte överdrivet mycket, dricker jag 6-8 stark så är jag lite småfull, och har på så sätt redan glömt bort det vardagliga livet, pesten, all skit. Ibland dricker jag ju såklart mer, super tills jag stupar. Det är skönt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
alkohål och kvinnohål är de enda hål jag tål nej men seriöst, det finns ju faktiskt ett mellanläge, behöver ju inte supa ihjäl sig eller vara helnykterist lagom är bäst
shimmy shimmy yo
Landet lagom har faktiskt inte en gråzon när det kommer till sånt här. Verkar som att man antingen ska vara nykterist eller supa sig hjärndöd varje helg; tar jag en öl bara för att jag vill dricka just EN ÖL så får jag frågan "varför dricker du så lite?". För mig är den frågan ungefär som att fråga "varför äter du så lite? Ät mer nu, kom igen, tryck i dig lite till". Varför? Jo, för att jag ser alkoholhaltiga drycker i största allmänhet som just DRYCKER. Varför fan ska jag halsa i mig vidriga 3.5or som innehåller mer kräkmedel en annat, när jag lika gärna kan dricka en Coca Cola? Jag tycker om Cola, det smakar gott och jag slipper känna att jag vill spy bara av att känna den första vedervärdiga droppen landa på min tunga. Jag har dock lyckats rätt bra trots detta, inte förlorat alltför många vänner men de som har försvunnit har oftast gjort det pga idiotiska kommentarer såsom "Jävla vekling, vafan dricker du inte för din mes". När man dragit fram det klockrena svaret "För att jag inte har någon större lust att ens öppna för att förvandla mig själv till en spyende, otrogen liten pissråtta som du blir varje helg" har folk fattat, ringt dagen efter och bett om ursäkt, förgäves. Naturligtvis är långt ifrån alla som dricker såhär, men ibland har man otur och ens vänner visa sig vara människor som inte klarar av att vara med folk utan en droppe alkohol i sig. Synd.
•pave paradise•
Jag har tröttnat rätt stenhårt på folk med supa som intresse. Alltid massa snack om att man ska gå på krogen och supa, hur fan pallar folk? I och för sig har man väl varit likadan, och kanske fortfarande är i vis mån. Men det blir fan rätt tradigt att gå på krogen, sitta och dricka öl och vara med polare som pratar om olika öl, om hur många öl dom ska dricka, hur många dom drack senast, och så vidare. Minns för några år sedan när det brukade bli ölfrukost och slockna i nån park tre på eftermiddan en Tisdag, helst på skoltid också. Verkar som att man är rätt ensam om att inte vilja tillbaka dit, medan alla andra sitter och drömmer sig tillbaka till vingliga mornar och svär vid att till varje pris få uppleva det igen kommande sommar. Det trevliga med krogbesök suddas liksom ut av det näst intill ritualmässiga i folks drickande och spritsnack, det verkar fan halvt omöjligt för vissa att snacka som man gör på till exempel ett fik, så fort dom får en öl i handen.
...eller så är man så pass mogen att man kan avgöra vad som är "lagom" och göra det till en rolig grej utan att överdriva?
bperb P26 snubben verkade inte vara nån a-lagare. han hade inte direkt några problem eller beroenden, verkade det som. ville bara poängtera att alkohol är inte endast vägen till att bli snorfull utan kan vara gott också. dumt att välja bort något schysst som man aldrig testat tidigare.
men om man han på allvar hade stora problem och inte kunde kontrollera alkoholen överhuvudtaget så är det ju bäst att hålla sig borta helt.
Din hojtlåda är tom.
Tack! Äntligen! Folk håller alltid på så, 15 år som 25. Det låter riktigt jävla tragiskt i mina öron faktiskt. "Man ska ju bli asfull, annars är det inte kul." osv. Skryta om hur mkt man tål osv, den som tål lite är en fjolla. Riktigt larvigt! Jag slutade helt ett tag, nu dricker jag ibland, och lagom.
Alkohol är inget undantag, ALLTING skall brukas med måtta. Alla ens handlingar bör också reflekteras, för bra riktning i sitt liv.
Kul att så många svarar och samtidigt känner igen sig.. Anledningen till att ja inte vill umgås med folk som dricker sig redlösa är ja är rädd för ett "återfall".. Fortsätt skriv !
Så där har jag levt hela de här året.. har ju varit kul som fan på sommaren och sånt, men nu känns det jävligt meningslöst att vara ute och härja varje helg. Sen tänker jag hela tiden att kan jag skaffa en tjej så kommer jag lugna ner mig lite, men att festa är det bästa sättet att träffa en tjej! Och det är de ju kasnke också, träffade världens sötaste tjej i våras, kär efter första gången jag träffade henne på en fest! Det har sen gått fram och tillbaka osv, träffade henne inte på ett tag men ihelg var hon ut.. Tänkte att nu jävlar Tonight is the night! Men går sen och blir för full och beter mig som ett cp.. Har aldrig haft sån här jävla ångest någonsin, sov bara en timme i natt för att jag låg och tänkte på henne. Måste lova mig nu att aldrig mer bli för full, för de är tamejfan inge roligt, specielt inte dagen efter, eller måndagen efter, kunde knappt jobba idag... Men jag ska ha henne, en dag ;) och börja ta det chill när jag festar mycket mer, för då är jag kung över världen!!
Men lika glad är jag för det!
Moderator
2007-12-03 22:01
Om du inte känner att du vill dricka så gör du ju helt klart rätt i att inte göra det. Om dina vänner inte kan acceptera det tycker jag synd om dig som inte har bättre vänner (det kanske du har, men jag tänkte på dem du nämnde). Jag själv har väl vissa problem med alkoholen. Har svårt att ha riktigt kul när jag festar om jag inte dricker och kan ibland känna att en helg är bortslösad om jag inte var full åtminstone en av kvällarna. Men det börjar gå bort lite. Tycker oftare och oftare att det är skönt att sitta hemma och ta det lugnt på helgerna. Men som någon sa är det tyvärr lättast att träffa tjejer när man festar. Och tyvärr är jag oftast för feg av mig i nyktert tillstånd för att ta kontakt med okända människor.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Det är sjukt sunkigt att supa sig till nån slags amöba. Tyvärr så händer det mig ganska ofta. Därför bör jag nog ta det lugnt med alkoholen ett bra tag.Svåra är bara att göra det.
ändå lite kul att ni blev så packade 10.00.....
Jadu
låter ju som du hänger med femtonåringar.. för sådäe var det ju när man var 15-16, sen började man växa ifrån hela "hur många bärs har du druckit?" grejen.. när jag krökar med polare så sitter vi o snackar, och hur mkt man dricker är det ingen som bryr sig om. sen att nästa alla dricker mycket är en annan sak, men det är ju sälskapet som är det roliga.. krök ftw!
sättet du formulerar din text på ger mej läskiga livets ord-vibbar.
äh fan bättre att han är frälst än att han super sönder sig.. så jävla efterblivet att svara att han ska köra mellanvägen.. vissa är det inte så enkelt för det är därför det finns AA o.s.v.. tjatet om "varför dricker du inte" "fan vad tråkig du är" är verkligen ruggigt töntigt, brukar ta mig helvita perioder då och då och för höra skiten varje gång.. vad fan är grejen liksom.. särskillt med tanke på att jag är både trevligare och sociallare nykter egentligen.. det roligaste är att ingen märker att man inte druckit när de äl är fulla nog själva, hehe! dock gillar jag att slira ur också men det får vara lite måtta.. när jetset magen kommit lite smått och man har ont i njurarna halva veckan pga vad man gjort i helgen så är det dags att börja softa ner liksom.. har själv också problemet att det slår över när jag dricker, något ändras i huvudet och nej finns inte riktigt längre, kan funka ibland men det är en chansning.. har dock turen att ha tillräckligt mycket karaktär för att kunna umgås med folk som dricker och ha kul och acceptera dem utan att dricka själv, inser ju dock att det inte är så enkelt för alla.. hade jag haft körkort hade mina polare älskat mig dubbelt så mycket, haha!
Jag tror inte jag kommer undan med att säga att jag älskar att prova olika spritsorter, drinkar, shots, shooters, ölsorter (mörka som ljusa), cidersorter, vinsorter osv.. men vi får väl se! :D
www.justdet.se - svensk hiphop
sen kan man ju se det på oliak sätt också om du itne tycker det rä kul att betala för bärs när du inte kommer ihåg kanske du skulle dra ner på några öl.... det som du gör låter ju skittråkigt man kan ju faktiskt dricka med måtta och när nånn säger till dig att "varför dricker du inte du måste dricka mer vi ska bli fyulla" be honom suga en penis och drick i ditt eget tempo fan... ALKAHOLICDRYNKER 4 THE WINNER!!!
jag minns oftast inte heller nåt efter 22. eller oftast, jag minns aldrig.. har funderat vad det beror på, jag dricker inte allt mer än mina vänner som ändå minns betydligt mer. men jag kom fram till att det är så jävla gött att supa så jag skiter i vilket
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Som-Om P20 exakt vad jag tänkte skriva innan jag såg ditt inlägg.
"kommer inte ihåg"? jag kommer alltid ihåg vad jag har gjort, hur mkt jag än har druckit, aldrig haft en minneslucka i hela mitt liv och jag ljuger inte!
hansomknarkar P18 Så vare för mig också i början, men sen kommer dom.. tills jag var typ 17-18 hade jag heller aldrig haft en, sen kommer man ihåg vilka man träffat, men inte vad man har pratat om, nu är de svart i flera timmar ibland..
Men sen vid vissa tillfällen så tycker jag de är helt okej att bli apfull, på avlägsna platser och med folk bara av ens eget kön.. men annars är jag fett less
Men lika glad är jag för det!
neapaal P19 haha snart kommer det då jag inte kommer komma ihåg ett skit.
för min polare kommer aldrig ihåg. vi säger om vi dricker typ 10-15 stark öl var, så får jag alltid sitta o berätta för han vad som hände igår o sånt. ganska trevligt :)
själv tycker jag det är jävligt kul att bli apfull, men inte på sociala ställen, mer om man är med polarna o sånt. trevligt värre :)
ju fullare desto bättre
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
Ursäkta att jag drar upp en gammal tråd här :) Men jag såg den häromdagen och tänkte att jag skulle svara när jag har tid. Plus att det är en intressant tråd.
Rapping:
Grattis till ett bra val! :) Jag känner med dig och även om jag inte känner igen mig själv i det du berättar så känner jag igen många andra bekanta och så. Även om det inte alltid är så "extremt" som du berättar, så upplever jag att det i princip alltid är ganska stort fokus kring just drickandet och att mycket kretsar kring det. Det finns ett starkt socialt tryck att dricka och det känner man verkligen av när man väljer att gå emot strömmen.
Jag upplever att det är ganska många som berättar om mer eller mindre dåliga saker som hänt i samband med alkoholdrickande och som ofta kan tänkas ha en koppling, men de väljer att inte se den kopplingen själva och tvingas ifrågasätta sitt drickande.
Om du känner att du vill träffa massa roliga nyktra människor att hänga med så kan jag tipsa om
UNF . Jag vet ju visserligen inte var du bor, så jag vet inte om det finns några schyssta UNF:are där, men det kan du ju kolla upp om du har lust :)
Jag tycker att bperb skrev något bra där uppe:
"det där är idioti, att försöka få nån som valt bort alkohol att dricka bara för att själv försvara sitt eget bruk som inte går att jämföra."
Jag tycker det är lite fjantigt med alla som skriver om att lagom är bäst och att man ska dricka måttligt. Det kan man visserligen både få tycka och göra (och skriva om i den här tråden). Det som blir larvigt är när vissa skriver det som ett försvarstal för sin egen konsumtion och på något sätt verkar känna sig lite störda av att andra bryter mot normen.
Jag tycker inte lagom alls är bäst när det gäller alkohol. Varför är lagom bäst? Genom att dricka så tar man ett positivt solidariskt ställningstagande och kan dessutom utvecklas mer som människa än om man behöver alkohol för att våga/kunna vissa saker. Dessutom är det bra för hälsan och man sparar massa pengar :)
//NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Tror du man orkar läsa detta när man e så bakis som ja o Majjan e idag eller?? Tror du det?! Käften nu...
/Este G -In Yo Area
hahahah
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!