Spännande att folk anser sig vara lyckade varelser för de innehar ett körkort. Där sattes nivån på tråden, all time low.
Denna tråden är alltså INTE för oss folk som inte har lyckats så bra i livet! Feels good!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
no cash , no stash , but i get a whole lot of ass ;) går på en skitutbildning ,ingen flickvän ,smunkiga kompisar ,arga föräldrar men still är jag endån nöjd på nått konstigt sätt welcome to the goodlife
Survival of the fitest only the strong survive.
Demento P21 jag är för ung för att säga att jag definitivt har lyckats...eller vafan, man kan nog aldrig sätta punkt och säga att man lyckats med livet förrän man ligger på sin dödsbädd. vad som helst kan hända...Exakt det där jag försökt uttrycka också. Det ser jag som mycket positivt, värt att tänka på när man har sina svackor. De flesta har svackor då och då, känslomässigt, ekonomiskt osv...
Kommer att tänka på jay-z låten "it was all good just a week ago"
Men det gäller att hela tiden kolla framåt, livet man lever nu är resultatet av en beslut och tankar hittills. De tankar och mål du har nu formar din framtid. Tänk noga på dom orden så kommer man alltid fram till att det är sanning. Soft.
Kul att det gjordes en sån här tråd, då detta har varit ett hett ämne den senaste tiden för me, myself and I. Jag kan inte sitta här och säga att jag känner att jag har lyckats med mitt körkort,jobb ,mina underbara vänner och familj. Jag är fan inte nöjd där , jag vill klara av något svårt, något stort. Potentialen finns där jag vet det, mina nära och kära tror på mig. När jag använt min fulla kapacitet och egenskaper då kommer jag kunna luta mig tillbaks och känna att jag har lyckats. Och jag hoppas att jag en dag kan söka efter denna tråd igen och skriva för er hur jag lyckades.
och vem fan är du?
jag ar lyckad. fullt stipendium till ett ivy league universitet (kostar annars ca $50,000 om året) går nu 4e o sista året me skitbra betyg, har redan ett jobberbjudande med marknadsforing i atlanta efter examen. plus i rap better than most people... im a success
www.myspace.com/youngivy<br> tro mej, jag är skitduktig på att rappa
haha shit vad folk är pmsiga i denna tråd. thief frågar en allmän fråga och folk börjar med häxjakt. lugna ner er för fan med alla personliga påhopp mot henne o skit. Själv känner jag mig ganska misslyckad just nu men det börjar se ljusare ut. Jag har fått eget boende (första handskontrakt) har ett jobb och har ett eget företag som sakta börjar gå framåt. Nästa år ska jag börja plugga. Dock överväger de negativa sakerna här och gör mig ganska misslyckad. Men skit i det. Man får se framåt.
Simon Klickade mig iväg till din myspace, fan de du gör låter dope! props young'n!
och vem fan är du?
Jag kan nog säga att jag har lyckats, Sa upp mig från mitt förra jobb för att jag inte orkade jobba "vid ett rullband längre" pluggade stenhårt i tre år samtidigt som jag och min fru uppfostrade 2 barn tillsammans och det var jävligt hårt. Nu har jag fått mitt drömjobb (AD-ass nu, vill bli AD) på en stor reklambyrå efter att haft praktik där genom utbildningen och jobbar mig nu uppåt i branschen, har nu varit där ca 1 år, har nyligen köpt en stor fin bil till vår familj och vi mår alla bra. Just nu letar vi hus och har bra kontakt med släkt och vänner så jag kan lugnt tycka att jag lyckats efter många motgångar.
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
jag är den yngsta som stått på den position jag står på nu i jobbet. jag tjänar bättre än dom flesta i min ålder och mer än vad många någonsin kommer tjäna, så på den fronten, jorå.
Rehab is for quiters.
Vad jobbar du som då? clone alltså...är det ngt fett jobb eller?
Om lyckas är: skaffa MKT pengar, konsumera, ha många ytliga kompisar, gå på krogen och dricka dyrt lösningsmedel varje helg, åka till bulgarien/thailand på semester och sitta och pula med sms och handsfree varannan minut Då har jag INTE lyckats Om lyckas däremot är: ha en iPod, förstörd dygnsrytm men klarar (oftast) dagen ändå, baka god sockerkaka, diska och tvätta själv, självmant söka jobb och utbildning, ha en pärm med "papper som rör ekonomin", allvarligt fundera på pensionen Då har jag DEFINITIVT lyckats P.s. jag är ung också
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
man kan väl vara lycklig även om man har en sjukdom & röker gräs? Jag har/gör både och, och jag är skiiiiiiiiiiiiit lycklig!
http://www.myspace.com/micman123
menar lyckad förståss!!!!***
http://www.myspace.com/micman123
MicMan P2 Beror ju på, går du in hårt för att ha en sjukdom & röka gräs soch lyckas.. så är du väl lyckad.
Rock out with your cock out!
Jag gissar på att clone jobbar som kock :) Vad man kan utröna från den här tråden, är att många har olika definationer på vad lyckad är. Utgår vi från tråden så rangordnas det främst med ett schysst jobb, egen lya, bil och körkort. Om man skall vara ärlig är de där kriterierna oftast endast basics för att sedan kunna utveckla sig själv i nästa steg. Man ska väl helst ha en stabil grund (säkerheten med jobb som genererar inkomst, någonstans att bo) för att sedan kunna bygga vidare på sitt liv. Det där är min humble opinion iaf. :)
Hade varit mer intressant om ni berättade vad ni jobbade med också. Ontopic: Lyckad? yes, jag känner mig lyckad i alla fall. Pluggar till ljudtekniker och det går bra, har en spelning bokad minst en gång i månaden t.ex nu på lördag i Örebro, 1dec i kiruna. Producerar/rappar/mixar/skriver mina låtar, anställd på ett ganska ny startat skivbolag som rådgivare, arrangerat norrbottens största hiphop konsert så det går bra med musiken. Varit singel ett tag men ett förhållande börjar smyga in.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL
hehe jo jag håller med förstår inte riktigt hur det kan ingå i "lyckad" att man har körkort, bil o tak överhuvudet, man ska ju inte negligera andras kriterier alls men det känns ju rätt basic för att överleva, frånsett körkort och bil (som är ett stoooooooort + i livskvalitén).
Fan så jävla svår fråga, har vänner som tycker jag är lyckad och andra vänner som bara tycker jag är ett steg på vägen att lyckas. Själv så försöker jag att inte tänka i sådana termer när det gäller inkomst och matriell status. Jag har en Kvinna som älskar mig och som jag älskar i gengäld, jävligt tacky men då är man fan lyckad. Inget jävla vane-förhållande utan på riktigt.
Rock out with your cock out!
Jag orkar inte läsa hela tråden. Men den går alltså ut på att den som kommer ha "fint" jobb osv ska säga, "Hej, här är jag!"? "Lyckade" människor enligt din definition? Och man kan vara välmående trots att man håller på med knark eller har en sjukdom. Jag kommer känna mig lyckad sålänge jag är i den plats jag valt att hamna i vare sig jag är manshora eller advokat. Jag ser till varje individ som en egen, jag försöker att vara fördomsfri och att varken vara ignorant eller trångsynt. Så jag känner mig lyckad!
jag har den underbart upplyftande åsikten att människor inte kan vara lyckade för oavsett vad du har för jobb eller hur duktig du var på din körkortsteori så är allt ändå bara ett tidsfördriv tills du ska dö. wihoo! den har gett mig otrolig ångest ända sen i somras. livet är gött.
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
¨^^ tack så jätte mycket jag kan lika gärna gå och dö nu
och vem fan är du?
lägg till det här också: att varje gång du sätter dig och spelar ett tv-spel, kollar på tv, kryddar maten eller går ut på krogen och fyllar ner dig så nyttjar du bara grejer som människan skapat för att ha lite roligare eller njutbarare tills dom dör. så kommer din existens kännas ännu mer härligt meningslös ;)
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
Graffare
2007-11-21 17:09
jag går sista året på gymnasiet, är hatad på jobbet och bor hemma.. kan iaf se fram emot att när jag tar studenten så ska jag fixa egen lägenhet och nytt jobb!
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Det är ju inte meningslöst, när du ligger där på dödsbädden o förhoppningsvis har några dagar på dig att tänka på livet så vill man helst inte ångra för mycket eller känna att för mycket blev ogjort så desto mer du kryddar både maten o vardagen desto mindre saker du skippar för att du var rädd för konsekvenserna eller för andras åsikter eller för ett misslyckande desto bättre kommer du komma tillrätta med döden...tror JAG. Fast vem vet...man kanske får värsta dödsångesten där i sista stund, finns ju ändå inget att göra, alla ska ju dö så det är bara att köra.
Jag tror faktiskt att jag aldrig varit såhär lättad eller komfortabel med min framtid. Har varit med min tjej i snart 1,5 år, jag tar min examen om 1 år, ska fira jul med morsan snart, skolan går underbart och jag har riktigt fina vänner. Enda som behövs är vår :)
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Alltid haft riktigt bra betyg i skolan utan att ha behövt anstränga mig speciellt mycket, lyckats bra med min idrott och varit kapten i länslaget fyra år i sträck samt varit med i landslagssammanhang, varit ihop med min flickvän i snart 5 år, pluggar till det som jag velat bli under en stor del av mitt liv och det går utan problem, bor med flickvännen i en riktigt fin lägenhet, gjorde lumpen som gruppchef och fick väldigt bra betyg både formellt och informellt, är inte allergisk mot någonting, har aldrig haft hål i tänderna m.m. Kändes jävligt "lyckat" tills jag vred axeln ur led i helgen, nu är jag bara bitter.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
thanks... GROUND UP GRIND: THE ALBUM COMING JANUARY 2008! releaseparty in NYC jan 19... now thats success
Jo, problemet är att jag nu missar en stor del av säsongen som jag tränat hårt i flera månader för att få genomföra. Det gör mig bitter ;P
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Jag måste påstå att jag är lycklig. Det går bra i skolan ( i de flesta ämnena ) men att bara sitta hemma och plugga för att få mvg på alla ämnen så kan man ju knappast ha mycket fritid till att göra en massa annat som jag behöver få göra för att kunna känna mig lycklig. Jag vet vad jag vill göra efter gymnasiet, ska gå en tvåårig utbildning och sedan (förhoppningsvis) öppna en egen klädbutik. Fett najs. Jag är lyckligt kär, har toppenvänner som supportar mig när jag behöver det. Jag är involverad i sådant som jag finner intressant och viktigt såsom fairtrade etc. Jag kan konsten att sticka, vilket jag tycker är jävligt ballt faktiskt, är stolt över att jag har lärt mig det. Jag är lycklig helt enkelt. Jag lever livet. Visst, inte är man lycklig jämt, men på det stora hela måste jag säga att jag är lycklig. Tanken på att jag ska få en digital systemkamera snart gör mig ännu mer lycklig, samt att jag ska tatuera mig :D:D:D det här blir fan dagens ord; lycka. tack för tråden :D
cocaine kate
phettmed69 F17 Oj, var det lycklig man skulle vara? Då tar jag tillbaks mitt inlägg. Jag är lyckad, inte lycklig.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
LoRia haha ojsan, liten tabbe. ^^ sry :D jaja, jag är lycklig ändå och tur är väl det :P haha
cocaine kate
Jag är lyckad på ganska många sätt. Är grym musiker, Bra på att plugga, ni vet that shit Men jävligt misslyckad samtidigt För jag är hypokondriker så det smäller om det,nojjar över allting annat också, och är en jävligt osäker i många situationer etc Men överlag är jag nog en ganska lyckad människa, gentemot många av mina old buds som förmodligen kommer stå och flippa burgare tills de dör och aldrig flytta från byn
”... hittas Git strypt och instoppad i ett kylskåp i Pelles lägenhet. Polisen misstänker självmord”
MrSalesman: Daviden sa det. Jag jobbar som kock, det är ingen finkrog, men vi är nog bäst i Stockholm, om inte Sverige, på det vi gör, dvs, skicka ut jävligt mycket mat under kort tid med hög kvalitet.
Man kan iof se mig som ganska misslyckad också, bostadslös (om en vecka, igen), på väg in i ett blandmissbruk, utan flickvän, håller på att tappa bort mina gamla vänner osv. Men jag kan inte låta bli att känna att jag faktiskt har gått långt över mina egna förväntningar gällande något jag alltid velat göra.
Rehab is for quiters.
18 år egen lägenhet körkort bil fast inkomst på xx.xxx varje månad efter skatt. singel, inget mig imot. bra vänner bra familj livet leker, men det har ju inte alltid varigt så.
tja e de du som e sad? du fett skÖöÖön på graffa! kan ja få köpa en skiss av dej??.. Styleline x2
jag gör som -SAFT- =) 18 körkort bil fast förhållande familj/vänner = bra inkomst så jag klarar mig just nu är livet bra, men de kommer nog bli ännu bättre =)
hoes over broes ..
ja på nått sätt skulle jag väl vilja säga. är ung och jobbar med något jag älskar och det går väldigt bra för mig.
syumoan akoinwe!
Det är ändå ett gäng personer som har beskrivit sig själva som lyckade som fan inte ens kan stava..
Jag lever för att må bra, det är vad livet går ut på.. Hur är man en bättre människa genom att klara små, ytliga och oäkta mål i samhället? Väx som människa eller något..
fullfjädrad när jag kickat en gås..
pigglaen För att referera till Mazlows behovshierarki; självförverkligande är det som alla människor eftersträvar. Att uppfylla mål som kan upplevas som "små","ytliga" och "oäkta" konstruktioner av samhället kan vara precis det som eftersträvas av en viss individ och på så sätt skapar lycka.
jag har sunda värderingar och jag litar på mig själv tack vare dem. för det kan jag anse mig vara lyckad, även om det är en subjektiv fråga. allt det andra, som folk anser att man måste ha med i sitt liv för att leva lycklig, kan man skaffa så småning om, om man känner att man har något behov av det.
don't you know there ain't no devil, there's just god when he's drunk
Soft, ser det dock fortfarande som falsk lycka oavsätt vad mr.Mazlows kom på för x antal år sen.. "woho, nu har jag det här jobbet och den här bilen och den där bruden och det här huset nu ska jag bara göra detta i 50 år till tills jag kan pensionera mig och leva på det jag lagt undan i hela mitt liv när jag var fast i detta istället för att leva.." Jag vet inte, hur kan man ens känna sig levande när man är helt och hållet fast i samhällets jävla hamsterjul, och inte ens medveten om det.. Nej du, jag är en bättre människa än så..
Hehe folk e så roliga bostadsrätt körkort bil med ELHISSAR (endast navkapslar dock) fattar ni!! yeah bra inkomst oerhört flexibla arbetstider relativt intressanta studier reser typ 3-5 gånger om året utomlands (jag tycker resor är det roligaste i livet) bra vänner ääähh...det är ju ändå alltid ngt som fattas jag blir iaf riktigt nöjd men lycklig är jag nog får man sägas relativt iaf. men det får duga för tillfället
pigglaen Begreppet lycka är fortfarande anpassat efter varje enskild individ. Du kan aldrig säkert bestämma vad som gör en annan person lycklig. För många innebär det säkert lycka att känna att de har haft en framgångsrik karriär inom sitt arbete och på så sätt lyckats försörja sin familj på ett värdigt sätt. Andra uppskattar att de "genomskådat" samhällsstrukturen och på så sätt kan se till att bygga sitt liv på ett sådant sätt att de undviker att "fastna" i den. Lycka för mig behöver inte betyda lycka för dig.
potatissuger P20 Jo ja det är ju helt sant, som med allt annat egentligen..
Men men, jag vet bäst osv..
6-12-5-23 : Vem säger att man måste kunna stava riktigt för att vara en lyckad ung människa? Se på kungen för fan. =)
hoes over broes ..
han är inte ung, men han var ju de en gång ;
hoes over broes ..
Vad har kungen gjort som är lyckat då? Han har inte direkt krigat för att komma dit han är idag...