I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Till alla som går i skolan!

Övrigt - Blandat

2007-11-16 19:09
Racken:

Så tänker man. Och sedan tänker man "äh, jag kan missa tisdag också" och så fortsätter det. Lycka till.

Zoned:

Alla minns nog, det är därför de predikar som de gör.
•pave paradise•

2007-11-16 19:18
Så länge det inte är någon form av protest mot något så känns det ganska meningslöst.
 DIF!

2007-11-16 19:25
i would love to. 3/12 har jag deadline på en helvetesuppsats om skatterätt. dessvärre blir jag kuggad på hela kursen (10p) om jag inte lämnar in den...
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2007-11-16 19:27
trådskaparen är 13, låt han vara..
be the change

2007-11-16 19:29
JackVegas sammanfattade med 6 ord det jag menade med mitt lite längre inlägg..
One chapter a day

2007-11-16 19:34
 F21 Finns det 10 poängskurser?
 DIF!

2007-11-16 19:35
JackVegas- P21

Jag tror ingen bryr sig om vad trådskaparen kommer göra. Alla gör vi våra val och som sagt, han är 13 och det spelar ju egentligen ingen roll om han bestämmer sig för att skolka eller inte. Däremot så kan man ju ha en åsikt om om man tycker att han ska uppmana andra till att göra samma sak.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-11-16 19:36
bob, ja. jag läser tre under min utbildning. men tror de tog bort de iom bologna..
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2007-11-16 19:52
Gogaku P21

Som dom sagt tidigare, ingen vågar göra det ändå.. För om dom gör det så ringer deras klassföreståndare hem & då blir dom utskällda till max. Så kommer dom aldrig våga missa en lektion igen. Tror dom tänker på det haha..

Låt han uppmana, lika illa som folk uppmanar andra till att dricka/röka whatever, haha..

Vad vet jag, tror iallafall att ni hade svara annorlunda för några år sen ;) PEZE
be the change

2007-11-16 19:53
JackVegas- P21

Jag var hemma en sån dag för nåra år sen :)
Skolvärden ringde.. de var tydligen inte många på skolan faktiskt..

Men det var ju inge ovanligt att jag var hemma så han trodde på mig.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2007-11-16 19:56
...alltså egentligen vore det ju roligare om lärarna bestämde sig för att göra detta...

2007-11-16 21:08
 F21: Ja dom vart ju 15 nu :)
 DIF!

2007-11-16 21:18

Det är det som är bra med att utbilda sig till lärare på gymnasienivå. Där är utbildningen "frivillig", tror dock inte många väljer att avsluta sin skolgång efter grundskolans senare år. Eleverna får helt enkelt skylla sig själva om de inte dyker upp på lektionerna efter att de fått klart för sig vad det kommer att innebära för deras betyg. Visst, säkert skoj så länge man inte upplevt konsekvenserna av ens handlingar. Blir lite kämpigare dock när man förstår att man inte kommer att få jobba med det som man är intresserad av.

Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-11-16 21:25
men sånt där funkar ju aldrig.

2007-11-16 21:25
Priyan:

Seconded.
•pave paradise•

2007-11-16 21:51

Det ska ju alltid börja någonstans ;P

Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-11-16 22:38
har ju svets dåaldrig att jag skolkar!

2007-11-16 23:24
risfaktor P13

Med din installning sa kommer du inte att fa ett roligt jobb. Ata glass hela dagarna-jobben finns dessvarre inte i den riktiga varlden, men visst vore det val trevligt om de fanns?

Jag jobbar for ovrigt inte, har forsokt undvika det hela mitt liv och lyckas faktiskt ganska bra. Jag pluggar istallet. Har bestamt mig for att doktorera sa jag har ett tag framfor mig. Vill hellst stanna i skolan resten av livet, finns en stor risk att jag gor det med.

Hade jag varit du sa hade jag satsat lite hardare pa skolan, just nu spelar ingen roll kanske om du faktiskt bara ar 13 men om nagra ar. Se bara till att du kan komma in pa gymnasiet, klara dig dar med hyffsade betyg sa att du kan komma pa vilket universitet du vill, da kan du fa ett jobb som ar roligt, kanske inte ata glass, men anda.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-11-16 23:41
Jag hoppas att ni människor bakom datorskärmarna inser att ni sitter och predikar om vad som är coolt eller inte. Specielt om något så jävla löjligt.

Sen ni som säger att det är så brutalt fel, försöker ni uppfostra någon slags hitlerjugend? Ni är precis lika färglösa som folk där uppe har sagt.

Annars är det en bra idé, gör något kul med grabbarna istället. Sitt inte bara framför datorn hela dagen, då tappar det  charmen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-16 23:46

Jag misslyckas ganska grovt med att se sambandet mellan Hitlerjugend och en god utbildning, men det kanske bara är jag.

2007-11-17 00:09
Rachel : Vadå orättvist? Skolan är knappast till för att jävlas med eleverna, utan för att du och alla andra ska bildas.

då har du aldrig hört talas om skarpängsskolan, hade jag skolkat lite mer hade jag kanske sluppit min stressrelaterade IBS vilket gör att magen lite då och då mår skitdåligt. Och jag kanske hade sluppit min sociala skygghet.

Tror inte du helt kan relatera till hur många elever känner
http://felidae-music.com

2007-11-17 08:42
wö-wöw-wöörd! bränslehunden
SMÅLAND!

2007-11-17 12:06
MFD00M:

Så säger du nu. Får hoppas att du säger detsamma när det handlar om dina egna barn också, annars är du en äckligt liten man med dubbelmoral, och sådana hatar vi :)
•pave paradise•

2007-11-17 12:21
kul att folk ska försöka skriva seriöst bara för att en person började med det, i 90% av de andra trådarna är man glad om det inte står "håll käften idiot" eller dylikt i varje inlägg

underhållande :)

2007-11-17 12:39
kul att dom enda som tycker det är en bra idé är under 15 år, och har precis kommit upp på högstadiet där dom blir mobbade för deras powerpuff-lunchlådor.

2007-11-17 13:48
haha eller nått . . .

2007-11-17 14:31
jag går sista året och tror jag växt upp från detdära "skolka-för-att-alla-andra-gör-det" stadiet.

Nej tack, jag passar !
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-11-17 14:36
kul att alla ska verka så jävla vuxna och tänka rätt hela tiden, och tro att dom kan se det rätta i det hela .. men seriöst, isåfall tycker jag det e skit bull av alla här som drack sprit innan dom fyllde 18 lixom vafan? regler är regler, den som går mot röd gubbe borde ju skjutas, lixom vafan i helvete? så kan man inte göra röd gubbe är rödgubbe bara vänta lite så blire grönt...

seriöst skärp er, sluta vara så jävla märkvärdiga !
lost in skåne

2007-11-17 14:38
kul att dom enda som tycker det är en bra idé är under 15 år, och har precis kommit upp på högstadiet där dom blir mobbade för deras powerpuff-lunchlådor

hahahahahaha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-17 14:38
orka med sån skit... bara tråkigt och jag slutar efter 3h i skolan på måndagar ändå haha
http://s2.bitefight.se/c.php?uid=22298

2007-11-17 14:43
Varför starta en tråd på whoa om en skolkdag? Ni blev ju bara sönderflamade.
- Sarcasm is the lowest form of wit!
- Aha, but its still a form of wit.
- Darn, you got me there.

2007-11-17 14:43
sen vadå skolan e så mycket skönare än jobba?
hur fan tänker ni då? 1000 kr i månaden ? klarar jag aldrig av att leva på, 700 kr i månaden är fasta utgifter såsom bussresor till skolan och vänner sen mobil räkning... hmm okej?

så joo jag jobbar lätt hellre den tiden jag är i skolan än att pluggar, jobbar ju ändå flera dagar i veckan, så snacket om att skolan va så jävla skön vet ni ju själva att den inte stämmer, beror jävligt mkt på vad för lärare man har .. kul när man kommer in på en lektion och läraren står och istortsätt läser rakt upp och ner ur boken i 1h20min... jätte skoj. men jag vette fan hur ni tänker, själv har man ju skola och sen vidare till jobb efter det , sen näre blir helg så ska man jobba varannan ... men visst ni kanske hade det skönt som fan... vad vet jag?
lost in skåne

2007-11-18 04:08
Snälla lägg ner killen är 13, o va fan leker ni egentligen? haha som om ni aldrig har haft dom tankarna i hjärnan :P helt plötsligt blev alla över 18 år till 50 värsta mogna o vuxna ju :D tanken i sig är väll tvåsidig, rolig men också onödig.. pz
Gangsta Rap Made Me Do It!

2007-11-18 05:36
jag stanna hemma en gång med en bunt polare, men det gick inte alls som planerat:S
?

2007-11-18 06:43

men endag fan, låt dom skolka! En dag är ingenting, och jag vet verkligen att det inte drabbar en hårt, tro mig! En dag och ni sitter o ba "åh men lägg ner att förstöra för skattebetalarna" lixom, en dag, skärp er.. slår vad om att ni själva har skolat eller vart hemma från skolan, då ni sagt till mamma och pappa att ni är "sjuka"! whoa i ett nötskal

http://www.myspace.com/micman123

2007-11-18 09:55
Att alla är "värsta mogna o vuxna" kanske beror på att vi har just vuxit upp och insett hur dumt det är att skolka. Visst, många har säkert tänkt precis som trådskaparen, men det betyder knappast att man inte kan ändra sin uppfattning om skolkandet.
What we do in life echos in eternity.

2007-11-18 13:38
men herregud :P skolkdagar varje och inte ett skit har hänt :P dags att lägga av eller vad?:P
forever feels like home

2007-11-18 13:39
år*
forever feels like home

2007-11-18 14:06
nästan så att man brinner av !

2007-11-18 17:57
Det var i samband med att Irak-kriget startade som det anordnades en "skolkdag" där man skulle protestera mot kriget i stället.. funkade någorlunda, men lärarna lackade otippat nog.

2007-11-18 18:09

fånigt och värdelöst.
Femme fatale

2007-11-18 22:20

Tradskaparen ar ung. Han kommer att vaxa ifran det en dag.

Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2007-11-19 11:10

det är det kollektiva med det hela som är fånigt. jag minns att jag skolkade flera gånger i veckan under min gymnasietid så det är inte skolkandet i sig som stör mig, utan att själva grejen att uppmana till kollektivt skolkande är så lame.

skolka när du själv känner för det, men ta igen dina studier på något sätt så du inte halkar efter. uppskatta kostnadsfri skolgång eller droppa gymnasiet
Femme fatale

2007-11-19 12:20
WÄÄÄ WÄÄÄ WÄÄÄÄÄÄÄ!!!

2007-11-19 12:37

tråkiga shonnar här alltså.. tagga bara gå inte dit då jag ska inte dit då

Sooofta ner aight?

2007-11-19 16:30
En dag borta från skolan kommer sänka dina högstadiebetyg markant och detta kommer förfölja dig hela livet.
För att inte nämna all intressant inlärning du lär missa som hur man gör en smörkniv i slöjden osv som man ändå söp bort sommarn innan gymnasiet.

2007-11-19 17:27

Tänk om det kommer på nyheterna! Fatta vad häftigt att vara del av nåt som är på NYHETERNA! Wawawa mediakåthet!!! F.ö. vore det precis lika värdelöst om det vore en "protest" mot något.

I protest mot detta använde jag hela mitt avgångsvederlag på att tatuera in en kyrkogård på ryggen.

I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2007-11-19 17:41
Fan, där fick du mig MFD00M! Attans! Jag lovar, jag ska ta lite "lungnande" nu.

Point proved, point broken. G'day!
•pave paradise•

2007-11-19 19:36

jag ska göra tvärtom

2007-11-19 20:44

Jag upprepar vad som sagts innan. Vad vill du uppnå med detta? Du är iofs bara 13 år. 3 december kan jag iofs vara med och "skolka" har tenta dagen efter...stats- och förvaltningsrätt...

hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse