I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kommer jag få fängelse?(Grov-misshandel och 2 Misshandel)

Övrigt - Blandat

2007-11-29 21:22
INOK P18

Ironin kanske inte framgår på bilden.
 Some say they expect Illuminati take my body to sleep

2007-11-29 21:57
Swagman P23
det är ju så? om jag tillexempel slår dig i ansiktet och du sen slår ner mig totalt med 4-5 smällar i huet (Medvetet) så kommer du få anmälan på dig för misshandel. SLÅR man MEDVETET mot ansiktet så åker man på misshandel/grov misshandel tillomed om han andra slog först!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-30 07:54
Låter nästan som du förtjänar det (utan läst innehållet i övriga inlägg)
http://www.herrbitter.blogg.se/

2007-11-30 08:26
Seban

Nästan? Jag tycker att folk som kontinuerligt begår brott bör deporteras snarast möjligt.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2007-11-30 15:12
Dom brukar inte vilja skicka in 18 åringar på kåken. så jag tror du kommer komma undan med övervakning och något program..

Om de blir kåken så blir de en kaffevolta på en öppen anstalt, in och vänd.. Du kommer få träna lite å höra än massa skitsnack.. Planer på va som ska göras, och historier om va folk har gjort.

2007-11-30 15:32
ja hoppas det.
cry me a river!
--> thcrew

2007-11-30 15:33
Dekay, åklagaren kan visst göra upp genom ett strafföreläggande.
cry me a river!
--> thcrew

2007-11-30 16:13
fasa - vad innebär att känna sig hotad?
We call them winerbrods.

2007-11-30 16:39
Tror de blir finkan, kan inte tänka mig något annat. Minst 3 månader.

Pepparspray = Olaga vapeninnehav

har dom tagit pepparsprayen av dej? om inte så kan du säga att det var en sån där laglig
Pepparspray från "spyshop" finns även på maxi att köpa...då blir det inte olaga vapeninnehav?!

2007-11-30 19:28
förmodligen så får du 3-6 månader

man ska inte stjäla ock slåss förstår du
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2007-11-30 23:38
Tycker det låter som om du bara vill bli tröstad, en försvarare borde redan ha gått igenom möjligheter i försvar och motanmälningar, annars kan du lika gärna börja träna ringmuskeln nu....
And your fat friend, her nickname is Mini-van..
http://seanism.com/dlarea/?action=watch&id=120

2007-12-01 00:49
Kan du berätta om historian lite mer ingående tack, så kan du nog få lite mer hjälp.
Jag förstod ingenting av det du skrev .
FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-12-01 12:46
Mexico my man! Mexico!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-01 18:20
"Vid bedömande huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om gärningen var livsfarlig eller om gärningsmannen tillfogat svår kroppsskada eller allvarlig sjukdom eller eljest visat särskild hänsynslöshet eller råhet."

saxat från lagboken. mao kan jag inte se att detta skulle kunna ses som grov misshandel, särskilt som du sa att han inte fick några allvarligare skador.
straffet för misshandel är fängelse högt två år. straffet för ringa till böter eller fängelse högst sex månader. skulle du fällas för detta blir det med all sannolikhet till ringa misshandel med påföljande böter, förutsatt att din advokat inte är en fullständig pajas.

skunkafied F25

det är jag inte i position att bedöma, då får man förmodligen läsa i rättspraxis.
"Göteborg - Ett gruppboende för efterblivna fiskare" - Magnus Betnér

2007-12-01 18:27
friktion P21

"förmodligen så får du 3-6 månader"

vad stödjer du det på? känns lite mer konstruktivt om du har nåt som stödjer ditt uttalande.
"Göteborg - Ett gruppboende för efterblivna fiskare" - Magnus Betnér

2007-12-02 04:57
Säger förmodligen inget som ingen har sagt innan men jag hoppas du tappar tvålen i duschen.

Jag hjälpte precis två snubbar som blivit rånade, och den psykiska skadan man ger någon av att misshandla dom är hemsk, och jag hoppas du tänker över det när du har tappat tvålen grabben.
Follow the dao, right about....NOW!

2007-12-02 11:47

Fuzz P19, å du tror att de går till så på svenska anstalter?
Du har kollat på för mkt film.

2007-12-02 12:08
caliban - Tre grejer:
1. Killen som bl.a. gjorde inbrott hos mig i somras fick 1år 8mån för inbrott och rån, så det kan nog bli finkan för din del om det inte ses som självförsvar.
2. Det hände vid en Statoil-mack? Såna brukar vara ganska duktigt bevakade, så du kan nog få ut en film av händelsen som motsäger nazisnubbarnas tjejpolare.
3. Snacka ordentligt med din advokat och kolla vilka åtärder som har gjorts för att få fram teknisk bevisning samt vilka alternativa straff som kan vara aktuella (typ vård inom socialtjänsten p.g.a. ålder o.s.v.).

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-12-02 17:05
Hokke P21
nej det gör jag inte, jag är inte sån. Men man kan ju alltid hoppas
Follow the dao, right about....NOW!

2007-12-02 17:11
grovmisshandel o misshandel ger väll fängelse för alla över 18 som är straffade sedan innan

2007-12-02 17:26

När jag var 19 åkte torskade jag för en grov misshandel, fyra misshandlar och vapenbrott. blev dock bara dömd för två av dom vanliga misshandlarna.
Var tidigare dömd för 2 misshandlar, en rattfylla och vållande till kroppskada.
Fick 8 månaders fängelse i tingsrätten men överklagade och fick 3 månader + övervakare ett år av hovrätten.

Det är föreskivet minst 1 års fängelse för grov misshandel. Dock är du ju bara 18 och får därför strafflindring och fängelsestraff får endast utdelas som påföljd ifall "särskilda skäl föreligger".

Du är dock ingen återfallsförbrytare och även det ser dom mildare på.

Tveksamt om du får fängelse eller om du typ får övervakare, samhällstjänst eller villkorligt.

Tror snarare på annan påföljd än fängelse, annars hade du nog fått sitta häktad. Men jag vet inte.. tveksamt fall som sagt.

2007-12-03 00:23
Jack
ingen återfallsförbrytare?
Det är därför det är 3 olika fall av misshandel/grov misshandel?
klart uppenbart att risk föreligger för ytterligare brott.
cry me a river!
--> thcrew

2007-12-03 00:25
förövrigt, varför skulle han suttit häktad?
bara för att man får fängelsestraff sitter man inte häktad.

om personen inte bedöms utgöra ett allvarligt hot mot person eller utredning eller kan antas försvåra den rättsliga gången i övrigt finns väl inga skäl att häkta om han så misshandlat, rånat eller mördat någon..
cry me a river!
--> thcrew

2007-12-03 00:51
Peppar_jack

Ingen återfallsförbrytare??

Jag är 18 år och dömd sen tidigare för skadegörelse x2 och Snatteri x2.

sen misshandel 3 gånger..
FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-12-03 09:04
Hoppas det blir kåken!!!!!
Som man bäddar får man ligga ;) Glöm aldrig det!

2007-12-03 09:04
så jävla onödigt... och inte alls tufft

2007-12-03 10:24
...du får skylla dig själv. Lätt... som man bäddar får man ligga, precis som gertrud säger.

In på kåken med dig.

2007-12-03 12:24
skulle gissa på antingen villkorligt och böter eller fotboja någon månad + böter med tanke på omständigheterna...

2007-12-03 12:29
Varför ett paraply?
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2007-12-03 12:34
hahahahah.. det fanns väll inget annat att slåss med...de flesta kör ju med tillhyggen istället för näverna,

2007-12-03 12:44
Ja, jag tycker det verkar ologiskt. Men jag skulle gissa på ett ganska saftigt skadestånd och har du otur, ett par månader fängelse, och har du tur får du fotboja eller villkorligt.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2007-12-03 14:58
Lol.

Återfallsförbrytare klassas man som när man begår upprepade brott av samma karaktär.

2007-12-05 07:09
Jack
Och tre fall av misshandel är inte upprepade brott av samma karaktär?

Va yrar du i?
cry me a river!
--> thcrew

2007-12-05 11:11

joda 

Så vitt jag förstår har han inte blivit dömd för någon utav misshandlarna, utan ska upp i rättegång MISSTÄNKT för dom.
Är man inte dömd så är man inte dömd. o även om man varit misstänkt 700 ggr för misshandel men aldrig blivit dömd, o sen blir misstänkt på nytt så är man ingen återfallsförbrytare, just eftersom man inte blivit dömd.

VET DU ENS VAD DU SNACKAR OM ?

På samma sätt borde han kanske blivit häktad p.g.a recidivfaran för att han kanske fortsätter sin misstänkta brottsliga bana när han är på fri fot.

Det var det största skälet för mig när jag häktades... att dom trodde att jag skulle fortsätta slåss om dom inte låste in mig tills jag fått min dom.

2007-12-05 13:43
du kommer inte hamna i fängelse, snute kommer kasta fallet i papperskorgen om någon månad eller två.
SKU - SKU - SKULASON!
Moderator

2007-12-05 13:50
Flytta utomlands och byt namn och identitet
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2007-12-05 16:37
Värt att fly när det bara handlar om nåra tusenlappar..

okey om 8-10 år väntade han då kanske det varit värt att fly landet..

dem kommer säkert yrka på kåken men vilken advokat kan lätt få det till samhällstjäns och böter.

Våldet var ju som sakt inte oprovocerat heller..

2007-12-05 17:08
Återfallsförbrytare klassas man som när man begår upprepade brott av samma karaktär.

SNATTERI x2 och SKADEGÖRELSE x2!!!!!!!
VAD ÄRE DU INTE FÖRSTÅR?
x2 står för 2 gånger
FuelDOg P23

2007-12-05 17:22
JEJE P0

VAD ÄR DET DU INTE FÖRSTÅR?

skulel du vilja påstå att snatteri + skadegörelse = misshandel ?
Är du trög ? vad vet du egentligen ?
Snacka inte !

2007-12-05 17:26
JEJE P0

Hade han sedan tidigare varit dömd för våldsbrott och blir det igen.. först DÅ blir han en återfallsförbrytare !
Vet du något om det egentligen ?
Eller du bara chansar på att om man gjort ett brott o sen gör det igen så är man en återfallsförbrytare ?
För du verkar inte veta ett smack om vad du snackar om.

2007-12-05 18:52
men snutte, vad förväntar du dej haha.

ta det som en man ist för o grina på whoa.

2007-12-06 02:40
fasa - okej. jag menar mest om man i jobbet rör sig i farliga områden, med eventuella hot från psykiskt sjuka personer, riktade mot sig i egenskap av personal på jobbet i fråga. dvs inte blivit anfallen, men att det förekommer stark risk.
We call them winerbrods.

2007-12-06 09:34
förhoppningsvis...
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-12-06 11:04
dujaeruvija X58

Ja, o det är lugnt.
Men det irriterar mig sjukt mycke när folk skriver om saker dom antar vara det rätta trots att det inte är det.

Låt säga du blir dömd en gång för misshandel. Året efter blir du dömd för narkotikabrott. Och detta året blir du dömd för stöld.
Då är du ingen återfallsförbrytare trots att du blivit dömd en tredje gång eftersom det varit brott av olika karaktär.
Men däremot om du blir dömd för misshandel ett år. Sen för stöld året efter. Och nu misshandel detta året. Först då blir du återfallsförbrytare. Eftersom du hamnar i ett återfall av samma typ av brottlighet du varit med om tidigare.

För att statuera ännu ett exempel.
Låt oss säga att du varit spelberoende i 5 år. Men lagt av för 2 år sen. Och nu börjar du dricka istället och blir alkoholist. Då får du ju inte ett återfall. Du har bara fått ett nytt beroende.

2007-12-06 12:06
Så du säger alltså att hans snatteri och skadegörelse inte är återfall? Han snattade och "vandaliserade"  en gång, blev dömd och gjorde båda sakerna igen och blev dömd igen. Men du kanske bara syftar på misshandeln nu eller?? jag vet faktiskt inte
FuelDOg P23

2007-12-06 16:19
JEJE P0

Ja jag syftar antagligen på misshandlarna eftersom det är det han är åtalad för eller hur ?

2007-12-06 17:10
japp men jag trodde du snackade om hur han var som person dvs om han visat beteende för att gå tillbaka till sina andra gamla brott, även om de inte var just misshandel .
FuelDOg P23

2007-12-07 15:34
Pepper_Jack - En återfallsförbrytare är en person som "återfaller i brott", inte exklusivt en person som "återfaller i samma brott". Det det gälelr är brott, inte specifikt brott (där finns det andra subtermer)

Inom beroendeforskningen förekommer f.ö. fenomenet med att ersätta ett beroende med ett annat, exempelvis spel med sprit (oftare tror jag dock det är tvärt om), så parallellen du letar efter är "återfall i beroende", inte subtermerna "alkoholism" eller "spelberoende".

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda