Är du en lyckad ung människa?
Åh, bläddrar igenom trådar på Whoa och det enda jag hittar är frågor om knark, sjukdomar, bidrag och vräkningstillstånd. Jag vet att det finns begåvande, talangfulla och lyckade människor på Whoa med en lysnade framtid framför sig. De märks bara inte lika mycket. Att just den här sortens människor ska hamna i skymundan är skam, hör ni det? Jag vill ställa dessa lyckade människor i rampljuset och gotta mig i deras välmående och framtid. Så, är du lyckad?
My heart lives in my vagina.
du tänker fel. framtiden är obestämd för alla, alla kan lyckas om de ger sig fan på det. alla har lysande framtid om de så vill. vad det innebär "att vara lyckad" kan också diskuteras. gemene man skulle säga cha-ching $$ och populär... jag skulle säga nånting annat.
lyckad? jag känner mig lycklig och rätt så stolt över mig själv på sistone. alla människor har väl nån form av talang? rätt svårt att svara på inlägget :) man är lyckad när man är tillfreds med sig själv. lysande framtid är ju relativt . finns ju massa vettigt folk på whoa även om de kanske är lite folkskygga jämfört med vissa andra haha
Femme fatale
Min vision av lyckad är det jag centrerar på i den här tråden. Vill du prata om din syn på ordet lyckad så kan du ju starta en tråd om det.
läs ditt inlägg igen så ser du kanske hur luddigt det är. känns som att begreppet fortfarande är öppet för diskussion.
okej, förlåt då. tycker dock att du inte ger en definition ens själv av vad lyckad innebär så..
Femme fatale
Jag är lyckad för att jag har självförtroendet att kunna säga det utan att skämmas. Räcker det?
jag anser att jag är rätt lyckad. har fast jobb, lägenhet, körkort, inga lån och är 18 år.. men sen om jag gillart är en annan sak.
work some magic
thief är inge vidare trevlig förtillfälet men för atthålla mig till ämnet. :( det går bra på jobbet, det går bra med skolan -> den akademiska framtiden , det går bra med killen, detgår bra medfamiljen, det går bra med vännerna. Jag är lyckad fan
Femme fatale
På många aspekter där andra skulle anse vara att vara lyckad är jag det. På många andra inte. Jag trivs på det stora hela med min tillvaro och har jävligt bra saker på g, så då är jag väl lyckad.
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
Vad innebär det att vara lyckad? Jag tycker att man är lyckad om man gör det som känns rätt för en själv och följer sina drömmar så gott det går. jag tycker inte att samhällets syn på att vara "lyckad" är bra alls. Samhället tycker att du är lyckad om du slavar för en skitlön på ett jobb som du med största säkerhet inte gillar (jag menar jag har iaf bara gillat ett jobb jag nånsin haft) eller gör något annat för "samhället" så länge du är den arbetsmyran du förväntas vara. jag menar ussch om du skulle vara 25-30 outbildad o bara rest runt o levt livet utan att bry dig om alla yttre förväntningar från omvärlden. Aja lycka till för er som gör det ni vill, oavsett om det är pluggande, resande eller annat. Måste vara tråkigt att vara helt styrd av omvärldens syn på en själv.
ja är nog motsasten, arbetslös,inget körkort,bor hemma hos morsan, osams me tjejn aj gillar, alltid dåligt me pengar o alltid skulder o gör typ inget annat än o supa lr röka holk..så ja e nog inte direkt lyckad men enligt mej så e pengar o prylar o sånt inte lycka för 5 öre..lycka e kärlek o vänner hur smörigt de än låter..
en död moderat är en bra moderat
Lyckad i mina egna referenser, absolut. Fast jobb, schysst lön, bor själv, bra vänner, bra relation till familjen, klarar mig utmärkt själv. Lever ett gott liv och mår bra. Vill bara fixa en egen lägenhet nu, sen är jag tip top. Vem behöver pojkvän?! :D
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
casp_ P22 håller med dig till viss del, speciellt att pengar och prylar inte har nånting med lycka att göra.
däremot skulle jag vara lite olycklig om jag insåg att som du sa "jag gör typ inget annat än att supa och röka holk".
För mig är lycka dels vänner och sociala grejer, men också intressen, kunskap, hobbys, nånting man brinner för, att sätta upp mål och jobba för att uppnå dom
jovars...som sagt så beror det på vad man definierar som lyckad. Själv så har jag ett toppen jobb med chefsposition på ett företag som växer så det knakar...karriärsstegen leder mig uppåt i rasande fart =D...är sambo sen i somras och trivs kanoners med det...reser ganska mkt så jag får se stora delar av världen vilket jag ser som en fantastisk merit...har varit en talang inom dans...tävlat för landslaget etc i några år men har nu slutat...men i stora drag så tycker jag nog att jag är relativt lyckad hehe....
tut!
Du tänker inte fel. Det är en tunn linje mellan att skryta om sina framgångar och vara stolt över det man gjort. T o m när du uppmanar folk att skriva om sina framgångar tvivlar folk. Jantelagen kallas det. Folk har olika definition på vad som är lycka och hur man blir en lyckad människa. Jag är inte nöjd, men ser mig inte i någon del som ett misslyckande. Jag lever ett någorlunda självständigt liv, dom vänner jag har är bra, jag har hälsa, en intakt familj och kontakt med denna. Jag studerar och har gjort det oavbrutet hela mitt liv, min framtida jobbutsikter är goda och jag saknar inte att ha en partner. Det enda jag saknar är konceptet att ha en parter, en perfekt partner, för det är tilltalande, men inte allt besvär det kan innebära :) Jag är i inga avseenden "nöjd" eller "klar".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Erkan P22 det jag syftar på när jag säger att trådskaparen "tänker fel" är själva uppdelandet med grupp 1: förlorarna som är panka utan framtid och grupp 2: de lyckade som gör allt rätt och har framtiden framför sig.
jag hävdar bestämt att så länge man lever är framtiden obestämd, vem man än är!
det är lite det som gör livet så intressant i min värld, alla kan lyckas med nånting handlar om att komma på vad det är som är intressant och viktigt för en själv.
Det enda som gör mig misslyckad, så som jag känner är, att jag fortfarande är beroende efter mitt ex efter 11 månader när hon behandlar mig dåligt mer ofta än sällan. Annars har jag väl det bra får man säga. Har lägenhet, körkort, bil, jobb, många vänner. Det bästa hade varit om jag hade kunnat starta om med mitt ex från scratch o börja bygga på ett framtida liv ihop.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
wackcent P23 tror du missförstog mej..jag e inte lycklig över att aj bara super o röker utan ajg är jävligt trött på de...men tyvärr har ja inget annat o göra..de jag anser somlyckad lr att man e lyckad är att man har många riktigt bra polare och en söt o fin flickvän...självklart skadar de inte o ha pengar lägenhet o jobb heller men de kommer i andra hand för mej..
sjysst årets skryt tråd:D Egen lya, liten båt, snart bil igen (sålt) , bra vänner, bra förhållande till familjen, ofrivilligt stipendium i möbelsnickeri, jobb. och det bästa valet i mitt liv hitils (just nu) ingen flickvän längre=) åhh vilken skön tråd hahaha
Var lite kreativ för fan!
Lyckad? - ja. Ung? - Definationsfråga. :)
Jag är lyckligast, enough said.
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
tjänar under 10 papp i månaden, är flyttgubbe.. bor hemma.. super skallen av mig på samma kvarterskrog varje fredag lördag .. ja jag lever the sweet life tamejfan!!
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
allt handlar om definitioner. jag känner dock att jag har gjort väldigt bra ifrån mig för att komma dit jag är just nu, och härifrån kommer det förhoppningsvis bara gå upp upp upp.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Åh vad bra jag mår av de människor som förstår mina tankegångar och ser sig själva som lyckade. Sådana som Brodin1 och MisguidedAngel gör mig lite glad såhär på kvällskvisten denna köldskadade tisdag.
det är ju iaf ett gott tecken på att det är bostadsbrist när folk ser eget boende som nånting som bara lyckade människor har
http://www.kommandot.se/wp/
Jag är lyckad. Har ett fast jobb som jag trivs med, sjukt mycket pengar att spendera på nöjen, och är populär som fan. Det enda som skulle kunna göra saker bättre vore om jag fick en bättre lägenhet, vilket jag får om två veckor HOHO!
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Toastare
2007-11-20 18:03
Jag är en lyckad lite äldre människa... alltså att vara misslyckad är ju en defintionsfråga som många sagt. Man kan ju ha ner perioder eller där man inte vet vad man vill.. sen plötsligt hittar man rätt. Jag har jobbat rätt hårt för att hamna där jag är idag och det känns bra att få lön för mödan.
Jag skyller allt på Emma!
Känner mig ganska lyckad just nu! Flyttade till staterna, går bra i skolan, har körkort och bil, tar hand om mig själv! Det enda jag kan känna som gör att jag inte känner mig så lyckad är att jag inte vet vad jag vill bli, har liksom inget klart mål att sträva efter.
Married to the money, fuck the world, that's adultery
BountyBoo Ord och åter ord. Känns sjukt skönt att ha hittat sin grej, att göra det man älskar ...och få betalt för det(!) Det klappar vi hand på :)
jag tror att det hela handlar om den enskilda individens syn på att vara lyckad. har man fel bild så kommer man inte att göra vad som krävs, oavsett hur mycket man själv tror det. detta innebär också att även om man har rätt bild och ger sitt allt så innebär inte det nödvändigtvis att man lyckas. folk som sitter och klankar ner på trådskaparen för att hon stereotypifierar en lyckad person har inte riktigt förstått hela poängen och har en annan bild, alternativt ligger i förnekelse över sina egna misslyckanden, det bringar mina tankar till de feta tanterna på ricky lake som kommer in och skriker att alla bara är avundsjuka. men det är ju bara jag. om du läste den här tråden och tänkte: "jag är nog inte fullständigt lyckad, men jag vet iaf vart jag är påväg." då är du på rätt väg. ni däremot som genast kände er kränkta och attackerade av tråden och tänkte: "shit, vem är hon att döma om jag är lyckad eller inte" ni skall nog fråga er om hon verkligen gjorde det eller bara utgick ifrån att alla hade en hyffsat liknande bild och att många kanske kan erkänna sina brister om de inte uppnår den istället för att försöka inbilla sig en ny.
Toastare
2007-11-20 18:35
daviden, japp en STOR jävla handklapp på det ;)
Hm...
Jag är inte alls en skrytsam person, så här kommer ett unikt inlägg som aldrig lär upprepas av mig här på whoa:
Packade allting i hemmet i Handen och drog ner till Rosengård föra tt plugga på Lunds Universitet. Tight om pengar ibland, ensamt ibland när favoritsällskapet åker bort, väldigt mycket sämre än Stockholm ibland, men jag bor själv och har det jävligt mysigt. Pluggandet går bra, nästa termins studier är redan nästan helt klara schemamässigt och bär mig tillbaks till min kära hemstad. Väl där väntar det grundläggande arbetet och pappersarbetet för tre företag som står i mitt namn: ett hemligt, ett med musik och ett inom media. Som kopplar mig till jobbet jag har som manusförfattare åt ett nystartat filmbolag, den tomma villan i Hudiksvall som förvandlats till en studio för mitt bands förfogande och ett mer vanligt jobb på The Phone House i Stockholm, som ska hjälpa till med hyran på lägenheten jag väntas få i innerstade någon gång i mars/april. Psykiskt mer vålmående än på år och dar. Jag känner mig väldigt lyckad, faktiskt. Och jag är glad.
•pave paradise•
CameraObscura P20
Eller så stör man sig hennes naiva MUF-attityd som hon började förpresta den andra tråden med.
DIF!
Jag är där jag vill vara, har kompisar över hela världen, inga pengaproblem, väldigt mycket fritid, jag kan ägna mig åt det jag älskar, pluggar nåt som jag är intresserad av. Jag har många kompisar, tillräckligt med vänner, jag bor på ett schysst ställe med trevliga människor. Jag känner mig lyckad, men framför allt lycklig.
alla har vel olika ideer om vad begreppet lyckad inneber
Nämen titta, nu får jag se så många människor som är lyckade på alla olika sätt. Ännu bättre. Nu kan ju jag vara glad åt andra också, och känna att Sveriges ungdom är på väg någonstans.
Har man någonsin tvekat på Sveriges ungdom, egentligen? Med våra förutsättningar så förväntas väl vi vara "på väg någonstans"?
•pave paradise•
Th1ef Du har inte berättat om dig själv :)
Äh, bullshit, ni är alla misslyckade!
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.
Toastare
2007-11-20 20:57
k-2, aw... *kramiz*
daviden jag anser mig själv både intelligent och på väg uppåt i livet på många sätt. Jag har äntligen tagit itu med min livssituation och lever tillsammans med en väldigt underbar människa. Jag har en framtidsvision i huvudet som jag tänker göra verklighet av. Kort sagt ligger jag bra till. Men jag vill ändå höra om de som redan lyckats med sina visioner.
du kan gotta dig i mig jag är en lyckad man i mina bästa år!
fan att vara lyckad ar inte att vara rik och kand, hell no. det ar att bara att kunna leva sitt liv och inte dra ner sig sjalv i skiten. dessutom kolla pa hur det gar for lindsay lohan som ett ex hehe
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
jag fick 17kr/h lönehöjning idag :) ännu mer lyckad då :D
work some magic
Om lyckad är pengar är jag ganska misslyckad just nu. Fast det varierar från kvartal till kvartal, jag kanske är mer lyckad om en månad. Återkommer då.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
Th1ef X17 måste bara säga att du verkar va en jäääävligt dryg o bitchig människa
Jag är lyckad! Körkort,bil, lägenhet, förflutet som chef, driver handelsbolag, pluggar till projektledare och eventmanager, jobbar med PR, ser snygg ut i klackar, har katt (:S). Ingen man och inga barn, men bor ihop med en trevlig karl som lagar god mat, så det duger. Good enough?
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
well...jag utbildar mig till ett yrke som jag verkligen tycker om, har just flyttat in i en superfräsch vindsvåning tillsammans med min drömkvinna och lyckas jonglera allt detta med att kuta runt på nätterna och måla. jag ser det definitivt som att jag har lyckats, än så länge. jag är för ung för att säga att jag definitivt har lyckats...eller vafan, man kan nog aldrig sätta punkt och säga att man lyckats med livet förrän man ligger på sin dödsbädd. vad som helst kan hända...för bara ett år sen var mitt liv skit, och för allt jag vet så kanske det är skit igen om ett år till. det är inte troligt, men det kan hända. det blir sällan som man planerat det...så länge jag är lycklig så är jag lyckad
finns det nåra regler hur man ska vara för att klassas på lyckad ? alla har väl olika mål här i livet ? vissa kanske inte har så stora krav och kanske känner sig lyckad med det lilla dom har och har åstakommit ?
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
klassas som lyckad*
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>