afflaf P21 haha vad yrar du om? jag snackar om att alla de flesta problemen som ni gråter om här är reflektioner på ERA behandlingar. ungar som får problem med soc och gör det värre för sig själva igenom att rymma och arbeta emot sitt eget bästa. jag gråter inte över mina problem, skulle jag gråta skulle det vara för att hela skiten är mer fuckt än någon kan tänka sig...
det som du ser som "ens eget bästa" är paragrafer som inehåller stora brister.
Jag frågar dih en gång till asså, tycker du ärligt att socialen inte ska ta ansvar för sina misstag?! det är för fan det jag försöker få fram, ska du argumentera mot mig får du fan argumentera mot det jag påstår.
beter mig som en "soc kärring" ? kompis det heter att man växer upp .. sluta jiddra om att växa upp...det finns många sätt att växa på allright? anledningen till att jag kallar dig soc-kärring är för att du beter dig exakt som en sådan, om du anser att man genom att beter sig som en sockärring utan kopetens att argumentera och inte ser felen i samhället på så vis växer upp, så får du i mina ögon vara ett offer..
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
afflaff, hur många känner du som verkligen fått det dom behöver istället för att problemen ska sopas under mattan och bara flyttas mellan myndigheter? Alkoholister går från gatan till gatan via 6 månaders tvångsvård, tror du på fullaste allvar att målsättningen är att dom ska bli nyktra när socialtjänsten inte ens ser till att dom har tak över huvudet när dom kommer ut?
cry me a river! --> thcrew
ärligt talat, ser du inte att det finns stora brister i socialen?
Det är väll fan klart att socialen ska ta ansvar för när något går fel men tråkigt nog så är socialen inte tankeläsare så om nu något ska göras åt det som gått fel så måste UNGDOMEN ta upp det med socialen för att hitta en lösning! och fortfarande ser jag inga misstag som begicks i din historia. du har rätt, vissa växer aldrig upp. det jag syftar på är när man kommer till punkten då man inser att hela världen inte vill en något ont, att det finns en mening med att socialen och snuten ens bryr sig om snacka med dig.. det finns vissa som har så lätt för att påpeka fel i deras omgivning men är helt blinda för sin egen plats i det hela.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
joda du pratar med en, och jag känner en del enda.
jag känner också vissa som gör som er, tycker att allt statligt är ont och hela världen vill åt er och allt de gör är fel som inte behandlar er för de änglabarn ni är..
Här i Lund så finns det vandrarhem för hemlösa, alkoholister som nyktra, sen att vissa inte väljer att spendera någon tid där är upp till de och jag har ingen sympati för folk som inte väljer att förbättra sitt liv.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
afflaf P21 Det är väll fan klart att socialen ska ta ansvar för när något går fel hur kan det vara självklart nät du hela tiden har motarbetat mig?
men tråkigt nog så är socialen inte tankeläsare så om nu något ska göras åt det som gått fel så måste UNGDOMEN ta upp det med socialen för att hitta en lösning! Jasså, och hur ska det gå till när socialen inte handlar efter sig själva, utan efter ett gäng paragrafer? ska du övertala en bok?
det finns ingen brist på klagomål och skarp kritik mot socialen, tvärt om. Det som brisdter är socialens sätt att behandla människor och dess förmåga att lyssna och se utanför paragraferna..
och fortfarande ser jag inga misstag som begicks i din historia. jag visade tydligt vad jag tyckte om deras handlingsätt och jag uttryckte mig klart och tydligt åtskilliga gånger att deras sätt att behandla mig var rent åt helvette fel... dock är det som sagt svårt att övertala en bok karnerad i en människokropp.
du menar alltså att det inte var ett misstag att lyssna på vad de inblandade tycker och tänker om socialens handlande?
du har rätt, vissa växer aldrig upp. det jag syftar på är när man kommer till punkten då man inser att hela världen inte vill en något ont, att det finns en mening med att socialen och snuten ens bryr sig om snacka med dig.. shiet, vill inte världen dig något ont?! tänk om du skulle ta och göra som systemet säger till dig att göra och lita blint på det... tror du inte att du hade blivt lurad om och om igen tills du inte bestod av mer än ett skal i en kistjävel?
alla växer upp moron, men alla växer inte åt samma håll...
det finns vissa som har så lätt för att påpeka fel i deras omgivning men är helt blinda för sin egen plats i det hela. syftar du på mig?
afflaff, problemet är ju dock att dom tar rätt välartade ungar och sätter dom på ställen som gör dom hundra gånger värre.. vart är logiken? behandlingshem/ungdomshemssnurran är ett jävla ekorrhjul som inte löser ett piss mer än att dom slipper ta i skiten. om en av 20 hjälps blir ja fan förvånad. att det finns vandrarhem för alkisar i lund spelar väl ingen jävla roll. Socialen och staten låser in alkisar i 6 månader på "behandling" sen när tiden är slut kastas dom ut på gatan igen.. "behandlingen" lägger dom ut 3500kr per dygn för, men att se till att dom har tak över huvudet tror du det går? knappast.
afflaf P21 bygger inte dina åsikter nu helt plöttsligt på dina erfarenheter?
sen är det självklart upp till var och en att ta sitt eget liv i sina egna händer och styra upp det som måste styras upp. MEN det är inte det saken gällde, saken gällde den hycklande moralfasaden som endast syftar till att sopa problem under mattan, samma sak med sexköpslagstiftningen.. Bara svenssons slipper se problemen så skiter vi i människan. Fan inte mänskligt att låsa in en människa i 5-10 år för att den är alkis när man inte ens kan ge samma person tak över huvudet när tiden är slut. Den dagen systemet värnar om individen istället för att hålla skenet uppe och sopa problem under mattan tar jag gärna emot det med öppna armar.. Ett system som är mer intresserat av att låsa in alkisar som ren förvaring men inte kan ge dom en ärlig chans ger jag inte mycket för. Vart är ditt underbara system som tar hand om individen? Vart finns hjälpen för dom som faktiskt vill ha den? Fan mer humant att låta dom supa ihjäl sig än att låsa in dom på förvar halva deras liv
ZoO-Man P20 eftersom du verkar så jävla insöad i dina åsikter så orkar jag inte fortsätta upprepa mig, om du inte förstår vid detta laget så lär du inte göra det alls snart. ge det några år.
joda Om du inte ser det logiska i att ta ett barn ifrån en familj med alkisar eller våldsamma föräldrar så kan jag inte lägga det på något annat sätt för att få dig att förstå. kom med någon enklare lösning?
man kan ju tycka att en person som sitter inne på behandling i 6 månader borde ha lärt sig att alkohol inte kommer leda till ett bättre liv så när de väl är klara så kan han ta tag i sitt liv, ta in på ett vandrarhem för hemlösa om han inte har någonstans att bo och ta kontakt med socialen och arbetsförmedlingen.
ganska meningslöst med att använda människor som gett upp om sig själva som argument för att socialen och statens behandling av människorna är 100% fel.
afflaff, klart jag ser det logiska, men om man nu ska separera familjen kan man väl fan se till att göra det bättre istället för att bara göra nått för att då har man gjort nått och sen behöver man inte bry sig längre.. har svårt att se att det handlar om att hjälpa individen.. tycks mer handla om att flytta papper så fort som möjligt från en hög till en annnan. man kan ju tycka att en person som sitter inne på behandling i 6 månader borde ha lärt sig att alkohol inte kommer leda till ett bättre liv så när de väl är klara så kan han ta tag i sitt liv, ta in på ett vandrarhem för hemlösa om han inte har någonstans att bo och ta kontakt med socialen och arbetsförmedlingen. Så du menar att en person som varit alkis i 10-15 år och suttit 4-5 år på behandlingshem som i princip är äta sova äta sova äta sova i 6 månader, dvs ren förvaring, sen hux flux ska bli en ny människa och ta tag i allt som behöver tas tag i? En fast bostad är en av de mest grundläggande behoven en människa har för att ordna upp sitt liv, men inte fan finns det pengar till det inte.. jamenar vad kostar en årshyra? 50000? då pratar vi endå om personer som staten lagt ut 10-20miljoner kronor på "behandling" för, eller ja, förvaring. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. En dag på behandlingshem är en månadshyra ungefär, kan ju räkna ut med lillfingret att det inte tar lång tid utan bostad för en alkis att återgå till alkoholen.. så återigen, vart är det underbara system du talar om? Vart är medmänskligheten? Vart är individen? Problemet är följande, alkisarna dräller i stan, snuten kör bort dom, snuten lessnar och kontaktar soc, soc måste göra en anmälan, anmälan går till länsrätt, länsrätt beslutar om vård. Inte för att någon tror att det kommer hjälpa, eller för att någon ens lägger energi på att faktiskt få det att funka, utan för att det är så pappersgången går.. en alkis mindre på gatan i 6 månader så blir alla glada.. förutom alkisen? ganska meningslöst med att använda människor som gett upp om sig själva som argument för att socialen och statens behandling av människorna är 100% fel. Handlar inte om folk som gett upp om sig själva, tror du dom tycker det är ett roligt liv? Men vafan ska dom göra. Dom får inget jobb, dom får ingen bostad.. då hamnar dom på gatan, och vafan ska man göra om man bor på gatan, inte fan är det svårt att börja dricka då.. sen om dom dricker får dom ju tak över huvudet i 6 månader iaf och flera mål mat om dagen. (Känner förövrigt en som förhoppningsvis efter en 16-17 LVM(6mån) faktiskt är på god väg, eller ja, var det sist jag hörde något dvs.. handlar inte om att folk ger upp, handlar om att trasiga människor inte klarar hur mkt som helst.. )
man kan ju tycka att en person som sitter inne på behandling i 6 månader borde ha lärt sig att alkohol inte kommer leda till ett bättre liv Sen kan man ju ifrågasätta att du överhuvudtaget kritiserar mig när du slänger ur dig liknande.. Hur många missbrukare tror du anser att det dom gör kommer leda till ett bättre liv? Sitter ju inte direkt i förståelsen om att beteendet är destruktivt, det hajjar väl vilken idiot som helst.
afflaf P21 ... du snackar som om din åsikt är den rätta och att den kommer när man är tillräckligt mogen, vilket är så mycket bullshit så jag bara vill spy..
Om du inte ser det logiska i att ta ett barn ifrån en familj med alkisar eller våldsamma föräldrar så kan jag inte lägga det på något annat sätt för att få dig att förstå. kom med någon enklare lösning? soc kärringen i dig kommer fram igen här alltså, du drar folk överf en kam fattar du? du generaliserar folk.
du lägger upp det såhär alla föreldrar som dricker så och så mycket i månaden lägger vi i facket för Alkisar, alla föreldrar som har skrikit eller kastat något eller lappat till en unge sätter vi i våldsamma och farliga föreldrar.
det kan kvitta om det handlar om 10 flaskor i veckan eller två flaskor vin, det är fortfarande samma fack de båda delar. det kvittar om det handlar om att nån fått en örfil i uppforstringssyfte eller om någon slagit sitt barn sönder och samman för nöjjes skull, de delar endå fack.
De som vi drar under termen Alkisar behanlar vi alltid si och, de som vi drar under termen våldsamma och farliga föreldrar behandlar vi si och så, end of storry.
Förldrar kan vara bra föreldrar även om de har alkoholproblem eller är våldsamma, men det ser tar man inte hänsyn till..
det är så socialen arbetar, och det är fakta ok?
är det så man ska fungera när man växer upp?
I din situation låter det ju bra mkt rimligare att försöka få till nån form utav familjeterapi med missbruksbehandling etc som ett första steg. Men det kräver ju jobb, och det klarar inte systemet av. Därför blir det enklast möjliga. Skicka iväg ungarna och skit i föräldrarna. Blunda hårt och sjung för full hals. Stoppa huvet i sanden. Hoppas på det bästa och sen strunta i resten.
joda, kort sagt så är inte systemet gjort för att uppassa vuxna människor med dålig självdiciplin. kalla mig naiv men det finns inget som tvingar en till att börja dricka, det är ett val man gör!
systemet är byggt för att hjälpa personerna påväg mot ett bättre liv, mestedelen måste de göra själva. klarar de inte av det så är det de själva som sätter sig själva i den onda cirkeln du snackar om.
ZoO-Man P20 haha vet du ens vad du snackar om själv? läs mitt förra inlägg!
afflaf, om inte systemet är till för dom, varför då lägga ut miljontals kronor på att förvara dom någonstans? Jävla skitsnack från din sida ärligt talat, det handlar ju inte ens om behandling, det handlar om att förvara en person i 6 månader så att man slipper bry sig under tiden. klart ingen tvingar någon att börja dricka det är väl inte det jag skriver? Jag frågar vart ditt underbara system är när verkligheten innebär att man förvarar folk inlåsta bara för att slippa se problemen? Antingen resonerar man som du och säger att dom inte går att hjälpa, och då låser man fan inte in dom heller, eller så utgår man från att dom går att hjälpa och ger dom den hjälp som behövs. Funkar inte att sitta och gnälla på alkisarna, det är inte alkisarna utan systemet vi diskuterar. Kan du inte svara så svara inte, sluta slingra dig bara. Skulle vilja se hur jävla kaxig du var förövrigt efter några år på gatan. Klart det handlar om att vilja, men hur jävla lätt är det att ta tag i något när man inte ens har ett hem att gå till? du kan inte försvara ett system som innebär ren förvaring av människor bara för att svensson ska slippa se misären med att alkisarna får skylla sig själva samtidigt som du lovprisar socialtjänsten.
förövrigt handlar väl just TVÅNGSVÅRD om att passa människor med dålig diciplin, dom med god diciplin behöver man ju knappast tvångsvårda eller hur?
joda Systemet har inte fått någon att börja dricka, de har bara sig själva att skylla på.
metoderna som används är till för att hjälpa de som fortfarande har en minimal chans att komma tillbaka till ett normalt liv.
du snackar som om en alkis plötsligt skulle ändras som människa bara för att han har en lägenhet att bo i, hade han verkligen ändra på livet han nöjt sig med ett tag över huvudet och mat varje dag till att börja med. bättre start går inte att få.
du tror även attt en alkis skulle fortsatt dricka om man gav han en lägenhet?
det finns ingen direkt anledning till att man skulle köra in de 6månader i ett rum bara för att komma undan problemen. vad skulle du gjort om du fick bestämma?
jag har haft min erfarenhet av hur det är så du behöver inte oroa dig :)
varför snackar ni alla som om ni förtjänar att få det perfekta livet av systemet som vi har i Sverige? undrar vad ni hade skyllt på för 100år sen, ta tag i era liv istället och sluta skylla på annat..
JAMEN vafan sysslar du med? Du kan alltså inte svara på en enkel fråga. Det handlar inte om VARFÖR nån börjar dricka, utan hur samhället hanterar dessa invidider, dessa levande jävla varelser som trot eller ej är en del av samma samhälle som du och jag. Vafan yrar du i? Kan du inte svara låt bli att ens försöka. metoderna som används är till för att hjälpa de som fortfarande har en minimal chans att komma tillbaka till ett normalt liv. Vilka metoder menar du? Att ta någon från gatan, låsa in personen i 6 månader utan någon form av behandling för att sen kasta ut personen på gatan? Föga förvånande om chansen är minimal då eller hur? du snackar som om en alkis plötsligt skulle ändras som människa bara för att han har en lägenhet att bo i, hade han verkligen ändra på livet han nöjt sig med ett tag över huvudet och mat varje dag till att börja med. bättre start går inte att få. Klart som fan inte allt förändras för att nån får ett boende, men det blir fan så mycket enklare. Somsagt, inte för inte är just en fast bostad en av de viktigaste grundpelarna för att man överhuvudtaget ska kunna komma tillbaks in i samhället, knappast nått jag sitter och hittar på, rätt väldokumenterat vid det här laget. Klart det är bra att han/hon har tak över huvet i 6 månader men sen då? Vi kastar ut folk på gatan mitt i vintern, vart ska dom ta vägen? Hur jävla lätt är det att ordna upp sitt liv om du sover under en bro i minus 15? Vafan lever du i för verklighet? Klart människor måste ta ansvar, men vad förväntar du dig? Tror du på fullaste allvar att en hemlös får ett jobb? du tror även attt en alkis skulle fortsatt dricka om man gav han en lägenhet? Vem vet, chansen är nog högre att det går åt helvette om vi kastar ut folk på gatan iaf. Vad tror du? det finns ingen direkt anledning till att man skulle köra in de 6månader i ett rum bara för att komma undan problemen. Det är ju precis det man gör? Vad kan du annars kalla det? Du kan sitta i 6 månader utan så mycket som ett samtal, 6 månader sömn, mat, tv. Sen är det tillbaks till gatan igen. Är det behandling? jag har haft min erfarenhet av hur det är så du behöver inte oroa dig Jo, du låter verkligen som en som varit hemlös och utslagen i halva ditt liv. Verkligen. varför snackar ni alla som om ni förtjänar att få det perfekta livet av systemet som vi har i Sverige? Hur jävla korkad är du? Har jag sagt att man ska köpa slott åt alla alkisar? (även om man nu uppenbarligen har råd) Jag ifrågasätter rimligheten i plocka en alkis från gatan, förvara denna i 6 månader, kasta ut honom på gatan igen för att sedan en två månader senare upprepa samma procedur igen. Är det ett bra system? Är det ett system som tar hänsyn till individen? Är det ett system som strävar efter individens bästa? Undrar ju fan om du är läskunnig eller hallucinerar när du skriver dina svar, läsa verkar du ju iaf inte göra.
haha du är rolig du :) varför inte satsa på att bli politiker om du verkligen brinner för dina "åsikter", verkar inte komma in väldigt mycket vett i dig från andra iaf har du tur så hittar du liksinnade. känns lite kontigt att hitta ett vettigt svar för en korkad fråga.. lycka till! :)
Inte mina åsikter som gör att jag brinner, bara att du fan är den femtielfte personen idag som fan inte tycks kunna föra ett logiskt resonemang utan att börja valsa iväg med och hitta på sina egna frågor att svara på. sen är det klart att frågan inte är vettig, du kan ju inte besvara den utan att falla pladask, vilket såklart dock medför att du faller pladask likafullt.. ..då faller det platt som aschberg skulle sagt..
Socc ger en ju bara problem, dem har aldrig hjälpt en jävel till det bättre, lägg ner skiten och låt våra skattepengar gå till något bättre, som att hjälpa människor.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Det här va roligt o läsa. vill gärna se afflaf P21 svara ordentigt och inte komma på ursäkter för att avsluta debatten
Lady_H F2 "debatten" hade kunnat fortsätta i flera dagar, dock verkar han inte förstå något av det jag säger så känns inte så lönt att fortsätta. tolka det som ursäkt om du vill.
debatten hade pågått lika länge som du slingrade dig likt sockärringen på insider. svårt att föra en debatt när du inte kan svara på enkla frågor utan hittar på en fantasimotståndare som du argumenterar mot.. jag förstår precis vad du säger, men förstår inte hur fan det är relevant. vi diskuterar hur socialtjänsten hanterar utsatta personer, inte huruvida dom får skylla sig själva eller inte. två skilda saker, men ditt icke svar är ett svar nog för mig... so long and adios!
joda jag svarade på ganska många frågor men du var blind nog till att komma fram med mer och mer korkade grejor att klaga på utan ha en bättre lösning själv.
du hoppar över en massa grejor jag har skrivit och kommer med rent skitsnack tillbaka, känns ganska onödigt att diskutera med någon som inte kan koppla vad man säger.
nej, du svarade på dina egna frågor som du ställde själv, inte på dom frågor jag ställde.. frågade jag om socialtjänsten började du yra om alkisar som får skylla sig själva etc.. inte vad jag kallar att svara på en fråga.. håll dig till ämnet eller tala med dina fantasifoster till halmgubbar någon annanstans
Anledningen till att diskussionen inte kommer någonstans är att ni har helt olika syner på hur livet ska vara. ZoO-Man och joda verkar se mer fritt runt, att man ska ha ett lite friare val osv. Varje individ ska få leva sitt liv som de vill och allt handlar inte om att få ett "fint" jobb, en "bra" uppväxt med en "bra" familj. afflaf verkar se mer efter boken som ni pratar om, det här med det "fina" jobbet och det. Och hur det ska vara, han verkar dela socialens åsikter lite mer. Han tycker att du skulle passa bra i denna "bra" familjen just för att den är bra, sedan ska du anpassa dig även om du inte vill bo där eller trivs där trots att du inte ens bor med dina riktiga föräldrar. Det är så det verkar vara efter att ha läst lite av er diskussion. Men jag tror inte den kommer mycket längre.
också blivit placerad hos en sånn jävla fosterfamilj över en sommar när jag var 15 och dom var helt jävla puckade använde ungarna dom hade som arbetskraft och gav inte oss dom pengarna vi skulle få och sånt skit sen när man pratade med soc om det så började gubbjäveln i "familjen" typ jävlas med en om att man lipade om att man inte fick några pnegar och sånt skit helt sjuk var han, berättade typ att han visste vart alla pengarna låg och hur mycket pengar det var och sånt utan att nånn visste vart hans pnegar låg och sånt.. helt sjuka i huvvet var båda två iaf har allri blivit så glad över att komma tillbaka till min lilla skitstad efter denna hemska vistelse..
Producent
2007-11-20 12:45
Jag har varit inblandad med socialen 3 gånger, alla gånger i samband med narkotika, dem skulle prata bort mitt s.k. "missbruk" och få mig att ta stånd från droger. Saken var att i dem 5-10 minuters pratstunderna var allt hon frågade om vad jag gillade för filmer, musik o.s.v. Som sagt, det var 3 gånger, sista gången kom jag bort från mina vänner och därmed drogerna och är därför nu ren, socialen gjorde absolut ingenting. Ditt fall är ju klart snäppet värre men detta är också ett exempel. Sen finns det säkert bra socialarbetare också, man ska inte dra alla över samma kant :)
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance
afflaf P21 shiet du är verkligen en feg jävel asså
ZoO-Man P20 väldigt nödvändigt inlägg där, väx upp!
teN Stämmer bra, just därför orkar jag inte lägga ner mer tid på det.
ten. om man kan föra en diskussion eller ej har inte med synen att göra. jag kritiserar inte ATT socialtjänsten ingriper, jag kritiserar sättet som dom ingriper på och det bristande ansvarstagandet från socialtjänstens sida mot individen. ska socialtjänsten ha stora befogenheter måste vi också kunna ställa höga krav. annrs kan dom låta bli. låser man in en person mot dennes vilja i 6 månader kan man också ställa krav på att dom följer övriga skyldigheter i enligt med socialtjänstlagen. annars handlar det om fasadputsning istället för samhälleligt ansvar. och fasadputsning ska inte socialtjänsten ägna sig åt. socialtjänsten har inte tid för klienterna därför att rättsäkerheten måste tryggas med ett jävla pappersvändande hit och dit samtidigt som antalet klienter per handläggare är för högt. inte undra på att det blir skit i slutändan.
men man undrar ju hur dom resonerar egentligen när dom först lägger ut några miljoner på "vård", sen inte kan ställa upp med ett boende för 3500 i månaden då dom vet att det innebär att dom 1-2 månader senare lägger ut några miljoner till på "vård". känns som alla inblandade vet att är fel men ingen gör något åt det.
Du gick till polisen och berättade att din far slår dig. De meddelade socialen. Socialen intervjuade din familj och det framgick att dina föräldrar hade alkoholproblem. Utöver det har din far slagit dig vid fler än ett tillfälle. Socialen fråntog dina föräldrar vårdnaden om dig och din bror och skickade er till en stödfamilj.
Var har socialtjänsten begått ett fel?
Håller med helt och hållet
ZoO-Man P20 . Stör mig som fan på att du stavar fel hela tiden också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
blaze, tanken är god, problemet är inte att dom gör nått, utan hur dom gör det dom gör.
Blaze_We P21 socialen arbetar såhär:
alla föreldrar som dricker så och så mycket i månaden lägger vi i facket för Alkisar, alla föreldrar som har skrikit eller kastat något eller lappat till en unge sätter vi i våldsamma och farliga föreldrar.
det kan kvitta om det handlar om 10 flaskor sprit i veckan eller två flaskor vin, det är fortfarande samma fack de båda delar. det kvittar om det handlar om att nån fått en örfil i uppforstringssyfte eller om någon slagit sitt barn sönder och samman för nöjjes skull, de delar endå fack.
De som vi drar under termen Alkisar behanlar vi alltid si och, de som vi drar under termen våldsamma och farliga föreldrar behandlar vi si och så, end of storry.
Förldrar kan vara bra föreldrar även om de har alkoholproblem eller är våldsamma, men det ser tar man inte hänsyn till..
det är så socialen arbetar, och det är fakta ok?
du tycker det är bra eller? allright.
min åsikt bygger på att socialen ibland faktiskt gör förbannat fel ibland och inte tar ansvar för det. det är ren fakta, och det är det min åskit grundar sig på.
och det är mer så det ska vara eller?
vill du hacka ner på mig eller vafan e det frågan om?
ZoO-Man P20 jag tycker iof att föräldrar som örfilar sitt barn i uppfostringssyfte är samma pack som de som slår sönder dem helt.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
varför tycker du så? det är inte farligt precis..
ZoO-Man P20 "inte farligt" ? snackar du rent fysisk nu eller?
jag snackar om klassisk agning här
ZoO-Man P20 det jag undrar är om du bara pratar om rent fysiska skador när du säger att det inte är farligt
både fysiskt och psykiskt
du tror inte att det kan ha några negaiva effekter att örfila sitt barn?
de negativa: barnet gråter högt det positiva:kriminaliteten minskar, folk visar respekt, folk reder sig och är ordentliga.
tror du på det där? på riktigt? jag hoppas du antingen förändras eller aldrig skaffar barn.
att tycka att det negativa med att örfila barn är att de gråter högt känns f.ö. stört på ett psykopatiskt sät. är du helt inkapabel att se andra negativa effekter än att barnet ger ifrån sig höga störande ljud?
aj håll käften..