Till alla som går i skolan!
Yo! :D så här är det: den tredje december är det skolkdagen! alla ska vara hemma då, det spelar ingen roll vilken skola ni går på eller var... tänk när alla lärare kommer dit och ingen annan är där. Det kanske till och med kommer på nyheterna! :D Ni kanske har hört detta förut men jag tyckte ändå att det var värt att lägga upp en hel tråd om det här på whoa:) sen är ju medelåldern här ganska hög :/ aja skitsamma, Who's with me!? :D
Vad vill ni uppnå med detta då?
What we do in life echos in eternity.
fan va lame.
I don't want to cause no fuss, But can I buy your magic bus? I don't care how much I pay, I'm gonna drive that bus to my bay-by. iwant it...I want it...I want it...(You can't have it)
fan va kul! va e det med er? Hade jag gått i skolan hade jag varit down direkt..
Jag vet. Eftersom vi har gratis undervisning och dessutom bra undervisning i Sverige så går vi inte dit! Låter ju som en ypperlig idé.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Låter idiotiskt. Jag vet att jag blev skitledsen en dag då mina elever "ville jävlas" och "glömde" sina böcker kollektivt. Och det gällde bara en lektion. Inte för att jag fick mindre betalt, utan för att de faktiskt behövde undervisningen och gick miste om den. Fy fan alltså att elever kommer på sådana jävligheter. Tänk om, tänk rätt...Att göra så bara för att är inget annat än dumheter. Var det ett medel för att uppnå ett högre syfte för att uppmärksamma/förändra något (till det bättre) skulle det vara en helt annan sak...
Delam tange barat
låter mer som en fjortisrevolution än att göra klart för en ståndpunkt.
I don't want to cause no fuss, But can I buy your magic bus? I don't care how much I pay, I'm gonna drive that bus to my bay-by. iwant it...I want it...I want it...(You can't have it)
seriöst varför är alla på whoa sånna sura gråa människor? visstfan är det fel och göra så, men har inte ni andra gjort något som var "fel" i erat liv? man kan börja tro att ni som är 25 och sånt på whoa aldrig levt bara suttit och skrivit läxor och aldrig gjort något i livet. förövrigt så kommer det inte funka för alla är sånna plugghästar som MÅSTE gå alla dagar om året för att inte få dåligt rykte hoss lärarna blabla
Sleep is the cousin of death
rachel: jag visste att du var lärare. jag bara VISSTE.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
vilken tur att just min utbildning inte kostar ca: 85 smackaroner / år, exklusive skollunchen som jag också får gratis. sluta förstör för skattebetalarna
fantastiskt
SÄLLAN, säger jag bara. Såna här grejer hör man ju om minst 7-8 ggr per år.. och det slutar alltid med att de som vanligtvis skolkar ändå, resten går.. Man lyckas ALDRIG få med alla.. meningslöst skit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag hade ingen aning om att Rachel var lärare. Trodde att hon var typ 18-19 eller nåt. Vad mycket mer attraktiv och intressant hon blev. För övrigt är det ju bara ni som förlorar på att inte gå till skolan. Jag önskar så mycket att jag hade pluggat mer när jag gick på högstadiet och gymnasiet. Mer matte åtminstone, det hade garanterat underlättat mitt nuvarande liv.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
b.n.b.: ska man göra 'fel' ska man ha en väl grundad anledning. har man ingen sådan är det med största sannolikhet en själv som drabbas mest/enbart. och det är ju att äga sig själv rätt så rejält, om något. när man blir 25 kommer man till insikt...
Asså hur ofta har man inte försökt med detta .. som maximum_taste sa så är typ alla där ändå. Lägg ner det här det är fett onödigt. Vafan, hoppa av skolan helt istället.
Yun_DI Jag skrev det? Vad menar du? I övrigt är jag inte, utan jag var.B.N.B Jag är ingen sur grå människa, men det är väl klart att jag inte tänkt uppmuntra till sådan idioti? Det gynnar varken elever eller lärare; den information som elever går miste om den dagen måste upptas en annan dag iaf och lärarna har som plikt att vara där. Att jag skulle ha gjort felaktiga ting i mitt liv, har ingenting med saken att göra...Den påtänkta handlingen som jag ser som felaktig ändrar ju inte natur för det?
Delam tange barat
det var värst vad alla var korrekta helt plötsligt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Priyan Rachel aah till er två tror jag de blir ;)
men jag menar såhära...
visst det äär väl inte bra för eleverna eller lärarna om alla barnen skolkar, men med tanke på att många elever skolkar skit ofta så spelar det ju inte så stor roll om dom skolkar på en "speciell" dag lixom.
och jag överreagerade kanske lite men känns nästan som när folk går mot 25 så börjar dom glömma hur dom va när dom va unga...
men det är ju faktiskt fel även om man gjort det själv när man va ung.
så ja tar kanske tillbaka de jag sa lite, men jag tycker ändå inte det är hela världen om man har en sån här skolk dag.
det sämsta med skitet är att de aldrig funkar ändå!
pz
Hangaround
2007-11-16 15:26
Det roliga med detta rebelliska uppror är att alla vill vara så rebelliska att de tänker "Då går jag på skolan ändå, så kommer jag att bli den enda där". Och så gick det med den dagen, ingen är hemma, alla kommer att vara på skolan.
SpT P20 Kanske för att det oftast är övre medelklassungar som ens orkar tänka tanken att organisera skolk. Det finns ju inget rebelliskt i det här eftersom att det inte kan leda till något bättre. Det görs ju bara för att jävlas och inte för att skapa debatt om något som kräver förändring. Ungarna som gör det här är inget annat än mediekåta avkommor till bankdirektörer.
Det kanske till och med kommer på nyheterna! :D Ja tänk om.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Hangaround
2007-11-16 15:39
candide P25 Ja det är klart. Du har helt klart rätt i det. Kom ihåg att det var en liknande grej på gång för ett år sedan då det just handlade om "
vi kanske kommer med på nyheterna ". Tror det tillochmed var en tråd här i blandat om det.
Alltid när det bestämms något sånt här så slutar det nästan alltid med att man går till skolan som vanligt ändå..
Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta.
Det här görs inte bara för att jävlas utan för att det är jobbigt att gå i skolan och vi förtjänar en dag ledigt när man går i skolan fem dagar i veckan och är ledig två! that's just unfäär...
risfaktor P13 Vadå orättvist? Skolan är knappast till för att jävlas med eleverna, utan för att du och alla andra ska bildas.
Delam tange barat
risfaktor P13 Du kanske ska fortsätta med det här sen när du växer upp och börjar jobba. Det är faktiskt värre att jobba 5 dagar i veckan än att sitta och glo på lektioner. Du lär få behålla jobbet länge om du säger åt alla att skita i en dag.
Sen är ju skolan till för just skolning och inte för bestraffning. Satsa på skolan, har du lite vett i huvudet så kommer du att ångra dig annars.
www.myspace.com/youngivy<br> tro mej, jag är skitduktig på att rappa
Yo!nu gör vi något revolutionerande som kanske kommer på TV(wow) lets cut class!fett gangsta ya'all
Småungar som vill skolka en dag, för vadå?!
shimmy shimmy yo
risfaktor du din dumma lilla jävel. få ledigt en dag?! vänta tills du kommer ut i arbetslivet. om du nu gör det då du skolkar. hell, om nån gjorde så på min arbetsplats så skulle jag sparka dom på fläcken
candide P25 Det är faktiskt värre att jobba 5 dagar i veckan än att sitta och glo på lektioner. Det beror väl på vad man jobbar med?
jag kanske kommer få nåt skitkul jobb på nån glassfabrik eller liknande. sitta och äta glass hela dagarna...
bara för att du har ett tråkigt jobb så behöver du inte bajsa ner min fina tråd :(
hahaha de skulle va jävligt kul om de blev något stort av de här
hahaha fett nice om de blev någe stort av de här
risfaktor P13 HAHAHAHH så du tror seriöst att bara för du får jobb på en glassfabrik så är det självklart att du får äta hur mkt glass du vill?
du lär ju va en rikemans unge som tänker "ääh ja har pengar ja klarar mig"
pz
B.N.B X0 nej jag är ingen rikemansunge som har massa pengar men jag har svårt för att vara seriös :/
skulle dock vara kul att jobba i en glassfabrik... vilken linje ska man gå då??
Men alltså, ni behöver inte vara så brådmogna bara för att ni är lite äldre än den här killen... Jag menar, vem av er har ärligt aldrig tagit en dag ledig när ni "inte borde"? (Skolk, gått arbetslös, åkt på någon överdriven backpackersemster, lodat i Bulgarien eller dylikt)? Ja... Dåså... Om kidsen vill skolka en dag, låt dem, om de inte förstått att sin tid i skolan kan användas bättre. Eller så kan det ju också vara så simpelt att högstadiet inte spelar någon större roll... Lycka till, inte för att jag tror att det kommer lyckas (dvs. få med sig alla), men fan, för dig själv, är du less och trött, go for it. :)
Håller helt med Rachel. Visst det va jävligt segt att gå i skolan ibland, men samtidigt så måste folk uppskatta det dom faktiskt har. Hatar att dra "barnen i afrika"-kortet, men samtidigt så är det väldigt legitimt i detta sammanhang. Folk runtom i världen skulle göra väldigt mycket för att få en så pass bra _gratis_ utbildning som man faktiskt får i Sverige... Vill du inte gå i skolan, fine, skolka, men försök inte få andra att göra samma sak. Det är bara idiotiskt och jävligt respektlöst, inte bara mot dom, men mot väldigt många andra också. Det kanske låter "tråkigt" eller "grått", men samtidigt så måste folk lära sig att ta lite ansvar nån gång i livet...
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Nu handlar det om 1 dag liks och för att se om dom skulle kunna göra något stort av de(för skojjs skul),. vad fan är med er igentligen ni tror att hela skolskiten kommer gå åt helvete för 1 dag liks
Vafan är detta? Sen när planerar man att skolka? Jag brukade hoppa på bussen och om det kändes för kasst att ta mig till plugget gled jag runt på stan istället. De som faller för detta är praktexempel på folk som inte pallar för grupptryck.
•pave paradise•
serriöst jag vill bara spy på ett par här
Racken P18 Tror du det är skoj för alla lärare som har dedikerat sina liv åt att lära andra? Till de elever som inte alls vill skolka, men faller för grupptrycket för dom inte pallar säga emot?
En sån till synes oskyldig sak är kanske inte så oskyldig om man tänker lite längre...
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Skoldag eller inte, jag ska plugga i skolan oavsett. Löjligt...
vafan ska man skolka för? visst jag gjorde det ibland i gymnasiet men man ångrar det ju nu, helt meningslöst
SMÅLAND!
vissa går i skolan för att lära sig nya saker.. men ni 13åringar kan väl redan allt, och då e de hype o skolka
Haha.. En sån här grej var ju för några år sen också... Tillochmed de notoriska skolkarna var i skolan den dagn för att slippa den sjukt töntiga nördstämpeln som ni idioter som faller för detta får.
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
Så värt att skolka! Man är så jävla tuff då! Men du måste kompletera med att börja röka, snusa och dricka sprit i skolan också! Du måste ha en spritflaska i skåpet hela tiden, det ger cred!
Racken: Tror att du kommer dö av att spy på alla "idioter", eftersom det är kanske 5 av 50 som tänker som du.
•pave paradise•
asså jag serriöst det handlar om 1 dag i skolan och alla tror att alla som går i skolan kommer förlora massor med undervisning pga 1 dag borta från skolan,
De flesta som skrivit i tråden är minst 5 år äldre än trådskaparen och majoriteten säger hur löjligt och korkat osv det är med skolken. Jag får en känsla av att de glömt bort hur de tänkte när de gick i sjuan och det var häftigt att skita i tyskalektionen och om någon skulle kommit på en liknande idé om kollektiv skolk tror jag inte många skulle strunta i att haka på - DÅ. Men nu är alla äldre och visare och kan inte alls förstå att killen tycker det är en kul grej. Jag håller själv med om att det är en otroligt onödig grej och att vi ska vara tacksamma över gratis undervisning och allt det, men man har inte riktigt de tankegångarna när man är i 13-års åldern.
One chapter a day
ja, jag tyckte att sånt var töntigt även i den åldern. skolk i all ära men när man gör det som en sån där organiserad grej så tappar det ju all coolhet
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci