Kommer jag få fängelse?(Grov-misshandel och 2 Misshandel)
Hej, jag är jävligt orolig för att jag ska få fängelse. Jag är 18 år och dömd sen tidigare för skadegörelse x2 och Snatteri x2. Händelserna: Grovmisshandeln= Vi var 3 personer som slogs med 2 andra. Misshandel= Jag slog en kille i ansiktet.(i samband med grovamisshandeln de är den andra snubben) Misshandel = Jag pepparsprayade en kille sen slog han med ett paraply. nå vad tror ni??
Some say they expect Illuminati take my body to sleep
Att du borde byta väg i ditt liv?
Det vet jag och jag har gjort det
förklara omständigheterna lite mer. självförsvar eller va det ni som hoppade på dom? förklara mer hur det gick till tack.
"Göteborg - Ett gruppboende för efterblivna fiskare" - Magnus Betnér
förklara lite mer så ska jag ta mitt juristansvar å reda upp det här :)
Vi stog vid en Statoilmack och så kom det några nynazister så kastade dom en öl på oss och började knuffas så då vart det en fight, och medans vi slåss så kommer hans poalre och börja knuffas då slår jag han med i ren reflex. de där med paraplyet var för jag avrt ner knuffad i en buske.
Till polisen har jag nekat brott på alla förhören. Vad ska jag göra ska jag säga sanningen?
tycker de låter som självförsvar men vad vet jag?INGENTING!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
till och börja med låter det ju jävligt skevt att dom går på er, och sen anmäler er? sen förstår jag inte utifrån din berättelse hur ni har gjort något värre än vad dom gjort i sammanhanget? vad jag förstår det som har slag utdelats från båda håll?
du borde få ett diplom för att ha spöat ett gäng bulor!
asiwouldsay AHB AHB
slag har utdelas från båda hållen men snubben som fick stryk åkte i backen och fick åka ambulans men han hade knappt nåra skador alls.
tack så mycket för tipset
Nä men du behöver inte få fängelse finns så mycket alternativ nu för tiden. Sen vet jag inte vad du sagt i ditt förhör. Men min vän kom undan en grovmisshandel eftersom som polisen aldrig fick tag på mig och visste inte vem av oss som gjort vad av skadan på killens ansikte.
och vem fan är du?
finns inte en chans att du får fängelse för det här. inte nånstans.
En fråga bara. Dömd för snatteri? hur länge sen var detta?
och vem fan är du?
Saken är att nazihorerna har massa tjejkompisar som var där och såg händelsen. Dom säger att vi hoppade på dom oprovocerat. Jag var tagen på platsen medans dom andra 2 sprang. Men ena vart utpekad och var på förhör om de här. Men ni tror jag slipper oroa mig för fängelse alltså?
Är det inte olaga vapeninnehav att ha pepparspray?
whoopzidoo
Jag vet faktist inte
Caliban Om nazisterna säger att det fanns 2 andra där och att dom också slogs. Då kan du klara dig undan. Som jag nämnde tidigare: Jag och min vän slogs mot 2 snubbar, polisen kommer och jag lyckas komma undan men inte min vän. De 2 som anmälde händelsen sa att det fanns en till person som också slog och sparkades. Men polisen vet inte att det var jag, så domaren kunde inte avgöra vem som gjort vad av skadorna på killen. Så dom var alltså 2 som vittnade mot min ensamma kompis men han klarade sig ändå domaren la ner skiten. Sen snatteri? come on mayn..pinsamt
och vem fan är du?
Jag vet :/
Felici-JAH man kan söka tillstånd hos polisen att få ha pepparspej. detta gäller främst kvinnor som känner sig hotade, men tillstånd kan även ges män i särskilda som lever under hot.
Samhällstjänst eller böter tror jag mer på.Fängelse njaee det låter lite väl.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
blir nog övervakning om inte du nu har annars e de mysigt i fängelset.
nej nej det krävs bra mycket mer skit för att sätta någon som är under 21 i fängelse. jag är 100% på att det är lugna pucken.
HMOR
fasa P24 med tanke på att han inte visste om det var olagligt eller ej så tror jag han saknade tillstånd till att använda det.
Som jag ser det så kommer den med renast bakgrund antagligen vinna den här tvisten. Fråga den som har ansvar för ditt fall om det blir fängelse. Här lär du inte få några säkra svar.
whoopzidoo
Som Dj:n sa så kommer det inte bli finkan.
Graffare
2007-11-29 10:48
jag säger sammhällstjänst och dryga böter
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Twinky_Boy P24 Han är 18 bast och går förmodligen fortfarande i gymnasiet, åker han i finkan kan det påverka resten av hans liv i rätt stor utsträckning. Han anses lätt att påverka i o med åldern och ett fängelsestraff riskerar att förvärra istället för att rehablitera. Det är även jävligt dyrt att hålla folk i fängelse.
Jag skulle tippa på några månader i elektronisk fotboja och kanske 140 dagsböter totalt vilket utan inkomst leder till 140*30= 4200 kr + eventuella skadestånd till de målsägade.
Är knytnävslag grov misshandel? HAha va ere då om man får runt 20 i fejjan?
åklagaren kommer antagligen yrka på minst två år... har du hyfsad advokat så kan han nog se till attt det bara bli skadestånd och samhällstjänst
Omae wa jowai
hiccory: Där har du någonting att fundera över.
Still in the bridge
slag medvetet mot ansiktet är misshandel tillomed om han slog dig först. Om du hamnar i slagsmål så ska du få ner killen på marken och hålla han där tills polis/vakt kommer och tar han. och du får inte slå han när du ska ta ner.
Jag vet inte om du kommer att få fängelse eller inte, men jag hoppas att du får det, avskum!
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Är han ett avskum för att ha hamnat i slagsmål?!..Och ni som säger att han borde hamna i finkan?! Har inte ni något annat bättre för er än att sjunka till whoa-nivå och trakasera eller skrämma killen?!..Inte för att jag tror att han blir skrämd men vad fan är det för betéende från erat håll att komma med såna kommentarer?!..Enligt mig är det mer såna som ni som kommer med såna kommentarer som är de omogna än trådskaparen. Jag tror som de flesta sagt angående detta att du nog inte kommer få fängelse men något kommer du få göra iaf, samhällstjänst låter vettigt och så böter då.
Clydisch P21 Ärligt, är verkligen ett knytnävsslag klassat som grov misshandel? Inser självfallet atte beor på skadan det orsakat men still
Nazisterna lär väl ha saftig bakgrund? Eller?
I tego arcana dei!
du får inte fängelse. men me den pressbilden så fattar man ju att du inte är helt oskyldig, löjligt.
***Tråd smårensad*** Personangrepp undanbedes, försök att hålla er on topic och tänk på något vackert innan ni skriver något :)
Delam tange barat
dujaeruvija X58 för ett tag sen måste det varit, för dom har skärpt lagen som fan om självförsvar. Om du inte tror mig så kan du läsa juridik böcker
Straffet på grov misshandel är fängelse, och du har redan 4 dommar och är anmäld 3 gånger till så kommer du nog få fängelse men de blir nog bara några månader och då kan du säga att du vill ha fotbojja och då får du nog de iställe, så du behöver nog inte va så jätte orolig. Bra att du vissar natzi killarna att dom inte är kungar i stan :)
Konse''
Som jag har förstått om självförsvar, som ni tar upp här i tråden, så handlar det om vad som är vettigt och inte vettigt. Jag menar, försökte den andra slå till dig i magen därav du försvarade dig och sedan slog ner den till marken och den fick rejäla skador så skulle nog många se det som att du gått över det som är "berättigat" (självfallet tar jag antagligen i nu, men det är mest för att jag inte kan säga exakt var gränsen går). I vilket fall som helst, får man inte använda hur mycket våld som helst i självförsvar....Finns klart undantag så som om någon jagat dig med en kniv, du har försvarat dig, avväpnat denne och sedan börjat hugga den i ren psykos och skräck så kan denne komma undan med detta helt beroende på omständigheterna (och här tar jag också i, men men...)
Delam tange barat
Vad jag har hört från polisen är att grov misshandel sker med tillhygge eller kraftigt övervåld. Har jävligt svårt att se att ett slag på käften skulle vara grov misshandel
Kom och möt mig ... om du vågar
Haha! Jag blev nedslagen och vralspoad av ett gang med sparkar och slag nar jag lag ner pa marken. Den enda killen som blev domd fick en manads fangelse ( fotboja ) och betala mig 13000 kr. Han var dock domd sen tidigare for en massa saker. Tror det ar helt lugnt for din del.
Beror lite på vilket sorts paraply det var - Om det var ett lila paraply ligger du ganska illa till, de tar lite hårdare på sånt.
hansomknarkar P18 Du har inte nåra fler felaktiga fakta att presentera, eller nåra "juridik böcker" att läsa?
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
Du har god chans att klara dig från kåken, främst eftersom du är så ung
Skivsamlare
2007-11-29 20:28
du har häftig bild på press. *borst borst, ta på kepsen*
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Dom sätter sällan 18åringar på kåken, just för att man "är för ung och borde inte ha erfarenheten av att sitta på kåken vid den åldern" , men har du otur så...